SveaTroll? :c

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Re: SveaTroll? :c

Unread postby alexistar » 2010-11-18T23:28:32+00:00

The santa fox wrote:
Lyx wrote:vadå? blev det jobbigt när ingen håller med och du inte orkar bemöta argumentationer? får vi inte dela åsikter för att det är jobbigt för dig? Att dela likartad uppfattning är att gänga ihop sig. KOM MED BELÄGG OCH BESVARA POSTERNA SÅ KOMMER DET NÅNSTANS.

håll dig borta från debatt om du inte klarar av motgångar.

Ja du, det är lite svårt att föra en diskussion vidare när 1) Folk grinar över att man bara sitter och säger samma sak om och om igen, fast man inte gör det 2) Begär bevis när det redan lagts fram bevis

Jag orkar inte bemöta argumenten för att folk här inte bemöter mina, och säger sen att jag inte svarar på saker. Det går ju för fan bara runt I en cirkel.

1) Vi grinar inte, vi påpekar - och det gör du faktiskt.
2) Vilka bevis har du för att 99% av alla på SveaFur blir trollade för minsta lilla och att vi hatar furries? Lägg fram konkret plz.

3) Jag trodde du skulle ragequitta?
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby The santa fox » 2010-11-18T23:33:06+00:00

2) Vilka bevis har du för att 99% av alla på SveaFur blir trollade för minsta lilla och att vi hatar furries? Lägg fram konkret plz.

En applåd till din suveräna förmåga att förvrida ord och göra det till något de inte är, samt din förmåga att köra I maximum overtroll. Förresten så håller jag på och pratar med några folk och väntar på att min huvudvärk ska släppa in jag hoppar av till sängs, säkerligen kan kvällen förgyllas med lite komedi innan man lägger sig för kvällen.

Image
The santa fox
Därmed julräv

Species: Räv

Unread postby alexistar » 2010-11-18T23:34:57+00:00

The santa fox wrote:

En applåd till din suveräna förmåga att förvrida ord och göra det till något de inte är, samt din förmåga att köra I maximum overtroll.

Image

Vad har jag förvridit och vem av oss är det som kör tololo och postar mems?
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby The santa fox » 2010-11-18T23:36:44+00:00

alexistar wrote:1) Vi grinar inte, vi påpekar - och det gör du faktiskt.

Vad har jag förvridit och vem av oss är det som kör tololo och postar mems?

Ja du, för det första så vet jag inte ens vad du menar med "Vilka bevis har du för att 99% av alla på SveaFur blir trollade för minsta lilla" när det I verkligen, från början, var tvärtom. För det andra, så har jag redan lagt fram ett flertal trådar där furries blir slagpåsar.

Samt så verkar det vara lite av en specialitet av be om bevis om och om igen, fast än de läggs fram lika många gånger.
Last edited by The santa fox on 2010-11-18T23:37:45+00:00, edited 2 times in total.
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby Frenzee » 2010-11-18T23:36:58+00:00

Snälla santa sluta ta offerroll och förtydliga vad du menar om du verkligen har någon poäng samt länka om källorna söm stödjer dina argument, som vi tydligen har missat. Det är inte svårare än så.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby The santa fox » 2010-11-18T23:40:06+00:00

Frenzee wrote:Snälla santa sluta ta offerroll och förtydliga vad du menar om du verkligen har någon poäng samt länka om källorna söm stödjer dina argument, som vi tydligen har missat. Det är inte svårare än så.

Jag har redan försökt förklara, I, vad är det, de 5 föregående sidorna? Men jag tar väl och förtydligar vad jag velat ha sagt: För det första så kommer folk att anta att detta forum enbart är trolls, på grund av hur ni beteer emot andra furs. Att använda en fur som slagpåse är inte att vara kritisk emot den personen, heller, om definitonen av det inte har ändrats sist jag kollade. För det andra, vill jag gärna veta varför furs, speciellt här, har en sådan tendens att använda furries till slagpåsar, när de själv inte går ut med att dom är furries, och gör allt I världen för att hålla det hemligt.

Och att dra in furs som inte ens använder forumet, om det så skulle vara att de som blir postat här är för att de ska tas som skämt, är väl rätt så uppenbart något som inte kommer att tas som skämt av dom som ser det? Speciellt eftersom en sådan seriös attityd hålls I dessa trådar.
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby Lyx » 2010-11-18T23:43:27+00:00

öh ja? ED och chans skrattar år furries? So? Vad har det med Svea att göra? De delar en åsikt om att en del av furry är lol och måste därför vara samma, eller vad? Jag ser inte relevansen. Texas har dödsstraff, det har kina också, alltså är Kina = Texas eller vadå? Vad vill du säga?

Jag har inte sett några slagpåsar. Däremot har jag sett fåniga beteenden som ifrågsatts och drivits gäck med. Det gör man inte för att de är furries, utan för att de betett sig muppigt. Svårt? det har NOLL med att göra att de är furries, och handlar om deras beteenden.

och nej, jag lägger inga ord i munnen på dig. först drar du dig ur för att alla gaddar ihop sig, och sen har jag fel när jag säger att du i stort sett drar dig ur för att det är alla andra det är fel på? Du kanske inte tycker så, men det är vad du gör. Jag lägger inte ord i munnen på dig, jag beskriver ditt agerande. Är det fel, säg det istället för att vara ett offer.
Någon hade skrivit "sk8" med stora bokstäver på marken. Jag tittade på det och tänkte "vadå skotta"?!
Lyx
Låtsasadmin

Species: lyxdjur
Steam: Bacinz

Unread postby The santa fox » 2010-11-18T23:48:37+00:00

Lyx wrote:öh ja? ED och chans skrattar år furries? So? Vad har det med Svea att göra? De delar en åsikt om att en del av furry är lol och måste därför vara samma, eller vad? Jag ser inte relevansen. Texas har dödsstraff, det har kina också, alltså är Kina = Texas eller vadå? Vad vill du säga?

Eh? Du bad om bevis, jag lade fram det, vad är det som inte går ihop? Ska jag kanske be en medlem ur familjen Gnork ifrån någon av de ovan nämda sidorna komma in och posta goatse/tubgirl för att bevisa min poäng?

Jag har inte sett några slagpåsar. Däremot har jag sett fåniga beteenden som ifrågsatts och drivits gäck med. Det gör man inte för att de är furries, utan för att de betett sig muppigt. Svårt? det har NOLL med att göra att de är furries, och handlar om deras beteenden.

Och om detta beteende är på grund av att de är furries? Men som inte är något som samhället direkt skulle anse vara bortom den normala sociala strukturen.

och nej, jag lägger inga ord i munnen på dig. först drar du dig ur för att alla gaddar ihop sig, och sen har jag fel när jag säger att du i stort sett drar dig ur för att det är alla andra det är fel på? Du kanske inte tycker så, men det är vad du gör. Jag lägger inte ord i munnen på dig, jag beskriver ditt agerande. Är det fel, säg det istället för att vara ett offer.

Jag har aldrig sagt att någon gaddar ihop sig emot mig. Samt så har jag heller inte sagt att jag drar mig ur för att folk drar sig ihop mot mig, jag drog mig ur för att folk konstant ber om bevis och vill att jag förklarar och skriver samma sak hundra gånger om, för någon oförklarlig anledning. Och jag vet inte hur det är med dig, men jag blir uttråkad av att repetera samma sak om, och om igen, mest troligen för att folk trollar och inte bryr sig om att föra diskussionen vidare. Men så kanske du för dina diskussioner, genom att konstant be den du argumenterar emot att lägga fram bevis, för att sedan vrida och påpeka att detta spelar en offer roll när väl denne väljer att inte fortsätta diskussionen då det inte är någon diskussion längre?
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby Lyx » 2010-11-19T00:01:44+00:00

ezerith har varit direkt påträngande och socialt aggressiv i sitt beteende. Eyebrow Nookie, svansvift, snabb till översexualisering - negativt gensvar bör inte vara oväntat när man kastar det över människor som inte är med på noterna och man inte har vett att lägga av.

stripe blev förbannad när inte alla älskade hans suit, anklagade alla som inte gillade den för att ha gaddat ihop sig mot honom och började köpa saker i zee's namn som hämnd. lackade när inte alla tyckte hans deltagande i idol var bra. springer runt och skrämmer småbarn i fursuits. leachar på folk runtom i världen emedan deras hosts tröttnar och vill bli av med honom. pratar hästkuk med sin bror in public. att han inte får bra respons är inte värst skumt.

mickel startar tråd för att bevisa att svea är antifurry eller whatever på samma basis som du - att de inte tycker allt med furry är ok. tråden sågas.

Eh? Du bad om bevis, jag lade fram det, vad är det som inte går ihop? Ska jag kanske be en medlem ur familjen Gnork ifrån någon av de ovan nämda sidorna komma in och posta goatse/tubgirl för att bevisa min poäng?

vilket bevis? hur är det ett bevis!? det har ZIP med svea att göra. also, goatse och tubgirl har redan postats. nobody cares. att repetera samma sak betyder inte att argumentet bli starkare, förklara hur det blir/är relevant istället precis som jag bad dig.

Och om detta beteende är på grund av att de är furries? Men som inte är något som samhället direkt skulle anse vara bortom den normala sociala strukturen.

om nån vill mötas på mitten offentligt "för att de är bögar" och jag tycker det är fel, så är det för att jag ogillar bögar? eller vad? samma form av argumentation. jag kanske helt enkelt inte vill se folk mötas på mitten offentligt oavsett varför kanske?

Jag har aldrig sagt att någon gaddar ihop sig emot mig. Samt så har jag heller inte sagt att jag drar mig ur för att folk drar sig ihop mot mig, jag drog mig ur för att folk konstant ber om bevis och vill att jag förklarar och skriver samma sak hundra gånger om, för någon oförklarlig anledning. Och jag vet inte hur det är med dig, men jag blir uttråkad av att repetera samma sak om, och om igen, mest troligen för att folk trollar och inte bryr sig om att föra diskussionen vidare. Men så kanske du för dina diskussioner, genom att konstant be den du argumenterar emot att lägga fram bevis, för att sedan vrida och påpeka att detta spelar en offer roll när väl denne väljer att inte fortsätta diskussionen då det inte är någon diskussion längre?

för att du förklarar samma sak OM OCH OM. utan att förklara vad du menar med det. att säga att ED driver med furries är inget argument, om det inte har relevant koppling till varför detta skulle betyda att svea är troll, antifurry, eller vad påståendet nu råkar vara. du länkar inte bevisen till argumentationen på ett hållbart sätt, varför de aldrig accepteras. detta skyller du nu på alla andra. att alla här trollar eller inte vill föra diskussionen vidare medans vi försöker få dig att haspla ur dig sammanhang och hela förklaringar istället för att slänga ur dig bevis och förvänta dig att sammanhangen är självklara. så yes. offerroll.
Någon hade skrivit "sk8" med stora bokstäver på marken. Jag tittade på det och tänkte "vadå skotta"?!
Lyx
Låtsasadmin

Species: lyxdjur
Steam: Bacinz

Unread postby alexistar » 2010-11-19T00:05:50+00:00

The santa fox wrote:Eh? Du bad om bevis, jag lade fram det, vad är det som inte går ihop? Ska jag kanske be en medlem ur familjen Gnork ifrån någon av de ovan nämda sidorna komma in och posta goatse/tubgirl för att bevisa min poäng?

Vad i hela friden är din poäng om troll som potsar goatse bevisar den?

The santa fox wrote:Och om detta beteende är på grund av att de är furries? Men som inte är något som samhället direkt skulle anse vara bortom den normala sociala strukturen.

Att vara furry är alltså en giltig ursäkt för beteenden såsom att:
* mötas på mitten mjuksdjur
* använda blöjor
* vägra växa upp
* mötas på mitten djur
etc.?

The santa fox wrote: Och jag vet inte hur det är med dig, men jag blir uttråkad av att repetera samma sak om, och om igen?

Men gör inte det då? Få fram vad du vill ha sagt och presentera dina bevis konkret, en gång för alla.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby The santa fox » 2010-11-19T00:10:51+00:00

vilket bevis? hur är det ett bevis!? det har ZIP med svea att göra. also, goatse och tubgirl har redan postats. nobody cares. att repetera samma sak betyder inte att argumentet bli starkare, förklara hur det blir/är relevant istället precis som jag bad dig.

Vet du ens vad du pratar om längre? Då detta inte hade något med SF att göra, utan ett irrelevant sidospår som började för några sidor sedan.

om nån vill mötas på mitten offentligt för att de är bögar och jag tycker det är fel, så är det för att jag ogillar bögar? eller vad? samma form av argumentation. jag kanske helt enkelt inte vill se folk mötas på mitten offentligt oavsett varför kanske?

viewtopic.php?f=5&t=2197

Säkerligen spelar det väl ingen roll vad en person gör I sitt privata hem, eller? Kanske du vill att alla ska avsluta omedelbart med beteende som du finner inte ska göras, även om det så görs I hemmets privata rum? Kanske folk inte ska få ha några hobbys, heller. Ett exempel är den ovan nämnda länken.
för att du förklarar samma sak OM OCH OM. utan att förklara vad du menar med det. att säga att ED driver med furries är inget argument, om det inte har relevant koppling till varför detta skulle betyda att svea är troll, antifurry, eller vad påståendet nu råkar vara. du länkar inte bevisen till argumentationen på ett hållbart sätt, varför de aldrig accepteras. detta skyller du nu på alla andra. att alla här trollar eller inte vill föra diskussionen vidare medans vi försöker få dig att haspla ur dig sammanhang och hela förklaringar istället för att slänga ur dig bevis och förvänta dig att sammanhangen är självklara. så yes. offerroll.

Då det verkar som folk inte kan hitta kontexten med de posts där jag nämner ED och de resterande, så kan vederbörande sluta anta att det handlar specifikt om hur SF är, och istället gå tillbaka till den post där det började, istället för att, på något sätt som för mig är bortom all rimlighet, att försöka länka det till diskussionen och försöka använda detta för att spåra ut diskussionen.

Faktiskt så skulle jag vilja att alla de som argumenterar, går tillbaka till mitt originella argument, och läser vad jag skrev där, istället för att sitta här och skriva posts om en liten sidnotis som, på något mystiskt jävla sett, blivit till den diskussion som nu pågår. Tills dess, kommer jag hålla mig borta, då folk uppenbarligen inte ens vet vad det är de argumenterar emot längre.
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby alexistar » 2010-11-19T00:30:58+00:00

The santa fox wrote:Faktiskt så skulle jag vilja att alla de som argumenterar, går tillbaka till mitt originella argument, och läser vad jag skrev där, istället för att sitta här och skriva posts om en liten sidnotis som, på något mystiskt jävla sett, blivit till den diskussion som nu pågår. Tills dess, kommer jag hålla mig borta, då folk uppenbarligen inte ens vet vad det är de argumenterar emot längre.

"Tror killen I OPs bild syftar på att majoriteten verkar hata furries här, men ändå är furries.. vilket på något sätt fungerar.. tydligen, men hur exakt vet jag inte. En rätt så intressant sak som verkar finnas lite här och där med flertal furs jag möt."

Detta är din första post med det statement vi fortfarande argumenterar emot.

vi. hatar. inte. furries.

Alla utom du håller sig till ämnet!

Men om du inte pallar att ingen håller med dig och att vi ifrågasätter dina menlösa förvirrande svar, hejdå~!
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Foxfair » 2010-11-19T01:28:23+00:00

The santa fox wrote:Det är rätt så uppenbart att detta inte leder någon jävla stans, antingen så är ni jävligt seriösa troll I den här diskussionen eller så vet jag fan inte vad jag ska säga. Eller ska vi kanske slå ihop oss mot någon fur och färga backen med honom, säkerligen roligt för hela familjen, vi kan sitta och skämta om det resten av året, ellerhur? Om det är någon som vill fortsätta detta, och inte bara tänker sätta sig ner och grina över att jag inte ger bevis till det jag skriver, eller är seriös med vad de säger, kan gärna fortsätta diskutera det här med mig över PM eller steam eller MSN eller IRC. Men här är jag klar.

Santa jag tycker ändå att min fråga var ganska oskyldig...

Finns det ett eller flera exempel där du kan länka oss till en tråd där någon utsatts för den typ av "efterföljelse" som du beskriver...

I någon nuvarande aktiv tråd?
Gammla trådar...?
Kanske I Hall of fail delen???

Annars fattar jag nada...??

Spelar ingen roll vem som sa vad till vem... bara ge mig ett exempel... gör det via PM om du inte vill göra det här... snälla... fox_inco_cutes
Foxfair
Veteran utan titel!

Species: Fox
Katt eller hund: Hund

Unread postby C Lupus » 2010-11-19T01:34:30+00:00

The santa fox wrote:Vet du ens vad du pratar om längre? Då detta inte hade något med SF att göra, utan ett irrelevant sidospår som började för några sidor sedan.

The santa fox wrote:viewtopic.php?f=5&t=2197

Säkerligen spelar det väl ingen roll vad en person gör I sitt privata hem, eller? Kanske du vill att alla ska avsluta omedelbart med beteende som du finner inte ska göras, även om det så körs I hemmets privata rum? Kanske folk inte ska få ha några hobbys, heller.

The santa fox wrote:Då det verkar som folk inte kan hitta kontexten med de posts där jag nämner ED och de resterande, så kan vederbörande sluta anta att det handlar specifikt om hur SF är, och istället gå tillbaka till den post där det började, istället för att, på något sätt som för mig är bortom all rimlighet, att försöka länka det till diskussionen och försöka använda detta för att spåra ut diskussionen.

Jag har läst igenom hela tråden nu, och jag håller inte med dina resonemang Santa samt att jag tycker faktiskt att dina bevis är faktiskt bristfälliga. Du tog sidor som ED, chan borden och "sidor så som FacePunch". Jag har lite koll på chan hemsidorna, de kan de andra medlemmarna fylla in, jag har dock lite koll på ED och jag skulle snarare inte trycka ner nått som läggs upp där ,i detta fall Furry fandom, utan det är mer upplysa om de mer extremare fallen och ge en sammanfattande bild på den mörkaste sidan av furry fandomen samt på ett ironiskt sätt kritisera det. Vet ingenting om Facepunch, är inte det nått garry's mod forum av nått slag? Ska testa det som du sa och introducera mig som furry på det forumet.
Saker spelar visst roll i det privata hemmet, som kan vara moraliskt fel eller olagligt. Men när man går ut på nätet så är man inte längre i det privata hemmet, då är man på ett offentligt rum! För om folk skriver om vad de gör hemma och/eller lägger upp bilder på det så har det utgått ifrån det privata hemmet.
alexistar wrote:
The santa fox wrote:Faktiskt så skulle jag vilja att alla de som argumenterar, går tillbaka till mitt originella argument, och läser vad jag skrev där, istället för att sitta här och skriva posts om en liten sidnotis som, på något mystiskt jävla sett, blivit till den diskussion som nu pågår. Tills dess, kommer jag hålla mig borta, då folk uppenbarligen inte ens vet vad det är de argumenterar emot längre.

"Tror killen I OPs bild syftar på att majoriteten verkar hata furries här, men ändå är furries.. vilket på något sätt fungerar.. tydligen, men hur exakt vet jag inte. En rätt så intressant sak som verkar finnas lite här och där med flertal furs jag möt."

Detta är din första post med det statement vi fortfarande argumenterar emot.

vi. hatar. inte. furries.

Men om du inte pallar att ingen håller med dig och att vi ifrågasätter dina menlösa förvirrande svar, hejdå~!

Om majoriteten här skulle hata furries, skulle det inte innebära att majoriteten här hatar sig själva? Sen för att må bättre så trycker vi ner enstaka individer som är furrys? Eller är det kanske så att vi är helt enkelt bara kritiska mot vår egen fandom? Jag förstår inte, som något äldre, att varför man inte skulle få vara kritiskt till nånting man tillhör till. Jag är svensk, får jag inte kritisera vad andra svenskar gör? Eller skratta åt dem när de gör nått tokigt? Tydligen så får jag inte heller kritisera saker som mitt eget land gör, för då hatar jag VÄLFÄRDIA, trots att jag bor och lever där. Men tydligen så ska alla acceptera varandra i VÄLFÄRDIA och sluta kritisera till val av handlingar som folk gör. Gjorde du en Fritzel? Det gör inget, du gillar bara lite annorlunda saker emot det vi gör.
Vi trollar inte, jag tyckte Lyx gav en bra beskrivning på vad det var för nått. Samt om de andra sakerna som du har påstått, som att vi hatar furrys, har de andra förklarat bra om den saken. Ännu en till som tycker att dina argument inte håller.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Strange » 2010-11-19T02:15:48+00:00

Saken är att ingen här använder någon som "en slagpåse". Börja producera konkreta exempel på dina påståenden, eller lägg ner. Det är helt och hållet ditt fel att sidospåret äntrades, eftersom du drog upp det. Förstår du inte detta? Det du drog upp har inget att göra med ditt originalpåstående, och sen så påstår du att människor går ifrån originalpåståendet? Saknar du helt och hållet vett och förståelse?

Smirre är ett fall där han drar ur allt, allt och allt om sitt privata liv ute i den offentliga sfären. Folk vet inte mina mörka hemligheter för att jag har hållit det där. Gör man det offentligt så ska man inte fan vara förvånad om någon hittar det; men jag har spridit ganska så många bevis om att jag är engagerad i furrysällskapet.

Santa wrote:Tror killen I OPs bild syftar på att majoriteten verkar hata furries här, men ändå är furries..

PÅSTÅENDE 1: Sveafurmedlemmar hatar furrisar.
SLUTLEDNING 1: Vi är furrisar, och vi hatar oss inte själva. Vi kan logiskt sett inte hata furrisar.
PÅSTÅENDE 2: En hel del furrisar tror att vi hatar furrisar.
SLUTLEDNING 2: Eftersom P1 inte stämmer, så är det logiskt att anta att de som gör påståendet har dålig information, eller överdriver.

Men du måste också lära dig att ta diskussionen från det abstrakta och in i det konkreta; där och bara där kan du bevisa dina påståenden. Vilka här är troll? Vilka trollar de? Du har inte alls gett svar på saker och ting.

För det andra, vill jag gärna veta varför furs, speciellt här, har en sådan tendens att använda furries till slagpåsar, när de själv inte går ut med att dom är furries, och gör allt I världen för att hålla det hemligt.

Ännu ett exempel på dina totalt substanslösa påhopp. Vilka använder vilka som slagpåsar? Inte går ut med att dem är furries? Vad i helvete vet du om det? Gör allt i världen för att hålla det hemligt? Återigen: Hur är det här på något sätt inte tagit ur luften? Du måste förstå att detta är att ingen anser att dina argument har någon som helst merit; de är konstant tagna ur luften, och baserar sig på en cirkulär, underlig logik som inte gör något annat än att försvåra diskussionen. Du ställer frågor som "Varför bajsar Alexis i kattlådan som står i hennes vardagsrum?", och låter människor försöka förklara att Alexis bannemig inte alls bajsar i någon kattlåda.

"Nähä, men DESSA människor bajsar i kattlådor"
"HUR HAR DET MED DISKUSSIONEN??"
"Nämen, sluta gå ifrån ämnet!"

Det blir frustrerande efter ett tag, Santa!
Hörrödu stora nosen, vad mycket äter du egentligen?
Strange
Cruisemaster

Species: Drygdjur

Unread postby The santa fox » 2010-11-19T12:12:11+00:00

Då tar vi och kör det här, åter igen då, men nu tar jag och summeriserar det som jag argumenterar emot, så att ingen har någon anledning att bli förvirrad om vad vi pratar om:

Jag började med att skriva att om det går, låter och ser ut som en anka, är det mest troligen en anka, men I detta fall är ankan en medlem ur familjen Gnork. Folk här beteer sig som troll genom sitt konstanta sätt att tracka ner på allting ifrån att komma ut som furry, till att bära fursuit, och man även går så långt att säga att om man inte ritar eller fappar till furry porr, då är man inte en furry. Säkerligen måste ni, någonstans, förstått att om man beteer sig som en medlem ur familjen Gnork, kommer folk att uppfatta folk som att man är en medlem ur familjen Gnork, även fast man inte är det. Detta åstakoms genom att ni konstant klagar på allt, som jag tidigare sade, ifrån att komma ut som furry till att bära fursuit eller liknande. Säkerligen måste ni förstå, det kan väl inte vara så svårt, att folk som den I OP:s bild anser att ni är troll genom ert beteende, som för övrigt alltid verkar vara någorlunda seriöst och mycket, mycket sällan ha en överhängande ton av sarkasm.

Jag får sedan några kommenterar på mitt originella meddelande, och fortsätter med att ge er frågan varför ni säger att ni är furries, när ni väljer att klaga på precis allt som har att göra med furry, på ett furry forum, där ni säger att ni är furries, för att jag geniuent är intresserad av varför furries som ni själva väljer att klaga på precis allt som har med att vara en furry att göra, förutom att rita och fappa till porren som kommer ut.

Det är lite som att starta ett forum enbart för flyktingar, och sedan börja klaga på precist allt som dom gör. Jag får sedan ett meddelande där en säger att chans;en inte aktivt motarbetar furries med fysiskt våld, jag ger bevis på detta, och då bryter allt helvete ut, där tydligen jag har gjort någon sorts liknelse mellan en furry dödsmaskin och SF, vilket jag inte gjort. Eftersom folk inte verkar uppfatta detta, säger jag att diskussionen lika bra kan läggas ned. Jag får då meddelanden om att jag rage quittar en diskussion som gått off topic från vad det igentligen började som, och sedan fortsätter det hit.

Så, vi återgår igen till min originala fråga;

Varför är ni furries, om ni ändå bara klagar på precist allt som har att göra med att vara en furry, samt personerna som är furries, som tar det lite mer seriöst än att bara fappa till porr och rita?

Ni kan ju notera att jag aldrig sagt att jag anser att SF är en dödsmaskin som går ut I kommandogrupper och slår ned furries I VÄLFÄRDIA, eller någon annan stans heller. För det andra kan jag ochså ta att jag är en furry oseriöst, jag har skämtat många gånger I en rad olika grupper och chats med andra furs, och förstått deras skämt som sarkasm och inget som är seriöst menat. Jag ifrågasätter inte om ni är furries eller inte, jag ifrågasätter erat beteende som furries. Jag har varit med ett flertal furries, samt furry grupper, som alla klarat av att hålla en förståndig och vuxen nivå, utan att de behöver gå på långa rants om precis allt som berör furries, utan att de blir till hugboxar.

Och detta är en referens över det som jag gått över I denna tråd, som har att göra med att folk här konstant sätter sig emot allt som är furry;

1. Komma ut som furry

viewtopic.php?f=13&t=1055 -
Frenzee wrote:I mitt fall vet närmsta polare som jag har haft sen tonåren innan man insåg att det är något att skämmas över och försökte vara lite diskret.
Samt den fulla quoten;
Dold: Visa
Frenzee wrote:I mitt fall vet närmsta polare som jag har haft sen tonåren innan man insåg att det är något att skämmas över och försökte vara lite diskret.
Dom har vetat det nästan lika länge som vi har känt varandra och i den åldern vi träffades ifrågasatte man inte riktigt det där. Dessutom känner dom mig och vet att jag inte tar det seriöst. Det gjordes ett försök att mobba mig för att jag ritade furry back in the days när jag hade snackat mig in på ett gymnasium. Men det dog ut jävligt fort eftersom jag inte hade förmåga att ta åt mig och kunde inte annat än att hålla med dom. Det var pga. dom som jag började rita porr faktist. Jag hade inget internesse av att rita furryporr innan jag insåg att jag kunde "Gnorka" dom genom att rita furryporr och sätta upp på deras skåp.

Morsan vet för hon har sett det jag ritar och hänger på 4chan.
Exet vet för att hon är furry och mod på forumet.

Fröken Keke wrote:Hon tror säkert att det är något skumt rollspel. Heh.

hahha inte långt från sanningen i många fall.

2. Är man inte någon som ritar eller som fappar till furry är man inte en furry;

viewtopic.php?f=1&t=1179 -
Frenzee wrote:Förutom så klart folk som bara gillar furry enbart för porren så ser jag ingen anledning att "vara furry" förutom om man ritar eller skapar i andra former.
Den fulla quoten;
Frenzee wrote:Jag försöker förstå vad som gör att folk vill kalla sig för "furry".
Förutom så klart folk som bara gillar furry enbart för porren så ser jag ingen anledning att "vara furry" förutom om man ritar eller skapar i andra former.

Själv så blir jag väll mer eller mindre automatiskt furry för att jag ritar furry art och hänger på furrysidor som FA och denna. Men var ligger attraktionen för furry om man inte tillför något? Varför kalla sig furry om man ändå inte är en del av det hela? Jag menar man kan uppskatta bilder och filmer med antroposofiska djur men för det behöver man väll inte vara furry? Då är man väll snarare en fan av en viss typ av fabel? Eller är det egentligen så att den stora massan som inte tillför något konkret egentligen önskar att dom vore djur eller tror dig ha en djursäl? Är det en manifestation av förträngda önskningar om att ha sex med djur som uppenbarar sig? Eller social utsvultnad och bristen på samhörighet som gör att folk "är med" men ändå inte? Varför just furry? Varför inte Djuraktivist, häsknullare eller Barnfilmsnostalgiker?

TL;DR:
Vad är det som i grund och botten gör dig "furry"? Varför väljer du att vara en del av "furry-fandomen"?

3. Man klagar på folk som bär fursuits

viewtopic.php?f=1&t=600 -
Ferarribalto wrote:Vad gäller fursuits i allmänhet tycker jag att det är dumt, helt enkelt. Det ser dumt ut, folk uppfattar en som dum, och det tycker jag är dumt.
Den hela quoten;
Ferarribalto wrote:Vad gäller just din fursuit så tycker jag att den ser vansinnig och drogad ut med otroligt stora tättsittande ögon.

Vad gäller fursuits i allmänhet tycker jag att det är dumt, helt enkelt. Det ser dumt ut, folk uppfattar en som dum, och det tycker jag är dumt.

Å andra (eller samma) sida är det inte kul att vara normal heller. Det är en balansgång, och fursiuters har ramlat av och ner i det oändliga hålet av fail.

4. Generella saker

Jag vet inte om jag ska tolka det som fan, alltså att man är ett fan av något, eller som fan, skällsordet, när folk här använder fanskapet. Jag antar att det är den andra.

Behöver jag hämta ännu mer trådar och inlägg?

Jag får ochså ta och be om ursäkt, jag trodde att ni menade något helt annat när ni kontinuerligt bad efter bevis på mina påståenden, då jag är rätt säker på att jag postade några exemplar ett par sidor tillbaka.
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby C Lupus » 2010-11-19T17:24:16+00:00

Att vi gör som vi gör är för att vi har en annan inställning till hur vi bemöter och diskuterar om saker som har med furry fandomen att göra. Att vi klagar på en massa saker som finns i furry fandomen är för att vi stödjer inte de idéerna och handlingarna. Vi är öppna för debatt, men majoritetens inställning till att vara furry appliceras inte som det mot andra furrys. Jag personligen anser att kriterierna för att vara furry är lägre än vad jag tror andra tycker, nämligen att man gillar antropomorfistiska karaktärer och att man säger att man är furry. Samt att man även har en fursona som har syftet som en sorts virtuell identitet, dock är detta inte något som jag anser obligatorisk för att vara med och gilla det som händer i fandomen.
Grejen sedan att folk uppfattar oss som troll är att vi är kritiska mot saker som vi anser inte egentligen hör hemma i fandomen och som definetivt inte är ett grundläggande krav på att vara furry. Fursuiting som ex., det är mer eller mindre som cosplay i animu fandomen. Det är bara en sub grupp i fandomen, så att man kritiserar folk som bär vissa fursuits av olika anledningar tycker jag är en självklarhet. Jag själv har en negativ inställning till den oskrivna regeln som att man inte ska få prata när man går runt i fursuit, jag tycker att det är larvigt. Sen att folk har sex i fursuits och visar det öppet över nätet visar ju inte den bästa sidan av fursuit delen heller, framför allt när nästa fursuiter säger att det är jätte kul att leka med barnen när han skuttar omkring på stan. Grejen med det är också att de anser sig själv vara furrys och att detta tillhör furry fandomen. Vad tror de utomstående när de läser sånt att folk gillar springa runt i djurkostym och har sex med varandra i den? Sen dessutom att därefter se en bild när de leker med barn? Det ger ingen positiv syn på det hela, och varför skulle det ge en bra respons från icke furrys när de kommer i kontakt med furrys när de som fursuitar säger att detta tillhör fandomen. Sen för att tillägga att furrys ska acceptera detta, tycker jag är bisarrt. Detta var ett exempel, men det som gör så att vi är så negativa på allt det här är att furrys ska få acceptans utan att få förtjäna detta, "jag är furry, jag gillar det här och det här. Kritisera mig inte för att jag är som jag är, det är bara att acceptera!".
Så varför vill man komma ut med att vara furry egentligen? För det som cirkulerar i fandomen är just sådana här saker som vi inte tycker om som resten av världen läser om. För det som man blir bemött då är att man tycker om tidelag, springa runt i djurdräkter och att runka till tecknad porr som påminner om det som 8 åringar kollar på bolibompa. Grejen är dessutom att man egentligen inte kan kräva acceptans för detta, för detta är något som vi har valt. JAG har valt att vara furry, JAG har valt att tycka om antropomorfiska karaktärer, men varför måste jag acceptera att nån gör nått helt annat? Genom det så tycker furrys då att jag inte är furry för att det finns vissa saker in famdomen som jag inte gillar, för att de anser att det tillhör av någon anledning. Detta är inte en form av diskriminering för detta är agerande mot val av handling snarare än agerande mot hur personen/gruppen helt enkelt är.
Sen så blir folk ledsna för att de anser att de blir trakasserade för att man säger emot vad de gör/gillar. För tydligen så om man inte gillar precis ALLT inom fandomen så är man inte furry. Så man måste gilla fursuits, likväl som man måste gilla att folk har sex i dem. De tycker då att vi trollar för att man anser att man inte gillar deras värderingar.
Du säger att folk har blivit påhoppade för att de är furrys? Kan du ta fram en länk på det eller ta hit nån som har blivit utsatt för påhopp så man kan fö höra vad denne säger? Det enda jag kan komma på när det gäller "påhopp" är att några ifrån 4chan stod och demonstrerade utanför ett furry con för några år sen.

Jag vill gärna tillägga att det finns ett par ex medlemmar på detta forum som blev dissade för olika saker varav därefter sa till andra furrys som är utomstående ifrån SF att vi är ett gäng trolls som är inte riktigt furrys och man borde hålla sig borta härifrån. Killen i screencapen kan ha fått information ifrån dessa och sen kommer till slutsatsen att vi helt enkelt är trolls, för att någon annan har sagt det.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby The santa fox » 2010-11-19T17:36:16+00:00

C Lupus wrote:Att vi gör som vi gör är för att vi har en annan inställning till hur vi bemöter och diskuterar om saker som har med furry fandomen att göra. Att vi klagar på en massa saker som finns i furry fandomen är för att vi stödjer inte de idéerna och handlingarna. Vi är öppna för debatt, men majoritetens inställning till att vara furry appliceras inte som det mot andra furrys. Jag personligen anser att kriterierna för att vara furry är lägre än vad jag tror andra tycker, nämligen att man gillar antropomorfistiska karaktärer och att man säger att man är furry. Samt att man även har en fursona som har syftet som en sorts virtuell identitet, dock är detta inte något som jag anser obligatorisk för att vara med och gilla det som händer i fandomen.
Grejen sedan att folk uppfattar oss som troll är att vi är kritiska mot saker som vi anser inte egentligen hör hemma i fandomen och som definetivt inte är ett grundläggande krav på att vara furry. Fursuiting som ex., det är mer eller mindre som cosplay i animu fandomen. Det är bara en sub grupp i fandomen, så att man kritiserar folk som bär vissa fursuits av olika anledningar tycker jag är en självklarhet. Jag själv har en negativ inställning till den oskrivna regeln som att man inte ska få prata när man går runt i fursuit, jag tycker att det är larvigt. Sen att folk har sex i fursuits och visar det öppet över nätet visar ju inte den bästa sidan av fursuit delen heller, framför allt när nästa fursuiter säger att det är jätte kul att leka med barnen när han skuttar omkring på stan. Grejen med det är också att de anser sig själv vara furrys och att detta tillhör furry fandomen. Vad tror de utomstående när de läser sånt att folk gillar springa runt i djurkostym och har sex med varandra i den? Sen dessutom att därefter se en bild när de leker med barn? Det ger ingen positiv syn på det hela, och varför skulle det ge en bra respons från icke furrys när de kommer i kontakt med furrys när de som fursuitar säger att detta tillhör fandomen. Sen för att tillägga att furrys ska acceptera detta, tycker jag är bisarrt. Detta var ett exempel, men det som gör så att vi är så negativa på allt det här är att furrys ska få acceptans utan att få förtjäna detta, "jag är furry, jag gillar det här och det här. Kritisera mig inte för att jag är som jag är, det är bara att acceptera!".
Så varför vill man komma ut med att vara furry egentligen? För det som cirkulerar i fandomen är just sådana här saker som vi inte tycker om som resten av världen läser om. För det som man blir bemött då är att man tycker om tidelag, springa runt i djurdräkter och att runka till tecknad porr som påminner om det som 8 åringar kollar på bolibompa. Grejen är dessutom att man egentligen inte kan kräva acceptans för detta, för detta är något som vi har valt. JAG har valt att vara furry, JAG har valt att tycka om antropomorfiska karaktärer, men varför måste jag acceptera att nån gör nått helt annat? Genom det så tycker furrys då att jag inte är furry för att det finns vissa saker in famdomen som jag inte gillar, för att de anser att det tillhör av någon anledning. Detta är inte en form av diskriminering för detta är agerande mot val av handling snarare än agerande mot hur personen/gruppen helt enkelt är.
Sen så blir folk ledsna för att de anser att de blir trakasserade för att man säger emot vad de gör/gillar. För tydligen så om man inte gillar precis ALLT inom fandomen så är man inte furry. Så man måste gilla fursuits, likväl som man måste gilla att folk har sex i dem. De tycker då att vi trollar för att man anser att man inte gillar deras värderingar.
Du säger att folk har blivit påhoppade för att de är furrys? Kan du ta fram en länk på det eller ta hit nån som har blivit utsatt för påhopp så man kan fö höra vad denne säger? Det enda jag kan komma på när det gäller "påhopp" är att några ifrån 4chan stod och demonstrerade utanför ett furry con för några år sen.

Jag vill gärna tillägga att det finns ett par ex medlemmar på detta forum som blev dissade för olika saker varav därefter sa till andra furrys som är utomstående ifrån SF att vi är ett gäng trolls som är inte riktigt furrys och man borde hålla sig borta härifrån. Killen i screencapen kan ha fått information ifrån dessa och sen kommer till slutsatsen att vi helt enkelt är trolls, för att någon annan har sagt det.

Då skulle jag åter igen vilja ställa frågan varför SF inte kan vara mer vuxet I deras sätt att lägga fram detta. Som sagt så har jag suttit I otaliga furry grupper, pratat med otaliga furries och majoriteten har varit seriösa. Samma attytid emot att vara en furry som det är här, bara att skillnad är att man inte går runt och lipar ögonen ut sig över varenda liten sak, varje dag. Jag förstår att man inte behöver älska allt som försigår, men man behöver ändå inte säga att "HURR DURR FOLK SOM BÄR FURSUITS KAN INTE INTERAGERA I SAMHÄLLET OCH ÄR DUMMA I HUVET WURR" eller?

Samt så undrar jag ochså varför någon, som dig själv, ska få "kritisera" andra som väljer att göra något utav att vara en furry, folk som tar det mer seriöst än vad du gör? Säkerligen om det är så himla tråkigt att folk blir glada av att göra det de gör, och du stör dig så himla mycket på det, varför slutar du inte bara? eller håller tyst om det? Men I så fall har du ingen anledning till att "kritisera" de som gör det.

Den som kommer tillbaka på en gång när man tänker på det, och som jag tror jag kan bevisa, är just den attacken som hände på ett furcon. Jag kommer ochså ihåg tidiga år, 2004 och några år framåt, att folk blivit attackera, men det är inget jag kan bevisa förutom de historier jag hört.

Och du tror alltså inte på fullaste allvar, att beteender och kommenterar som jag visade I det inlägget som föregick din, har någon som helst effekt på hur furries ser detta forum och dom som använder det?

Jag kan ochså bara komma ihåg några enstaka gånger folk har haft sex, eller gjort sexuella aktiviteter, I fursuits, och alla gånger har de aldrig gjort det öppet för allmänheten, tryckt det I ditt ansikte eller liknande. Om man väljer att aktivt gräva, så kommer man hitta skit överallt, istället för att inte lägga näsan I blöt.

Säkerligen går du inte runt och kommenterar högt och tydligt angående alla personer du möter I verkliga livet, oberoende av om det är en alkis som ligger och sover under en bänk vid t-centralen eller om det är en religiös person som pratar om Gud, oberoende av hur dumt det kan se ut eller vara.

Och vilken koppling finns det, exakt, mellan att folk som Ferarribalto sitter här och säger att folk som bär fursuits är socialt inkompitable och idioter, med vad folk tycker om furries I verkliga livet? Detta är ett svenskt forum, jag skulle gissa på att mindre än en halv procent av alla furries är svenska, så för det första kommer "kritiken" inte att komma någon vart, och för det andra läser inga som får nys om furries och vad vi gör detta forum heller, så det kommer inte heller ge någon effekt på de personerna. Och de enda personer som förstår svenska, verkar ha den generella uppfattningen att forumet bara består av trolls, som man kan läsa I OP, som man kan se på att nästintill inga som postar introduktionstrådar stannar kvar.
The santa fox
Därmed julräv

Unread postby Foxfair » 2010-11-19T18:25:58+00:00

Om jag ska försöka göra en rättvis bedömmning av tråden:

Santas Poäng:
Furry är en grej man väljer... du har alltså valt att tillhöra något och då borde du också förstå att det finns vissa egenheter inom denna grej som du valt att vara med i kanske inte tillhör det som just du finner accepterat eller moraliskt korrekt...

Personer borde alltså ha rättigheten att hävda sina udda inställningar om de skulle tillhöra den udda enklaven... utan att bli kallad idiot eller fail...

En hel del andras poäng:
Furry är en grej man väljer... du har alltså valt att tillhöra något och då borde du också förstå att det finns vissa egenheter inom denna grej som du valt att vara med i kanske inte tillhör det som just du finner accepterat eller moraliskt korrekt...

Du borde alltså ha rättigheten att hävda din annorlunda inställning till det som tillhör den udda enklaven... utan att bli kallad troll...

Summering:

I ovanstående text finns en viss objektivitet till personerna i fråga, men vad som händer är att det anklagelserna blir personrelaterade vilket båda parterna ogillar...

De som fur-flummar blir utsatta för personangrepp, som ibland kanske borde ha lämnats ifred när stormen väl är över, och inte behöva heta "fail furryn" när saken egentligen är ur världen...

De som kritiserar/ger sin annorlunda syn på saken, blir anklagade för att vara troll, vilket också spiller över i Sveafurs rykte som forum, vilket OP tydligt kan bevisa, kanske till och med att en individ får trollstämpel, fastän de inte ens uppfyller kraven av definitionen "troll"(oprovocerad provokatör)...

Det hela känns som ett äkta moment 22 om du frågar mig...

tack för att du läste... fox_xd
Last edited by Foxfair on 2010-11-19T18:33:03+00:00, edited 2 times in total.
Foxfair
Veteran utan titel!

Species: Fox
Katt eller hund: Hund

Unread postby Frenzee » 2010-11-19T18:30:41+00:00

Vadå så man får inte fara furry om man klagar enligt dig?
Får man inte vara svensk om man klagar på regeringen?
Jag klagar inte exklusivt på furry. Jag gnäller lika mycket på allt jag stör mig på.

Om vad man kallar sig spelar någon roll så anser jag mig vara mer ett "furryfan" än furry men att förneka det helt vore bara en lögn och folk skulle istället fråga varför jag är så jävla rädd för att kalla mig furry när jag hänger här, FA och konstant ritar pälsarbilder.

Vad som är vuxet är subjektivt.
Jag anser till exempel att det är vuxet att ha så pass mycket distans till något att man kan skratta åt även det man inte gillar.
Att konstant vara "seriös" och PK är inte särskilt vuxet. Det är precis vad kids som försöker verka vuxna gör.
Det är en sak om vi hade pratat politik eller jobb, men nu pratar vi om furry.

Vad gör att jag inte skulle få kritisera andra? Kritik är något bra, för alla parter. Utan kritik så kan man inte utvecklas.

The santa fox wrote:TL;DR:
Vad är det som i grund och botten gör dig "furry"? Varför väljer du att vara en del av "furry-fandomen"?
[/spoiler]1. Komma ut som furry

http://www.SveaFur.se/forum/viewtopic.php?f=13&t=1055 -
Samt den fulla quoten;
Dom har vetat det nästan lika länge som vi har känt varandra och i den åldern vi träffades ifrågasatte man inte riktigt det där. Dessutom känner dom mig och vet att jag inte tar det seriöst. Det gjordes ett försök att mobba mig för att jag ritade furry back in the days när jag hade snackat mig in på ett gymnasium. Men det dog ut jävligt fort eftersom jag inte hade förmåga att ta åt mig och kunde inte annat än att hålla med dom. Det var pga. dom som jag började rita porr faktist. Jag hade inget internesse av att rita furryporr innan jag insåg att jag kunde "Gnorka" dom genom att rita furryporr och sätta upp på deras skåp.

Morsan vet för hon har sett det jag ritar och hänger på 4chan.
Exet vet för att hon är furry och mod på forumet.

Fröken Keke wrote:Hon tror säkert att det är något skumt rollspel. Heh.

hahha inte långt från sanningen i många fall.

Du missar sakrasmen i texten. Nästan allt jag skriver är mer eller mindre satiriskt.

The santa fox wrote:2. Är man inte någon som ritar eller som fappar till furry är man inte en furry;

http://www.SveaFur.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=1179 -
Frenzee wrote:Förutom så klart folk som bara gillar furry enbart för porren så ser jag ingen anledning att "vara furry" förutom om man ritar eller skapar i andra former.
Den fulla quoten;
Frenzee wrote:Jag försöker förstå vad som gör att folk vill kalla sig för "furry".
Förutom så klart folk som bara gillar furry enbart för porren så ser jag ingen anledning att "vara furry" förutom om man ritar eller skapar i andra former.

Själv så blir jag väll mer eller mindre automatiskt furry för att jag ritar furry art och hänger på furrysidor som FA och denna. Men var ligger attraktionen för furry om man inte tillför något? Varför kalla sig furry om man ändå inte är en del av det hela? Jag menar man kan uppskatta bilder och filmer med antroposofiska djur men för det behöver man väll inte vara furry? Då är man väll snarare en fan av en viss typ av fabel? Eller är det egentligen så att den stora massan som inte tillför något konkret egentligen önskar att dom vore djur eller tror dig ha en djursäl? Är det en manifestation av förträngda önskningar om att ha sex med djur som uppenbarar sig? Eller social utsvultnad och bristen på samhörighet som gör att folk "är med" men ändå inte? Varför just furry? Varför inte Djuraktivist, häsknullare eller Barnfilmsnostalgiker?

TL;DR:

Nej. Jag påstår inte att man bara är furry om man runkar till furryporr eller ritar det. Jag påstår att då är man furry oavsett vad man själv tycker.
Sen frågar jag vad det är som folk själva anser gör dom till en "furry". igen, Satiriskt skriven och provocerande uppmaning till diskussion.

The santa fox wrote:3. Man klagar på folk som bär fursuits

http://www.SveaFur.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=600 -
Ferarribalto wrote:Vad gäller fursuits i allmänhet tycker jag att det är dumt, helt enkelt. Det ser dumt ut, folk uppfattar en som dum, och det tycker jag är dumt.
Den hela quoten;
Ferarribalto wrote:Vad gäller just din fursuit så tycker jag att den ser vansinnig och drogad ut med otroligt stora tättsittande ögon.

Vad gäller fursuits i allmänhet tycker jag att det är dumt, helt enkelt. Det ser dumt ut, folk uppfattar en som dum, och det tycker jag är dumt.

Å andra (eller samma) sida är det inte kul att vara normal heller. Det är en balansgång, och fursiuters har ramlat av och ner i det oändliga hålet av fail.

Farejobaldos post är taget ur sammanhang eftersom han senare i samma tråd skriver:
För att utveckla "dumt" som jag uttryckte det tidigare kommer här en smärre rant. Pga trötthet tar jag inget ansvar för innehållet.

Den säkerhet som vssa känner när de klär sig i pälskostym eller liknande beror helt enkelt på att de inte längre ses som de själva, utan som någon annan. Lite på samma sätt som folk bakom den anonymitet som internet erbjuder kan häva ur sig saker som de inte skulle sagt IRL, saker som för den sakens skull inte behöver vara osanna. En person som däremot kan säga de sakerna utan pälskostym är antingen en person med god självkänsla, en person med stor självdistans eller en rent galen person.

Med andra ord: kan du inte säga vad du tycker eller leva ut dina känslor utan någon typ av anonymitet behöver du träna.

The santa fox wrote:4. Generella saker

Jag vet inte om jag ska tolka det som fan, alltså att man är ett fan av något, eller som fan, skällsordet, när folk här använder fanskapet. Jag antar att det är den andra.

"Fanskapet" är wordplay. Det är påkommet av en furry utanför forumet. Det är roligt för att det händer mycket skit i "fanskapet", huvudsakligen en jävla massa drama som denna tråd. Ingen kan förneka det.

Dessutom så är nästan alla citat du har tagit av mig, det är mina personliga åsikter inte forumets officiella. Jag vet att det är många här som absolut inte håller med mig. Jag tror helt enkelt att du tar saker på alldeles för stort allvar, till skillnad från oss och det är där problemet ligger. Du förstår inte den underliggande humorn i det hela. Till exempel verkar du inte förstå sakrasmen i första posten i den här tråden eftersom du om och om igen säger att du tycker att vi borde förstå varför han tycker som han gör. Jag tror dom flesta kunde bry sig mindre.

Foxfair wrote:Summering

Jag älskar dig
Last edited by Frenzee on 2010-11-19T18:46:23+00:00, edited 1 time in total.
Reason: OOPS fixade tillrörda citat
Image
Frenzee

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

PreviousNext

Return to Debatt & Ranter