Det jag personligen gillade med
FurryCon:
*SveaFur'are, animu nördar, spelnördar, furry fans och andra furries kunde träffas under samma tak, och alla insåg att man kunde umgås tillsammans.
Det jag hoppas med att kombinera dessa, är att furries kommer bli mer accepterade i animu/mango konvents världen, och att animu/mango ska bli mer accepterad i furryvärlden. Spelnördarna är nöjda så länge det finns spel till dem <:
*Det var mixade åldrar, mest mellan 16-28 ungefär, efter vad jag såg, och det gav en härlig blandning av erfarenheter, och åsikter.
*Ingen som bråkade på hela konventet! Och alla hade städat/återställt rummen till klockan 15:00 på söndagen ^^
*Bowlingen! Det var roligt som attans! Dock nästa år tror jag vi sattsar på fyra banor i en timme, istället för två banor i två timmar. Inte många som orkade spela så länge, och i fursuit blev det lidande efter ett tag (dock hade jag min egen hejarklack på 20ungar som ropade "Heja Tiger!! Du är getterduktig!" även när jag missade alla kägglor totalt)
Det jag inte gillade med
FurryCon:
*Var att pyssel hörnan failade, och kunde inte öppna förens lördag eftermiddag.
*Vi hade för lite tävlingar.
*Det var rörigt och vi hann inte få upp ett schema.
*Vi behövde egentligen mer funkisar, då många fick jobba nästan 24/3.
*Funkisar får mat nästa år.
*Förhoppningsvis har vi mer matiga saker för besökare nästa år, kan inte lova, men det är önskvärt.
*Mer försäljning, och bättre lokaler för försäljarna.
*Tecknarhörnan! Den blev inte ens till i år! *cry* Men nästa år vill jag ha en tecknarhörna.
*Mer furry tema. MYCKET mer. Jag erkänner att för att heta
furrycon, så var det inte mycket furrytema i aktiviteterna.
Anledningar: De flesta arrangörer, funkisar, samt mig själv, är vana med japan temade konvent. Planeringen kickde till liv först sista månaden, och lösningarna som gjordes var så att konventet skulle bli av överhuvdtaget, och då fick det bli som det blev.
*Mer fursuiters! Vi var bara två i år, och det var alltså jag och min låtsas bror Wolfer :/ Har ni en fursuit, ffs, ta med den! xD
Hmm...finns mer att kritisera, finns mer att berömma. Men allt som allt - lovely con, let's make it grow.