Serien från Random bilder

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Re: Random bilder

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T16:57:10+00:00

Man får inte posta sånt som är olagligt. Så barnporr försvinner direkt, med alla typer av bans på det.
Sen står det i forumreglerna att alla står för sitt egna agerande, det är alltså Namless som ni ska skälla på.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T16:58:05+00:00

Frenzee wrote:Nej Cadman är bara dum i huvudet. Jag tar bort varningen.

Ja du har rätt. Som du vet är det just därför vi har som policy att inte ta bort saker hur som helst på forumet. Den som blir förolämpad ska inte ha mer makt än någon annan och speciellt inte en Admin som egentligen inte har mer makt en vanlig användare på forumet, men däremot mer ansvar. Cadman gjorde fel.

Vad det gäller bilden så, som sagt så vet du att vi inte tar bort saker bara för att någon inte håller med. Det hade motverkad syftett med forumets öppenhet. Att din kakraktär är med räcker inte som grund. Vi skulle kunna ta bort länken till bilden med argument att Trax ansikte finns med. Men då har vi fortfarande inte tagit bort bilden, för den ligger inte på SveaFur.

Bad inte att bildens existens skulle upphöra, bad om att den helt enkelt om personen i frågan som postade den att ta bort länken.
Om det nu övertolkades och jag framstod som om jag bad om att ni skulle leta upp individens dator, slå ut hårddisken var på bilden ligger på och sedan slå sönder denna till bestånds delar och sedan läsa den del på skivan av disken som bilden är lagrad på och smälta ner den till en lite kula och skicka den med vackert omslag till mig så ber jag om ursäkt.
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T17:04:24+00:00

Nu måste ni förstå att vi inte försvarar bilden utan våran policy, att inte ta bort något bara för att någon inte håller med. För vi jobbar inte så, det är inte en diktatur. Men eftersom bilden är så pass under bältet som den är så skulle vi kunna diskutera att bryta policyn, om dom flesta verkar hålla med om att det är en bra idé.
Image
Frenzee

Unread postby ratwolf » 2014-07-13T17:05:51+00:00

tekniskt sett så ̈är ju inte bilden på SveaFur
den är ju uppladdad på imgur
Så om du vill ha en något mera garanterad resultat att få bort den här billden så gör som Culdesac sa
Culdesac wrote:Vi hostar inte bilden, tar vi bort den kommer den antagligen bara postas igen.
Jag rekommenderar att du gör som alla andra vettiga människor i ett liknande läge och skickar en DMCA till hosten(imgur.com) istället för näthata på detta sättet.

[EDIT:] Vänta... vilken varning?

Användaren blev varnad för det här inlägget //Admin
Senast redigerad av Cadman sön 13 jul 2014, 15:32, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Förolämpa Admins = varning

HuskyMinion wrote:Öppenbara företal och personangrepp på en individ som inte kan försvara sig.

Vadå inte försvara sig? Det finns alla möjliga sätt att försvara sig digitalt ett sätt är att stänga av datorn eller göra som du gör nu
Last edited by ratwolf on 2014-07-13T17:07:52+00:00, edited 1 time in total.
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T17:05:51+00:00

Frenzee wrote:Nu måste ni förstå att vi inte försvarar bilden utan våran policy, att inte ta bort något bara för att någon inte håller med. För vi jobbar inte så, det är inte en diktatur. Men eftersom bilden är så pass under bältet som den är så skulle vi kunna diskutera att bryta policyn, om dom flesta verkar hålla med om att det är en bra idé.

Öppenbara företal och personangrepp på individer som inte kan försvara sig.
Ska inte behöva diskuteras.
Last edited by HuskyMinion on 2014-07-13T17:07:39+00:00, edited 1 time in total.
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby C Lupus » 2014-07-13T17:06:46+00:00

Vänta va, vem är det som inte kan försvara sig?
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Meraz » 2014-07-13T17:08:42+00:00

Du tror inte att folk talar bakom din rygg i vanliga fall?

Sluta vara så sur och skaffa lite självdistans
Meraz
Veteran utan titel!

Species: Dingo
Steam: arnell_92
Katt eller hund: Hund

Unread postby Cadman » 2014-07-13T17:12:03+00:00

ratwolf wrote:
[EDIT:] Vänta... vilken varning?

Användaren blev varnad för det här inlägget //Admin
Senast redigerad av Cadman sön 13 jul 2014, 15:32, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Förolämpa Admins = varning

Jag hann inte lägga någon varning på HuskyMinion, men som Frenzee säger så hade det inte varit en rättmätig varning. Det må vara dålig etikett att förolämpa, men det är också inte mer än dålig etikett. Jag ber om ursäkt.
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar

Unread postby HuskyMinion » 2014-07-13T17:13:13+00:00

Meraz wrote:Du tror inte att folk talar bakom din rygg i vanliga fall?

Sluta vara så sur och skaffa lite självdistans

Finns större mängder människor som antagligen hatar mig. (o relevant)
Gör det inte mer okej.
HuskyMinion
Husky twinkle balls

Unread postby Acchon » 2014-07-13T17:14:34+00:00

C Lupus wrote:Vänta va, vem är det som inte kan försvara sig?

Undrar det med, är det Trax som är inkapabel att försvara sig mot detta öppenbara företal? Han kan väl komma hit klaga precis som ni i så fall.
Image
Acchon
Guldmedlem
Guldmedlem

Species: Skiten polarvarg
Steam: acchon

Unread postby Culdesac » 2014-07-13T17:15:36+00:00

Även trax har ett inaktivt konto att använda om han bahöver skriva något istället för att bara lurka.
SilentStranger wrote:ska det vara så jävla svårt att låta bli att förstöra allting hela tiden?
Culdesac
俺はくノ一
俺はくノ一

Species: admindjur
Donation status: 500

Unread postby kirrow » 2014-07-13T17:29:09+00:00

Så man måste BEVAKA er för att veta om ni snackar skit om folk och sen sitta och FÖRSVARA sig mot personpåhopp som inte borde tillåtas av vettiga människor till att börja med? Bra där. Mycket bra. Man måste alltså hålla koll på allt ni säger, även om man inte känner till forumet, bara ifa man måste försvara sig mot skit.

Är det bara jag som anser att det är jävligt många hål i den 'policyn' som säger att användare måste sitta och slåss verbalt för att förhindra personpåhopp? Det här är inte ens en underhållande diskussion längre. Att försvara någon del av det här är långt under en vuxen persons moraliska resonemang.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T17:32:23+00:00

Så ser livet ut.

Jag vet att det snackas skit om mig på SvenskaTassars träffar, tillochmed i bilden så är jag med.
Det är i människors natur att snacka skit, även om det inte är medvetet eller elakt menat alla gånger.
Tyvärr är det sånt som händer, vi får leva med det.
Image
Frenzee

Unread postby ratwolf » 2014-07-13T17:35:12+00:00

kirrow wrote:Så man måste BEVAKA er för att veta om ni snackar skit .

När behöver du inte holla koll på någon om du vill veta vad de säger?
Lurkar du runt här bara för att du letar efter det tillfället när någon jävel helt plötsligt nämner dig
på ett sätt som du inte gillar?
ratwolf

Unread postby Cadman » 2014-07-13T17:49:34+00:00

kirrow wrote:Så man måste BEVAKA er för att veta om ni snackar skit om folk och sen sitta och FÖRSVARA sig mot personpåhopp som inte borde tillåtas av vettiga människor till att börja med? Bra där. Mycket bra. Man måste alltså hålla koll på allt ni säger, även om man inte känner till forumet, bara ifa man måste försvara sig mot skit.

Är det bara jag som anser att det är jävligt många hål i den 'policyn' som säger att användare måste sitta och slåss verbalt för att förhindra personpåhopp? Det här är inte ens en underhållande diskussion längre. Att försvara någon del av det här är långt under en vuxen persons moraliska resonemang.

Vem är "ni"? Admins? Alla medlemmar på SveaFur?

Som sagt så är det inte admins sak att reglera det användarna säger, undantaget lagbrott. Vi censurerar inte innehåll.
Om du vill ha någon att vara upprörd på, bli upprörd på Nameless som postade.

Jag vet inte vilken grupp det är du försöker bunta ihop här, vem du försöker lägga orättmätigt ansvar för en enskild användares post på. Det en användare postar är också den användaren ansvarig för. Admins roll på SveaFur är normalt inte att förhindra skitsnack eller förolämpande innehåll.
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar

Unread postby kirrow » 2014-07-13T17:50:30+00:00

ratwolf wrote:

Lurkar du runt här bara för att du letar efter det tillfället när någon jävel helt plötsligt nämner dig

Därför att när man har med vuxna och vettiga människor att göra så ska man kunna lita på dem att bete sig som civiliserade individer.
När jag gick med här kommenterade jag på att det var fursecution som skedde, och fick som svar att om någon beter sig illa så måste man få påpeka detta och inte tysta ner det, även om 'vi alla är furries', för en fandom där ALLT är accepterat är inte ok, det är inte positivt. Det var anledningen till att det var ok med en skarpare ton.

Så när blev det socialt accepterat att ANTA att det är ok att snacka skit om folk man känner, och KRÄVA att de mirakulöst vet om det, eller bevakar er, för att ha en chans att försvara sig mot det? Sen när folk reagerar mot det, och säger att det inte är ok, då har DE MÄNNISKORNA FEL för att NI personligen inte håller med det, utan vill fortsätta bete er illa. Ser ni hur erat egna argument just bet er i svansen? Bete er som folk. Ni må vara furry, men ni ska åtminstone ha lite vett i skallen när ni postar saker och sprider det vidare.

Oavsett om någon är en babyfur, furry, forskare, president - jag kräver som vuxen person att de inte beter sig som assholes. Kan de inte göra det så har de tappat min respekt, enkelt som så. Sånt här beteende som vissa just nu försöker försvara är under all värdig nivå.
kirrow
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2014-07-13T18:09:44+00:00

Vadå ni? Det är fortfarande Nameless som postade bilden. Du drar just nu alla, inklusive mig, över en kam. Skärp dig och lägg ner ditt så kallad fursecution påstående.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby kirrow » 2014-07-13T18:10:50+00:00

C Lupus wrote:Vadå ni? Det är fortfarande Nameless som postade bilden. Du drar just nu alla, inklusive mig, över en kam. Skärp dig och lägg ner ditt så kallad fursecution påstående.

Jag drar de som håller med om att det är ok över en kam, ja. De som anser att det här är accepterat och har försvarat det. Då detta blir plural och jag tilltalade dessa så blir det "Ni." Om du är med i den gruppen eller inte kommer ner till frågeställningen om du håller med om att man ska bete sig som skit mot andra. Om du tycker att det är ok så är mina poster även riktade mot dig. Håller du inte med så är det de andra som tycker det, som deltog i diskussionen, som mina poster riktade sig mot.
Last edited by kirrow on 2014-07-13T18:14:00+00:00, edited 1 time in total.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Frenzee » 2014-07-13T18:13:04+00:00

Som jag sa tidigare.
Dom flesta är nog överens om att det inte riktig är helt ok.

Men det är inte vad det här handlar om just nu.
Det handlar om att den som skriker högst inte ska få som den vill.
Då rubbar man hela konceptet med att ingen ska behöva bli censurerad.

Vi diskuterar just nu hur vi ska hantera situationen.
Image
Frenzee

Unread postby ratwolf » 2014-07-13T18:13:37+00:00

kirrow wrote:
ratwolf wrote:

Därför att när man har med vuxna och vettiga människor att göra så ska man kunna lita på dem att bete sig som civiliserade individer.
När jag gick med här kommenterade jag på att det var fursecution som skedde, och fick som svar att om någon beter sig illa så måste man få påpeka detta och inte tysta ner det, även om 'vi alla är furries', för en fandom där ALLT är accepterat är inte ok, det är inte positivt. Det var anledningen till att det var ok med en skarpare ton.

Du har inte blivit tystnad du har faktiskt uttryckt ditt tyckande väldigt öppet de senaste sidorna i den här tråden
(som börjar bli rätt longg Admins)

kirrow wrote:Så när blev det socialt accepterat att ANTA att det är ok att snacka skit om folk man känner, och KRÄVA att de mirakulöst vet om det, eller bevakar er, för att ha en chans att försvara sig mot det? Sen när folk reagerar mot det, och säger att det inte är ok, då har DE MÄNNISKORNA FEL för att NI personligen inte håller med det, utan vill fortsätta bete er illa. Ser ni hur erat egna argument just bet er i svansen? Bete er som folk. Ni må vara furry, men ni ska åtminstone ha lite vett i skallen när ni postar saker och sprider det vidare.

Du drar alla på hella den här jävla sidan över en kant (igen) Bilden må ha blivit länkad hit ja och admistratörena har inte tagit ner den även då du har önskat det,men vad de har gjort är att ge dig flera stycken olika val på hur du kan få bort bilden pm,a personen som länkade bilden,prata med de som har hand om sidan som har bilden på sin datta bas.
Du må tycka att Admiostratörena har skuldigheten att göra som du säger och ta ner bilden men om du läser grundreglena för denna sida
Grisha wrote:GYLLENE REGLER
Stå för det du säger. Du kan bara ändra eller ta bort inlägg upp till en timme efter de postas.
GRUNDREGLER
Varje medlem är skyldig till att stå för sina egna handlingar och uttalanden. Du får posta och anse nästan vad du vill, det får alla andra också. Tänk på konsekvenser!
Det är inte adminskarans uppgift att lösa personliga dispyter (undantag vid regelbrott så som off-topic eller uppenbara personangrepp). Admins och moderatorer är inte dagisfröknar.
Inga brott mot svensk lag.

viewtopic.php?f=28&t=744
Vist det står "uppenbara personangrepp" Men jag ser inte det här som ett personangrepp mot dig(jag är ingen Admistratör så minna ord är inte lag) ,utan mera ett angrep mot trax då för att hans ansikte är faktist med i den här bilden,medans den enda saken som länkar dig till den här bilden är ett par bilder på en karäktär som du har skapat vilket inte är en person (kannshe har en personlig het men är ingen person) Du kan ju alltig göra en anmälan mot Namlös om att han har tagit din skapelse och använder den på ett sät som du inte gillar.

Nu så om du säger att du inte kan läsa detta bara för alla stav fell så kan vi ta det muntligt istälet
ratwolf

PreviousNext

Return to Debatt & Ranter