Problemet med misogyna bögar

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Re: Problemet med misogyna bögar

Unread postby Kobi » 2015-03-08T12:02:20+00:00

ratwolf wrote:HAhHAHA hah människor hela bunten , spelar fan ingen roll vad för läggning du har

Jag orkar inte ens läsa allt svammel efter ett par inlägg, men this!
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby ratwolf » 2015-03-08T13:44:12+00:00

Vi får alla börja skriva som GNORK,RIP
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby C Lupus » 2015-03-13T16:32:47+00:00

Jag vill gärna kommentera användare och deras inlägg, men jag har ingen ork så jag kommenterar enbart trådskaparposten, för stunden.

Lemanic wrote:Jag, som bi själv, har märkt av en vidrig trend bland bögcommunityt; misogyni.

Det första jag märkt är en allt mer hårdhänt, manipulativ och hierarkisk dejtingmarknad, där man verkar ha hämtat idéer från Neil Strauss "Spelet" och applicerat det bögar emellan. Låg prio på att lära sig hantera en avvisning. "Don't say no!", som Midnight Boy proklamerar. Detta är ett förekommande tema i den glatt våldtäktsbejakande kryssningskulturen, som i sin tur underblåser PUA-kulturen med råge. Vad har detta med misogyni? Tja, har man en nedlåtande bild av kvinnor, så kommer man att också ha en nedlåtande bild av män i slutändan, och det är där vi hittar dessa aggressiva och manipulativa bögar.

Det andra jag märkt är bristen på kollektiv självreflektion, där de inte direkt verkar har förstått konceptet "manliga privilegier" till fullo. Att man inte förstår att patriarkatet ser bögen som ett kvinnosubstitut, och därför väljer en bög framför en kvinna i flesta fallen. I det här ser jag kvinnligt, teatralt och extrovert beteende hos bögar som ett problem, eftersom att det tar plats från kvinnorna och i det mest stereotypa fallen nedvärderar dem.

Dessutom bör termer som "fag hag" och "fruit fly" skrotas. Höjden av otacksamhet, precis som termen "groupie" bland musikerkretsar.

Det här är en diskussion jag har haft inom mig som bara måste ut.

Låt mig se om jag förstår det här rätt, i och med att män manipulerar och utnyttjar andra män för att de har feminina drag så kommer kvinnor att drabbas av förtryck per automatik? Så bögar som hatar andra bögar med feminina drag hatar då kvinnor, och det hela förtrycket späs ut med att straighta manliga män vänder sig till bögar för att de inte kan få sig ett knull hos en kvinna, som nedvärderar dem?
Har jag missat cykelbanan helt och hållet, trampar jag ute i skogen nu, eller?
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Lemanic » 2015-03-13T17:41:37+00:00

You've got it, Lupus!
Lemanic
Nypälsare

Species: Prärievarg/Fjällräv-hybrid

Unread postby C Lupus » 2015-03-13T23:15:38+00:00

Jag är inte alls djupt inne i gaykulturen så jag kan inte påstå att detta sker eller förneka att det inte händer. Men jag tycker att detta låter inte som nått direkt nytt som har tillkommit nyligen, och kommer ifrån andra grunder än misogyna. I mina öron låter det mer som ett feminism förakt, snarare än hat mot kvinnor generellt. Att The Game börjats användas i gaykretsarna låter inte så konstigt i mina öron då den uppfattning jag har utav gaykulturen är att de flesta är väldigt frispråkiga och raggar runt friskvilt, vilket leder till att folk vill prova nya raggningsknep för att få sitt ligg. "Lär dig ragga, The Book" är heller inget nytt, bara att The Game är en av de mest kända.
Sen när det kommer till att män som byter bort kvinnor för att fängelseböga sig kan vara av flera olika skäl, på samma sätt som vissa män vänder sina blickar till Thailand för att skaffa en thailändska för att de får inte till det kvinnorna här i VÄLFÄRDIA. Den här punkten tror jag att det i grunden inte handlar om förakt, snarare missanpassning, men som i sin tur skulle kunna leda till förakt mot feminism för att få skylla ifrån sig (vilket är nog som du säger kan vara brist på självreflektion). Man har ett problem i Japan över att fler och fler män tar beslut om skilsmässa, då de upplever att kvinnorna har blivit för dominanta, de klarar inte av den nya situationen och en del vänder sig till offentliga runk-båser istället för att ta närkontakt med en kvinna. Om detta är för att kvinnor har blivit för aggressiva eller om männen är för lata för att anpassa sig är dock en diskussion för sig.
Jag har svårt att se att misogyni skulle vara den enda anledningen till att detta inträffar, skulle det vara det så har det nått med feminism att göra. För mig låter det som att det är ett gäng sammanträffanden som sker. Men nu så tänker jag högt om vad jag tror, inte vad jag vet.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Lemanic » 2015-03-14T16:26:05+00:00

Jag håller med dig om att det här inte låter helt sant, men så är vi mitt i en avindividualisering i samhället. Ett paradigmskifte över vad identitet egentligen betyder. Mångt och mycket pga sociala medier.

Allting är inte vad det synes vara längre. Jag vet att det är j-ä-t-t-e-förvirrande, men så är det just nu.
Lemanic
Nypälsare

Unread postby Vlad the impala » 2015-03-17T11:13:45+00:00

C Lupus wrote:I mina öron låter det mer som ett feminism förakt, snarare än hat mot kvinnor generellt. Att The Game börjats användas i gaykretsarna låter inte så konstigt i mina öron då den uppfattning jag har utav gaykulturen är att de flesta är väldigt frispråkiga och raggar runt friskvilt, vilket leder till att folk vill prova nya raggningsknep för att få sitt ligg. "Lär dig ragga, The Book" är heller inget nytt, bara att The Game är en av de mest kända.

Det tror jag på också, men trenden kring ytliga "relationer" och kravlösa ONS är egentligen resultatet av ett komplext nät av samverkande faktorer och har egentligen inte speciellt mycket att göra med vare sig feminism- eller kvinnoförakt.

Till att börja med så är det en väldigt stor generation av skilsmässobarn som inte vet eller vågar ha en fördjupad relation, och även om du inte är sådan, har du någon gång råkat på en person som du trodde det skulle bli något mer som bara försvinner utan att ens lämna en förklaring så kan du bli likadan själv.
Jag menar inte lägen där du inte vågar visa vad du vill utan antingen att ni har umgåtts jävligt tight eller legat med varandra och sedan bara försvinner din "partner" för att det "inte riktigt klickade". Du har inte blivit bedragen för den andre har aldrig lovat dig något till att börja med. Jag menar inte att någon är skyldig en relation men folk borde vara skyldiga att ge ärliga svar.

Kombinera detta med möjligheten att ha enorma sociala nätverk med ytliga kontakter, dejtingnätverk m.m. Detta tror jag kanske är den största orsaken när vi pratar om gayscenen specifikt eftersom det öppnar upp tillgängligheten på ett annat sätt. Från att vara svårt att hitta andra överhuvudtaget så finns det plötsligt en digital köttmarknad. Mycket nyhetens behag antagligen.

Det var två faktorer. En tredje har nog faktiskt en hel del att göra med den förändrade dynamiken mellan män och kvinnor. Mellan killar så har det förvisso varit hyllat att mötas på mitten runt och partnerhoppa under lång tid, men skillnaden från förr och nu är att förr blev du i alla fall betraktad som usel bland flertalet kvinnor när ditt beteende blev känt. Idag kör unga tjejer väldigt mycket samma race och det ger hela hook up-grejen en helt annan legitimitet.
Detta samtidigt som alla är på det klara med att du blir aldrig riktigt så bränd som när du antyder att du vill ha mer än så och blir nobbad.
Eller ja, huvudproblemet är egentligen inte ONS- eller FWB-liknande uppgörelser utan bristen på ärlighet och tydlighet med varandra, att så många tycks föredra att lämna det mesta osagt, oavsett hur dåligt det får dig och andra att må.

Feministiskt misslyckande har lite grann med saken att göra också. Skillnaden mellan forna tiders feminism och dagens är att förr så stipulerade feminismen motnormer "Gör inte så där, gör så här istället". Man gillade inte män som mötas på mitten runt, tillskansade sig för mycket makt och pappersbetallappar utan man ville att män skulle bli lite mer som de själva var då. Karriärism, girighet, egofixering och att vägra ansvar för andra var ju det som skulle bort helt och hållet, för alla. Inte att kvinnor skulle stöpa sig i samma form som det ju har blivit. Men eftersom varje förslag på generell norm läses som begränsning = förtryck, så har de som alla andra blivit till nyliberala individualistrunkare utan att förstå det själva.

C Lupus wrote:Sen när det kommer till att män som byter bort kvinnor för att fängelseböga sig kan vara av flera olika skäl, på samma sätt som vissa män vänder sina blickar till Thailand för att skaffa en thailändska för att de får inte till det kvinnorna här i VÄLFÄRDIA. Den här punkten tror jag att det i grunden inte handlar om förakt, snarare missanpassning, men som i sin tur skulle kunna leda till förakt mot feminism för att få skylla ifrån sig (vilket är nog som du säger kan vara brist på självreflektion).

Vi kan väl kalla dem för bisexuella för det är nog mer sant i flertalet fall än de som genuint fängelsebögar.
Men oavsett vad det är så håller jag med om att det är missanpassning. Fast egentligen är det svårt att bli upprörd över det av två skäl. Ett, det måste vara en ganska ovanlig situation. Två, även om det skulle vara lite av ett ställningstagande i vissa fall så är det en så pass passiv protest så atteh.. vem bryr sig?

Dock är min gissning att det stör Lemanic främst eftersom han vill att HBTQ-människor gärna ska vara lite godare och finare än genomsnittet, men jag ser tvärtom att om en bög kan vara vem som helst så är det också progress, i alla fall vad beträffar normaliseringen av HBTQ.
Precis som att det faktum att några kvinnor också har hunnit skada sig på bygget och spränga ihjäl sig i Kirunagruvan också är ett tecken på jämställdhet.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Fopper » 2015-04-08T02:43:15+00:00

Hahaha kulturmarxism..
Fopper
Duktig postare

Species: Gam

Unread postby Lemanic » 2015-04-09T17:00:37+00:00

Låt mig introducera en term som kan vara bra här; kognitiv dissonans.

Det enda som bör räknas här är utförandet av handlingarna. Syftet är enbart svepskäl som inte tar hänsyn att en konvergens mellan två obesläktade rörelser har skett som nu i princip begår samma brott.

"Här och nu" är ett bra mantra här.
Lemanic
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2015-04-11T22:42:16+00:00

Prata klarspråk, människa.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Lemanic » 2015-04-16T19:49:41+00:00

Att det man säger att man förespråkar inte riktigt överensstämmer vad man egentligen gör. Tänk gamergaters som säger sig vara för jämställdhet inom spelbranschen trots att de skickar våldtäktshot till höger och vänster.

Det är kognitiv dissonans.

Det är därför jag tycker att alla bögar som engagerar sig i cruisingvärden inte skall mansplaina för kvinnor vad våldtäktskultur "egentligen" är, då de per definition upprätthåller den.
Lemanic
Nypälsare

Unread postby Fopper » 2015-04-16T21:38:47+00:00

Så vad ni säger är att feminina BÖGAR(att de är en stor andel av dessa bisexuella/queer "glömmer" kanske du men det skulle ju vara att generalisera eller hur? ;) ) som cruierusar ska ha en kollektiv skuld för att kvinnor far illa?

jag har hör denna historia för ut.
först var det bögar som tog den i häcken som stärker heteronormen.
sen var de "maskulina" "bögar" fel. ( för dom hatar kvinnor eller nåt för dom är "maskulina")
och nu är det feminina "bögar" fel.

ta din vit-kränkt-östermalm-kärring-retorik och dar där peppar växer.

Image
Fopper
Duktig postare

Unread postby Lemanic » 2015-04-16T23:28:16+00:00

Det märks att det är Män man snackar med här, då man möts av en infantil tegelmur som inte har till avsikt att lyssna och ta till sig av kritiken.

Fopper borde leva på 2010-talet, inte på 1980-talet. Världen är inte så svart-vit längre, så vem är det som är VKM här egentligen? Inte jag. Jag är förbi den fasen.

Det jag kräver är bara en viss mått av självmedvetenhet. Inte så besvärligt, m.a.o.

Jag är själv jävligt feminin, men jag försöker vara modern och klassmedveten med den. Kom ut för över tio år sedan (var 14 år) och har studerat läget sedan dess. Smekmånaden uteblev då man var e-t-t t-r-o-l-l redan då som sökte kickar hos nej-sägare på allehanda forum. Lyckligtvis har trolltendenserna avtagit med åren och är idag är den mer pedagogiskt lagd än provokativ.

Tillbaka till ämnet. Jag ser öht ingen annan utväg för gayrörelsen än att detoxa och avplasticera den. Heteromän detoxar redan, så varför inte bögarna?
Lemanic
Nypälsare

Unread postby Fopper » 2015-04-17T04:41:23+00:00

Lemanic wrote:Det märks att det är Män man snackar med här

Tackar :eyebrow:

Lemanic wrote:då man möts av en infantil tegelmur som inte har till avsikt att lyssna och ta till sig av kritiken.

"Du ska bara sätta dig och svälja min LOL-feminismt-dogma din kokosskalle >:C"
du är värkar minst lika mycket tegelmur som jag lilla bohem drottningen.

Lemanic wrote:Fopper borde leva på 2010-talet, inte på 1980-talet. Världen är inte så svart-vit längre.

Det är Lemanic borde leva på 2010-talet, inte på 1960-talet. Världen är inte så svart-vit längre. dags att lägga ni afghanpälsen i garderoben, dags att ta ner Mao i från vägen och se folk som individer och inte som Homogen grupp som man ska forma till sin egna dogmatiska ideal.
Fopper
Duktig postare

Unread postby Lee » 2015-06-11T12:30:54+00:00

Lemanic wrote:Att det man säger att man förespråkar inte riktigt överensstämmer vad man egentligen gör. Tänk gamergaters som säger sig vara för jämställdhet inom spelbranschen trots att de skickar våldtäktshot till höger och vänster.

[Citation Needed]

Jag har själv kollat in jävligt nära i denna sak, personligen gått igenom hashtagen på twitter och inte hittat några jävla döds eller våldtäktshot riktade från den gruppen. Däremot har jag sett en jävla massa feminister och dylikt försöka få personer avskedade och uthängde på nätet för att de inte är i feminismens följetong.

Lemanic wrote:Det är därför jag tycker att alla bögar som engagerar sig i cruisingvärden inte skall mansplaina för kvinnor vad våldtäktskultur "egentligen" är, då de per definition upprätthåller den.

Get the ʞɔnɟ out. No, seriously. Just ʞɔnɟ off. En åsikt, vare sig den kommer från bankiren, mannen på gatan, den kvinnliga uteliggaren eller barnet som inte gått ut skolan, har rätt till sin åsikt, insikt och har rätt att dela den med andra. Du kan rent av dra åt helvete med ditt kult beteende härifrån för jag tror inte jag är den enda som inte vill ha sådant skit här. Du kan få berätta vad du tycker, men att stå för det du säger i en offentlig diskussion öppnar upp dig till att få höra svar och kritik. Har det du säger ingen merit, så mycket av den väldigt kontroversiella och kritiserade termen "våldtäktskultur" så kan man fan så heller neka kritik med "Men du är ju man, du förstår inte." Ser du själv inte den cirkel logiken som går där? Håller du inte med, så upprätthåller du den, därför finns den, håller du med, så finns den och du måste nu vara med oss och bekämpa. Det är ju helt galet. Du kan ju fråga dig själv istället, vem gynnar och varför vill man inte ha folk som ifrågasätter och argumenterar? Det är inte för att uppnå ett mål där alla är jämlika. Det är nog inte vi som inte håller med din ideologi som är fåren här.

Lemanic wrote:Det märks att det är Män man snackar med här, då man möts av en infantil tegelmur som inte har till avsikt att lyssna och ta till sig av kritiken.

Jag är själv jävligt feminin, men jag försöker vara modern och klassmedveten med den. Kom ut för över tio år sedan (var 14 år) och har studerat läget sedan dess. Smekmånaden uteblev då man var e-t-t t-r-o-l-l redan då som sökte kickar hos nej-sägare på allehanda forum. Lyckligtvis har trolltendenserna avtagit med åren och är idag är den mer pedagogiskt lagd än provokativ.

Tillbaka till ämnet. Jag ser öht ingen annan utväg för gayrörelsen än att detoxa och avplasticera den. Heteromän detoxar redan, så varför inte bögarna?

Så bara för att vi inte håller med allt du säger och dricker från din brun av 'kunskap' så får vi ad hominem att vi är män och småbarn? Du kan ju börja argumentera på riktiga punkter istället för att själv barnsligt kasta förolämpningar.

Samt, för att vi lever i ett fritt samhälle där personer som du inte har rätt att säga till hur alla andra ska bete sig och hur de ska vara. Eller vill du införa fru diktator över alla oss andra bara för att det gynnar dig och din hjärntvätt mest? Sluta hänga så mycket på Tumblr och läs mer än bara massa reposts från dina favorit feminister och manshatare så kanske du får en mindre svart och vit värld själv.
ImageImageImage
Lee
Furluminat
Furluminat

Species: Get skapande bög

Unread postby Valcyrie » 2015-06-20T15:23:46+00:00

Efter 2 sidor med ett till synes oändligt ordbajsande med några av de längsta posterna jag sett på detta forum är jag fortfarande inte säker på om jag fattat problemet rätt.

Bara...

... orkar inte.
Image
Valcyrie
Nypälsare

Species: Drake
Steam: valcyrie
Katt eller hund: Katt

Unread postby AndyMcNub » 2015-06-21T02:15:46+00:00

Jag tror jag är misandri-bög :c
Image
AndyMcNub
Bäst svansföring
Bäst svansföring

Species: Prickig hund
Steam: AndyMcNub
Donation status: 101
Katt eller hund: Hund

Unread postby Timid-Folf » 2015-06-21T12:58:56+00:00

AndyMcNub wrote:Jag tror jag är misandri-bög :c

Säger du att du hatar kvinnor & fjollor?

Om inte så, nä, det är nog lugnt.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

Previous

Return to Debatt & Ranter