Shadow wrote:Chappie.
Sjukt bra film, alltså riktigt jävla bra, fast riktigt jävla tung på ett positivt sätt också.
Jag kommer nog aldrig mer se den igen, det pallar jag icke, den träffar alldeles för hårt hemma för att jag ska må bra av att se den igen.
Men jag rekomenderar den starkt till alla, tacklar tunga frågor väldigt bra, och som den lilla district 9 regisören han är, slutar den på ett väldigt öppet sätt.
Fröken Keke wrote:JURASSIC WORLD
Mina förväntningar var relativt ljumma, så jag blev rätt positivt överraskad. Jag kan garanterat säga att den här är bättre än the Lost World och trean, den kan dock inte rubba ettan då den livnär sig lite för mycket på den och apar lite för mycket.
Funktionellt är det en remake, men jag gillar att de gjort det till en uppföljare, främst då handlingens delar av exekutivt fifflande blir en allegori för själva filmen i sig. Filmen tar även till sina egna twister och idéer, vilket ger den ett större existensberättigande än exempelvis nyversionen Poltergeist från tidigare i år.
Visst, det går in i en del trötta klichéer och obligatoriska nostalgirunkningar, men det lyckas samtidigt undvika och göra narr av andra klichéer, så det rör mig inte så mycket.
I överlag en helt okej actionfilm om dinosars, det här hade mycket väl kunnat vara mycket värre.
Den får två av tre desuögda dinosar.
[massa bilder]
Shadow wrote:Chappie.
Sjukt bra film, alltså riktigt jävla bra, fast riktigt jävla tung på ett positivt sätt också.
Jag kommer nog aldrig mer se den igen, det pallar jag icke, den träffar alldeles för hårt hemma för att jag ska må bra av att se den igen.
Men jag rekomenderar den starkt till alla, tacklar tunga frågor väldigt bra, och som den lilla district 9 regisören han är, slutar den på ett väldigt öppet sätt.
Alex Vass wrote:Tittade just på denna pga din fina recension, efter 29 min klarade jag inte mera av Die Antwoords usla framträdande och slutade titta.
Shadow wrote:ÅK DIT
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest