Serien från Random bilder

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Serien från Random bilder

Unread postby Nameless » 2014-07-13T01:36:20+00:00

Jag hittade en random bild. fox_happeh

Image
Nameless
Jude

Species: Nyarlathotep
Katt eller hund: Katt

Re: Random bilder

Unread postby Rikuj » 2014-07-13T02:39:42+00:00

Haha, vad fint
Rikuj
Furluminat
Furluminat

Species: Snö Leopard
Steam: rabiesrikuj

Unread postby Alex Vass » 2014-07-13T10:06:31+00:00

Hahaha, best.
Image
Alex Vass
Furluminat
Furluminat

Species: Råtta
Steam: Vass

Unread postby Vlad the impala » 2014-07-13T12:57:37+00:00

Bitar av det där var rätt kul och så länge man driver med alla lite lättsamt är det väl ok.
Men jag tycker att det fan är över gränsen att posta riktiga ansikten i den här typen av parodi + privat fetishjox som det inte har skyltats öppet med.
Det går ju bara att tolka som direkt personangrepp.

Är det någon som trollar båda communities i avsikt att starta bråk eller?

Fast nu matar jag väl gamla troll genom att bjuda in till ett stort ... / U MAD? :troll: /

:facepalm:
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T15:23:25+00:00

Nameless wrote:Jag hittade en random bild. fox_happeh

Haha vad fan? Är det du som har gjort den?
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby kirrow » 2014-07-13T15:24:43+00:00

Och där kom jag ihåg varför jag inte gillar att vara på det här forumet. Det där var 'way out of line' och helt under en värdig nivå av 'humor'. Var vänlig och håll er borta från mig hädanefter på konvent och dylikt, jag umgås bara med folk som inte beteer sig som svin. Svefur är ökänt som ett mobbarhål med assholes, det här bevisar ju verkligen att det är sant. Osmakligt, totalt osmakligt.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Timid-Folf » 2014-07-13T15:59:27+00:00

kirrow wrote:Och där kom jag ihåg varför jag inte gillar att vara på det här forumet. Det där var 'way out of line' och helt under en värdig nivå av 'humor'. Var vänlig och håll er borta från mig hädanefter på konvent och dylikt, jag umgås bara med folk som inte beteer sig som svin. Svefur är ökänt som ett mobbarhål med assholes, det här bevisar ju verkligen att det är sant. Osmakligt, totalt osmakligt.

Nu tycker jag att vi tar det där med att bunta ihop folk i två grupper (SKYLDIG/OSKYLDIG) litet lugnt. Jag tänker inte hålla mig borta eller uppföra mig på något särskilt vis alls, bara för att någon(Några?) gjort en stygg bild och dumpat den på nätet.

De är töntigt, och folk som får för sig att det är något jävla internt-grupparbete med hela svea bakom är också jävligt töntiga. För jag tror både du och andra mycket väl vet att internet inte riktigt fungerar så. Med det sagt så måste jag iofs säga att jag tycker det här är litet mycket också, men framförallt känns det rätt oprovocerat och onödigt.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T16:14:19+00:00

Nameless wrote: Jag hittade en random bild. fox_happeh

Struntar i vilken del av forumet denna bild ligger i.

Skulle uppskattas om denna bild togs ner pga att den använder min karaktär till något jag inte get min tillåtelse till.
Admins var till nytta för en gångs skull, tack.
Last edited by HuskyMinion on 2014-07-13T17:09:20+00:00, edited 1 time in total.
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby Culdesac » 2014-07-13T16:18:50+00:00

HuskyMinion wrote:

Image

Skulle uppskattas om denna bild togs ner pga att den använder min karaktär till något jag inte get min tillåtelse till.

Vi hostar inte bilden, tar vi bort den kommer den antagligen bara postas igen.
Jag rekommenderar att du gör som alla andra vettiga människor i ett liknande läge och skickar en DMCA till hosten(imgur.com) istället för näthata på detta sättet.

Also: "Admins var till nytta för en gångs skull, tack."
vafan? Vad tror du att vi gör här? Vad räknar du till "nytta"? Censurera internet från allt som du inte gillar?
SilentStranger wrote:ska det vara så jävla svårt att låta bli att förstöra allting hela tiden?
Culdesac
俺はくノ一
俺はくノ一

Species: admindjur
Donation status: 500

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T16:22:05+00:00

Culdesac wrote:
HuskyMinion wrote:

Vi hostar inte bilden, tar vi bort den kommer den antagligen bara postas igen.
Jag rekommenderar att du gör som alla andra vettiga människor i ett liknande läge och skickar en DMCA till hosten(imgur.com) istället för näthata på detta sättet.

Näthat? det är en simpel begäran inget påhopp, men om det är detta du söker så kan du få det.
Jävla miffo.
Last edited by Frenzee on 2014-07-13T17:30:29+00:00, edited 2 times in total.
Reason: Nej ingen varning utdelas. Man får kalla Admins Miffo hur mycket man vill
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby Cadman » 2014-07-13T16:29:41+00:00

HuskyMinion wrote:

http://i.imgur.com/rwLSatc.png

SveaFur föredrar att inte lägga sig i det användare postar, och det är extremt sällan (så gott som aldrig) vi tar bort material. Om du tar illa upp av bilden, ta upp det med Nameless som postade den. Ni får gärna diskutera i den här tråden så splittar vi tråden om det behövs.

För övrigt så föreslår jag att du inte förolämpar Admins. Du får en varning för den här gången. Diskussioner är bra, men de ska hållas på en vettig nivå.
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T16:33:24+00:00

Cadman wrote:
HuskyMinion wrote:

http://i.imgur.com/rwLSatc.png

SveaFur föredrar att inte lägga sig i det användare postar, och det är extremt sällan (så gott som aldrig) vi tar bort material. Om du tar illa upp av bilden, ta upp det med Nameless som postade den. Ni får gärna diskutera i den här tråden så splittar vi tråden om det behövs.

För övrigt så föreslår jag att du inte förolämpar Admins. Du får en varning för den här gången. Gör det inte igen.

Då ska jag passa på att kommentaren först och främst var en quote till individen som postade bilden, inkluderade admins för det bör vara något som inte uppmuntras.
Förolämpar vem jag vill, bara för att en individ råkar ha kontroll över något så trivialt som en hemsida och ännu lägre ett forum så står denne inte över någon annan utom på just denna lilla bit av digital information. Inte mitt fel att den o så förolämpade individen är outbildad och sätts på plats.
Och folk frågar varför man tycker illa om denna sidan och dess mentalitet.
Flashback för furries.
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby kirrow » 2014-07-13T16:40:28+00:00

Det faktum att den legat uppe i flera månader säger en hel del.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Cyanid » 2014-07-13T16:45:08+00:00

kirrow wrote:Det faktum att den legat uppe i flera månader säger en hel del.

va då månader?! Idag, 00:36 13/7 jo de där kallar ja för flera månader!
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Species: Spökguds dyrkande Hyena
Steam: PanzerHyena
Donation status: 503 bananer

Unread postby Cadman » 2014-07-13T16:45:36+00:00

HuskyMinion wrote:Då ska jag passa på att kommentaren först och främst var en quote till individen som postade bilden, inkluderade admins för det bör vara något som inte uppmuntras.

SveaFur är inte en diktatur, användare får posta vad de vill och får stå för det de postar. Admins kontrollerar eller styr inte innehållet.

kirrow wrote:Det faktum att den legat uppe i flera månader säger en hel del.

Vad menar du? Nameless gjorde posten vid 00:36 idag.
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar

Unread postby kirrow » 2014-07-13T16:47:05+00:00

Ah, jag kollade på fel datum. Ber om ursäkt, såg fel på numren. Helt mitt fel där.
kirrow
Nypälsare

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T16:51:14+00:00

Cadman wrote:
HuskyMinion wrote:Då ska jag passa på att kommentaren först och främst var en quote till individen som postade bilden, inkluderade admins för det bör vara något som inte uppmuntras.

SveaFur är inte en diktatur, användare får posta vad de vill och får stå för det de postar. Admins kontrollerar eller styr inte innehållet.

Och här får jag varningar, om jag nu får posta vad jag vill.
Varför vill du då censurera mig och mina åsikter om en annan individs uttryck?
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T16:51:56+00:00

Nej Cadman är bara dum i huvudet. Jag tar bort varningen.
[EDIT:] Vänta... vilken varning?

Förolämpar vem jag vill, bara för att en individ råkar ha kontroll över något så trivialt som en hemsida och ännu lägre ett forum så står denne inte över någon annan utom på just denna lilla bit av digital information. Inte mitt fel att den o så förolämpade individen är outbildad och sätts på plats.
Och folk frågar varför man tycker illa om denna sidan och dess mentalitet.
Flashback för furries.

Ja du har rätt. Som du vet är det just därför vi har som policy att inte ta bort saker hur som helst på forumet. Den som blir förolämpad ska inte ha mer makt än någon annan och speciellt inte en Admin som egentligen inte har mer makt en vanlig användare på forumet, men däremot mer ansvar. Cadman gjorde fel.

Vad det gäller bilden så, som sagt så vet du att vi inte tar bort saker bara för att någon inte håller med. Det hade motverkad syftett med forumets öppenhet. Att din kakraktär är med räcker inte som grund för att göra ändringar i ett inlägg. Vi skulle kunna ta bort länken till bilden med argument att Trax ansikte finns med. Men då har vi fortfarande inte tagit bort bilden, för den ligger inte på SveaFur.
Image
Frenzee

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby kirrow » 2014-07-13T16:54:08+00:00

Cadman wrote:

Låter ju väldigt hälsosamt...så om någon postar barn porr så får det ligga kvar? Jag menar...ni kontrollerar ju inte innehållet, det får ju individen stå för...?
Alla forum med mod funktion har ett ansvar att kontrollera lämpligheten på innehållet på forumet. Det är redan sagt av andra, men jag håller med dem om att personpåhopp är fel och borde inte uppmuntras. Att lägga ut en bild med förödmjukande material om andra är inte moraliskt försvarbart. Punkt slut. Spelar ingen roll om man själv har gjort den eller inte. Annars är det inte barnpedofil brott att ha porr bilder på barn - om man inte gjort bilderna själv? Det finns humor, sen finns det skit som inte hör hemma på forum.
Den där bilden hör inte till humor kategorin.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Acchon » 2014-07-13T16:56:05+00:00

Vet inte om detta är jämförbart med barn.porr dock, men det kanske bara är jag
Last edited by Acchon on 2014-07-13T16:57:42+00:00, edited 1 time in total.
Image
Acchon
Guldmedlem
Guldmedlem

Species: Skiten polarvarg
Steam: acchon

Next

Return to Debatt & Ranter