Kriget mellan Trans och Otherkin

Något som stör dig och du känner för att skriva av eller skapa debatt? Gör det här. Var beredd att komma med ordentliga argument!

Kriget mellan Trans och Otherkin

Unread postby Lemanic » 2016-06-01T13:55:19+00:00

I och med att Trans har blivit synligt de senaste åren, så försöker en hel del grupper parasitera på trans-rörelsen nuförtiden. Den allra största gruppen är Otherkin, som att ha varit en grupp harmlösa typer ur cosplay och furry-världen, har gått och gängat sig med direkt transfobiska element det senaste året och öppet trakasserar dem som vill avfärda dem som de numera bortskämda och privilegierade nördar de egentligen är. I deras jakt efter bekräftelse sprider dem explicit smaklösa transfobiska "skämt" runtomkring sig som befäster tron att Trans skall fortsätta vara en punchline och inte tas på allvar.

Är då Trans humorlösa?

NEJ!

Att ta hänsyn är inte att vara humorlös. När skall folk fatta det?
Lemanic
Nypälsare

Species: Prärievarg/Fjällräv-hybrid

Re: Kriget mellan Trans och Otherkin

Unread postby Fröken Keke » 2016-06-01T16:01:04+00:00

Den största parasitgruppen är de som hittar på egna specialkön och gnäller om hen och toaletter.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby Ginfang » 2016-06-01T16:11:58+00:00

Fröken Keke wrote:Den största parasitgruppen är de som hittar på egna specialkön och gnäller om hen och toaletter.

Du menar Tumblr?
Ginfang
Jävligt Generic

Species: Ulv-jävel
Steam: Vargen
Donation status: TRehundra pappersbetallappar

Unread postby Valcyrie » 2016-06-01T16:42:09+00:00

Har du några exempel på beteendet och skämten som du pratar om?
Image
Valcyrie
Nypälsare

Species: Drake
Steam: valcyrie
Katt eller hund: Katt

Unread postby C Lupus » 2016-06-01T17:14:13+00:00

Valcyrie wrote:Har du några exempel på beteendet och skämten som du pratar om?

Second

Och varför just folk ifrån otherkin och pälsfanskapet? Svårt att tro att det är bara folk ifrån dessa två grupper som ägnar sig av detta. Makes no sense so far.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Frenzee » 2016-06-01T18:19:31+00:00

Låter orimligt.
Det finns inget som motsäger att man är otherkin/furry och trans samtidigt.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Melin » 2016-06-02T20:55:21+00:00

Fröken Keke wrote:Den största parasitgruppen är de som hittar på egna specialkön och gnäller om hen och toaletter.

Vaddå, ickebinära? De finns, fanns långt innan tumblr och förtjänar lika mycket respekt som alla andra. Så jävla trött på sveafurs generellt äckliga syn på detta. Det är mina vänner som ni raljerar över.

Även: Vad är svårt att fatta med att folk vill kunna gå på offentliga toaletter?
Image
Melin
Herr
Herr

Species: Intiller
Donation status: -1

Unread postby Kobi » 2016-06-02T22:36:48+00:00

Lemanic wrote:I och med att Trans har blivit synligt de senaste åren, så försöker en hel del grupper parasitera på trans-rörelsen nuförtiden. Den allra största gruppen är Otherkin, som att ha varit en grupp harmlösa typer ur cosplay och furry-världen, har gått och gängat sig med direkt transfobiska element det senaste året och öppet trakasserar dem som vill avfärda dem som de numera bortskämda och privilegierade nördar de egentligen är. I deras jakt efter bekräftelse sprider dem explicit smaklösa transfobiska "skämt" runtomkring sig som befäster tron att Trans skall fortsätta vara en punchline och inte tas på allvar.

Är då Trans humorlösa?

NEJ!

Att ta hänsyn är inte att vara humorlös. När skall folk fatta det?

Image
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby Vlad the impala » 2016-06-03T11:37:08+00:00

Lemanic wrote:I och med att Trans har blivit synligt de senaste åren, så försöker en hel del grupper parasitera på trans-rörelsen nuförtiden. Den allra största gruppen är Otherkin

SChtopp, schtopp, schtopp (hick!). Vi får bryta här...

Image

Största gruppen? Otherkins sist jag kollade är extremt sällsynta.
Naturligtvis går de inte att ta 100% på allvar eftersom det är 100% osannolikt att det skulle existera folk som går omkring med djursj.älar och annat. Till och med om man tror på sj.älen och Je.sus Kristus så är det långsökt som satan.

De två jag har träffat kunde jag dock inte bli det minsta sur på eftersom det var uppenbart att de hade rätt allvarliga nedsättningar och/eller gick på tunga medeciner att jag resonerade att det kanske till och med var ett kliv upp för dem personligen att se på sig själva på det sättet.

Det här låter mest som du har hittat en blogg med lite nippriga amerikaner som kanske kallar sig otherkin och försöker känna sig speciella och att det (gissar jag) har relaterat i ett "getterviktigt" bråk på internet mellan dem och upprörda transpersoner?

I den riktiga världen hursomhelst så är de svårigheter en trans exempelvis kan råka på totalt orelaterat till lustiga kramboxar på internet. Är det någon som ser framför sig en arbetsgivare, dörrvakt eller annan person yppa orden "Sorry, jag anser att du är störd i huvudet för jag har hört talas om något som heter otherkin och det är typ samma sak".

Det kan vara extremet kul att disskutera konflikter på nätet men man ska nog inte glömma att det i så fall har 0.0000001%'s faktisk betydelse (och då är jag generös). Att någon någonstans blev triggered bakom sin skärm är ingen grej. Sånt händer ju om allting hela tiden.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Timid-Folf » 2016-06-03T18:56:10+00:00

Melin wrote:

Vaddå, ickebinära? De finns, fanns långt innan tumblr och förtjänar lika mycket respekt som alla andra. Så jävla trött på sveafurs generellt äckliga syn på detta. Det är mina vänner som ni raljerar över.

Även: Vad är svårt att fatta med att folk vill kunna gå på offentliga toaletter?

Detta.

Jag likställer ickeacceptans av ickebinära med samma logik som när folk på fullaste allvar tycker att bi/asexuella inte är en grej. För att man måste vara antingen eller.

Jag ser det som ytterst bisarrt att man accepterar att någon kan befinna sig på antingen den ena eller andra sidan av ett spektrum oberoende av fysiska "begränsningar", men att man LJUGER SOM FAN ((SE PÅ MIG)) om man anser att man hamnar nånstans i mitten eller vid sidan av.

Det går inte ihop för mig.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner

Unread postby Aleksei » 2016-06-04T13:59:26+00:00

Melin wrote:Även: Vad är svårt att fatta med att folk vill kunna gå på offentliga toaletter?

Jag är inte så insatt. Varför kan de inte gå på offentliga toaletter?
Vad betyder allt det här med olika så kallade specialkön överhuvudtaget?
Aleksei
Nypälsare

Species: Katt

Unread postby C Lupus » 2016-06-04T19:27:33+00:00

Melin wrote:

Jag gillar hur du tar åt dig på vad Keke säger fast hon inte menar ett dugg om dina vänner samt att du drar en kam över folket här på forumet trots om, vaddå, ickebinära människor?

Även: Folk får gå väl på offentliga toaletter? Det var/är vissa trans folk som ville gå på båda eller ha egen och sen så har det spårat ut.

Timid-Folf wrote:Jag likställer ickeacceptans av ickebinära med samma logik som när folk på fullaste allvar tycker att bi/asexuella inte är en grej. För att man måste vara antingen eller.

Jag ser det som ytterst bisarrt att man accepterar att någon kan befinna sig på antingen den ena eller andra sidan av ett spektrum oberoende av fysiska "begränsningar", men att man LJUGER SOM FAN ((SE PÅ MIG)) om man anser att man hamnar nånstans i mitten eller vid sidan av.

Det går inte ihop för mig.

va

Jag har aldrig hört nån som sagt att bi och asexualitet är påhitt eller att man måste bara befinna sig i ett spektrum. Är det nått som du själv har blivit bemött, eller är det en tumblr grej?
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Valcyrie » 2016-06-05T00:39:20+00:00

Det är tydligen en grej som rätt många bi får höra.
"Äh, du vill bara vara lite homo för att det är inne."
"Äh, du vågar bara inte erkänna att du är homo."
Image
Valcyrie
Nypälsare

Species: Drake
Steam: valcyrie

Unread postby C Lupus » 2016-06-05T00:52:29+00:00

Aldrig hört nått sånt. Såvida de inte drev med en, och då var det nära polare som gjorde det.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Timid-Folf » 2016-06-05T08:28:39+00:00

Ett av mina Ex var bisexuell och hade hört det massor av gånger. För egen del så har jag väl stött på liknande grejer i samtal, inte riktat mot mig personligen eftersom jag inte drar upp min sexualitet hursomhelst. Men alltså, underskatta aldrig folks förmåga att inte ha nån koll på grejer, aldrig. Att DU inte hört det personligen har ju absolut noll inverkan på fenomenet i sig tyvärr ;/

Gällande Melins-vulkanutbrott så beror det helt och hållet på vad Keke definerar som "hittepåkön". Om du inte visste det så finns ju tydligen en rätt stor grupp med folk därute som bestämt att det är helt okej att vara trans. Men bara på ett speciellt sätt, anser man sig ha nån annan typ av tillhörighet eller osäkerhet på den fronten så är man en idiot som hittar på, säjjerom' då.

Får typ flashbacks till 2006 " Vagöru' så för ERU EMO ELLE??" När all typ av självskadligt beteende var för att folk ville ha uppmärksamhet.
Timid-Folf

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner

Return to Debatt & Ranter