Chrystalia hjärntvättar forumet

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Chrystalia hjärntvättar forumet

Unread postby Chrystalia » 2014-04-25T08:27:56+00:00

Shadow wrote:Hade faktiskt också viljat följa med på en sväng nån gång om man får :3

Räkna inte med det.

Splittad från Furries i Malmö //Admin
När du vill varga dig själv fur en stund.
Chrystalia
Din mamma
Din mamma

Species: Polkagris-lemur-katt-thingy
Steam: Chrystaliaswe
Donation status: ÖVER 9000
Katt eller hund: Katt

Re: Furrys i Malmö eller Foxylvanien?

Unread postby Shadow » 2014-04-25T09:52:45+00:00

Chrystalia wrote:
Shadow wrote:Hade faktiskt också viljat följa med på en sväng nån gång om man får :3

Räkna inte med det.

Inte från dig och det vill jag inte heller.
Sen om du hjärntvättar de andra att inte umgås med mig, eller jag blir automatiskt utesluten pga du är där så kan jag inte göra så mycket åt det.

Jag skulle ljugt om jag sa att jag inte skulle bli ledsen att jag inte kan träffa Andy och resten om så var fallet.
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989

Unread postby Timid-Folf » 2014-04-25T10:14:21+00:00

Shadow wrote:
Chrystalia wrote:

Räkna inte med det.

Sen om du hjärntvättar de andra att inte umgås med mig, eller jag blir automatiskt utesluten pga du är där så kan jag inte göra så mycket åt det.

Jag skulle ljugt om jag sa att jag inte skulle bli ledsen att jag inte kan träffa Andy och resten om så var fallet.

Sluta, bara sluta.

Folk är inte 16 här. Jag tänker inte använda en massa namn n'tjitt' men om någon hade haft något större intresse av att umgås så hade de nog uttryckt det. Speciellt då med tanke på att du verkligen söker kontakt.

Om folk fräser är det nog huvudsakligen för att de är trötta på din oförmåga att läsa mellan rader.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

Unread postby Shadow » 2014-04-25T11:17:52+00:00

Jag har ingen önskan att träffa folk som inte vill träffa mig, sen att dessa personer konstant blandar sig i och svarar på mina posts som inte är riktade mot dem kan jag inte göra mö åt ( bara för att Gud förbjud vi skulle hamna på samma möte)

Sen att dem inte kan hantera att jag vill träffa gemensamma vänner/bekanta som håller i en träff ska jag då inte få utrycka mitt intresse på ett öppet forum?

Om det nu är så att dessa andra personer som vill/ har en neutral inställning till att träffas FAKTISKT inte vill träffas kan ju dem framföra det personligen och inte via en annan så slipper man anta saker så sparar vi alla både tid och huvudvärk.

Klart som fan man kan läsa mellan raderna det är inte problemet, utan problemet är att folk som inte vill träffas blåser det ur proportioner och gör en stor grej av det.

Om dem bara knep hade det varit enklare.

Träff, visa intresse, fick ingen inbjudan, inget mer med det.

Träff 2 hålls av annan person, visa intresse fick inbjudan osv eller nekad igen.
Jag tänker då inte anta att ingen vill träffa en, jsg må ha mina brister men jag är en rätt grym kille, och man kan inte vara äskad av alla.

Sen att det gör andra förbannade though tjitt, deras problem men jag tänker inte sluta visa intresse för andra människor för vissa andra inte vill veta av en.
Shadow
Godkänd
Godkänd

Furrys i Malmö eller skåne?

Unread postby ratwolf » 2014-04-25T11:52:47+00:00

Shadow wrote: öppet forum?

konstant blandar sig i och svarar på mina posts

Om dem bara knep hade det varit enklare.

men jag är en rätt grym kille,
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby Chrystalia » 2014-04-25T17:29:56+00:00

Shadow wrote:
Chrystalia wrote:

Räkna inte med det.

Hjärntvättat! Haha jag dör! Jag behöver inte hjärntvätta någon till att inte vilja umgås med dig. Folk har bildat sin egen åsikt om dig baserat på hur du beter dig. Jag är bara en av de få här som gör ljud av att jag tycker det räcker nu med dina skrik efter uppmärksamhet och desperata jakt på nya vänner.
Du som sa att du hade för aktivt socialt liv för att vara med furries egentligen och att furry alltid varit bara porr för dig.
Låter ju som någon man vill umgås med.

Jag tror att du har dåligt självförtroende och antagligen någon bokstavskombination och därför söker bekräftelse genom att skriva saker du tror låter coolt, men är sjukt efterblivna.
Jävligt fel sätt att gå till väga om du vill ha kompisar och inte längre går i högstadiet.

Shadow wrote:jag är en rätt grym kille

Älskar att du känner att du måste försäkra folk om detta. Du övertygade nog alla nu.

Och vill du inte att folk ska kritisera dina poster så är Svenska Tassar här.
Chrystalia
Din mamma
Din mamma

Unread postby Shadow » 2014-04-25T18:59:54+00:00

Jag skriker inte efter uppmärksamhet, men så fort man säger något ska du rata på det, och det är inte tycka och tänkande utan rent jävelskap.
Titta bara i Citat tråden, att du försöker måla upp mig som en attention whore utan skam, fine gör du det bryr jag mig inte om och det har du helt rätt till men efter det så är det bara jävelskap för att du inte tycker om mig, och det är inte "kritisera dina poster" Det är trakaseri.

För övrigt är du jävligt bra på att förvränga citera och sen bre på saker och trycka ner det i halsen på folk med en citation sen ett anfall som heter duga.
"Sen """OM"""" du hjärntvättar de andra att inte umgås med mig, eller jag blir automatiskt utesluten pga du är där så kan jag inte göra så mycket åt det."

Är inte att man säger att DET ÄR så utan att det är en tanke som slagit en, sen att du svara som att man sa DET ÄR SÅ år sjukt jävla dåligt.

Och det är väll för fan inte upp till dig att avgöra om andra vill träffa mig eller inte?
Ja jag har själv sagt att under en lång tid har det bara varit en porr för mig men det var ju JUST DÄRFÖR jag hänger mer här, och vill utveckla det till något mer.

Neh det är du Crystalia som har en överväldigande och bannemig inte hälsosamt hat mot mig och det är DU som anklagar mig för uppmärksamhets hora och blåser skiten ur proportion.

Jag skriver något, du skriver en jävla omogen försök till fursecution diss, och då är det ju naturligt att svara och så pga ditt sjuka beteende eftersom du inte har någon baktanke runt om ditt tänkande förutom HAT DÖ DÖ DÖ , så ser jag ut som en attention grabbing idiot.

Jag menar tjitt, jag sa ju till och med "nej jag skiter i detta, " I citations tråden OCH DU FORTSÄTTER men inte on topic utan rent hets (Riktigt prakt exempel på hur du "kritiserar" eller hur?)
Om något så är det du som är en attention whore för att du verkar ha något psykiskt problem för att du inte kan låta mig vara, jag varken pratar till dig eller kommenterar något du gör, men ändå ska du skapa chaos som en 12 åring som vill vara cool framför sina vänner.

Sen vad du tror ,tycker och tänker om mig är din ensak, och att du tror jag söker bekräftelse fine gör du det men måste du ge alla huvudvärk pga det?
Du hatar mig FINE I GET IT, Jag tycker då inte om dig heller kan du bara inte skita i min existens då?!

Skillanden på dig och tex Timid, är att Timid inte hetsar, han skriver det han tycker, kritiserar, är ärlig och sen är det inte mer med det, " om man nu inte svara , och diskussionen fortsätter"

Du där emot har inget att baka upp din skit med och du tror du talar för hela forumet, det är så sjukt patetiskt att du försöker hetsa upp en när du inte lyckas genom första" Kritiken" av ens kommentar och att försöka prata med dig är att prata med en 12 årig självrättfärdig bortskämd unge som inte får hela glass baren för sig själv och slänger ett utbrott.

och försök inte gömma ditt trakasseri bakom "stå för vad jag säger och tycker" för det är inte det du gör, du är en hatisk liten mobbare som inte har den sociala förmågan att låta andra människor vara för att du inte tycker om dem.

Och förresten, jag ursäkter inte att fandomen har varit mestadels porr för mig, och det står jag för, sen att du inte ens kan leva efter forumets slag ord" tyck vad du vill men stå för det" Utan slänger mig i avgrunden pga du hatar sån typ av pälsare så är du fan en hycklare.

Och yep, jag är lite av en attention whore, men inte den typ du målar upp och vill att jag ska vara.

Min SPP tråd försten efter jag kom tillbaka, ah fy fan vad den var smörad med attention whoring, som text min kommentar till andy och buskarna.
Den specifikt tänker jag på ofta på för DET var attention whoring utan tvivel, jag kände inte Andy tillräckligt bra för att skriva något sådant, jag betedde mig som en " WAHOO är tillbaka REJOICE everyone!" nisse som om det var någon big deal osv osv.

Och jag tänker på det, folk har berättat för mig att jag är lite attention whoring och tar det till mig , men du förmedlar absolut ingenting och vill få en att se ut som en idiot, när du själv beter dig som en.

Men inget du säger till mig om hur jag för mig och vad jag är har någon inverkan längre, för du har BESTÄMT hur jag är hur du VILL att jag ska vara, återigen fine and dandy men för helvete sluta tjata om det och starta skit och hungra efter en massa " cool kids" poäng.

Jag har fått nog av att försvara mig till dig och tänker inte göra det längre, och jag önskar verkligen att jag kunde bete mig som dig och jävlas mobbas och tro att man är cool, men det ligger inte i min natur att starta skit och göra livet jobbigt för andra människor.

Väx upp och fatta att man inte synkar med alla människor i världen OCHMOVE ON
Shadow
Godkänd
Godkänd

Unread postby Atte » 2014-04-25T19:56:52+00:00

Jag läste inte vad du skrev, men lång story kort verkar du asjobbig och trögtänkt i allt du yttrar dig om.
Det är inte tal om nån hjärntvätt, utan de flesta tycker nog helt enkelt på liknande sätt.
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard

Unread postby AndyMcNub » 2014-04-25T20:41:31+00:00

Shadow wrote:Jag skulle ljugt om jag sa att jag inte skulle bli ledsen att jag inte kan träffa Andy

Kramiz fox_cutecry
Image
AndyMcNub
Bäst svansföring
Bäst svansföring

Species: Prickig hund
Steam: AndyMcNub
Donation status: 101

Re: Chrystalia hjärntvättar forumet

Unread postby Vattenvargen » 2014-04-25T21:38:27+00:00

Mängden text och felstavningar är överväldigande! Detta medför att jag inte ids.
Häll upp. Drick upp. Ställ upp.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Species: Canis Aqueous
Steam: Jordgubbssylt
Donation status: 300

Unread postby Kobi » 2014-04-25T23:01:35+00:00

Seriöst allt det blabbet? STFU
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard

Unread postby alexistar » 2014-04-26T00:14:02+00:00

Först innan jag skriver vill jag poängtera följande:

Jag hatar ingen och jag är inte här för att bråka. Jag har inte träffat Shadow och vet inte hur han är i verkligheten som person.
Alla med på de noterna?
Bra.

Då så.

Shadow för Guds skull sluta.
Sluta tro att Chrystalia hatar dig.
Sluta tro att hon försöker få andra att hata dig.

Kom på något meet som är öppet för alla ex. Lisefur (Stockfur?) och visa att du är okej. Sluta bry dig om diverse hemmafester. De flesta bjuder bara in folk de redan känner till sina privata hemmafester så det är inget konstigt i att du inte blir bjuden.

Sådär.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Vattenvargen » 2014-04-26T02:32:48+00:00

Han var med på LiseFur 1 eller 2, kanske till och med båda, men grupper bildades och delade på sig så vi hann inte samverka med varandra så mycket.

Kom på ett till, räta ut våran bild av dig, Shadow. Försök inte för mycket bara.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Unread postby Ingeborg » 2014-04-26T03:04:44+00:00

Nämen fyfan vad elaka ni är, skämmigt som satan. Allt jag ser är
Image

Fan skuggan jag skulle smälla ett pälsarpartaj och bjuda alla utom Kristilla om det inte vore så förbannat bängligt i denna tid och plats och situation.

Fan alltså, fan. Helvete satan. fox_pms
Image
Ingeborg
Duktig postare

Species: peta inte

Unread postby Chrystalia » 2014-04-26T09:24:42+00:00

Träffade jag en nerv? Ser så ut.

det är inte "kritisera dina poster" Det är trakaseri.

Kritik är exakt vad det är och något som du behöver. Trakasseri hade varit om jag PM:ade dig om och om igen med taskigheter, eller postade fula ord på din FA eller la ett ex av Familjehemligheter i din brevlåda till dina föräldrars beskådning, men det är inte det jag gör och har ingen avsikt att göra. Vi ger dig kritik och lyssnar inte.

Är inte att man säger att DET ÄR så utan att det är en tanke som slagit en

Bara att du trott det här lite visar vilken skev värld du lever i där du tror att alla tycker om dig utom jag, och att folk skulle behöva omvändas. Dålig självinsikt.

HAT DÖ DÖ DÖ

Orka hålla på att hata, är det någon som verkar hata nu så är det du och din textvägg. Jag har bara visat frustration av att du inte tar åt dig kritiken för ditt beteende samtidigt som du ber folk att bjuda med dig på meets, och sen blir förundrad varför ingen bjuder med dig.

Jag menar tjitt, jag sa ju till och med "nej jag skiter i detta, " I citations tråden

En diskussion är inte över bara för att du säger den är över. Du visar bara på ännu mer kasst beteende när du skriver dumheter och sen drar.

måste du ge alla huvudvärk pga det?

Du är allas huvudvärk just nu, och någon måste säga till dig.

12 årig självrättfärdig bortskämd unge som inte får hela glass baren för sig själv och slänger ett utbrott.

Det här skulle kunna vara titeln på ditt inlägg för det är exakt så här du är just nu. Hela ditt inlägg är ett stort utbrott för att jag ifrågasätter och kritiserar dig. Det känns inte som att det är en vuxen karl man skriver med, det känns som någon i yngre tonåren som känner att han måste imponera på andra i varje inlägg han gör, och då även formulera och stava som ett barn.

För ett tag sedan var alla rätt trötta på Ratwolf. Han hade skrivit rätt dumma saker när han kom hit och stavade värre än du. Vi blev först arga på honom och gav honom rejält med kritik. Vi hade till och med en "Ratwolf Suger"-tråd. Han tog åt sig av kritiken och skärpte sig och "fördömde" vad han skrivit förr. Nu är han en lika välkommen medlem som alla andra här. Ratwolf gjorde rätt. Du gör fel.

Och förresten, jag ursäkter inte att fandomen har varit mestadels porr för mig, och det står jag för.

No problem. Ha du ditt porrintresse, men sluta dra upp din incestkink och serie här. Jag kan inte tala för de andra här men för mig ligger incest aningen under pedofili och tidelag i fucked-up-shit-to-do-skalan, och det är inget folk vill se på sitt forum om det inte är för att skratta åt hur jäkla vidrigt det är i Best of Pörr-tråden.

Om du i framtiden bara tänker lite snabbt på det här som du skrev innan du postar här så tror jag det kommer göra mycket nytta, det kommer nog funka i många lägen:
Så neh , håller det för mig själv.
Chrystalia
Din mamma
Din mamma

Unread postby Vattenvargen » 2014-04-26T17:06:43+00:00

Snälla Shadow, läs det som Chrystalia skriver och tänk efter innan du svarar. Då menar jag tänka efter, reflektera och läs din egna textvägg sen. Hon har bara goda poänger att ge dig och vill att du lär dig innan det går än mer utför för dig själv.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Unread postby Zergra » 2014-04-27T16:49:03+00:00

Timid-Folf wrote:
Folk är inte 16 här.

Heyyy...
Åldersist
"insektslaget"
Zergra
Duktig postare

Steam: Zergra

Unread postby Vlad the impala » 2014-04-27T17:30:56+00:00

Jag känner mig rätt ställd över det här, och ett visst obehag.
Jag har mest betraktat SveaFur som en plats som domineras av högstadiementalitet vad det beträffar humor (själva pälskomponenten är väl mer lågstadie?), fast nu får jag helt andra flashbacks från högstadiet som jag inte riktigt uppskattar och gärna slipper se här.

Shadow, snälla föreställ dig inte något "balla gänget" där det gäller att läsa av "koden" för att få komma in på "insidan". Det är inte det vi sysslar med här överhuvudtaget, och jag tror ingen är särskilt pigg på att spela roller i en sådan dynamik.

Liksom du har (antar jag) ett eget socialt umgänge utanför det här så har nästan alla vi andra det också.
Vi kom hit för att dela ett intresse, tecknarstilar, humor, garva åt oss själva för att vi är infantila (ja, det går inte att förneka om man är furry). Alltså, för att dela ett intresse.

Vi kom inte hit för att hitta ett sammanhang att höra hemma i, en gemenskap och en identitet. Sånt kan de göra på andra pälsforum men här har den typen av "alla vi hör ihop, låt mig bo på din soffa"-tänk aldrig riktigt tolererats. Förvisso är det många som har blivit VÄLDIGT bra vänner här, ses ofta, t o m hamnat i förhållande med varandra, och/eller ägnar mycket av sin fritid åt SveaFur.
Det är ingenting som någon har planerat, utan det har bara mest hänt, gradvis, organiskt. som alla mänskliga relationer uppstår. Det är inte SveaFur i sig, utan bara folk på forumet som har blivit tighta... Detta kan aldrig betraktas som en "klubb" till vilken det går att ansöka om medlemskap.

Nog att det finns en del som har kommit hit för att de just inte har så mycket vänner, men typiskt för dessa är att de har hållit låg profil ganska länge och närmat sig försiktigt. Oftast har dessa senare öppnat upp i och med att andra har intresserat sig för dem. Det ser jag inget problem med alls faktiskt. Jag kan lätt bli vän med någon på det sättet om jag inte känner mig tvingad till det!

Men jag ser problem i att du uppenbart fiskar efter uppmärksamhet och bekräftelse på att du är cool snubbe, att vi är riktiga kompisar eller whatevs. Då står jag i valet att antingen ge dig den bekräftelsen och känna mig jävligt kladdig, eller att inte ge den till dig och känna mig som en högstadiemobbare.

Inga goa alternativ.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby SilentStranger » 2014-04-28T03:35:06+00:00

Det verkar kvitta vilket forum man än är på, för eller senare kommer alltid nån gnällig jävel och klagar på att ingen tycker att han är cool och vill hänga med honom. Du är vuxen för helvete, har inte vi sett nog med högstadiedrama i verkliga livet?
SilentStranger
Officiellt sur

Species: ....god only knows

Unread postby Zergra » 2014-04-28T11:35:59+00:00

Om du är så himla intresserad av att träffa furries, gå på fiken i stockholm. Bor du inte nära, tough tjitt.
"insektslaget"
Zergra
Duktig postare

Steam: Zergra

Next

Return to Debatt & Ranter