Hejdå herr 2 (the ranting Gryphon)

Här diskuteras allt möjligt som inte har ett eget subforum.

Hejdå herr 2 (the ranting Gryphon)

Unread postby Vlad the impala » 2017-03-21T18:36:54+00:00

Det verkar som att 2 - The ranting gryphon har vägrat ut sig från AC framträdanden.
Han är inte bannad från konventet, men han får inte uppträda längre (så det här handlar nog specifikt om hans show).

Det är oklart exakt vad som har hänt eftersom Anthrocons styrelse håller inne med uppgifterna och Onkel Kagge säger ingenting annat än att det var röstning som avgjorde.

Det man vet är att det har kommit mycket klagomål men exakt vad för slag är mest spekulation.
http://dogpatch.press/2017/03/20/disgrace-of-a-furry-celebrity/

Jag kan inte påstå att jag bryr mig. Han har varit förbannat enerverande genom åren och det känns mest som att huvudanledningen till att han blev någon typ av pälsikon i Amerikatt var för att han drog igång på den tiden då alla furries skämdes över sin blotta existens - så kunde de ställa sig brevid denna "tough guy" för bekräftelse.
Men nu är inte bara den aspekten ganska borta utan hela provokationsgrejen att stå och skrika drastiska dumheter i stand up är väl rätt omodernt också nu så då är det väl fler som bara undrar varför den där dryge fan står på scenen och förbannar folk till höger och vänster i falsett.

Såattehh, det var väl en trevlig nyhet! tycker jag i alla fall. fox_ambivalens
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Re: Hejdå herr 2 (the ranting Gryphon)

Unread postby Fröken Keke » 2017-03-21T18:51:43+00:00

Bokstavligen vem.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby Vlad the impala » 2017-03-21T21:26:00+00:00

Fröken Keke wrote:Bokstavligen vem.

Du är ung och oförstörd.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby C Lupus » 2017-03-21T22:26:37+00:00

Jag har inte sett 2's grejer på länge, då jag tyckte mest att hans fokus på skämt var (då) toalett humor och jag önskade mer humor som peakade åt själva furry fandom. Det kommer väl fram inom sin tid vad anledningen är till att han inte för nån scentid, nån statement lär dyka upp. Jag vill minnas att han är lite klumpig vid vissa av sina utalanden och när jag läste dogpatch länken som du länkade Vlad så vart jag nästan lite förvånad att det inte fanns mer (jag menar, vissa av de sakerna som de tar upp mot honom (2 on suicide, jews and slavery, and child molesting (wackity schmackity doo!) – in his own words with links for context:) är flera år gamla uttalanden).

Vlad the impala wrote:Men nu är inte bara den aspekten ganska borta utan hela provokationsgrejen att stå och skrika drastiska dumheter i stand up är väl rätt omodernt också nu så då är det väl fler som bara undrar varför den där dryge fan står på scenen och förbannar folk till höger och vänster i falsett.

Jag kan inte säga just om 2's fall, hans humor som sagt som jag minns var lite klumpig och torr, så det som du säger kan jag varken säga bu eller bä emot. Dock så låter det som att i din mening om att stand up som "står och provocera" är onödvändigt. Jag håller nog inte med där då humor i olika former, då i synnerlighet stand up, kan vara ett verktyg för att utmana normer och företeelser med hjälp av skratt.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Vlad the impala » 2017-03-21T23:03:00+00:00

Heh, jag är rätt partisk mot honom vilket kanske märktes.
Jag borde också ha sagt att jag tog den länken för att det var den enda som jag kunde hitta som beskrev saken någorlunda men håller inte med om alla slutsatser den gör.

Däremot:
C Lupus wrote:Dock så låter det som att i din mening om att stand up som "står och provocera" är onödvändigt. Jag håller nog inte med där då humor i olika former, då i synnerlighet stand up, kan vara ett verktyg för att utmana normer och företeelser med hjälp av skratt.

Ah, det håller jag helt med om. Dock är det en svår sak att ge sig in på som kräver en fin balansgång mellan skämt och allvar som han inte grejar riktig (eller ibland inte ens bryr sig om att greja).

Det kan möjligen vara något mycket fult och orättvist som har hänt honom ute i kulisserna eftersom vi överhuvudtaget inte vet.
Själv gissar jag på att det gick ungefär så här "Hey, tvåan. Bra show i somras. Fullt golv! Dock kom det in en hel drös med klagomål angående X. Kan du tänka dig att tagga ner lite på den punkten?" varpå han svarade, "Skit på er. Jag säger vad fan jag vill"... eller något liknande.

I alla fall ger jag ingenting för hans tweet där han påstår sig ha blivit nedstängd av "New SJW-order". Det känns lite befängt.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby ratwolf » 2017-03-22T11:39:48+00:00

Tyckte han hade några bra saker men så mycket till icon vet jag inte, men det är väll som du sa vlad att det var mera för en annan tid
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby C Lupus » 2017-03-22T15:09:25+00:00

Vlad the impala wrote:Det kan möjligen vara något mycket fult och orättvist som har hänt honom ute i kulisserna eftersom vi överhuvudtaget inte vet.
Själv gissar jag på att det gick ungefär så här "Hey, tvåan. Bra show i somras. Fullt golv! Dock kom det in en hel drös med klagomål angående X. Kan du tänka dig att tagga ner lite på den punkten?" varpå han svarade, "Skit på er. Jag säger vad fan jag vill"... eller något liknande.

I alla fall ger jag ingenting för hans tweet där han påstår sig ha blivit nedstängd av "New SJW-order". Det känns lite befängt.

Jag kan nog också se detta som väldigt plausible, skulle inte förvåna mig att det var så. Han är ju ganska klumpig ibland när det kommer till uttalanden ibland. Men det verkar som han inte ens vet det själv, eller/och så vill han att anthrocon ska tala ut och come clean.

I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Kobi » 2017-03-26T19:49:47+00:00

Försökte läsa igenom allt, men jag fick inget grepp om detta. Drama as usual though?
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby ratwolf » 2017-03-27T11:18:42+00:00

C Lupus wrote:

Kanshe är bara för att han inte pratar så fort som han brukar göra, men han låter rät förstörd
ratwolf

Unread postby Rektum » 2017-03-27T21:01:29+00:00

Om det han säger stämmer så är det ju förjävligt. Trist att höra.
Rektum
Särskolespeciell

Species: Anal
Steam: Rektum
Katt eller hund: Katt

Unread postby C Lupus » 2017-03-29T00:25:02+00:00

hhhmmmmm?
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Vlad the impala » 2017-03-29T22:40:02+00:00

Ja, jävlar vad rör sig här under ytan egentligen?
De låter rätt dyngiga, AC-board. Kage själv är ju i andra fall rätt svinig själv också. Det är relativt basic faktiskt att man när man har ett sådant ansvar att man frontar det största konventet i världen går över till model citizen mode och bl a slutar drama och ha vendettor på internet.

Jag... inte.... FAIL! :facepalm:
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby ratwolf » 2017-03-30T14:46:31+00:00

LeMone wrote:Image
ratwolf