Min Lilla Ponnyjävel: Magi är fanimig Vänskap - The Tråd

Här är det fritt fram för att vara hur tosig som helst. Inside-jokes, cruising och annan randomness är varmt välkommet här!
Forum rules
Ta inte detta subforum på allvar.

Re: Min Lilla Ponnyjävel: Magi är fanimig Vänskap - The Tråd

Unread postby Lemanic » 2016-01-31T22:37:33+00:00

Tror snarare det är implikationen att hon är en alicorn sedan födseln som rör upp i grytan. Att både ha vingar och horn är något man skaffar, inte får och är ett tecken på att vara en kunglighet.

Flurry Hearts existens föminskar därför Twilights resa från enhörning till alicorn.

Men, var gör det egentligen?
Lemanic
Nypälsare

Species: Prärievarg/Fjällräv-hybrid

Unread postby Arakun » 2016-01-31T23:15:45+00:00

Alicorner, hur funkar de?

Låt oss säga att alicorner har en tendens att röra upp en massa drama inom brony-fandomet. Dock ska det sägas att folk har hållit sig förvånansvärt lugna den här gången.

Det övergripande problemet, som jag ser det, är att det inte finns några tydliga regler rörande alicornerna. Så länge Faust styrde showen var det till stor del hennes vision som gällde: det finns blott två! Ända sedan hon hoppade av har det successivt blivit allt luddigare. Det har skapat en känsla hos många fans av att reglerna hela tiden skrivs om för att leksaksavdelningen ska kunna kränga nya alicorn-prinsessor och att deras status som halvt gudalika varelser därigenom successivt förminskas. Samtidigt är det något av själva naturen hos teveserier som denna: inget är hugget i sten förrän det visas på teverutan.

Fast, vem vet, kanske får vi ett svar den här gången. Att döma av trailern är säsongspremiären som upplagd för det.
“The Beard keeps gradually covering, varying and beautifying, and imparts new graces even to decay, by heightening all that is still pleasing, veiling all that is repulsive.”
Arakun
Nypälsare

Species: Tvättbjörn
Katt eller hund: Katt

Unread postby Lemanic » 2016-03-07T23:12:10+00:00

Lyxig opening asså!

Lemanic
Nypälsare

Unread postby Arakun » 2016-04-21T10:23:51+00:00

Just nu kan man köpa en hel hög med digitala ponny-serier för en billig peng via Humble Bundle.

https://www.humblebundle.com/books/my-little-pony-comics-idw
“The Beard keeps gradually covering, varying and beautifying, and imparts new graces even to decay, by heightening all that is still pleasing, veiling all that is repulsive.”
Arakun
Nypälsare

Unread postby Vlad the impala » 2016-04-26T11:02:55+00:00

Det är bisarrt att serietidningen är typ gjord med bronies som primärpublik.

En massa skevhumor ungar knappast kan uppskatta samt 4-albums-följetonger där allt blir episkt och skäggigt.

Återigen blir man konfunderad över det där fenomenet och att det faktiskt existerar.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Fröken Keke » 2016-04-26T21:15:41+00:00

Mera stuffs jag köpte i helgen.
Image

Ring brandkåren.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby Arakun » 2016-04-27T16:46:19+00:00

Vlad the impala wrote:Det är bisarrt att serietidningen är typ gjord med bronies som primärpublik.

En massa skevhumor ungar knappast kan uppskatta samt 4-albums-följetonger där allt blir episkt och skäggigt.

Återigen blir man konfunderad över det där fenomenet och att det faktiskt existerar.

Förstår inte alls vad du menar.

Dold: Visa
Image

Fast ungarna verkar också gilla dem, så det är win-win antar jag.
Arakun
Nypälsare

Unread postby Vlad the impala » 2016-06-04T18:46:07+00:00

Image
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Vlad the impala » 2016-06-07T23:18:59+00:00

Senaste avsnittet av Min Lilla Pån var fullständigt magnifikt.
Jag vet att ni vet att min åsikt inte räknas på det här ämnet eftersom jag är en sådan där som fortfarande tittar på alla nya delar som kommer, men björna med mig en stund.

Den här gången är saker annorlunda. Den här gången läxar de upp sin vuxna publik.

Det här avsnittet handlar om Flyttershy's vuxna bror som inte åstadkommer något vettigt utan snyltar på föräldrarna i vuxen ålder. Handlingen bygger förstås på hur de ska få ordning på sonskrället, för föräldrarnas skull.

Bara där ringer ju en klocka eftersom detta knappast är något som är värst relevant för barn.

De har i princip gjort den mest motbjudande karaktär hittills och jag tycker inte det är någon tvekan om vart piken är riktad. Visst, de hade ju kunnat rita en sur orakad ponny som har en gigantisk samling serietidningar och inte lämnar sitt rum gärna, men det hade nog varit too close. En flamboyent höftis funkar också.

Min absoluta favoritdetalj är att han håller på och fulraggar på Rainbow Dash som ett tvättäkta brån, men det har han ingenting för. Jag bara önskar att de hade klämt in en hatt där någonstans.

En annan fin touch är att mamman och pappan är testosteronbefriade curlingföräldrar och fullständigt konflikträdda vilket på ett ganska smart sätt rutar in båda deras barns problem i vuxenlivet.

Självklart slutar det snelt i alla fall och självklart är detta inte någon knivskarp samhällssatir heller. Det är ett barnprogram, har alltid varit.

Fast det hindrar ju inte att det blev en del fina reaktioner:

...Hasbro, you DO realize that an episode with that kind of synopsis and "message" is no doubt a disaster waiting to happen, right? And pretty much most of your fandom doesn't actually live with their parents? In fact, most of your fandom are actually some of the most creative writers, animators, musicians and composers?

Well... guess it's a good thing I'll be in Florida when June comes around. Need somewhere to duck and cover for when the shitstorm happens. Hopefully Disney World.

So, Fluttershy's brother, he's obviously supposed to be people like me. Just the fact a character like him exists makes things like my family saying over and over that they accept me and my problems, that I'm "going to be okay" and all that, it makes all of it seem fake. I felt like everyone was just being Fluttershy and not pointing out living at home at age 30 makes me a VRÅLING freak.

If it's gonna be like this, if they're going to just directly make fun of us, I can't handle it. This actually feels really inappropriate and I'm considering actually writing them a letter over it. The last thing someone in my position needs is to be made fun of, I'm already living in fear every day, I did not need this tjitt. Nobody needs this tjitt and them doing it is VRÅLING political, it's yet more henpecking directed at "VRÅLING white males". I can't believe they thought this was an okay episode. I never thought I'd get "triggered" by anything they did no matter how stupid and I'm awed to be wrong. That's it, I quit.

Att Hasbob slänger in en massa smickrande vinkar till brånsen har pågått länge, men det här är första gången de uppmanar till självkritik vilket är en ny, fräsch och relativt salt smak. fox_ambivalens
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Fröken Keke » 2016-06-07T23:36:18+00:00

Jag vill ha mer gråtkommentarer.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Vlad the impala » 2016-06-07T23:47:43+00:00

Kejrå Keke, men bara en till. Sen är det läggdags så att du orkar upp i morgon.

Was going to look forward to seeing the rest of the Mane Six's parents, but I do not appreciate the tone Hasbro is seemingly going to use against their unintended demographic.

Whoever thought this was a good idea to attack people who are having a hard time seeking employment deserves to be sacked immediately, from the minute the backlash intensifies once the episode has aired.

... fast den var från innan programmet gick. Måste se om det finns mer någonstans.

I alla fall. Till Hasbro säger jag

Image
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby C Lupus » 2016-06-08T00:03:45+00:00

Vlad the impala wrote:
So, Fluttershy's brother, he's obviously supposed to be people like me. Just the fact a character like him exists makes things like my family saying over and over that they accept me and my problems, that I'm "going to be okay" and all that, it makes all of it seem fake. I felt like everyone was just being Fluttershy and not pointing out living at home at age 30 makes me a VRÅLING freak.

If it's gonna be like this, if they're going to just directly make fun of us, I can't handle it. This actually feels really inappropriate and I'm considering actually writing them a letter over it. The last thing someone in my position needs is to be made fun of, I'm already living in fear every day, I did not need this tjitt. Nobody needs this tjitt and them doing it is VRÅLING political, it's yet more henpecking directed at "VRÅLING white males". I can't believe they thought this was an okay episode. I never thought I'd get "triggered" by anything they did no matter how stupid and I'm awed to be wrong. That's it, I quit.

För första gången fick jag nu viljan att se ett mlp avsnitt.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Fröken Keke » 2016-06-08T00:16:48+00:00

Såg nu, om man börjar gråta över det avsnittet är det dags att se över sina prioriteringar.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Lemanic » 2016-07-31T18:51:24+00:00

Det här avsnittet, DET HÄR AVSNITTET, bara kolla!
Lemanic
Nypälsare

Unread postby Vlad the impala » 2016-08-04T09:45:56+00:00

Vänta va? Det finns fan-ponies, och de samlas på konvent nu uppenbarligen??! METAHUMOR!

Det här var lite bissart att se minst sagt! Den bästa bakgrundsdetaljen var när Rainbow Dash ser obekväm ut för att de säljer vagt fetishistiska kramkuddar.
Jag var på Bronycon i typ förrgår och hjälpte till att kränga just sån skit! fox_ambivalens
Det här kom lite väl nära inpå känner jag.

Det var asroligt när RD blir så förskräckt över att det fanns ett surigt fan som halvhatade det hon obsessade över att hon därför känner att hon måste hitta författaren för att tala honom till rätta.

I have bigger things on my hoof than some dissatisfied fan pony!

Quibble Pants är best semst hest! Det är faktiskt jävligt spot on detta. Han lät ungefär som Lexys affärskontakt (och tillika brony).
- Jag har djuplodande åsikter om denna show, fast jag gillar ju så klart bara de första säsongerna därför att: två timmars föredrag du är tvingad att lyssna på!

Jag fick en känsla av att han skulle samtidigt föreställa lite olika arga YT-recencenter också. På ett ställe där lät han nästan precis som AVGN vilket förmodligen inte är slump:
"This is TERRible. It's just bad buisness. What were these ponies THINKing?"

Fin sensmoral där på slutet också.
Dold: Visa
Shower förändras och måste göra det. De kommer därför inte alltid att tilltala just de som var fans från början och det kommer newbs som hakar upp sig på andra saker, och det är helt ok att det är så!

Tjockt fan-runkigt, och på samma gång fan-dissande avsnitt i alla fall. Jag måste se om det senare och fånga alla refereneser, en bildruta i taget!

Image

RD: Vad är det här för ett jävla fandom egentligen?
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Kobi » 2016-08-04T12:19:19+00:00

Hmmm har nog inte hängt med i den här sen säsong 4 någonstans, tror jag. Borde man plocka upp igen tro?
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby Lemanic » 2016-08-04T20:13:12+00:00

Kobi wrote:Hmmm har nog inte hängt med i den här sen säsong 4 någonstans, tror jag. Borde man plocka upp igen tro?

Den fortsätter att leverera, så det är bara att plocka upp den igen.
Lemanic
Nypälsare

Unread postby Vlad the impala » 2016-10-14T11:37:12+00:00

Totally Legit Recap
Jag gillade detta på tok för mycket och gissar på att det kan vara kul även om man inte tittar på serien.

Någon som låter som en bitter dekad fratboy sammanfattar och omtolkar avsnitt från nuvarande sässong.
Jag tycker att det är bra humor att kombinera något sött och barnsligt med brushigt, grovt och ofta ganska genomtänkt.

En kort:

En av mina favoriter:
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Lemanic » 2017-06-29T02:54:15+00:00

Trailorn för långfilmen är UTE!

Lemanic
Nypälsare

Previous

Return to /ir/land - Galenskaper