FurryCon 2010

Trådar om saker som händer IRL, allt från stora träffar till små cons.

FurryCon 2010

Unread postby kirrow » 2009-12-01T07:08:00+00:00

Image

FurryCon kommer att hållas igen nu under 2010! Yay för oss!

Men....

Jag behöver bilder från FurryCon för uppdatering av hemsidan (som just nu ser ut som fan).
Har ni några trevliga bilder så uppskattar jag om ni kan maila dem till mig på Kirrow@hotmail.com.

Och....

Ang. uppdatering av hemsidan.
På hemsidan ska jag försöka få till en lite fräschare look, ta bort saker som adressen till 09 lokalen, lägga upp lite trevliga bilder och skriva om lite info.
Jag har tyvärr inget datum angående FurryCon 2010, men tills dess kommer biljett bokningssystemet, hemsida system och info att förbättras skarpt.
Vi har inte haft årsmöte på detta än, men jag kommer lägga som förslag att hålla FurryCon 2010 i Göteborg. Då behöver jag dock lite feedback från er som bor däromkring/kan stan, angående bra lokaler där vi skulle kuna hålla konventet. Har ni andra lokal förslag i någon annan stad, och kan framföra ett bra argument angående fördelar att hålla konventet där så kan detta också tas upp på mötet. Alla åsikter är välkommna, alla tips och info är uppskattade.

Kom ihåg att datumet för maskott tävlingen är 24dec! Jag behöver era maskott bidrag innan dess!
Skicka era bidrag till Kirrow@hotmail.com, så kan ni få vara den som designat FurryCon maskotten för 2010. Glöm inte att skicka med ett namn på maskotten, som detta års maskott hette Jesper.

Over and out. //Kirrow.
Last edited by kirrow on 2009-12-01T23:38:55+00:00, edited 1 time in total.
kirrow
Nypälsare

Re: FurryCon 2010

Unread postby Irwin » 2009-12-01T10:04:36+00:00

Halloj,

Lokal är en intressant fråga, men det finns en antal frågor som måste besvaras först:
- Hur många besökare vill vi ha/räknar vi med?
- Vill vi samordna oss med någon annan aktivitet, eller fixa allt helt själva?
- Vill vi synas eller vara lite diskret undangömda?

Finns fler frågor, men jag börjar med dom här...
Irwin
Duktig postare

Species: Draco Nigra

Unread postby kirrow » 2009-12-01T21:44:50+00:00

Irwin wrote:Halloj,

Lokal är en intressant fråga, men det finns en antal frågor som måste besvaras först:
- Hur många besökare vill vi ha/räknar vi med?
- Vill vi samordna oss med någon annan aktivitet, eller fixa allt helt själva?
- Vill vi synas eller vara lite diskret undangömda?

Finns fler frågor, men jag börjar med dom här...

Jag vill vara en drömmare och säga att lokalerna måste hålla ca300pers. Blir man 150 så finns det utrymme, men förhoppningsvis drar vi mer än så.
FurryCon kommer vara FurryCon, men sverok seplare, rollspelare, lekar, tävlingar osv kommer också att finnas på plats.
Centralt är trevligt, men så länge lokalerna har en sceen, ett rum som vi kan ha som filmrum, minst två stora salar som sovsalar, pluss diverse smårum eller utrymmen där rollspelare, pyssel och workshops kan vara så är jag getternöjd.
Finns det ett område som kan användas som cafe så är jag jätte jätte nöjd fox_ehehs
kirrow
Nypälsare

Unread postby Irwin » 2009-12-01T22:50:09+00:00

kirrow wrote:Jag vill vara en drömmare och säga att lokalerna måste hålla ca300pers. Blir man 150 så finns det utrymme, men förhoppningsvis drar vi mer än så.

Ok, 150 - 300 personer.

kirrow wrote:FurryCon kommer vara FurryCon, men sverok seplare, rollspelare, lekar, tävlingar osv kommer också att finnas på plats. Centralt är trevligt, men så länge lokalerna har en sceen, ett rum som vi kan ha som filmrum, minst två stora salar som sovsalar, pluss diverse smårum eller utrymmen där rollspelare, pyssel och workshops kan vara så är jag getternöjd.
Finns det ett område som kan användas som cafe så är jag jätte jätte nöjd fox_ehehs

Sverok: Noterat! Då kommer jag omedelbart att tänka på Gothcon som hålls varje Påsk, och drar minst 1 200 personer. Jag har ingen aning om det _går_ att samordna med dom, men i så fall blir alla våra kostnader en ganska liten fjärt i en mycket stor budget.
http://www.gothcon.se/
- Finns det intresse för att ta kontakt med Gothcon och fråga?
Översovning: Noterat! Så fort du säger 'sovsalar', så kostar det 2 000 Kr extra om vi skall hyra plats i en skola i Göteborg. Alla skolorna tar betalt för brandlarmet som _måste_ vara installerat om det skall sovas över.
Centralt: Noterat! För min del betyder det 'kontakt med slangen eller stombussnätet'. Då kan man vara i princip var som helst i stan, men ändå ta sig snabbt till fjärrbuss, tåg och motorvägar. Pratar vi om 'riktiga centrum', så är det svindyrt.
- Kan vi gå på den tolkningen?
I icke-centralt fall finns det en scoutgård jag kan låna rätt billigt. Fyra byggnader, två stora salar, ett renodlat sovloft, fyra andra typer av rum, ett halvstort kök. Men då pratar vi landet, med närmaste buss 5 Km bort. Det kräver att vi hyr eller lånar en minibuss och kör upp folk om dom anländer med buss.
Irwin
Duktig postare

Unread postby kirrow » 2009-12-01T23:14:46+00:00

Irwin wrote:Sverok: Noterat!
- Finns det intresse för att ta kontakt med Gothcon och fråga?
Översovning: Noterat! Så fort du säger 'sovsalar', så kostar det 2 000 Kr extra om vi skall hyra plats i en skola i Göteborg. Alla skolorna tar betalt för brandlarmet som _måste_ vara installerat om det skall sovas över.
Centralt: Noterat! För min del betyder det 'kontakt med slangen eller stombussnätet'. Då kan man vara i princip var som helst i stan, men ändå ta sig snabbt till fjärrbuss, tåg och motorvägar. Pratar vi om 'riktiga centrum', så är det svindyrt.
I icke-centralt fall finns det en scoutgård jag kan låna rätt billigt. Fyra byggnader, två stora salar, ett renodlat sovloft, fyra andra typer av rum, ett halvstort kök. Men då pratar vi landet, med närmaste buss 5 Km bort. Det kräver att vi hyr eller lånar en minibuss och kör upp folk om dom anländer med buss.

Hmm...jag vet inte riktigt vad du menar med att samordna med Gothcon? o.o Skulle vi vara två konvent i samma lokal eller hur?

2000kr kanske vi har råd med, jag har inte en getterbra koll på ekonomin för stunden då vi förbereder att söka för årsbidragen från sverok. Det beror ju också på hur många fler kostnader vi får.
Och ja, centralt som i att det inte är allt för jobbigt att ta sig dit om man kommer med tåg eller buss.
Men jag är tacksamm för mer info om alla alternativ du har :) Låter som om du har bra koll på läget.

Jag kommer ner till borås i januari/februari, och tänkte passa på att kolla på lokaler om vi hittat några då. Kan vi prata vidare och försöka komma fram till en lista med bästa alternativ lokaler tills dess tro? Så kanske vi kan kolla på dem då. ^^
Last edited by Farejobaldo on 2009-12-01T23:22:34+00:00, edited 1 time in total.
Reason: Lagade quote
kirrow
Nypälsare

Unread postby kirrow » 2009-12-01T23:31:10+00:00

Ang. hemsidan!
Jag har tagit några bilder som ni har lagt upp här från FurryCon 09, och de kommer att dyka upp på FurryCon 2010 hemsidan, men om ni inte godkänner användandet av era bilder, eller om ni absolut inte vill vara med där, säg till mig så tas de bort genast!
Hemsidan kommer att börja uppdateras inom en vecka med lite tur :)
kirrow
Nypälsare

Unread postby Farejobaldo » 2009-12-02T00:52:10+00:00

Irwin wrote:Centralt: Noterat! För min del betyder det 'kontakt med slangen eller stombussnätet'. Då kan man vara i princip var som helst i stan, men ändå ta sig snabbt till fjärrbuss, tåg och motorvägar. Pratar vi om 'riktiga centrum', så är det svindyrt.

Är det inom stombussnätet är det helt ok, inom slangen kan ju innebära vad som helst mellan angered och biskopsgården, och något av dessa två är i mitt tycke inte ett alternativ.
Scoutstuga låter väldigt mysigt, men då det innebär extra minibusstransport är jag något tveksam. Jag anmäler mig dock som chaufför i ett sådant fall.

ÄNDRING: Jag menar inte att slangen är dåligt, bara påpekar att det sträcker sig väääldigt långt ut i div. förorter.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256
Katt eller hund: Katt

Unread postby Thobiah » 2009-12-02T09:35:02+00:00

Jag tyckte att Karlstad var en fin ort att ha den på, så varför blir det inte Karlstad igen? (Kanske lokalerna, kanske fler går på konventet ifall den är på större ort, kanske något-jag-inte-vet-atm... fox_xd )
Thobiah
Nypälsare

Species: Tiger
Steam: Thobiah

Unread postby kirrow » 2009-12-02T09:46:13+00:00

Thobiah wrote:Jag tyckte att Karlstad var en fin ort att ha den på, så varför blir det inte Karlstad igen? (Kanske lokalerna, kanske fler går på konventet ifall den är på större ort, kanske något-jag-inte-vet-atm... fox_xd )

Vi skulle kunna hålla det i Karlstad igen, faktiskt. Personligen har jag det lite som en reservplan ^^'' Men det vore kul att hålla det på olika platser, för då har fler furs möjlighet att gå dit, olika för varje år. På så sätt ger man fler människor (eller fluffisar) cahnsen, och jag ser det som mer rättvist. Men det blir säkert något år då vi använder samma lokal två gånger i rad, eller återvänder till en tidigare lokal, helt säkert.
kirrow
Nypälsare

Unread postby Irwin » 2009-12-03T17:14:15+00:00

Halloj,
Jag börjar med att kolla upp möjligheter och priser för kommunala lokaler och skolor. Om det finns en förening som vill hyra, så är det ganska snälla priser.

Några fler frågor:
- Hur lång tid? Alltså, hela helgen, eller bara en övernattning?
- Finns det intresse för att lämna lokalerna för någon utflykt eller aktivitet? Besöka Universeum kanske tillresta skulle tycka vara kul, till exempel.

Med vänlig hälsning,
Irwin
Irwin
Duktig postare

Unread postby Vlad the impala » 2009-12-03T17:20:40+00:00

Kudos till anordnare att alltid spä ut furry med andra fandoms.
Det är en säkerhetsventil som garanterat förhindrar att det blir övertryck och exploderar i misslyck. Säkerheten främst!
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby kirrow » 2009-12-04T00:44:55+00:00

Irwin wrote:Halloj,
Jag börjar med att kolla upp möjligheter och priser för kommunala lokaler och skolor. Om det finns en förening som vill hyra, så är det ganska snälla priser.

Några fler frågor:
- Hur lång tid? Alltså, hela helgen, eller bara en övernattning?
- Finns det intresse för att lämna lokalerna för någon utflykt eller aktivitet? Besöka Universeum kanske tillresta skulle tycka vara kul, till exempel.

Med vänlig hälsning,
Irwin

En skola skulle säkert vara ganska ultimat :) Kolla upp det så är du gettersnäll ^^

Konventet varar fredag-söndag, men vi crews skulle behöva dyka upp på torsdagen redan, så vi skulle behöva någonstanns att övernatta då....där skär det sig ju lite om man har en skola, om man inte hyr den när det är något lov vill säga.

Folk lämnar lokalerna lite över hela helgen, för att se sig runt och för att gå ut och handla mat tex. Men det kanske skulle vara kul att ordna nån resa, om inte bowlingen tar den platsen dårå.

Om det fanns en bowlingbana på inte på tok för långt avstånd bort från en lagom lokal så har du hittat något ultimat, men detta är inget krav :)
kirrow
Nypälsare

Unread postby Irwin » 2009-12-04T10:40:13+00:00

kirrow wrote:En skola skulle säkert vara ganska ultimat :) Kolla upp det så är du gettersnäll ^^

Jag skickar mail med behovsbeskrivning till IOFF, så får vi se vad dom svarar.

kirrow wrote:Konventet varar fredag-söndag, men vi crews skulle behöva dyka upp på torsdagen redan, så vi skulle behöva någonstanns att övernatta då....där skär det sig ju lite om man har en skola, om man inte hyr den när det är något lov vill säga.
Spontant skulle jag säga: om ni inte är gettermånga så är det bättre att ni arrangörer sover över hos oss lokala natten till fredag. Jag kan troligen ställa upp med 4-6 sovplatser, till exempel.
Det kan kanske gå att bygga upp en del redan från torsdagen, men troligen inte allt.
- Om ni vill lägga konventet i samband med ett skollov, vilka lov är intressanta?
- Skall jag ta kontakt med Gothcon för att fråga om möjligheten till samarbete? Då har vi påsklovet att utgå från.

kirrow wrote:Folk lämnar lokalerna lite över hela helgen, för att se sig runt och för att gå ut och handla mat tex. Men det kanske skulle vara kul att ordna nån resa, om inte bowlingen tar den platsen dårå.

Vi får diskutera vidare, helt enkelt.

Med vänlig hälsning,
Irwin

kirrow wrote:Om det fanns en bowlingbana på inte på tok för långt avstånd bort från en lagom lokal så har du hittat något ultimat, men detta är inget krav :)

Noterat! Det finns en hel del ställen i Göteborg som har bowling. Jag har själv hyrt Majorna Bowling för yngsta dotterns födelsedag. Oavsett var vi är, så är bowlingen bara en buss- eller slangen bort...
Irwin
Duktig postare

Unread postby Irwin » 2009-12-07T17:56:16+00:00

Halloj igen!

Brevet till IOFF är klart, men jag börjar med att skicka det till Kirrow, så att jag får återkoppling på en del saker jag kanske inte fattat...

Med vänlig hälsning,
Irwin
Irwin
Duktig postare

Unread postby Irwin » 2009-12-11T19:16:34+00:00

Halloj,

Jag kanske är för otålig av mig, men jag har inte fått något svar från Kirrow. Jag lägger upp e-postmeddelandet här också, om det skulle vara så att Kirrows hotmail äter upp mina meddelanden.

Vem som helst får ha synpunkter! När det gäller beräknade antal så vill jag däremot gärna ha svar baserade på verkligheten, alltså att man besökt FurryCon.

OBS! Där det står ### behöver jag mer info från Kirrow och/eller andra! OBS!

Hej,

Jag vill undersöka hyreskostnaderna för en lokal för ett spel-, serie- och dräktkonvent, liknande Gothcon som hålls årligen i Göteborg. Konventet kommer att hållas under 2010, men datumen är inte beslutade än. Vårt första konvent hölls 2009 i Karlstad, och blev mycket lyckat. Vår förening har beslutat att hålla det i Göteborg i år istället, för att fler intresserade skall kunna vara med.

Önskemålen är följande:
+ Bra kollektivtrafik i närheten, alltså helst slangen eller stombussar.
+ 150 - 300 personer skall kunna få plats i lokalerna.
+ Två sovsalar för ### - ### antal personer.
+ En samlingssal med scen med plats för ### antal personer.
+ Ett rum med mörkläggningsgardiner eller persienner som kan fungera som filmsal, med plats för ### antal personer.
+ ### - ### stycken mindre rum med en total yta av ### - ### kvadratmeter med bord och stolar, typ klassrum, för användning som rollspelsytor och arbetsstugor.
+ Vi behöver disponera lokalerna en hel helg, fredag till söndag och gärna torsdag kväll för förberedelser om det finns möjligheter. Om det är möjligt att genomföra detta i en skola, så kan vi försöka anpassa oss till skolans 'arbetstider' och behov.

(Mvh, etc...)
Irwin
Duktig postare

Unread postby Farejobaldo » 2010-01-10T01:09:29+00:00

Hur gick det med maskottävlingen? fox_omgs
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby kirrow » 2010-01-10T01:25:22+00:00

Ferarribalto wrote:Hur gick det med maskottävlingen? fox_omgs

Den har blivit lite förlängd, då några som ville skicka in bidrag inte hade skickat in, och vi har för stunden så få bidrag att det knappt räknas som en tävling fox_omgs Så snälla ni galna sveafurries, skicka in något xD Men kom ihåg att det måste följa reglerna :3
kirrow
Nypälsare

Unread postby Frenzee » 2010-01-10T07:10:23+00:00

kirrow wrote:Så snälla ni galna sveafurries, skicka in något xD Men kom ihåg att det måste följa reglerna :3

K.
Vad var reglerna?
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Timid-Folf » 2010-01-10T11:00:29+00:00

Frenzee wrote:
kirrow wrote:Så snälla ni galna sveafurries, skicka in något xD Men kom ihåg att det måste följa reglerna :3

K.
Vad var reglerna?

No naugthy parts,inget kladd, inget våld och framförallt inga fanatisk fantastiska rapemonster.
Du får inte vara med :<
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

Unread postby kirrow » 2010-01-10T14:27:40+00:00

Frenzee wrote:

K.
Vad var reglerna?

Jag citerar, direkt från hemsidan (som byggs om för stunden)

FurryCon kommer att byta ut sin maskot år från år, och där har alla en chans att bidra.

Var med i våran maskottävling, så kan du vinna biljetter till FurryCon 2010 till dig och en kompis! Vinnaren av maskottävlingen vinner dessutom en FurryCon 2010 medaljong.
Så låt pennan gå lös, och gör ditt bästa!

Bidragen skickas in till kirrow@furrycon.se.

Regler:
Inga sexuella teman eller inslag.
Minst en anthro figur, allt från enkla kattöron och svans till quad.
Max tre figurer.
Bilden måste på något sätt hålla temat ”Vänskap och Kärlek”, men är det en bild på två furrykompisar så godkänns det, är det en bild på två kära furries så godkänns det. Är det en bild på en tex kär furry så godkänns det osv.
Bakgrunden samt omgivning av figuren/figurerna måste vara vit.
kirrow
Nypälsare

Next

Return to Träffar & Events