FurryCon i Karlstad

Det är ingen fara, vi älskar dig ändå!
Forum rules
Arkiv med uttjänta trådar. Forumet är låst.

Re: FurryCon i Karlstad

Unread postby Nagir » 2009-09-19T16:36:18+00:00

Det verkade lika misslyckat som väntat, alltså?
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby C Lupus » 2009-09-20T01:30:32+00:00

Vlad the impala wrote:Hehe. En fråga bara: Var det någon som fulraggade på er eller några andra i omgivningen? fox_xd

Det var nog en förkort period för att nån skulle fulragga på oss, fråa writer och/eller mungo på söndag kväll om det istället, de lär nog ha varit med om så mycket mer ön vad jag och vattenvarg vad med om.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Teca » 2009-09-20T02:22:56+00:00

Haha.. Sitter på con'et och skriver detta..
Lite småkul är det allt, kunde varit bättre men även värre.
"It's like you're a piece of bacon being followed around by horny frying pans."
Teca
Hello Targa!

Steam: pink sniper

Unread postby C Lupus » 2009-09-20T12:10:13+00:00

Instämmer.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-20T16:10:07+00:00

C Lupus wrote:Det var nog en förkort period för att nån skulle fulragga på oss, fråa writer och/eller mungo på söndag kväll om det istället, de lär nog ha varit med om så mycket mer ön vad jag och vattenvarg vad med om.

Jag hoppas ju att tjejerna, och eventuella vittnen av kul händelser under lördagskvällen, förstår att det är deras plikt att rapportera sådana roligheter till forumet. Det ska jag inte behöva be om egentligen.

Namn kan man ju lämna därhän men jag är deadly curious över det, och också sånt som har att göra med paffa reaktioner från allmänheten, förbipasserande osv.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby kirrow » 2009-09-21T09:24:04+00:00

Heeej alla ^^
Jag ska skriva ett lååångt inlägg om conet här snart, men är bara för trött just nu....
Jag har träningsvärk i benen >__<

Men men, konventet var awesome, fredagen släpade sig fram, jepp, jag håller med, men lördagen och söndagen var getterroliga ^^
Bowlingen blev av på lördagen, vi var två fursuiters där och massor av andra folk. Jag och wolfer som fursuitade fick en hel hejarklack bestående av ca 20ungar som spelade på banorna brevid.

Pysselhörnan öppnade på lördagen - jag hade 6st godkännda syelever som inte sytt med pälstyg förut men som sydde sina egna katt/varg öron och svans :3 Awesome.
Mickel fick ett par illeröron som jag sytt - jag hoppas bild dyker upp på de öronen, för han var så söt med dem!

Maksott tävlingen till hemsidan för 2010:
är öppen till Julafton i år. Skicka in bidrag till kirrow@hotmail.com - temat är "vänskap och kärlek anthro style".

Ekonomi...? Vi har 7000kr nu i konvents kassa, 3000kr kommer betalas för cafekostnader, vilket ger oss 4000kr i vinst.
400kr är 10%, och kommer doneras till Djurskyddet med 2st donerade biljetter (300kr) och 881kr som vi fick in via direkta doneringar på konventet, alltså: Donering till Djurskyddet i är blir minst 1181kr. Sen kommer en av försäljarna, Danoo, donera 10% av pengarna han sålde för, hur mycket detta är vet jag inte än då han gör en separat donation till DS.
Minst 1181kr från besökarna alltså, totaly awesome.

Besökare: det var inga bråk eller större missöden! Alla på konventet var glada och trevliga, inget tjaffs på hela helgen! ^^
110 armband delades ut, varav ca 30 var crews och ca 80st var besökare + några dagsbiljetter.

All in all: Awesome. Och efteroom vi inte gick med ekonomisk back så kommer vi hålla det igen nästa år, förhoppningsvis i Stockholm, med mer reklam, bättre lokaler, mer folk och förhoppningsvis utländska furs också. That is my dream.

Men som sagt....mina benmuskler mördar mig, och jag har skola nu inte ens 12timmar efter ajg kom hem...urk....men vi hörs mer! Tack för ett underbart konvent!!! fox_xd
kirrow
Nypälsare

Unread postby Farejobaldo » 2009-09-21T10:25:11+00:00

Gratulationer på ett lyckat konvent!

Varför ha det i stockholm nästa år när det finns, vågar jag säga det... Göteborg?
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256
Katt eller hund: Katt

Unread postby kirrow » 2009-09-21T12:41:24+00:00

Ferarribalto wrote:Gratulationer på ett lyckat konvent!

Varför ha det i stockholm nästa år när det finns, vågar jag säga det... Göteborg?

Well, vi har inte helt beslutat vart det ska hållas än, men eftersom jag finns här i sthlm nu så kan det vara lättare för mig att hitta lokaler och folk här, än i Göteborg. Men sure, om du kan hitta en fett awesome lokal i Göteborg, så naturligtvis kan det vara ett alternativ :3 Vi har ju endå ca ett års planering framför oss.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Frenzee » 2009-09-21T13:14:02+00:00

Jag tycker stockholm låter perfekt <:
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Writer » 2009-09-21T19:12:27+00:00

Writers egna con-logg kommer inom kort, spännande läsning utlovas!
Eftersom jag främst såg resan som en affärsresa, och därför spenderade en hel del tid i försäljningsalen, så missade jag en del (såsom furbowlingen, som säkert hade kunnat generera en del kul bilder). I det avseendet var resan lyckad, och försäljningen genererade 200 kr till Sveafurs hosting, 250 kr till insamlingen och 550 kr i vinst till mig. fox_cutecry
Writer
Veteran utan titel!

Steam: DrVincentWolf
Donation status: 50

Unread postby Frenzee » 2009-09-22T13:39:55+00:00

OJ. Hur många kopior sålde du?
Image
Frenzee

Unread postby Writer » 2009-09-22T14:19:21+00:00

10 böcker för 100 kr stycket.
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2009-09-22T14:29:27+00:00

Inte illa alls med tanke på antalet människor som var där.
Jag är helt klart på nästa år i så fall. Får trycka upp några nya ex av serierna, rita lite vargar i månsken och rävbrudar med stora bröst så har jag någon som för alla.
Image
Frenzee

Unread postby Nagir » 2009-09-22T14:56:22+00:00

oväntat..
Men isåfall.. Grattis.
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby C Lupus » 2009-09-22T16:04:07+00:00

Var det bara jag som köpte 200 kronors boken? D:
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Writer » 2009-09-22T16:55:43+00:00

Den du köpte var en samling, så du fick den för 50 spänn billigare än om du köpt alla tre separat (250 för samlingen seperat). fox_happeh
Tryckte bara ett ex, som diktsamlingen, eftersom jag inte visste om folk skulle vara intresserade av det höga priset.
ÄNDRING: Priserna jag nämnde, 100 kr styck, är i genomsnitt. Varje bok hade olika pris, men 1000 är ändå den totala vinstsumman!
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Farejobaldo » 2009-09-22T17:25:48+00:00

Frenzee wrote:Får trycka upp några nya ex av serierna, rita lite vargar i månsken och rävbrudar med stora bröst så har jag någon som för alla.

Har du fördomar eller? Aldrig sett en varg med stora bröst eller en räv i månskenet?

Fast det har nog inte jag heller.
Argh, jag svävar off topic!
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Writer » 2009-09-22T18:05:28+00:00

Writers con-logg, dag 1:
Dagen började bra med att jag nästan försov mig. Som tur var hade jag redan packat allt dagen före (som bekant kom mina beställda böcker då). Reste mycket lätt detta konvent, bara en ryggsäck och två ICA-kassar.
Yay hobofox!
4 timmars resa från Jönköping till Karlstad stod härnäst på schemat. Hade tagit med mig flera saker att göra på resan och om det skulle bli någon dödtid på konventet, däribland ett nytt projekt (reklam, reklam). Klockan tre är jag framme, och möter Lupus och Vatten.Verkar vara sköna typer båda två. fox_happeh
Vi ger oss i samlad trupp av mot konventet, medan jag nogsamt lägger märke till vägen så att jag på Söndag ska hitta tillbaka till stationen.
Vatten snor åt sig en av kassarna, den lättaste. På vägen leds vi av denna sexiga skylt:

Image
Nothing screams quality like tusch,papper och tejp

Väl framme så sätter vi oss i konventets café med två koppar kaffe till mig och Lupus, och ett glas vatten till Vatten. Plötsligt kommer en skrämmande uppenbarelse och snor åt sig mig och ytterliggare än kille, eftersom vi är försäljare. Hon är uppjagad och stressad och undrar varför vi inte SA att vi var försäljare.
Orättvist, eftersom ingen sagt att vi skulle ange detta. Inte fick jag dricka upp mitt kaffe heller. fox_ds

Image
Curse you scary greenhaired lady!

Efter detta lämnas vi åt vårt öde fram till klockan 6 då besökarna börjar strömma till. Under tiden vi väntar introducerar jag mig för försäljarna runt mig. Den ena är, helt oväntat, Quoting Mungo, som har massvis med grejer att sälja. Köper senare ett fan-zine och en tecknad introduktion till furry, samt tar ett visitkort till Wikilurv och hennes hemsida (fasen, skulle jag tänkt på att trycka upp till min egen hemsida).
Nåväl.

Image
Ett styck mungo :>

Killen på andra sidan presenterade sig som Sharey. Först trodde jag att hans föräldrar vart så elaka att de döpt karln till Cheri, min sen inser jag att det är hans fursona, som han konsekvent använder istället för sitt riktiga namn, som jag aldrig fick reda på.
(borde vara inofficiell regel för furries, använder en part sitt riktiga namn vid hälsning ska du också göra det)
Han gör fursuits och har på sig både svans och en nos, som får mig att diskret flytta mig en halvmeter längre bort. Helt överilat dock, då han visar sig vara mycket trevlig. Och pratglad. Väldigt pratglad.
Vilket bara är trevligt, givetvis! fox_ehehs

Image
Vårt bord of awesomness
Image
Denna lilla statyett visar BOOBIES, och måste censureras för att skydda konventets alla oskyldiga barn. (antalet barn på konventet=0)

Folk börjar komma upp att kolla på vad vi säljer, ingen köper något ännu. Konventets maskot uppenbarar sig för mig för första gången, hoppas innerligt att han inte ska vara den typ av maskot som inte lägger av om man markerar att han inte är rolig. Som tur är känner han några av försäljarna och när han kommer fram till mig kollar han faktiskt igenom varorna som en normal människa.
Lupus och Vatten dyker upp, och Lupus köper samlingen med alla tre Hounds Of God böckerna, och bidrar alltså med 100 kr till Sveafurs hosting (applåd!). fox_cutecry

Det är det sista jag ser av Vatten, men kommer att ha ännu ett samtal med Lupus innan han också måste gå. Det börjar bli sent, och jag kollar runt i resten av konventets lokaler. Workshopen ser inte ut att gå som planerat, och filmrummet visar mest animé. Mitt största klagomål på detta konvent är att det mest verkar vara ett animu/mango konvent med en tunn slice furry på (Kirrow även kallade konventet via Freudian slip för Uppcon i sitt avslutningstal haha). fox_ambivalens

Dag 2:
Vaknade sent, eftersom jag var uppe igår kväll i vindsrummet (tror det kallas så för att det de facto är en vind) och spelade diverse tv-spel sen försäljningen stängt (tv-spel och försäljning är i samma rum btw). Visar sig att det inte finns duschar!
Ska jag tvingas gå runt med alla andra furries och lukta svett!? fox_ds
Det tar sig, rent furrymässigt, eftersom SatAM visas. Inget AOSTH dock. >:C

Inte så gettermycket att orda om idag, spenderade den mesta tiden i försäljningslokalen. Ångrar i efterhand att jag inte kollade in fursuitbowlingen, var tydligen succé hos barnen. En av konventets höjdpunkter på kvällen, då två tjejer dyker upp och tycker Writer är det häftigaste sen skivat bröd. fox_happeh
Tydligen beror det på att båda som enorma varulvsfans som (precis som undertecknad) inte tycker det finns tillräckligt bra böcker om varulvar.Tyvärr har ingen av dom råd att faktiskt köpa något (fast de skulle återkomma sista dagen och ha lagt ihop sina slantar, köpte sådeles ett ex av allt!).
Möter helt oväntat Te´Targa på kvällen.
Trevlig typ det med!

Image
Gitarrguden Targa och skönsjungande Mungo (de två till höger)

Kirrow och någon typ av form av demon dyker upp för att straffa oss furries för våra yöffiga synder. fox_ds
Ingen av dem pratar när de har på sig fursuits. Någonsin.

Image
Nåd!
Image
I stor vrede sliter Kirrow huvudet av en oanande fursuit! Poor guy never saw it coming...
Image
Sen spelar de Rock band :>

Sent på kvällen börjar några skälla/morra på varandra. Hög NI-ÄR-MÄNNISKOR-FÖR-SATAN faktor. fox_pms Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.

Dag 3:

Inte så mycket att nämna. Avslutning och prisutdelning. Konventet slutar lite halvdant, folk börjar droppa av. Möter på McDonalds min försäljarvän Sharey och hans anhang. 4 väldigt långtråkiga timmar hem, stupar trött i säng. Om 6 timmar ska jag upp igen! fox_xd
Vad folk än tycker och tänker så gillade jag det! Tänk dock på att jag som sagt i första hand såg det som en affärsresa. Kul att träffa Kirrow och Co och några av Sveafurarna.

fffffffffffffffffff Satans vad många emoticons det blev!
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Thobiah » 2009-09-22T18:10:17+00:00

Writerfox wrote:Writers con-logg, dag 1:
Image
Sen spelar de Rock band :>

Ah crap, där är ju jag! fox_omgs
Thobiah
Nypälsare