Gaymertråden

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Re: Gaymertråden

Unread postby Totomo » 2009-08-22T02:38:53+00:00

hupp, nu har jag drabbats av RROD igen. fox_shiftehs
Image
Totomo
Smiley Miley
Smiley Miley

Species: Kissemisse
Steam: Totomo

Unread postby C Lupus » 2009-08-22T14:51:38+00:00

Miles wrote:hupp, nu har jag drabbats av RROD igen. fox_shiftehs

RROD?

Jag lägger nog ner Battle Forge, blir för mycket av det spelet faktiskt. Samt att jag har redan ett dussintals spel att spela redan.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Totomo » 2009-08-23T16:14:54+00:00

C Lupus wrote:

RROD?

Red Ring of Death/Doom. När ringen på Xbox 360 lyser rött så betyder det att den är trasig och måste repareras.
Så jag fick skicka den till Tyskland för att få den reparerad. :<
Image
Totomo
Smiley Miley
Smiley Miley

Unread postby C Lupus » 2009-08-23T22:52:41+00:00

Miles wrote:
C Lupus wrote:

RROD?

Red Ring of Death/Doom. När ringen på Xbox 360 lyser rött så betyder det att den är trasig och måste repareras.
Så jag fick skicka den till Tyskland för att få den reparerad. :<

Aaah, den har jag hört talas om. Och utav den anledningen jag skaffade ps3:a. (Samt så gillar jag personligen ps3 kontrollen generellt mer till de flesta spelen).
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby quoting_mungo » 2009-08-23T23:07:06+00:00

C Lupus wrote:Aaah, den har jag hört talas om. Och utav den anledningen jag skaffade ps3:a. (Samt så gillar jag personligen ps3 kontrollen generellt mer till de flesta spelen).

Jag kan inte med PS3-kontrollen - den är för lätt, så den känns plastig och smäckig och allmänt låtsas. Fast hur var det, de skulle komma med en ny modell som vägde lite mer? PS2-kontrollen var ganska skön, fast Xbox och 360-kontrollerna är fortfarande snäppet bättre tycker mina händer. Och N64-kontrollen. :D

Haft min 360 i umm... Länge nu. Aldrig haft problem med den. Snäll liten maskin.
ImageImageImage
quoting_mungo
Duktig postare

Species: Alopex lagopus

Unread postby C Lupus » 2009-08-23T23:24:16+00:00

quoting_mungo wrote:
C Lupus wrote:Aaah, den har jag hört talas om. Och utav den anledningen jag skaffade ps3:a. (Samt så gillar jag personligen ps3 kontrollen generellt mer till de flesta spelen).

Jag kan inte med PS3-kontrollen - den är för lätt, så den känns plastig och smäckig och allmänt låtsas. Fast hur var det, de skulle komma med en ny modell som vägde lite mer? PS2-kontrollen var ganska skön, fast Xbox och 360-kontrollerna är fortfarande snäppet bättre tycker mina händer. Och N64-kontrollen. :D

Haft min 360 i umm... Länge nu. Aldrig haft problem med den. Snäll liten maskin.

Haha, då tycker vi nog helt olika när det gäller handkontroller, för jag avskyr N64's handkontroll :D. Ja jag gillar PS2 varianten nog något mer, men de enda speltyperna där jag tycker att xbox kontrollen är bättre på är fps och racing. PS kontrollen är inte super i någon speltyp egentligen men den lägger sig i lagom snittet på de flesta speltypera jämfört med de andra kontrollerna tycker jag, som mest fungerar utmärkt på vissa och är obehagliga på andra. (Som exempels så föredrar jag SÅ mycket mer att spela fighting spel på PS kontroll än xbox's varianten).
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Totomo » 2009-08-24T06:49:19+00:00

Sjläv föredrar jag Guitar hero gittaren.

Näe... Men Super Nintendo kontrollen är bäst enligt mig. ^^
Image
Totomo
Smiley Miley
Smiley Miley

Unread postby Giganticus » 2009-08-24T10:02:59+00:00

När orginal Xbox kom ut så köpte jag det, och det ägde! Vart aldrig något fel på den, den var underbar i alla vägar(Förutom kontrollen)

Fast sedan kom xbox 360...
Usch... få mig inte startad på Xbox 360... Det är massor av skitiga komponenter som knappt fungerar som har ett fint skal ovanför sig som dom nu kallar xbox 360. Jag köpte Core systemet(Det billigaste och äldsta) när det kom ut... Jag har upplevt RROD en gång och var tvungen och skicka tillbaka den. Sedan fick jag tillbaka den fast man märkte mycket tydligare hur mycket svagare den vart för varje dag. Jag menar, den hann inte ens med att ladda texturer för bilarna i Midnight Club LA så jag åkte in i osynliga bilar hela tiden. Sedan upplevde jag Freeze lagg då o då så att bilden vart helt stilla och jag kunde inte göra något skit alls förutom att starta om xboxet och spela i 5min innan det freeze lagga igen. När det hände så förlora jag all spel information som hade hänt sedan förra sparningen. vilket var jävligt irreterande och brukade sluta med att jag får damp.

Så jag sa ʞɔnɟ IT och skaffade elite för att bli av med alla dessa problem... Nu så har jag spelat prototype och på en boss(Elizabeth Green) som tar ungefär 20-30 min att döda... så när jag hade fått ned tentaklerna, sklättet och Sjävla bossen till 20% då POFF! FREEZE LAGG och jag var tvungen o spela om de där 20-30 minuterna igen! Så jag försökte igen... och gissa vad? DET HÄNDE IGEN PÅ SAMMA 20 JÄVLA PROCENT! Så jag DAMPA! YAAAAAAAAY!

Så det verkar som att dom inte har gjort ett ända litet skit mellan den äldsta och sämsta xbox consollen och den bästa consollen... vilket jävla bullshit va? Det är väll bara en tidsfråga innan jag får RROD och att grafikkortet inte orkar med så att exakt samma sak händer som med Core systemet... JAG HATAR RÖVIGA MICROSOFT4EVER!

Jag har skaffat ett Ps3 också, det är mycket bättre i alla vägar förutom två...
1: Jag hatar controllen! Jag äslkar xbox 360 controllen och det är väll därför jag fortfarande har det! Den är så mycket skönare!
2: Man får inte med sig headset eller något sådant för bättre online kommunication, fast man kanske ska vara glad över det... så man slipper skrickande skit ungar.

Xbox 360 kan dra åt helvete medans PS3 e FTW forever! Specielt när dom kommer ut med Slim versionen som kommer kosta lika mycket som skitiga Elite systemet!Wii har redan hoppat av en bro... den e redan i helvetet.

Detta e min åsikt på dagarnas konsoller.

ÄNDRING: Jo kan väll ta o lägga till mina GT's och PSN name osv... Dock jag vill byta namn på alla till Giganticus xd
Steam: Sotarn818
PSN: GigasDragon
Gamertag: DragonzO
Wii: FUCKOFFANDFORGETIT!ITSHALLNEVERHAPPEN!

WALL OF TEXT, YES!?
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Species: ENORM DRAKE

Unread postby C Lupus » 2009-08-24T11:09:25+00:00

Miles wrote:Sjläv föredrar jag Guitar hero gittaren.

Näe... Men Super Nintendo kontrollen är bäst enligt mig. ^^

Haha, ja GH "kontrollen" är faktiskt störtskön :D.
Supernintendo kontrollen är faktiskts rätt så bra, dock så tycker jag att styrkorset är en aningen hård så vid längre spelsessioner så får man ont i tummen. Men det är ta mig fan värre på xbox's styrkors ändå (lirade Street Fighter 3 i Norge, tog inte ens en halvtimme innan jag kände att det började värka i tummen).

@Gigan: Det är väll en viss års modell av xboxet som har stora hårdvaruproblem, för jag vet att de nya konsollerna som man köper i butikerna idag ska fungera. För ibörjan så körde de på nått budget variant av grafikkortet och det ledde till att den överhettades, men efter att nyheten om det kom ut så har jag för mig att de skulle rätta till problemet och byta grafikkort till något stabilare (med andra ord byta fläkt). Men ja, gillar inte Microsoft som företag jämfört med andra och vore det inte så att spelutvecklare bara gjorde spel till Windows så skulle jag inte tveka på att byta till Linux.
Får väll lägga till dig på PSN när jag väll har kopplat upp min PS3a igen.

Man kan jämföra mellan xbox och PS3 nästan hur mycket som helst, men det finns 2 grejer som PS3 faller på emot 360, konsolen är dyrare och pga att den inte funnits lika längre på marknaden så finns det inte lika stort spelbibliotek i den heller.
Hörde dock en grej från en polare att vissa spelutvecklare inte gillar att skapa spel till PS3 och går över till 360 av den anledningen att de kan inte utnjytta alla funktionerna som PS3 kan hantera. För enligt han så har sony inte släppt alla programmerings koder mm så man kan inte utnjytta maskinen och dess hårdvara till dess fulla potential. Någon anna som har hört nått om detta?
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Giganticus » 2009-08-24T12:00:08+00:00

C Lupus wrote:@Gigan: Det är väll en viss års modell av xboxet som har stora hårdvaruproblem, för jag vet att de nya konsollerna som man köper i butikerna idag ska fungera. För ibörjan så körde de på nått budget variant av grafikkortet och det ledde till att den överhettades, men efter att nyheten om det kom ut så har jag för mig att de skulle rätta till problemet och byta grafikkort till något stabilare (med andra ord byta fläkt). Men ja, gillar inte Microsoft som företag jämfört med andra och vore det inte så att spelutvecklare bara gjorde spel till Windows så skulle jag inte tveka på att byta till Linux.
Jammen, Elite borde inte ha något problem alls! Men som sagt så har de det, vilket känns som en jävla ripp off.
C Lupus wrote:Får väll lägga till dig på PSN när jag väll har kopplat upp min PS3a igen.
Gör så xP
C Lupus wrote:Man kan jämföra mellan xbox och PS3 nästan hur mycket som helst, men det finns 2 grejer som PS3 faller på emot 360, konsolen är dyrare och pga att den inte funnits lika längre på marknaden så finns det inte lika stort spelbibliotek i den heller.
Ps3 har mycket bättre prestanda och håller mycket bättre än en xbox 360. Som sagt hade ju 90% av alla de äldre xbox 360 gått sönder eller något sådant... Det var ett högt antal iaf. Dom vart ju till och med stämda för att dom säljer halvfärdiga produkter. Xbox 360 och Windows e ett tydligt tecken på att dom har gjort det.
C Lupus wrote:Hörde dock en grej från en polare att vissa spelutvecklare inte gillar att skapa spel till PS3 och går över till 360 av den anledningen att de kan inte utnjytta alla funktionerna som PS3 kan hantera. För enligt han så har sony inte släppt alla programmerings koder mm så man kan inte utnjytta maskinen och dess hårdvara till dess fulla potential. Någon anna som har hört nått om detta?

Hmm... Det har jag inte hört innan :s
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Unread postby Farejobaldo » 2009-08-24T12:04:51+00:00

C Lupus wrote:Hörde dock en grej från en polare att vissa spelutvecklare inte gillar att skapa spel till PS3 och går över till 360 av den anledningen att de kan inte utnjytta alla funktionerna som PS3 kan hantera. För enligt han så har sony inte släppt alla programmerings koder mm så man kan inte utnjytta maskinen och dess hårdvara till dess fulla potential. Någon anna som har hört nått om detta?

Låter inte helt otroligt.

Förresten på tal om Guiter Hero-kontrollen så funkar den bevisligen helt utmärkt även till att spela Track & Field med.
Last edited by Farejobaldo on 2009-08-24T13:22:11+00:00, edited 1 time in total.
Reason: Kvotfix
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256
Katt eller hund: Katt

Unread postby Giganticus » 2009-08-24T12:15:59+00:00

Ferarribalto wrote:
Giganticus wrote:Hörde dock en grej från en polare att vissa spelutvecklare inte gillar att skapa spel till PS3 och går över till 360 av den anledningen att de kan inte utnjytta alla funktionerna som PS3 kan hantera. För enligt han så har sony inte släppt alla programmerings koder mm så man kan inte utnjytta maskinen och dess hårdvara till dess fulla potential. Någon anna som har hört nått om detta?

Jag skrev inte det där! >;O
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Unread postby C Lupus » 2009-08-24T12:57:54+00:00

Ferarribalto wrote:Förresten på tal om Guiter Hero-kontrollen så funkar den bevisligen helt utmärkt även till att spela Track & Field med.

Den funkar väll att spela vilket spel som helst med väll, dock lite väll utmanande att lira Halo med kanske.

Å lär dig kvota rätt :evil: .
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Farejobaldo » 2009-08-24T13:21:45+00:00

jaja, lagar nu. Jag var för trött bara.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Totomo » 2009-08-24T22:58:33+00:00

C Lupus wrote:
Ferarribalto wrote:Förresten på tal om Guiter Hero-kontrollen så funkar den bevisligen helt utmärkt även till att spela Track & Field med.

Den funkar väll att spela vilket spel som helst med väll, dock lite väll utmanande att lira Halo med kanske.

Jag har lirat WoW med gittaren! ^^ Eller iallfall försökt...
Kopplade in gittaren till datorn, sedan laddade jag ner ett program så jag kunda ändra vad dom olika knapparna skulle göra.
Gick med pilarna, Star power= Battle stance, Sedan dom fem färgerna fick vara dom attacker som jag använder mest.
Det gick väl inte så jätte bra...xD ...Men det var kul att testa iallfall. fox_happeh
Image
Totomo
Smiley Miley
Smiley Miley

Unread postby Giganticus » 2009-08-24T23:10:50+00:00

haha awesome!
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Unread postby Löjtnant » 2009-08-31T21:22:02+00:00

Ny medlem här.

Iallafall, själv så spelar jag Super Robot Taisen A Portable på mitt PSP. <:
Löjtnant

Unread postby C Lupus » 2009-08-31T22:43:49+00:00

Löjtnant wrote:Ny medlem här.

Iallafall, själv så spelar jag Super Robot Taisen A Portable på mitt PSP. <:

Introducera dig i introduktions tråden, så vi kan ställa alla möjliga sorters frågor som är pinsamma att svara på. :>
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Frenzee » 2009-09-01T13:54:37+00:00

C Lupus wrote:
Löjtnant wrote: <:

:>

Off topic: Detta roade mig.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Strange » 2009-09-02T22:56:15+00:00

Apropå RROD, det känns som om denna generation att PC-spelande är mer stabilt än att äga en 360. Haha, det är ... udda.
Själv har jag precis insett hur mycket bättre left 4 dead på expert om alla har ordentliga mikrofoner och är bra människor. Har också börjat pyssla lite smått med en egen bana på det... försöker klura ut visleaf-systemet.

Det är kul att veta att Left 4 Dead fortfarande innehåller teknik vars grund ligger i Quake. John Carmack är världens mest lyckade autist.

MAPS BÖRJAN:
Image
Hörrödu stora nosen, vad mycket äter du egentligen?
Strange
Cruisemaster

Species: Drygdjur

PreviousNext

Return to Underhållning