Sephirothsword57/Davepretendo

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Sephirothsword57/Davepretendo

Unread postby Fröken Keke » 2015-12-13T03:17:44+00:00

https://www.youtube.com/user/Davepretendo
(Finns fler guldkorn på kanalen.)

Timid och Alexis visade mig det här, fylldes direkt av morbid förtjusning.
Antingen är det här klockren satir, eller ett riktigt praktoriginal. Oavsett så är det väldigt underhållande, och även om det finns lite för många tecken på att det är ett skådespel, så hoppas jag ändå innerligen att det är fullt genuint, för jag vore mycket gladare då.

Det visar sig även att snubben är svensk, skulle vi kanske kunna dra hit honom? Vore ju skitcoolt om han kom på någon av våra träffar.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Re: Sephirothsword57/Davepretendo

Unread postby korpiklaani » 2015-12-28T17:47:17+00:00

Interessant recension, speciellt eftersom Sonic Adventure 2 har väldigt högt nostalgisk värde för mig.
korpiklaani
Nypälsare

Species: Ekorre
Katt eller hund: Katt

Unread postby Vlad the impala » 2015-12-30T19:41:58+00:00

Det är längesedan jag har suttit så klistrad vid en youtube-kanal.

Fröken Keke wrote:Antingen är det här klockren satir, eller ett riktigt praktoriginal. Oavsett så är det väldigt underhållande, och även om det finns lite för många tecken på att det är ett skådespel, så hoppas jag ändå innerligen att det är fullt genuint, för jag vore mycket gladare då.

Jag kan fortfarande inte bestämma mig 100%, men jag tror att detta är någonting mycket sällsynt.
Han är BÅDE genuin och en självmedveten parodi på sig själv.

Någon gissade att första videon kan vara den enda riktiga, sen blir det lite för många subtila och välkalkylerade skämt.
Jag tror på det. Det kan ha varit så att han har väldigt bra kompisar som såg vartåt det var på väg och som därefter pekade ut neckbeard-humorn på internet för honom. Självdistans achieved, samt en idé hur man kan göra unika videos.

Det förutsätter att han är en intelligent person i grund och botten. Kanske lättautistisk men väldigt mångbegåvad.
Det är inte samma sak som att befinna sig på autistskalan och dessutom vara underintelligent, något som är betydligt svårare.

Hans senaste video tyder mycket på det:

Det här är talang och ingen bluff.

Jag viftar hysteriskt på min inre herrhatt i riktning mot denna nådiga Mäster och önskar honom fullkomligt ickeironiskt all lycka samt hoppas att han mäktar med att göra detta till en riktig långkörare.

Det är väldigt sällan man får skratta både åt och med, samt aldrig riktigt veta.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Fröken Keke » 2016-01-17T16:20:49+00:00

Passa på att ställa era frågor, jag frågade om han ville hänga.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Return to Underhållning