NordicFuzzCon 2013

Trådar om saker som händer IRL, allt från stora träffar till små cons.

Re: NordicFuzzCon 2013

Unread postby Kobi » 2013-04-01T09:47:11+00:00

Självklart syns en famous grouse flaska. Börjar bli signum för den där duon av Cyanid och Zee fox_xd
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby Vlad the impala » 2013-04-01T14:24:47+00:00

Jag har inte hämtat mig ännu men avser att skriva ner ordentligt om intryck och händelser men vi tar några snabbrecensioner.
OBS: Detta är enbart vad jag tror mig minnas att folket sa, men stoppa mig och rätta om jag snackar dynga.

Frenzee:
- Ah öh, jag vette fan. Jag kör bara på. Kommer LÄTT nästa år.

C Lupus:
- Det var ganska kul trots allt. Min kompis tycker jag är sjuk i huvudet som åkte.

Meraz:
- Jag är glad att jag kom men jag längtar också hem lite.

Alexis:
- Jag har inte sovit. Jag vill inte äta men pulsen är ok.

Cyanid:
- Nu är det fler svin som vet vem Spökguden är. Det är jävligt gött.

Timid-Folf:
Dä ärrr en masse fölk som klitt ut säj till djeuurr här inne. HUHHEHEHÄHEHÄ! (Citat från Värmlandsteaterns "Pälsdräkt och jäkelskap")

No 13:
- Jag tror att jag fattar grejen med fursuiting nu, om man kan dricka öl samtidigt.

Smirre:
- Det var som Second Life fast på riktigt.

Meraz wrote:Hon var ju jätte trevlig förstår inte varför ni har uppfattningar om folk ni inte träffat

Instämmer. Generellt så har vi efter den här helgen det bekräftat att majoriteten av furries är störda på ett eller annat sätt, MEN
Pao är en extremt härlig person att umgås med, så god och oförarglig att man blir alldeles glad.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Frenzee » 2013-04-01T14:32:41+00:00

Kobi wrote:Självklart syns en famous grouse flaska. Börjar bli signum för den där duon av Cyanid och Zee fox_xd

GROOOOSE
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby Cyanid » 2013-04-01T14:36:38+00:00

Ja måste ju lätt komma om det blir nästa gång.

ja kom ihåg när Lupus å ja skulle ta hissen ner till bunkern och hämta mer tobak. Å ut kommer det något jävla miffo med cp kläder och när vi går in så skrattar båda.

Lupus: haha va faaan va det för något som kom ut?

Jag: haha veta fan men nu ser jag mig själv i spegeln för första gången och ja ser inte mycket bättre ut.
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Species: Spökguds dyrkande Hyena
Steam: PanzerHyena
Donation status: 503 bananer

Unread postby No.13 » 2013-04-01T14:54:38+00:00

Mycket mycket fina citat där Vlad.

Vlad the impala wrote:No 13:
- Jag tror att jag fattar grejen med fursuiting nu, om man kan dricka öl samtidigt.

Ooooh ja! Fylle suiting is the only suiting for me. Men fan det var kul.
Vill adoptera Dopey när ni inte har använding av honom längre haha...
Image

Z13 4/7-15 <3
AKA: RideTheWhiteCat @ överallt nu för tiden
No.13
Suger mest
Suger mest

Species: Galen katt-dam
Steam: Kattfejs
Donation status: 1000

Unread postby alexistar » 2013-04-01T15:17:25+00:00

Mitt första konvent

Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av NordicFuzzCon, trots att jag är medarrangör, just eftersom jag aldrig tidigare varit med på ett furry-konvent. Eller något annat större nördkonvent heller, för den delen. Att plocka upp planscher och rekvisita på onsdag gick som en dans, och utöver det lilla krux att jag inte fick en komradio (vi hade för få) fungerade mina övriga uppgifter också väldigt bra. Dock resulterade noll radiokontakt i att jag fick springa runt och leta övriga staff-medlemmar rätt mycket. Det ska vi ordna till nästa år.

Det var VÄLDIGT lugnt, och med det menar jag inte tråkigt, utan "lugnt" i bästa möjliga tolkning. Inga större draman, inga bråk, inga farliga olyckor eller sjukdomsfall. De absolut flesta mådde bra och hade roligt.

Atmosfären var helt fantastisk. Det är ingen självklarhet att folk håller sig sysselsatta, känner sig trygga och vågar släppa loss - men det gjorde vi banne mig. Det kändes som att vi fått bra kläm på organiseringen.

Så all in all gick allt bra.
Vi samlade in nästan 30 000 till välgörenhet som grädde på moset.

Imorgon ska jag börja jobba på förberedelserna till en fursuit åt Cyanid :3
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Vlad the impala » 2013-04-01T15:59:50+00:00

No.13 wrote:Ooooh ja! Fylle suiting is the only suiting for me. Men fan det var kul.

Heh, du har blivit "pälst" helt enkelt. Sånt händer, och det är mycket möjligt att Dopey kan passera i ägandeskap. Vi får se..

Ögonblicket då 13 blev en furfag finns förevigat:
Image
Känn gemenskapen 13!

Ska inte säga något för jag har suitat svinmycket hela helgen. Det är ganska kul. Man glider omkring och fyllepladdrar som vanligt men gör stora gester för att vara lite extra toony.
Det ser förjävla kul ut när man dricker öl också har jag hört eftersom man kör in hela flaskan i käften.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Meraz » 2013-04-01T17:10:19+00:00

Vlad the impala wrote:Meraz:
- Jag är glad att jag kom men jag längtar också hem lite.

Sanningen är att jag är jätte glad över att jag åkte men lite trött då jag har svårt att sova och för mycket tankar i mitt huvud om hur man får ett drägligt liv och det blev inte bättre av att Lupus lät som en slagborr hela nätterna och man behövde skaka han 3-4 gånger per natt för att han skulle sluta snarka så föredrar nog att sova själv i fortsättningen.

Mina tankar om konventet är att det var riktigt trevligt och bra och som Lexy skrev lugn och sansat, alla mina negativa förväntningar blev vända så fort jag kom in och jag tycker det var mycket mer sansade deltagare än t.ex. Uppcon(Ett animu mango konvent som blivit väldigt sprötigt och mer handlat om all japansk populärkultur). Jag är väldigt positivt inställd och hoppas att det blir fler gånger eller att jag åker nån annan stans t.ex norge

Det var väldigt trevligt att prata med Amy Ninetails (DJ Tiger) om transgender och crossplay och fått tips om detta

Jag vill tacka Alexis som sminkade mig och Timid som lyssnade på när jag behövde prata ut och Timid gav mig mer förtroende om mänskligheten och jag hoppas jag kommer våga mig öppna mig mer nu, jag tror jag funnit glädje och hoppas det varar länge
Meraz
Veteran utan titel!

Species: Dingo
Steam: arnell_92
Katt eller hund: Hund

Unread postby No.13 » 2013-04-01T17:16:00+00:00

Vlad the impala wrote:
No.13 wrote:Ooooh ja! Fylle suiting is the only suiting for me. Men fan det var kul.

Heh, du har blivit "pälst" helt enkelt. Sånt händer, och det är mycket möjligt att Dopey kan passera i ägandeskap. Vi får se..

Pälst på drunk n' suiting.
Annars får jag ta och göra som Cyanid och köpa mig en egen nån gång. Kan behöva nåt att leka i på fyllan.

Dold: Visa
alexistar wrote:Imorgon ska jag börja jobba på förberedelserna till en fursuit åt Cyanid :3

Vlad the impala wrote:Det ser förjävla kul ut när man dricker öl också har jag hört eftersom man kör in hela flaskan i käften.

Jag tror (hoppas) att lupus har bilder på det.
Men för er som aldrig har sett det så ser det ut som att karaktären försöker deepthroata flaskan.
Image

Z13 4/7-15 <3
No.13
Suger mest
Suger mest

Unread postby Frenzee » 2013-04-01T17:25:48+00:00

SPÖKHUMLAN!

Jag kom precis ihåg en annan rolig händelse efter att ha gått genom bilderna på mobilen.

Det var sent på kvällen i lobbyn och dom som fortfarande var kvar var rätt packade.
Bland andra så är SantaFox där och kittel-attackerar en skitmysig stackars flicka som är för snygg för ett furrykonvent.
Det känns väldigt obehagligt och smyg-rape men hon skrattar så jag tänker att det nog inte är så mycket våldtäkt som jag uppfattar det, tills det att han lägger sig över henne och fortsätter kittla. Jag kommer inte ihåg vad fan jag sa, jag var riktigt packad men jag säger till honom att chilla ner eller något. Jag får höra av henne senare att han har varit väldigt på och för närgången men att hon inte hade vågat säga något. Sen gick vi till hennes rum där hon fick smaka på min sprit.

Tror inte att SantaFox uppskattade cock-blocken lika mycket som hon gjorde.
Image
Image
Frenzee

Unread postby Atte » 2013-04-01T17:27:23+00:00

Han måste öva lite på sin middle-finger :P
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard

Unread postby Vlad the impala » 2013-04-01T18:57:03+00:00

Frenzee wrote: Sen gick vi till hennes rum där hon fick smaka på min sprit.

Tror inte att SantaFox uppskattade cock-blocken lika mycket som hon gjorde.

Och så gör en vit riddare när han räddar en nödställd ungmö. Det där med att gå in på rummet och dricka sprit på tu man hand är något som sagoböckerna slarvigt nog utelämnar allt för ofta.

I alla fall, alltså alltså etc.
En skön grej med konventet var att varje gång man kom ned i lobbyn så såg man en ny dräkt man inte hade sett förut.
Jag har själv suitat relativt hårt de här dagarna. Jag vet inte exakt varför jag gjorde det, men jag antar att det som är vanebildande är att agera med kroppen, just att man pratar som vanligt men lägger på ett överdrivet kroppsspråk.
Jepp det är rätt gay, eller snarare flamboyant, men fan så kul.

Sen är det väldigt många suiters som bara går omkring och bara ser ut, kramas, men inte gör så mycket annat. Det förstår jag mig inte på direkt, men sedan var de oftast extremt intetsägande personer när masken åkte av i ombytesrummet också.
Det fanns några briljanta undantag dock, t ex Duke och Snugglebunny som pratar och är roliga hela tiden, trots att den sistnämnda hade shorts på sin suit osv. fox_shiftehs

En annan bonus med att suita är att man har access till ombytesrummet - Fursuit Lounge vilket är ʞɔnɟ off för andra, och där kan man ventilera både dräkter och upplevelser med andra suiters.

I övrigt vill jag citera lite av vad jag sagt i en chatt med Folf:
Det är en himla skön känsla det där att det är våran fuckup-kultur där vi gör lite som vi vill, vilket känns mycket inklusivt. Ja, det svämmar över av syndrom, störningar och perversioner, men det är ändå det positiva och jävligt roliga som ligger på ytan.
Så det är fullt möjligt att ta hela grejen på ytan, ha jävligt kul och inte överanalysera.
Hade det inte varit för Peter Pan-syndrom, hämningar. ofrivilligt celibat och fan och hans moster hade inget någonsin exploderat i en Alice i underlandet-fest som håller tempo genom 3-4 dagar.

Bara som exempel. Cyanid, Zee, Folf och C Lupus har rejvat hårt i Pikachu-kostymer. Det är bara att knalla rakt ner i lobbyn och alla är med på det till 100%. Enormt befriande.
Själv tycker jag att det var helt awesome att dyka upp som stor hund i baren, beställa öl och småprata med hotellpersonal. Det är ju så enormt konstigt och verklighetsfrämmande.

Apropå hotellpersonalen så slåss de redan om att få jobba de dagar konventet är så det är inte bara jag som inbillar mig något heller.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby C Lupus » 2013-04-01T18:59:41+00:00

Haha, känner mig lite halvtaskig för att ha sabbat Meraz sömn. Kommer inte alls ihåg att han sa till mig, trots att jag ska ha svarat tillbaka.
Jag har fett mycket bilder att gå igenom, zee lånade min kamera nån kväll så. Jag märkte att Cyanid har taggat mig på ansiktsboken, I GOT FAMILY AND FRIENDS DUDE! :C
Men ja, jah ska göra en sammanfattning när jag kommer hem om ett par dar och tonvis med bilder kommer. Har även ett långt samtal med en vänn att göra när jag kommer hem, han som Vlad citerade om.

Tills vidare så ska jag åka skidor och spendera tiden med min familj som tror att jag har åkt till ett hotell med 100 andra pers för att spela konsol och rollspel.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby No.13 » 2013-04-01T19:21:38+00:00

Vlad the impala wrote:Apropå hotellpersonalen så slåss de redan om att få jobba de dagar konventet är så det är inte bara jag som inbillar mig något heller.

Jag älskade peronalens possitiva attityd till det hela. Bara det gör det ju värt att sticka dit nästa år också.
Det, alkoholen och sveapälsarna.

C Lupus wrote:Jag märkte att Cyanid har taggat mig på ansiktsboken, I GOT FAMILY AND FRIENDS DUDE! :C

Haha, jag var nästan på väg att göra det på nån av mina bilder men jag var snäll och lät bli.
Image

Z13 4/7-15 <3
No.13
Suger mest
Suger mest

Unread postby Cyanid » 2013-04-01T19:22:56+00:00

haha men dom bilderna är ju inte så farliga. är ju nästan normala men ja kan tagga bort dig om du vill.
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Unread postby Atte » 2013-04-01T19:30:14+00:00

Det är sånt man skapar privata grupper för.
Jag och mina vänner har grupper med medlemsexklusivt material, inside jokes och annan skit som inte passar bland folk :D
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard

Unread postby Frenzee » 2013-04-01T19:33:09+00:00

Sveafurgröppen ju
Image
Frenzee

Unread postby Cyanid » 2013-04-01T19:34:20+00:00

orka1 HUMLEGUDEN!
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Unread postby Frenzee » 2013-04-01T19:35:54+00:00

Vadå humleguden?
SPÖKHUMLAN äre ju.

Men timid måste göra det, med rösten.
Image
Frenzee

Unread postby Timid-Folf » 2013-04-01T19:45:13+00:00

SPÖÖÖÖKHUUMLAAAAAAAAAAAAAN

Jag skojar inte när jag på fullaste allvar förväntar mig att se en fursuiter varje gång jag skymtar en glad färg i ögonvrån, räcker man stänger ögonen så studsar de runt i hotell lobbyn.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

PreviousNext

Return to Träffar & Events