FurryCon i Karlstad

Det är ingen fara, vi älskar dig ändå!
Forum rules
Arkiv med uttjänta trådar. Forumet är låst.

Re: FurryCon i Karlstad

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-22T23:30:41+00:00

Tack för att du tog dig tid Writer. Bra information på det hela taget, och kul att du har haft det trevligt!

Det låter lite som att det var en SveaFur / övriga uppdelning. Var det verkligen så? Ingen som lärde känna lite folk som inte är härifrån?

writer-fox wrote:Sen kom lite mindre välbyggda argument om att SveaFur var en dålig representation av fandomen i VÄLFÄRDIA, som var lite lulzy. Att vi bara välkommnade de av vår egen sort (läs furries som mobbar furries).
Killen som vände i dörren verkade även väldigt färgade av vårt rykte.

Suck. Varför kan folk inte fatta att det är bra att webforum är olika, och att en grupp gillar att vara på ett förhållandevis normalt ställe. Om man vill hålla på med shady grejjer så är det bara att regga ett privat ställe till sig och sina likasinnade. Det stör ju ingen. Annars är ju hela nätet fullt av platser att gå till.

Jag undrar just vad vi ska "representera". Tycker det verkar mest som vi sitter och snackar skit dag ut och dag in. fox_inco_cutes
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Writer » 2009-09-22T23:37:53+00:00

Vlad the impala wrote:Det låter lite som att det var en SveaFur / övriga uppdelning. Var det verkligen så? Ingen som lärde känna lite folk som inte är härifrån?

Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt bredvid varandra en betydande del av tiden, haha.
Writer
Veteran utan titel!

Steam: DrVincentWolf
Donation status: 50

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-22T23:40:16+00:00

Writerfox wrote:Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt varandra en betydande del av tiden, haha.

Vad sa du? Ni satte varandra en betydande del av tiden?

Murrrrrrrrrrr!
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Lyx » 2009-09-22T23:42:04+00:00

Låter lite som att det vore värt att komma nästa gång det blir något av :>

om inte annat för att få lite roliga diskussioner om hur sveafurs medlemmar är elaka, haha.

Image

:D

EDIT: cred till Thomas Antila, bilden tagen från hans seriealbum "Dröm & Glöm 4"
Någon hade skrivit "sk8" med stora bokstäver på marken. Jag tittade på det och tänkte "vadå skotta"?!
Lyx
Låtsasadmin

Species: lyxdjur
Steam: Bacinz

Unread postby Writer » 2009-09-22T23:47:22+00:00

Vlad the impala wrote:
Writerfox wrote:Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt varandra en betydande del av tiden, haha.

Vad sa du? Ni satte varandra en betydande del av tiden?

Murrrrrrrrrrr!

haha oh tjitt freudian slip. fox_ambivalens
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Irwin » 2009-09-23T09:30:05+00:00

kirrow wrote:
Ferarribalto wrote:Gratulationer på ett lyckat konvent!

Varför ha det i stockholm nästa år när det finns, vågar jag säga det... Göteborg?

Well, vi har inte helt beslutat vart det ska hållas än, men eftersom jag finns här i sthlm nu så kan det vara lättare för mig att hitta lokaler och folk här, än i Göteborg. Men sure, om du kan hitta en fett awesome lokal i Göteborg, så naturligtvis kan det vara ett alternativ :3 Vi har ju endå ca ett års planering framför oss.

Tala om för mig vad konventet behöver och har råd med, så kan jag nosa fram lokaler. Tyvärr är mitt företags lokaler uppdelade på tre olika ställen, och totalt sett för små...
Irwin
Duktig postare

Species: Draco Nigra

Unread postby Nagir » 2009-09-23T09:34:41+00:00

Näfan, kommer det till göteborg drar jag dit för the lulz.
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby kirrow » 2009-09-23T12:02:10+00:00

Det jag personligen gillade med FurryCon:
*SveaFur'are, animu nördar, spelnördar, furry fans och andra furries kunde träffas under samma tak, och alla insåg att man kunde umgås tillsammans.
Det jag hoppas med att kombinera dessa, är att furries kommer bli mer accepterade i animu/mango konvents världen, och att animu/mango ska bli mer accepterad i furryvärlden. Spelnördarna är nöjda så länge det finns spel till dem <:

*Det var mixade åldrar, mest mellan 16-28 ungefär, efter vad jag såg, och det gav en härlig blandning av erfarenheter, och åsikter.

*Ingen som bråkade på hela konventet! Och alla hade städat/återställt rummen till klockan 15:00 på söndagen ^^

*Bowlingen! Det var roligt som attans! Dock nästa år tror jag vi sattsar på fyra banor i en timme, istället för två banor i två timmar. Inte många som orkade spela så länge, och i fursuit blev det lidande efter ett tag (dock hade jag min egen hejarklack på 20ungar som ropade "Heja Tiger!! Du är getterduktig!" även när jag missade alla kägglor totalt)

Det jag inte gillade med FurryCon:
*Var att pyssel hörnan failade, och kunde inte öppna förens lördag eftermiddag.
*Vi hade för lite tävlingar.
*Det var rörigt och vi hann inte få upp ett schema.
*Vi behövde egentligen mer funkisar, då många fick jobba nästan 24/3.
*Funkisar får mat nästa år.
*Förhoppningsvis har vi mer matiga saker för besökare nästa år, kan inte lova, men det är önskvärt.
*Mer försäljning, och bättre lokaler för försäljarna.
*Tecknarhörnan! Den blev inte ens till i år! *cry* Men nästa år vill jag ha en tecknarhörna.
*Mer furry tema. MYCKET mer. Jag erkänner att för att heta furrycon, så var det inte mycket furrytema i aktiviteterna.
Anledningar: De flesta arrangörer, funkisar, samt mig själv, är vana med japan temade konvent. Planeringen kickde till liv först sista månaden, och lösningarna som gjordes var så att konventet skulle bli av överhuvdtaget, och då fick det bli som det blev.
*Mer fursuiters! Vi var bara två i år, och det var alltså jag och min låtsas bror Wolfer :/ Har ni en fursuit, ffs, ta med den! xD

Hmm...finns mer att kritisera, finns mer att berömma. Men allt som allt - lovely con, let's make it grow. fox_ebils
kirrow
Nypälsare

Unread postby kirrow » 2009-09-23T12:05:23+00:00

P.s
Jag har/hade en evihl plan om att flytta runt konventet lite som EF har gjort, men då i olika städer i VÄLFÄRDIA. Problemet med detta är att det blir svårare att hitta nya lokaler/material och folk varje år, så det går bara om det finns ett skepplass med folk som är villiga att arbeta för det.
Stockholm och Göteborg står dock först, om det skulle bli så här. Who likes the idea? fox_ebils
D.s
kirrow
Nypälsare

Unread postby quoting_mungo » 2009-09-23T12:20:33+00:00

kirrow wrote:P.s
Jag har/hade en evihl plan om att flytta runt konventet lite som EF har gjort, men då i olika städer i VÄLFÄRDIA. Problemet med detta är att det blir svårare att hitta nya lokaler/material och folk varje år, så det går bara om det finns ett skepplass med folk som är villiga att arbeta för det.
Stockholm och Göteborg står dock först, om det skulle bli så här. Who likes the idea? fox_ebils
D.s

Men jag tyckte om att ha det i Karlstad! fox_ds
Fördel med "småstad" (jag bor utanför ett samhälle med högst 1000 innevånare, jag har inte rätt att kalla någonting för småstad): jag kan köra mina försäljarprylar till konventet utan att behöva betala trängselskatt eller dyra parkeringsavgifter hela helgen. Känns litegrann som att visst, det kan funka att ha konventet i större städer också, men det verkar för mig som det blir svårt att förena med visionen om att folk ska ha råd osv.

Writerfox wrote:quoting, skulle du läsa detta och har jag missuppfattat vad det gällde, rätta mig då!

Haha, framför allt var det väl ingen som var arg. Det var en lugn mer eller mindre långrandig diskussion om hur långt SveaFur har kommit från "en neutral mötesplats för alla svenska furries" vilket jag vill minnas var vad Rati och/eller Rica kallade forumet när det startades, och att det är synd att det blivit så.
ImageImageImage
quoting_mungo
Duktig postare

Species: Alopex lagopus

Unread postby Frenzee » 2009-09-23T15:59:52+00:00

kirrow wrote:P.s
D.s

Jag gillar idéen. Det gäller väll först och främst att nosa upp lokaler dock och se vad det finns för praktiska möjligheter.

quoting_mungo wrote:Men jag tyckte om att ha det i Karlstad! fox_ds
Fördel med "småstad" (jag bor utanför ett samhälle med högst 1000 innevånare, jag har inte rätt att kalla någonting för småstad): jag kan köra mina försäljarprylar till konventet utan att behöva betala trängselskatt eller dyra parkeringsavgifter hela helgen. Känns litegrann som att visst, det kan funka att ha konventet i större städer också, men det verkar för mig som det blir svårt att förena med visionen om att folk ska ha råd osv.

Fast nu är det ju storstäder vi pratar om. Det finns väldigt mycket att välja på.
Skulle man till exempel hyra en skola som Stockholms Spelkonvent gjorde för några år sen så har man ju gratis parkering och trängselskatt gäller bara vissa tider och kostar inte mer än 20kr.
Så det är inte så illa, egentligen.

quoting_mungo wrote:Haha, framför allt var det väl ingen som var arg. Det var en lugn mer eller mindre långrandig diskussion om hur långt SveaFur har kommit från "en neutral mötesplats för alla svenska furries" vilket jag vill minnas var vad Rati och/eller Rica kallade forumet när det startades, och att det är synd att det blivit så.

Frågan är väll egentligen vad är en neutral mötesplats? Personligen tycker jag att SF är neutralt eftersom alla får uttrycka sig, vare sig för eller emot. Vi gör egentligen inget annorlunda än andra, större, forum. Kan man inte argumentera för sig själv om någon inte skulle hålla med en så kanske inte ett forum är rätt plats dock. Forum handlar ju i grund och botten om diskussion. Jag kan erkänna att det har varit illa ett tag, men wordfilters och annat liknande som som lätt kunde stöta ut nya användare har ju börjat försvinna mer och mer.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby Writer » 2009-09-23T21:16:50+00:00

quoting_mungo wrote:
Writerfox wrote:quoting, skulle du läsa detta och har jag missuppfattat vad det gällde, rätta mig då!

Haha, framför allt var det väl ingen som var arg. Det var en lugn mer eller mindre långrandig diskussion om hur långt SveaFur har kommit från "en neutral mötesplats för alla svenska furries" vilket jag vill minnas var vad Rati och/eller Rica kallade forumet när det startades, och att det är synd att det blivit så.

Haha killen verkade allt lite småpurken, annars skulle jag helt fräckt lagt mig i och förklarat ett å annat! Nä men ärligt det mesta var ju konstruktiv kritik, så :>
Det jag hörde, iallafall...
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-25T16:24:03+00:00

Stort grattis till Kirrow och alla som gjorde det möjligt. Jag vet hur bökigt det kan vara att organisera evenemang, och man råkar alltid ut för att åtminstone en del saker inte går som man har tänkt sig. Då är det viktigt att ta initiativ och lösa problemen som de kommer.

Jag tycker att det är helt rätt tänkt att ha så mycket nörderi man kan på menyn: furry, animé, karaoke/Singstar/rockband, dataspel, workshop, teckning, osv. etc. Då finns det något som intresserar alla och de som är intresserade av allt blir ändå gladare. Jag tror också att folk beter sig lite mer sansat och hejdar sig från att flippa ut när det är en mer öppen sammanslutning.

I alla fall så ska man ha i åtanke att när man åkallar en stor okänd samling folk från internet så är det bra att vara beredd på att man kan få ingripa mot störande element. En del vakter som avstyr bråk och dåligt beteende kan vara på sin plats, men det kanske inte är så mycket risk egentligen. I don't know.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Shadow » 2009-09-28T11:54:22+00:00

ack önskar jag kunde varit med >.< Men RBW sväljer up alla mina pappersbetallappar >.> merh

stackars bowser fick inte meddelandet att jag medelade kirrow att jag inte kunde komma med mina playstation grejer osv.
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989

Unread postby Nagir » 2009-10-02T22:06:31+00:00

Dyker upp om det kommer till gbg.
Lokaler finns det gott om.
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby GreenReaper » 2009-10-04T22:39:52+00:00

Since this is the country's first official furry con, I decided to write it up for WikiFur News: Swedish furs gather for first FurryCon

If you wish to add/correct anything, feel free to edit. There is also the main FurryCon article and our list of con resources (photos, videos, con reports, etc.) to add to.

Congratulations to kirrow and all the other volunteers. Now you get to do it again, only bigger! fox_xd
Laurence "GreenReaper" Parry
GreenReaper Studios - WikiFur - Creatures Wiki
GreenReaper
Varmkorven!

Species: Kai Norn

Unread postby Farejobaldo » 2009-10-05T00:29:40+00:00

To be a little nitpicking, Eurofurence 2 was held in Sweden, so actuallly this isn't the first one.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby GreenReaper » 2009-10-05T00:32:38+00:00

Ferarribalto wrote:To be a little nitpicking, Eurofurence 2 was held in Sweden, so actuallly this isn't the first one.

Curses! Well, technically the title was right. ;) Thanks for the heads-up, I've made an appropriate edit, and added a note about CabinCon as well.
Laurence "GreenReaper" Parry
GreenReaper Studios - WikiFur - Creatures Wiki
GreenReaper
Varmkorven!

Species: Kai Norn

Unread postby Vlad the impala » 2009-10-05T15:27:44+00:00

Well it WAS the first sweden localised furry event after all so in a sense it was the first swedish furcon.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

PreviousNext

Return to Arkivet