Smirre ritar

Här är alla som på något sätt skapar välkomna att skapa en tråd för uppvisning av sina egna alster. Teckningar, skrivna historier, musik, dikter,skulpturerat eller sytt. Allt förutom 18+material är tillåtet.

Re: Smirre ritar

Unread postby Emprah Marton » 2011-10-12T20:08:22+00:00

Gör du det? Excellent! fox_nosebleed

Angående bilderna som ger inblick i Foxylvanien är det så smärtsamt lätt att dekonstruera att det inte blir en utmaning. fox_mowrms <
Kan säga att jag får vibbar av Warhammer 40 000: "Beware the human, the redneck, the heretic"
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Species: Monsterget
Steam: Borgbob/Golden Goat
Donation status: 10

Unread postby Smirre » 2011-10-12T20:37:36+00:00

Ok, snällt av dig om du låter bli att sabba Foxylvanien. fox_cutecry
Foxylvanien är som sagt fabelfantasi och inspirerat av att jag främst ville skapa en vulpin supermakt som typ ett "Rävarnas USA" och Foxylvaniens militär värnar om rävar och andra rovdjur runt om i världen, så det är skapat för en djurrättslig och god sak! :wink:
Min blogg:
http://smirre.bloggo.nu/

Ett automatvapen talar ett tydligt språk!
Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Species: Rödräv (antropomorf)
Steam: S m i r r e K i r a x
Katt eller hund: Katt

Unread postby Emprah Marton » 2011-10-12T22:18:58+00:00

Men jag vill så gärna sabba Foxylvanien! Det är lolligt att göra. Förstår att det är fantasi(och jag ska ge dig kudos för att du förstår det), det är ändå saker som är creepy och all fiktion brukar ge ett meddelande som man reagerar på vare sig det är menat eller inte. Ta dock aldrig bort Foxylvanien, för all kultur är värdefull.

Jag vet nog vad det redan handlar om, den andra meningen känner jag igen så jag behövde ju knappt läsa den. Långt anti-foxylvanskt wank som gärna får ignoreras i spoilern:
Dold: Visa
Min mening är att det här vulpina supermakten går för långt och tar för stora skyddsåtgärder så att de slutar bli skyddsåtgärder och blir anfallsåtgärder istället. Lika skrämmande är det som man inte hör talas om i propagandan/turistbroschyrerna. Hur mycket mark, och vilken mark, har Foxylvanien? Vadå "nya" vulpina regenter och kejsare i de länder det är allierat med? Vilka var det innan? Varför måste landet bygga upp en gettermilitär som sträcker sig ut i rymden? Vad driver människorna till bli "tjuvjägare" hela bunten och sätta upp tanks som måste bekämpas med jAvelin-missiler? Varför säger ingen räv till om detta konstanta krigande, vilken annan förklaring finns det än att det skulle hjärntvättas i skolan? Vad händer om en räv tröttnar och vill bli kompis med en människa, byta religion eller inte älskar kejsaren? Varför skulle man ens oroa sig för och bygga upp försvar mot människor i rymden när de knappast kan smyga sig ombord rymdskepp? Hur många och hur starka är människorna och varför är alla "rednecks"? Är det kanske för Foxylvaniens konstanta specism inte tillåter dom att utbildas eller civiliseras och de tvingas bygg upp egna samhällen så gott de kan? För att de är onda? Newsflash: Du är en människa. Visst, jag kan väl acceptera att det är en fantasivärld där människor bara kan vara onda.
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Unread postby Yobie » 2011-10-12T22:34:28+00:00

Emprah där slog du någonting på huvudet. En skev dyckert, eller en krokig märla, kanske.

Smirre wrote:Tack att ni gillar vad jag ritar! <3

Men det gör de ju inte. Inte på riktigt. De kanske LOL och öhkollahär åvafan men egentligen tycker de bara/mest det är kul att skratta åt och håna på sin höjd. Men det fattar du inte för du är så sär i huvet och du kan inte tolka tonlägen och språkliga detaljer och nyanser. Särskilt inte i skrift för då går det ju inte att se om folk håller på att kikna av skratt eller om de vrider obekvämt på sig eller så. Och även om du kanske kan få en glimt av det någon gång så blir det bara en självförstärkande uppmärksamhetsboost för dig så att du får en liten "frizz" inombords, på ditt eget sär-egna sätt, då.

Så egentligen kan det ju gå på ett ut. Alla blir glada, eller nöjda, eller får sin lilla dos av ha-ha, eller whatever.

DVS alla vinner. Grattis Smirre!

OBS ovanstående är alltså bara en teori. Jag tar inget ansvar för vad folk eventuellt väljer att läsa in i det hela. Däremot så står jag för vad jag skrivit där ovan. Jag tror det kan stämma ganska så bra det hela, faktiskt. Rätta mig om jag har fel
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Aleksei » 2011-10-13T17:00:47+00:00

Sergalen med Vulkankanonen var epic! fox_happeh Med tanke på att projektilernas mynningshastighet är ca 1000 meter i sekunden, och avståndet mellan dem på bilden ser ut att vara väldigt kort, så skulle jag gissa att den avfyrar typ 4000 skott per sekund! fox_nosebleed
Aleksei
Nypälsare

Species: Katt

Unread postby Smirre » 2011-10-13T18:01:44+00:00

Det är din åsikt Yobie, jag ritar och skapar saker för jag tycker det är kul och det är väl bra om andra också tycker det är kul. :wink:
Har aldrig påståt att jag är någon bra tecknare och mäter mig inte med någon annan, personligen tycker jag att bl.a. FoxFair och Svartvarg och Zee är fantastiskt duktiga tecknare.

Ja, jag har svårt att tolka metaforer etc. och "läsa mellan raderna" men hur som helst så ritar jag antrodjur, skriver fabler osv för att jag tycker det är kul! fox_happeh

Emperah Marton, nej jag tänker inte ta bort Foxylvanien för det är något som är kul och är på lek och kan det väcka glädje så är det ju bra.
Läste din spoiler och blev förvånad över att du engagerar dig så i något som bara är på skoj/låtsas. :P
Att jag tagit bort vissa saker från Teliaservern osv är för att det var sekretesskyddat material som kom i trollens händer och som de tycke var lulz och att det spreds över allt, saker som låg i en mapp på Teliasevern som bara ett fåtal personer skulle ha tillgång till via en länk som jag gav dem via e-post. Och att jag tagit bort vissa saker från hemsidan som har med Anarki, bombtillverkning, hur man modifierar vapen, var man kan köpa laserpennor med grön laser och använda mot polisen på demonstrationer etc. för att polisen tvingade mig att ta bort det, fast jag hävdade den fria informationen men de sa att jag är ansvarig om infomationen används på ett sätt som skadar och dödar människor.
Så är det i VÄLFÄRDIA = den sista sovietstaten. :evil:
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2011-10-13T18:08:55+00:00

Smirre wrote:Och att jag tagit bort vissa saker från hemsidan som har med Anarki, bombtillverkning, hur man modifierar vapen, var man kan köpa laserpennor med grön laser och använda mot polisen på demonstrationer etc. för att polisen tvingade mig att ta bort det, fast jag hävdade den fria informationen men de sa att jag är ansvarig om infomationen används på ett sätt som skadar och dödar människor.
Så är det i VÄLFÄRDIA = den sista sovietstaten. :evil:

Ja så är det!
Alla borde ha tillgång till och frihet att sprida information om vapentillverkning och terrorism så att vi alla kan följa i Breiviks spår!
ALLAHU AKBAR, hitler helsar, NER MED STATEN, DÖDA MÄNNISKOR OCH SPRÄNG STATLIGA BYGGNADER. =^.^=
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Smirre » 2011-10-13T18:17:22+00:00

Frenzee wrote:Ja så är det!
Alla borde ha tillgång till och frihet att sprida information om vapentillverkning och terrorism så att vi alla kan följa i Breiviks spår!
ALLAHU AKBAR, hitler helsar, NER MED STATEN, DÖDA MÄNNISKOR OCH SPRÄNG STATLIGA BYGGNADER. =^.^=

Image

Som sagt så har jag ett liv utanför furry/Internet också och man ska ju inte ta saker så jäkla seriöst! :mrgreen:
Iaf bättre att vara anarkist än att rösta på Sverigedemokraterna och sitta vid köksborden och gnälla över hur muslimer klär sig och tycka att världens största problem är att de inte äter griskött, som de andra dönickarna i mitt IRL-liv tycker. :P

Men nu går det of topic till politik istället för teckningar! fox_ebils
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Smirre » 2011-10-13T18:48:41+00:00

Aleksei wrote:Sergalen med Vulkankanonen var epic! fox_happeh Med tanke på att projektilernas mynningshastighet är ca 1000 meter i sekunden, och avståndet mellan dem på bilden ser ut att vara väldigt kort, så skulle jag gissa att den avfyrar typ 4000 skott per sekund! fox_nosebleed

Ok, ritade bara en sådan konstruktion för jag tyckte det var kul.
Iaf ska jag rita fler sergaler för jag tycker de är jäklit coola! <3 fox_inco_cutes
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Emprah Marton » 2011-10-13T20:19:46+00:00

Står det hur man gör vapen och dödar så kommer ingen att använda det så länge man har disclaimern att det inte ska tas seriöst.

Sjävklart!

Jag referede förresten inte alls till vad du hade på Teliaservern eller whatever utan till att du inte ska ragedeleta Foxylvanien hur många CWCville-jämförelser du än får.
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Unread postby Smirre » 2011-10-13T20:25:36+00:00

Emprah Marton wrote:till att du inte ska ragedeleta Foxylvanien hur många CWCville-jämförelser du än får.

Nej då, det är lungt!
Har ju som sagt skapat Foxylvanien och gjort det på nätet, att andra furries/nätanvändares tankar och åsikter om det får mig inte att ragedelita det, snarare i långa loppet göra det bättre och utveckla det! fox_inco_cutes
Är dock väldigt trött nu.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Smirre ritar - Sergal & Fanart! ^_^

Unread postby Smirre » 2011-10-16T09:18:40+00:00

Image
I soffan sitter jag (Smirre Kirax) och har det mysigt med en sergal, Zee sitter och spelar Playstation, FoxFair ligger uppe på soffan och kollar och Ferarribalto flaxar beskyddande över oss!
Bakom soffan sticker Pikachu (pokémon) fram! ^__^

FA: http://www.furaffinity.net/view/6685985/
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby C Lupus » 2011-10-16T13:58:45+00:00

Varckert smirre.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Aleksei » 2011-10-16T14:29:43+00:00

Jag trodde först att Zee var Svartvarg på bilden. Såg lite svart och vargig ut.
Aleksei
Nypälsare

Species: Katt

Unread postby Vattenvargen » 2011-10-16T15:35:42+00:00

Aleksei wrote:Jag trodde först att Zee var Svartvarg på bilden. Såg lite svart och vargig ut.

Jag trodde det med.

Also, akta dig för Sergals, dom har för vana att våldta.
Häll upp. Drick upp. Ställ upp.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Species: Canis Aqueous
Steam: Jordgubbssylt
Donation status: 300
Katt eller hund: Hund

Unread postby Smirre » 2011-10-16T16:08:05+00:00

Tack att ni gillar teckningen, la ner lite mer jobb på denna + färgläggning! fox_inco_cutes
Uppe tidigt i morse och gjorde den.

Aleksei wrote:Jag trodde först att Zee var Svartvarg på bilden. Såg lite svart och vargig ut.

Hmm, svårt att få till rätt nyans med grå fiberpenna men ögonbrynen avslöjar att det är Zee! fox_happeh

Vattenvargen wrote:Also, akta dig för Sergals, dom har för vana att våldta.

Ok, fox_ooo
Finns ju en del Sergaler på Second Life men som jag upplevt dem så är de trevliga och jag tycker de ser väldigt coola ut!
Fast vargar, rävar och kattdjur är nr 1! <3

På tal om sergaler så finns det en artikel om sergaler + en video med dansande sergaler på SL
på min hemsida! fox_inco_cutes
http://sites.google.com/site/smirreonline/sergaler
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2011-10-18T01:35:30+00:00

haha, YÄ!

haha samma här.
Image
Frenzee

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Hexile » 2011-10-21T22:47:36+00:00

De 3 bästa är den senaste, sysadminfox och Sergalen tycker jag fox_happeh
I may not be perfect, but parts of me are excellent
Hexile
Duktig postare

Species: Wolf/Fox
Steam: Ryder17z

Unread postby Smirre » 2011-10-22T15:57:59+00:00

Tack tack! fox_inco_cutes
Har ju lagt ner lite jobb på den också.

Funderar på att i kväll eller i morgon rita något snyggt motiv med en sergal, just nu är jag litE upptagen med hemmasysslor för att rita.
Men ska nog få till något i kväll eller i morgon! fox_happeh
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Smirre » 2011-10-23T14:14:05+00:00

Välgjord sergal och räv teckning!
DJUNGLE WARRIORS!

Image
FA: http://www.furaffinity.net/view/6722394/
Info:
En sergal beväpnad med ett modifierat M-82 gevär med vidoe/ir/radar sikte koplat till ett "ögonsikte" likande som Amerikanska militären har i sina Apachehelikoptrar. M-82 geväret är också försedd med en laserguidare som belyser målen med laser och från den lilla datorn som sergalen har på armen kan han avfyra Hellfire-robotar från UAV,n som cirklar ovanför och beskjuta mål på marken. Sergalen har också en pistol, handgranater och stridskniv för närstrid!

Räven som sitter i buskarna har till uppgift att skydda sergalen och räven är beväpnad med en automatkarbin som är en ombyggd Kalasjnikov med granattillsats och förbättrad pipa för precition samt att räven har en Carl Gustav pansarskott på ryggen!
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

PreviousNext

Return to SveaFurs Skapare