Hawt EyebrowsxEyebrows action! A Furry Musical

Trådar om saker som händer IRL, allt från stora träffar till små cons.

Unread postby Smirre » 2007-07-23T17:56:51+00:00

kom igen kom igen ingen stress!
Hmm, japp, jag har själv märkt av att en del personer reagerar väldigt starkt och med avsky om man säger att
man är Furry eller ägnar sig åt Furry Fandom. Både på nätet och IRL.
Men dock vet de flesta "svenssons" inte ens vad Furry är för något.
Dem som känner mig och vet hur jag är, respekterar också att jag är Furry. :P

Man kommer alltid träffa på folk som är elaka oavsett vad man gör eller tror på,
varesig man är Furry, eller man är kristen, muslim, katolik, raggare, punkare, vegetarian
eller något annat som avviker från vad medelsvensson anser är normalt att vara och göra!
Men elaka människor som bara vill trycka ner och såra andra är ofta mycket olyckliga människor
och de tål inte att se att någon är lycklig av något! :roll:

Dem som inte kan eller VILL förstå Furry eller som en lärare utryckte det;
"är verkligheten så tråkig så man måste leva sitt liv i en fantasivärld på nätet som är befolkad av tecknade djur?"
Jaha, det får väl stå för honom! :?

Jag är iaf öppen med att jag är Furry, tycker att det är ärligt att vara det! 8)
Sen om folk tror att man ******runt i fursuits och onanerar till Lejonkungen, så får det ju stå för dem,
de som tror eller yttrar något sådant visar bara sin egen dumhet och enfalld, de är för lata för att ta reda på
vad Furry Fandom är och vad det handlar om! :x

:idea: Dvs, djurindifikation, att man är ett djurs ande i en männsikas kropp, som typ ett totem eller så.
Werepersoner = djurmänniskor, ex varulvar och i sydligare länder varlejon, varschakaler och vargeparder
har ju omnämts sen forntiden, så fenomenet med djurindikation, är mycket gammalt.
Kolla det gamla Egypten, Anubis Bastis etc,
är ju mycket snarlikt Furry Fandom och det var för 3000 år sedan!, långt innan datorer och internet.
Internet och "Nät-Furry" är bara ett sätt för werepersoner runt om i världen att kunna mötas och bilda nätverk, som ex detta SveaFur!

Ett tipps: :idea:
När folk undrar vad det är jag håller på med och vad det är för konstiga kompisar jag har,
så brukar jag hänvisa till Vikipedia uppslaget på Svenska och om de vill veta mer så kan jag ju visa
TV programmet "Djurlika Människor" som enligt min uppfattning var ett mycket seriöst och bra program
om vad det här handlar om! (Och där nämndes ingenting med zoofili el dyl.) :P

Kram till er alla Från Smirre. :wink:
Min blogg:
http://smirre.bloggo.nu/

Ett automatvapen talar ett tydligt språk!
Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Species: Rödräv (antropomorf)
Steam: S m i r r e K i r a x
Katt eller hund: Katt

Unread postby Farejobaldo » 2007-07-24T00:22:45+00:00

Smirre wrote:Dem som inte kan eller VILL förstå Furry eller som en lärare utryckte det;
"är verkligheten så tråkig så man måste leva sitt liv i en fantasivärld på nätet som är befolkad av tecknade djur?"
Jaha, det får väl stå för honom! :?

Behöver ju inte vara teknade djur, behöver inte ens vara på nätet... men i vilket fall är det ibland inte bättre än att man hellre hade velat det.

Smirre wrote:de är för lata för att ta reda på vad Furry Fandom är och vad det handlar om! :x

Eller så finns det helt henkelt för lite information att få tag på alternativt att den information de fått tag på är negativ. Gör man som min äldre kusin och söker på "furry" på google så får man upp Hawt EyebrowsxEyebrows action, oundvikligen.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Smirre » 2007-07-24T02:44:25+00:00

*gurgel*!

Hmm, har dålig statuskorv nu.
:idea: Men så här tänker jag och jag tror detta är viktigt för oss alla!

Furry på nätet är ju klart bra, vi är ju dock ganska många som känner djuret i oss mer eller mindre,
men det viktiga är att vi furries/djurmänniskor kan visa att vi är en grupp, dock kanske en minoritet,
men det är viktigt att vi kräver vår rätt att inte bli diskriminerade för vad vi är och vår identitet. :!:

Att lärare, chefer och andra auktoriteter diskriminerar, förlöjligar eller gör narr av Furries, är lika illa
som om de skulle ha gjort det mot ex Muslimer eller Romer eller någon annan grupp! :x

Ärligt, jag tror nog att flera av oss har blivit diskriminerade på ett eller annat sätt!
Och det är INTE okej att vi blir det, vi som vilken annan grupp som helst
är en resurs och något unikt i vår mångkulturella värld! 8)

Svanskram från Smirre. :wink:
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Gnistra » 2007-07-25T13:40:19+00:00

Furry betyder ju också olika för olika människor. Man skulle väl kunna säga att jag är furry, för jag ritar sånt, har en fursona, kollar på andras furry bilder ect. Men jag vet mycket väl att jag är en människa (tror inte att jag har någon djurande eller var ett djur i ett tidigare liv eller så), och jag är inte så där getterinsatt i det. Jag har liksom ett liv utanför furry fanskapet. :P Tar det inte särskilt seriös, det är bara en hobby för mig. Har vad jag vet aldrig blivit diskriminerad på grund av det. Öhm, nu håller jag bara på att babblar...

I alla fall. Furry betyder olika saker för olika människor. Vissa ser på det mer seriöst än andra. Och, öh... ja, det var väl typ det jag ville säga. :P
Gnistra
Forumets Officiella ÜberDrömmare!

Species: Canis hybridis

Unread postby CouhFaoill » 2007-07-25T17:28:15+00:00

Jag brukar inte spä på när en en tråd drar ifrån originalämnet, men i det här fallet gör jag ett undantag... :wink:

Väl talat, Smirre och Gnistra. Ni verkat ha tänkt igenom det ni sagt och det uppskattas. Jag håller med er i nästan allt.

Att bli trakaserad enbart för att man kallar sig furry vore nog nästan värre en att bli trakaserad för ens religion eller dylikt, då furry rörelsen är så pass bredd och det i det här fallet verkligen är omöjligt att dra alla över en kam. Dock är nog risken för något sådant relativt liten här i VÄLFÄRDIA, då rörelsen här fortfarande är i sin linda. Detta får vi utnyttja dels genom att tidigt markera vår position och dels ge allmänheten ett gott intryck.

Personligen ser jag inte det faktum att jag är furry som något att skryta med, men inte heller något att skämas över. Jag pratar om det öppet när det passar och jag har aldrig fått några negativa reaktioner från någon. Jag kallar mig själv furry, jag har en fursona och hoppas kunna leva på mina artitiska alster i framtiden. Man kan ju drömma eller hur? :wink: Samtidigt gör jag ju annat också, men jag tvekar aldrig att låta mina olika intressen överlappa.

Slutsatsen är väl att så länge man har ett gott hjärta, får man göra och vara vad fan som helst! :)

Tack för ert tålamod
Couh Faoill is pronounced "Co-oh Fah-oil" ... Eh, just call me Warhound.
CouhFaoill
Nypälsare

Species: Irish Wolfdogge (Cú Faoil)

Unread postby Gnistra » 2007-07-25T19:06:04+00:00

Yay, jag talade väl! :D
Gnistra

Unread postby CouhFaoill » 2007-07-25T22:09:00+00:00

Gnistra wrote:Yay, jag talade väl! :D

Klart du gjorde! :lol:
Couh Faoill is pronounced "Co-oh Fah-oil" ... Eh, just call me Warhound.
CouhFaoill
Nypälsare

Species: Irish Wolfdogge (Cú Faoil)

Unread postby Gnistra » 2007-07-25T22:49:08+00:00

Haha. XD
Gnistra

Unread postby Smirre » 2007-07-30T14:26:43+00:00

kom igen kom igen ingen stress!

Tack Gnistra och CouhFaoill! :D

Jo livet far olika fram med alla, jag är iallafall oerhört glad över att ha vänner som
är Furrysar och känner och tänker ungefär som jag- som har stöttat mig mycket i svåra stunder.
Jag är mycket tacksam för detta!

Idag har jag ett bra liv och Furry (för mig alltså) är något
som jag utgår ifrån i det mesta jag gör. Man kan ju inte begära heller att alla ska förstå det,
men tycker det är rimligt att omgivningen respekterar en elev eller vem som helst som ägnar sig
åt Furry eller någon inriktnig. Så länge man har ett gott hjärta och gör det med kärlek
och hanterar det med repekt, så är det rätt och riktigt.

För att tala klarspråk! (av egen erfarenhet.)
och uppriktigt ärligt!
Men det är inte alltid lätt att vara Furry, en del människor, oftast äldre
blir kanske förskräckta och tycker det är sjukt att man ser på sig själv som ett
antropomorft djur, samlar på pluchies, har bilder på antropomorfa djur på sitt rum,
svarar med sitt "fursonanamn" i telefonen etc. Eller att man ägnar sig religösa tankar kring
Inari etc. (Inari = rävgud inom Shintoismen) Det är ju rätt ovanligt i VÄLFÄRDIA, där de flesta är
kristna. Sen kan man ju säkert vara kristen och furry också, det ena behöver ju inte
utesluta det andra! Men många människor ser detta med Inari, totemdjur etc som hedninsk avgudadyrkan
och i dessa människors syn så ska man vara så "normal" som möjligt, så då är ju Furry något
som sticker väldigt i deras ögon! Sen är det kanske lite var man bor också, många av er bor
ju i storstäder- där olika kulturella yttringar är vanligt, jag bor ju på landet utanför Hässleholm
där de flesta är frireligösa och är bönder. Så att man har Furry som livsstil/filosofi här anses man
ju väldigt onormal, för att inte säga att en del betraktar en som störd!

Många människor här omkring jobbar med jordbruk och
ägnar sig åt jakt på fritiden och går i kyrkan på söndan. Är intresserade av sport och tycker
folk som ägnar sig åt datorer, spel och serier etc. är väldigt konstiga- några riktiga UFO,n typ ja!
mm begreppet- "Redneck skåne" säger ju en del om hur folk är här omkring! :P
Men sen finns det ju en handfull Furries här i Skåne också,
det får vi inte glömma!

Jag vet att det är väldigt lätt att låta känslorna ta över
och man känner sig minst sagt arg, ledsen, frustrerad och heligt förbannad :evil:
- när auktoritära lärare och elevassistenter kränker ens Furryidentitet och som de
utryckte det då att de skulle "Plocka rävfixeringen ur huvudet på en"
så är det ju lätt att man som Furry
och i sitt utövande av Furry går till angrepp mot dessa element!

Men man måste tänka längre och mer raffinerat än dessa element
som inte förstår sig på Furry eller förstår att man har en "Fursona" dvs. en djurpersonlighet!
Jag talar av egen erfarenhet! :!:
Jag är förståndigare idag och tänker på hur folk på nätet och hur andra Furries
uppfattar mig, så dessa artwork och utövanden av aggressioner, håller jag mer på det privata planet. ok. :P

För det är precis som ni säger!, Det är viktigt att göra ett bra intryck på omgivningen och
att almänheten får en positiv syn på Furries och Furry Fandom! :wink:

Jo det är helt sant att det är väldigt individuellt.
Det finns inte två personer som ägnar sig åt Furry på precis samma sätt.
(Att just rita antropomorfa djur är ju ganska vanligt) men Furry och att vara
Furry är ju mycket mer än så, för mig iaf- så är det ett sätt att leva, tänka och känna.
Ett sätt att ta stälning ur ett "Furry Perspektiv" i både små vardagliga saker
och stora världshändelser!

:idea: Ni får gärna diskutera med mig via mejl om ni vill om det tragiska som hände på 90-talet,
som var ett helvete för mig. Men jag finner det ytterst olämpligt att skriva i detalj
om dessa tragiska saker som hänt mig PÅ 90-talet, här på forumet,

men jag vill gärna prata av mig via e-mejl
om det är ok för er så? :) smirre.fox@telia.com
Men det är som man säger - "Det som inte är direkt dödande, det härdar!"
Så det som hände mig, har på ett sätt gjort mig stark också, jag hade kanske inte brunnit så
intensivt för Furry Fandom och värna rovdjuren etc, om detta inte hänt mig! :P

Jag vet att jag är en människa- rent biologiskt, :roll:
så har jag räven och vargens ande i mig. Jag är alltså en "Wereperson" och har känt detta redan
sen 11-12 års åldern, men trode jag var ensam i hela världen om det :!: , tills jag fan Furry Fandom när jag
skafade Internet 97-98 någon gång. Och fick kontakt med några av er.
Och jag är mycket tacksam för den hjälp och det stöd jag fått och jag är oerhört
tacksam och mycket stolt över att vara en Furry bland andra Furries!

Det är viktigt att vi alla furries har nolltollerans mot diskriminering och klargör att kränkningar
mot ens furryindentitet INTE är ok och värsta fall så får man väl gå till diskrimineringsombudsmannen,
om han nu har kunskap om vad det hela handlar om.

Jag för min del skryter absolut inte med att vara Furry, men visar det genom att jag t.ex.
sitter o ritar rävar mm när jag har folk omkring mig,
svarar med "Smirre" i telefon, bär kläder med räv eller vargmotiv, har en räv i mitt halsband etc.
och om någon frågar vad jag tror på eller vad jag tycker om olika saker,
så svarar jag att jag utgår ifrån ett "Furryperspektiv" så det är något som finns med mig helt naturligt ja.
Jag som Furry är ju också en oerhört stor djurvän och ja, för mig så är Furry både en livsstil och en religion,
det är att ta ställning på alla plan - ur ett Furryperspektiv!
Sen om sen någon icke-furry vill fördjupa sig i vad detta är, så brukar jag hänvisa till den Svenska Vikipedian
om Furry. Den är bra och objektiv, samt ger en positiv bild. :)
Så uppfattar jag den sidans förklaring iaf.

Jisses vad långt detta nu blev, har dessutom redigerat det
med bättre stavning och gramatik, samt sorterat upp det. 8)

Tack för att ni bryr er!
*stor kram till er alla!*

Mvh: Smirre.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Smirre » 2007-08-12T03:10:06+00:00

*gurgel*!
Smirre här.

:idea:
Den här tråden har stannat av, är kanske klokast att
styra upp den till vad Werefox ville att den skulle handla om, så jag sätter in
den länken han postade här igen... :)

http://www.y iff.org.uk/index2.html

också ber jag ödmjukast om ursäkt om nu någon tyckte jag blev för personlig eller flyter ut för mycket,
hur som helst så är jag mycket tacksam över att få vara med i "Furrygänget" och jag har
ett bra "Furryliv" idag så!
Diskutionen om "medelsvenssonsars" syn på Furrykultur
var ju dock intresant och de flesta Furries konfronteras nog med människor som inte
förstår sig på Furry eller är rädda eller blir hysteriska. Jo. :wink:
Hur som helst så bland dem som är lite mer kultiverade så verkar de flesta av dem,
på 2000-talet iaf ha en acceptans för Furrykultur och att Furreis finns ex på en skola
eller arbetsplats så. Mer finns väl inte o säga om detta... :P

Men som sagt var, "yiff-musikalen", om någon vill fortsätta på den
(Werefox´s länk) så någon som är mer insatt i det engelska språket får gärna fortsätta
leda in tråden på rätt spår igen, ok. :wink:

Bästa hälsningar; Smirre Räv.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Re: Hawt EyebrowsxEyebrows action! A Furry Musical

Unread postby Andy Fox » 2016-01-28T08:37:12+00:00

Förlåt såhär går det när forumet är halvt inaktivt då måste man gravedigga ut guldkornen. D: year of the Farreh Zombehz
Den enda på SveaFur som är hatad av 100% men samtidigt älskad av 100%.

Första Andy på forumet. Mcnoob och alla wannabee andy's efter mig pfft. fox_happeh
Andy Fox
Nypälsare

Species: rävfluffboll

Previous

Return to Träffar & Events