Serietråden

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Re: Serietråden

Unread postby Nameless » 2015-04-03T06:04:48+00:00

Arakun wrote:Den mesta mangan köpte jag för ca 10 år sedan, då det fortfarande kändes nytt, exotiskt och spännande. Jag försökte hitta fler mangor att samla på mig men det mesta som folk rekommenderade upplevde jag som banalt, utformat efter en standardmall eller alltför fult tecknat. Ganska snart gav jag upp. Jag ska ta en grundlig titt på din manga-lista. Kanske hittar jag något nytt att gilla.

Inkalen är riktigt bra ja, handlingen svänger däremot rätt skarpt i många olika riktningar så man får hålla lite koncentration medan man läser.

Och jag gissade att de där var Shōjo, men jag brukar slå ihop sånt med Shōnen, på samma sätt som jag brukar slå ihop Josei med Seinen, för tycker det är lite sexistiskt att kalla alla serier som fokuserar mest på romantik, känslor och relationer för tjejserier trots att det oftast stämmer.

Seinen har iaf mycket högre kvalitet än Shōnen på de flesta sätt. Medan en Shōnen till exempel ibland kan ha lite bröst och naket så kan en Seinen istället ibland ha grafiska sexscener, för finns inga begränsningar alls där, vilket det finns i alla Shōnen för Shōnen följer generellt mer lite av en standardmall. Ganska säker på att så gott som alla kan hitta åtminstone nått i min mangalista som de gillar. Jag gillade ju också enbart lättsamma äventyrsserier och Kalle Anka en gång i tiden, men börjar man läsa mer avancerade saker och får upp ögonen för det så förändras man efter ett tag.

Nameless
Jude

Species: Nyarlathotep
Katt eller hund: Katt

Unread postby Melin » 2015-07-04T23:10:17+00:00

Image
http://www.dailynewsservice.co.uk/scott-pilgrim-writer-working-new-project-snotgirl/ wrote:Bryan Lee O’Malley (The creator of the Scott Pilgrim series) and Leslie Hung announced today at Image Expo 2015 that they would be working on a new ongoing monthly comic entitled Snotgirl. Snotgirl is a dark comedy centered around the world of fashion blogging and the main character, Lottie, will have terrible allergies.

http://www.usatoday.com/story/life/2015/07/02/bryan-lee-o-malley-snotgirl-exclusive/29626761/ wrote:"It's dark as hell, but it takes place in a heightened world," he says. "The characters are lovable and ridiculous, and then they do terrible things to each other."

Alltså jag är så pepp på det här!!
Synd bara att jag måste vänta till 2017 innan den släpps, VARFÖR TAR DET SÅDAN TID ATT RITA SERIER FÖR?? T^T
Image
Melin
Herr
Herr

Species: Intiller
Donation status: -1

Unread postby Nameless » 2015-07-05T02:26:04+00:00

Melin wrote:Alltså jag är så pepp på det här!!

På en serie om nån tjej som är allergisk och går runt och är snorig? fox_omgs fox_omgs Vissa har då verkligen udda smak för serier.......... fox_omgs

Här är iaf de bästa serierna jag läst de senaste två månaderna, orkar inte fixa några bilder men de bästa av de bästa är nog Fax from Sarajevo (verklighetsbaserad, etnisk rensning och barn som blir skjutna av krypskyttar och våldtäktsläger med mera, mycket fint), Koma och Pizza Roadtrip.

Fax from Sarajevo
Lantern City
Redhand
Kairos
Flywires
Helena
Bramble
Elias The Cursed
Vito
At the Worlds Edge
Koma
Jade
Saving Human Being
Pizza Roadtrip

I brist på bilder kan ni få en MMV som kan få symbolisera min utmärkta känsla för bra serier. fox_happeh

Nameless
Jude

Unread postby Frenzee » 2015-07-05T16:31:47+00:00

Melin wrote:Image
http://www.dailynewsservice.co.uk/scott-pilgrim-writer-working-new-project-snotgirl/ wrote:Bryan Lee O’Malley (The creator of the Scott Pilgrim series) and Leslie Hung announced today at Image Expo 2015 that they would be working on a new ongoing monthly comic entitled Snotgirl. Snotgirl is a dark comedy centered around the world of fashion blogging and the main character, Lottie, will have terrible allergies.

http://www.usatoday.com/story/life/2015/07/02/bryan-lee-o-malley-snotgirl-exclusive/29626761/ wrote:"It's dark as hell, but it takes place in a heightened world," he says. "The characters are lovable and ridiculous, and then they do terrible things to each other."

Alltså jag är så pepp på det här!!
Synd bara att jag måste vänta till 2017 innan den släpps, VARFÖR TAR DET SÅDAN TID ATT RITA SERIER FÖR?? T^T

HAHA VA. Jag är såld.
Konceptet triggar konstiga känslor.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Melin » 2015-07-05T18:12:31+00:00

Haha, jag misstänkte att den skulle falla dig i smaken.

För mig räcker det egentligen med att någon säger "Bryan Lee O'malley" för att jag ska kasta pappersbetallappar i den riktningen.
Image
Melin
Herr
Herr

Species: Intiller
Donation status: -1

Unread postby Nameless » 2015-07-05T23:38:59+00:00

Frenzee wrote:HAHA VA. Jag är såld.
Konceptet triggar konstiga känslor.

Oh Frenzen har också udda seriesmak ser jag. fox_ooo

Eftersom ni gillar den typen av serier så varför inte skapa en egen serie i samma stil och bli rik och berömd? Den skulle kunna heta Shitboy, och handla om en gettercool och tuff kille som har kronisk diarré och bajsar på sej omedelbart om han inte hela tiden koncentrerar sej på att hålla sej lugn och cool, men som är för cool för att ha blöjor, och att alla hans vänner/fiender tycker det är roligt att försöka få honom att bajsa på sej i olika situationer och på olika sätt.

Sedär där har ni en ny favoritserie helt gratis online, nu är det bara att sätta igång och teckna. fox_happeh
Nameless
Jude

Unread postby Rektum » 2015-07-13T01:06:13+00:00

Vlad och jag snackade lite kort med varandra om Kalle Anka tar Syra och tänker på Nutella på vallfärden. Idag så kom jag på att jag har några guldkorn hemma i form av Pyton, där b.la. Kalle (här kallad Svenne) dyker upp ibland.
Så, här är något till dig, Vlad. Ursäkta den kassa kvalitén på bilderna. Smärre NSFW-varning utfärdas oxå.

Dold: Visa
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Rektum
Särskolespeciell

Species: Anal
Steam: Rektum

Unread postby Nameless » 2015-07-13T12:52:31+00:00

Rektum wrote:Vlad och jag snackade lite kort med varandra om Kalle Anka tar Syra och tänker på Nutella på vallfärden.

Ja det är en fin sida, det finns +20 gamla serier där som jag har gjort, och dessutom så är jag själv med i några andra personers serier med. fox_happeh

Image

Image
Nameless
Jude

Unread postby Fröken Keke » 2015-08-21T17:53:30+00:00

Efter tolv år har jag äntligen kommit ikapp One Piece och har läst alla publicerade kapitel. Tog över två månader att läsa ungefär dagligen från allra första början, min hjärna är helt friterad.
Jag misstänkte att jag skulle tröttna halvvägs, eller tycka det var mycket sämre än jag mindes det, men jag tycker den håller förvånansvärt bra än. Största problemen är att den blir för långdragen emellanåt och flertalet sidospår i mastodont-"arcsen" känns väldigt överflödiga, och såklart att det är en shonen-manga, så det resulterar alltid i slagsmål och VÄNSKAP ÖVERVINNER ALLT. Flashbacksen var supercoola när jag var elva, idag känns de nästan komiskt melodramatiska.
Däremot gillar jag att karaktärers användbarhet inte ligger i hur hög powerlevel de har, så de faktiskt får en chans att existera. Designer och koncept är oftast korkat flippade till den grad att jag inte kan annat än älska det. Världsbyggandet och LOREN är faktiskt rätt intressant, och alla hints och vinkningar om saker som händer LÅÅÅÅÅÅÅNGT senare visar på en helt jävla vansinnig förplanering från skaparen, hela grejen känns väldigt välplanerad. Vissa scener är laddade i farliga mängder feels.

Vi får se om jag orkar hänga med, eller om jag bara låter det ligga och koka i typ tio år till och fortsätter då.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby C Lupus » 2015-08-27T21:25:03+00:00

Image

Good tjitt.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby C Lupus » 2017-04-05T15:27:52+00:00

wut
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Previous

Return to Underhållning