Zootopia (Eller: Disney smygflirtar med furries)

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Re: Zootopia (Eller: Disney smygflirtar med furries)

Unread postby Fröken Keke » 2015-06-17T17:22:37+00:00

Det där bara ber om att få mer porr ritad.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby Kobi » 2015-06-17T18:36:18+00:00

Frenzee wrote:Googlade lite påre.

HEH.

Image

Alltså näe, tror inte det hjälpt. Mänskligheten har porrat sig i någon form eller annan oavsett vad subkulturen eller temat må ha varit. Creepy weird faktorn kommer IMO mer från neckbeards i blöjor och kannibalfetishister som tror de är vargting eller vafan.

Fröken Keke wrote:Det där bara ber om att få mer porr ritad.

Exakt, effekten blir den motsatta.
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby Ginfang » 2015-06-17T21:28:49+00:00

Det finns ju för fan porr av allt. Hade ju bara varit konstigt om det inte fanns porr om något.
Plus att det är inte så lätt att hitta det om man inte letar efter det ändå.
Ginfang
Jävligt Generic

Species: Ulv-jävel
Steam: Vargen
Donation status: TRehundra pappersbetallappar

Unread postby Vlad the impala » 2015-06-18T00:14:05+00:00

Ett: Det Kobi sa.

Två: Furry överlag är en aning.... hmmm... excentriskt. Du framstår inte i värst mycket bättre dager även om folk inte skulle lyckas googla fram bjäff. Du kan inte få pälsandet att låta helt ålrajt.
Du kan däremot framstå som bra och reko TROTS ditt pälsande.

Tre: Vi kan väl nästan vid det här laget utgå ifrån att bolag som jobbar med dessa animationer i pitch-möten överlägger om att göra sina produkter lite lagom shipping- och runkbildsvänliga.
Det är så pass stort nu att det förmodligen ingår i kalkylerna.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Shadow » 2015-06-18T06:24:26+00:00

Vlad the impala wrote:Tre: Vi kan väl nästan vid det här laget utgå ifrån att bolag som jobbar med dessa animationer i pitch-möten överlägger om att göra sina produkter lite lagom shipping- och runkbildsvänliga.

Har faktiskt fått lite insinde information från två olika källor att visa animatörer har sina egna bjäff bilder, som dem själva gjort.

Detta är ju såklart så hårt vaktat med deras liv att det aldrig någonsin kommer komma fram pga det hade furstört deras karriär direkt.

Med det förekommer uppenbarligen, vilket inte förvånar mig så mycket, animatörer precis som alla andra undrar ju säkert till och från
"undra hur han ser ut om han vore sexig." och eftersom det tar dem 5 min att få fram ett sexit sketch mästerverk, hur kan dem inte ?

so yeaaaaaaaap, tror inte all mångd bjäff bilder i världen kommer göra något, om inte annat bara ge dem mer publicitet.

Jag menar det fans fan Frodo x Sam innan sagan om ringen filmerna var färdiga...så det kommer alltid finnas båtar som shippar.
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989
Katt eller hund: Katt

Unread postby C Lupus » 2015-06-18T07:00:49+00:00

Är det bara jag som inte tror att Disney gör denna film i smyg för furries? Jag tycker att designen ser ut som en rörlig barnbok.

Shadow wrote:
Vlad the impala wrote:Tre: Vi kan väl nästan vid det här laget utgå ifrån att bolag som jobbar med dessa animationer i pitch-möten överlägger om att göra sina produkter lite lagom shipping- och runkbildsvänliga.

Har faktiskt fått lite insinde information från två olika källor att visa animatörer har sina egna bjäff bilder, som dem själva gjort.

Detta är ju såklart så hårt vaktat med deras liv att det aldrig någonsin kommer komma fram pga det hade furstört deras karriär direkt.

Jag tror att detta är vanligare än man tror i animationsvärlden. Det är nog en del som på sin fritid som ritar en del sjuka saker för att koppla av.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Vlad the impala » 2015-06-18T10:28:22+00:00

Shadow wrote:Har faktiskt fått lite insinde information från två olika källor att visa animatörer har sina egna bjäff bilder, som dem själva gjort.

Ja, inte bara dom. Jag känner en som gör dokumentärer. Han visade mig en rolig och ganska antisemitisk flash han hade gjort på Joakim Poesner som luktar på pappersbetallappar.

Jag förstår humorn. En del av tjusningen är faktiskt att karriären skulle gå i kras om det kom ut till allmänheten.

C Lupus wrote:Jag tror att detta är vanligare än man tror i animationsvärlden. Det är nog en del som på sin fritid som ritar en del sjuka saker för att koppla av.

Det också. Monde frågade Gideon (tror jag det var) vad tjusningen var i att rita hestfurries med meterlånga dasar. Han svarade att han jobbade på Hanna Barbera med att rita astråkiga bakgrundsbilder, hus på kullar och sånt som är frustrerande hjärnslött för en konstnär. Så det var mest för att avreagera sig.

Men rent oavsett vad animatörer gör privat, och visst de kan väl ha en del inflytande också, så är det ändå lite speciellt nu när det utan tvivel snackas öppet om fanwank i produktioner. Det är ju säljande som fan att slänga ut lite IMPLIED (eller t o m CONFIRMED) begär mellan karaktärerna. Uppstår det en massa regel34 , fanfiction och skrot på nätet så är det ett tecken på att de har träffat rätt. Det finns så klart en massa andra större indikationer och målgrupper, men det här räknas in också.

Självklart vet de och till och med jobbar med det. Det går inte att förklara en serie som Sherlock annars.

C Lupus wrote:Är det bara jag som inte tror att Disney gör denna film i smyg för furries? Jag tycker att designen ser ut som en rörlig barnbok.

De försöker nog flörta med pälsers också, men jag tror ärligt inte de vet hur man gör så slutresultatet kommer nog väga över på barnbok med ironiska generationen skämt till föräldrarna. Samma gamla vanliga alltså.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Melin » 2015-06-18T16:54:49+00:00

THIS IS OUR MOMENT TO SHINE

Dog lite <3
Image
Melin
Herr
Herr

Species: Intiller
Donation status: -1

Unread postby C Lupus » 2015-06-18T21:13:23+00:00

Kan inte fyrew0lf bara gå och dö lite? Hur ska en jävla barnfilm ge oss bra rykte i media för att vi diggar den utan att spela skinflöjt i smyg?
Jävla nöt.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Pheeron » 2015-06-19T10:29:27+00:00

Jag tror faktiskt att han kan ha mer rätt än vad du tänker dig Lupus. Jag tycker att filmer faktiskt har visat sig ha ganska stort inflytande på pöbeln och deras uppfattning om subkulterer. T.ex. hur såg allmänheten på vampyr diggarna innan Twilight kom ut och hur såg allmänheten på de efter det? Hade Game of thrones kunnat bli så populärt som det är idag om inte sagan om ringen slagit igenom vid milleniumskiftet? Lejonkungen är väl också ett bra exempel på en film som faktiskt verkar ha haft stort inflytande(dock mer på furryfandomen än på pöbeln) på gott och ont. Så jag tror inte han har helt fel om att den här filmen faktiskt kan(kan, inte kommer eller måste) påverka hur den stora massan ser på furries. Dock tror jag att inte att det är filmen i sig som kommer göra det utan hur folk tar till sig filmen och hur mycket/vilka disskussioner kring filmen som hamnar i centrum, på nätet och i media. Sen tror jag fyrew0lf har fel i att rule 34 kommer ha stor inverkan på det hela, det har inte direkt påverkat Digimons och Pokémons popularitet, eller Sagan om ringen eller Sherlock, verkar enligt mig som de flesta bara tycker att det är underligt och roligt med rule 34.
Eller så har jag helt fel, alltid svårt att spåna på framtiden.
"Vengeance is mine. You are all ants and I'm your destroyer, haha" - Mickey Mouse
Pheeron
Glutenpapegoja

Species: Röd Påfågel

Unread postby ratwolf » 2015-06-20T06:34:10+00:00

ratwolf
Inofficiell donator i rum 207
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby Farejobaldo » 2015-07-14T18:36:29+00:00

Inga fladderrävbollar.

0/10.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Lemanic » 2015-08-21T01:45:45+00:00

Förresten, under D23 visades lite mer av Zootopia. Shakira får en roll som Gazelle och hon skall sjunga en sång som heter "Try Everything" skriven av bl.a Sia.

Så här ser Gazelle ut.

Image
Lemanic
Nypälsare

Species: Prärievarg/Fjällräv-hybrid

Unread postby Fröken Keke » 2015-08-21T01:51:39+00:00

V L A F F
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Kobi » 2015-08-21T05:45:41+00:00

Så fancy VLAFF!
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Unread postby Meraz » 2015-08-21T12:47:56+00:00

inne före Vlaff gör cosplay till Nordic Fuzz Con
Meraz
Veteran utan titel!

Species: Dingo
Steam: arnell_92

Unread postby Vlad the impala » 2015-08-21T17:15:57+00:00

Det här ska Disney få fan för! fox_pms

Kan de inte bara låta oss vara. Det är ju illa nog med att de slänger in Cheshires gamla OC i Lejonväktaren

Image
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Fröken Keke » 2015-08-21T17:19:46+00:00

Föresten, jag har dålig koll, så det här kanske är helt fel, men var det inte typ tio år sedan Shakira var relevant på något sätt? Har inte Disney råd med mer?
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Kobi » 2015-08-21T18:02:45+00:00

Fröken Keke wrote:Föresten, jag har dålig koll, så det här kanske är helt fel, men var det inte typ tio år sedan Shakira var relevant på något sätt? Har inte Disney råd med mer?

Jag var tvungen att googla det, där ser man. Hon har väl haft sin storhetstid så det är väl inte allt för dyrt för Disney.
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Unread postby Timid-Folf » 2015-08-23T12:15:52+00:00

Vlad the impala wrote:Det här ska Disney få fan för! fox_pms

Kan de inte bara låta oss vara. Det är ju illa nog med att de slänger in Cheshires gamla OC i Lejonväktaren

Image

Hah!

Det var inte bara jag som tänkte det alltså? BRA

Var osäker på om jag inbillade mig.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner

PreviousNext

Return to Underhållning