Lemanic wrote:I och med att Trans har blivit synligt de senaste åren, så försöker en hel del grupper parasitera på trans-rörelsen nuförtiden. Den allra största gruppen är Otherkin
SChtopp, schtopp, schtopp (hick!). Vi får bryta här...

Största gruppen? Otherkins sist jag kollade är extremt sällsynta.
Naturligtvis går de inte att ta 100% på allvar eftersom det är 100% osannolikt att det skulle existera folk som går omkring med djursj
.älar och annat. Till och med om man tror på sj
.älen och Je
.sus Kristus så är det långsökt som satan.
De två jag har träffat kunde jag dock inte bli det minsta sur på eftersom det var uppenbart att de hade rätt allvarliga nedsättningar och/eller gick på tunga medeciner att jag resonerade att det kanske till och med var ett kliv upp för dem personligen att se på sig själva på det sättet.
Det här låter mest som du har hittat en blogg med lite nippriga amerikaner som kanske kallar sig otherkin och försöker känna sig speciella och att det (gissar jag) har relaterat i ett "getterviktigt" bråk på internet mellan dem och upprörda transpersoner?
I den riktiga världen hursomhelst så är de svårigheter en trans exempelvis kan råka på totalt orelaterat till lustiga kramboxar på internet. Är det någon som ser framför sig en arbetsgivare, dörrvakt eller annan person yppa orden "Sorry, jag anser att du är störd i huvudet för jag har hört talas om något som heter otherkin och det är typ samma sak".
Det kan vara extremet kul att disskutera konflikter på nätet men man ska nog inte glömma att det i så fall har 0.0000001%'s faktisk betydelse (och då är jag generös). Att någon någonstans blev
triggered bakom sin skärm är ingen grej. Sånt händer ju om allting hela tiden.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.