Furryspel! (F.d. Bloody Roar)

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Furryspel! (F.d. Bloody Roar)

Unread postby alexistar » 2010-10-16T16:58:35+00:00

HEJ ALLA SMÅ PÄLSARE. Jag och Svartvarg snackade en del om Bloody Roar igår. Det är en fightingspelserie med människor som kan förvandlas till anthros! OOOO. Bloody Roar 3 var -det- första spelet jag hade till PS2 och ett av mina absoluta favoriter någonsin. Spelnördar brukar hacka ner på kontrollerna och grafiken och hela faderullan men JAG älskar samtliga spel i serien. Borde väl ni också om ni har hjärta att kalla er TRUE FÖRRYS fox_ds !!

DET ÄR SÅ JÄVLA BRA! PERIOD.

Ett annat Furryspel jag har spelat och diggat är det klassiska Brutal: Paws of Fury. Det finns till många olika system men versionen jag spelat som liten var till SNES.

Har för mig att det är versionen med bäst Soundtrack. Hur som helst är även detta ett fightingspel med anthros. Finns inte mycket att säga utöver att det är stämningsfullt och fett beroendeframkallande.

Har ni något att tillägga om ovanstående spel eller känner ni till någon mer furrytitel? Jag vet att Vlad har en på lager.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Re: Bloody Roar och andra Furryspel!

Unread postby zj » 2010-10-16T17:11:48+00:00

Conker's bad fur day, utan tvekan.

Sly cooper är också ett trevligt lir.

zj
Nypälsare

Species: CP-Hund

Unread postby Yobie » 2010-10-16T17:47:54+00:00

Sly Cooper är nice. Dock önskar jag att de hade behållit hans (Sly:s) röst så som den var i det första demot som släpptes, verkligen synd att de ändrade på det - men det var väl studio exec:s som lutade sig tungt mot någon som vanligt : (

Någon som har provat på ITE (Inherit the Earth)? Lär ska vara duktigt furry.
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Frenzee » 2010-10-16T18:04:22+00:00

Det var innan Pontiak kom och mötas på mitten ner allt
Last edited by Farejobaldo on 2010-10-18T00:26:50+00:00, edited 1 time in total.
Reason: ftfy :troll:
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby Fröken Keke » 2010-10-16T18:13:02+00:00

Neeej! Inte Brutal VRÅLING Paws of tjitt! GAH!
Jag hatar det spelet, det är utsett som världens sämsta spel någonsin av mig. Det är en meme i min kompiskrets. Det är inte bra alls.

Fast nu skiter vi i det, för min del är Starfox-spelen sådär ultimat jävla furry. Det är liksom antropomorfer som åker rymdskepp och spränger universum med awesome. Lylat Wars är så sjukt jävla grymt och bäst att det går inte, utan tvekan det bästa SHMUP-spelet någonsin. Kan citera det episka manuset i hundra år.
Image

Men även Starfox Adventures är grymt, och antagligen, i mitt tycke, bättre. Folk hatar sönder det som fan, vilket jag inte begriper alls. Mycket bättre än den där jävla Zelda-skiten som gått på samma hjärndöda formula sedan A Link to the Past, som bara var ett primitivt och mediokert spel i Super Nintendos första levnadsår. Ni vet, den där perioden då utvecklare gjorde förfinade NES-spel.
Image
Åh, jag tror du gjorde mig furry. fox_cutecry

Fast ska vi gå in på antropomorfdjur kan jag ju sitta hela dagen, finns en miljard. Typ Rocket Knight Adventures, Banjo-Kazooie, tidigare nämnda Conker's Bad Fur Day, Sonic the Hedgehog och hela fadderrullan.

Värt att nämna är väl Animal Crossing, som är ett rätt hemskt spel för en pälsare. En virtuell verklighet som ser ut som Fablernas Värld och är helt fantastiskt mysig, och alla är furries. Alla utom dig.
Bara för att jävlas.
Jävla Nintendo.
Image

Om vi går in på en annan sorts furry, eller djur då, så har vi två Novotrade-skapelser under 90-talet. Det handlar om realistiska djur i, för sin tid, sjukt snygga miljöer. Ecco the Dolphin och Kolibri snackar jag om.
Första Ecco-spelet är småklassiskt och rätt kult, och även om det lider av en massa jobbiga designfel och idiotiska idéer(typ sista banorna som inte går att klara om man inte försöker konstant i tre år, på riktigt), så är det fortfarande väldigt minnesvärt. Lyckligtvis finns uppföljaren Ecco: The Tides of Time, som typ är ett av de bästa spelen någonsin, och det perfekta exemplet på en bra uppföljare enligt mig. Det tog allt som var dåligt i ettan, och slängde ut det totalt. Istället förfinade det allt som var bra med det första spelet. Så jävla briljant!
Image
Åh, just det. Det finns aliens.

Kolibri är kanske mer en parantes då, eftersom det mest bara är ett obskyrt spel till 32X som ingen spelat. Men det är riktigt jävla grymt och snyggt, dock har jag inte kommit så långt då jag fastnat på delar där jag inte fattar hur jag tar mig vidare. Men tänk en kolibri som skjuter laser, typ så.
Image
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby alexistar » 2010-10-16T18:37:34+00:00

Conkers dåliga pälsdag och Stjärnräv till Nintendo 64 är fett balla. Dock diggade jag dem aldrig till fangirlnivå. Sonic å andra sidan är jag bög för! SkÄMS tyvärr för det pga.... tja, surfa förbi på FA eller DeviantArt och försök säga något gott om det Sonicrelaterade du hittar. De nya sonicspelen i 3D suger också, trippy som fan men bara bajskorvar jämfört med gamla ädla sonic 1,2,3. Jag är inte bakåtsträvare, jag bara ogillar dåliga spel och franchise-våldtäkt.

Image

Brutal: paws of furry tycker jag däremot är bra. Rävbruden är het D:! Nu blir det beef, keke!

Animal Crossing är roligt till DS. Men det är som sagt väldigt bittert att inte få ha päls som alla andra.

Men asså liksom ba typ har någon annan än jag och svartvarg spelat Bloody Roar? Jag är intresserad.
Keep posting mer furrytitlar!
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Frenzee » 2010-10-16T18:45:09+00:00

Jag spelade bloody roar back in the days. Allt jag kommer ihåg är jag älskade conceptet men hatade spelet.
Jag har för mig att jag var busig på bruden också. Men jag kommer inte ens ihåg hur hon såg ut.
Image
Frenzee

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Fröken Keke » 2010-10-16T18:55:25+00:00

Primal Rage är ju också lite furryaktigt.
Lite, då.
Mera åt monsterhållet.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Fröken Keke » 2010-10-16T18:59:02+00:00

alexistar wrote:Conkers dåliga pälsdag och Stjärnräv till Nintendo 64 är fett balla. Dock diggade jag dem aldrig till fangirlnivå. Sonic å andra sidan är jag bög för! SkÄMS tyvärr för det pga.... tja, surfa förbi på FA eller DeviantArt och försök säga något gott om det Sonicrelaterade du hittar. De nya sonicspelen i 3D suger också, trippy som fan men bara bajskorvar jämfört med gamla ädla sonic 1,2,3. Jag är inte bakåtsträvare, jag bara ogillar dåliga spel och franchise-våldtäkt.

Jag skrev faktiskt en lång rant på ett engelskt forum om det där igår. Någon klagade på det nya Sonic the Hedgehog 4, och jag bestämde mig för att skriva lite.

Vägg av text.
Dold: Visa
I haven't played Sonic the Hedgehog 4 yet, but by your description I'm just gonna say "ʞɔnɟ it" and ignore it.
I think the main problem with the Sonic franchise is that somewhere along the line, Sega thought that the games were about running fast. Now, don't get me wrong, this has always been a selling point for Sonic, but if you contrast the early games with the later ones there is just to much of a contrast in the speed department.
I have played most of the main Sonic games up until the mid 00-ies, after that I've only played Unleashed, but I think I get the deal with the latest games just too well.
The whole point that made the old games such great games wasn't because you could run through corkscrews and loop-de-loops in high speed. Sure, it was nice, but it's not like we just ran forward so we could drool at Sonic doing cool stuff. The old games actually have some content, they are unlinear platforming games with a very creative and cool engine. You are challenged to make it through the levels, avoid enemies, jump platforms and that deal. Sonic's speed is your tool here, you can use it to get through sections fast, use it as a means of attacking bad guys or overcome special obstacles. But it is not a given that you run through every situation, sometimes you've just got to take it a little easy to get the hang on what's going on. The levels are designed to work hand in hand with the engine, they are interesting to play, and the best thing is that they have so many multiple paths, so it's never really the same thing.
That is the core to what makes the first games such great classics. The speedy tricks are only eyecandy thrown in at the side. Without the gameplay, nobody would give a tjitt about Sonic at all. This is exactly why the Mega Drive/Genesis games are considered among the most memorable platforming classics, because it focused at being a unique and solid game, with great graphics, music and stuff thrown in to ice the cake.

But for some reason, Sega thought that Sonic is all about speed. So they decided that this is a clever point to completely focus their games around, I guess whoever was in charge didn't give a living tjitt about the older games.
I'd say they decided that Sonic already had a bunch of great games and a large enough fan following, so at that point, all they had to do was to release some half assed piece of crap now and then and get more money. Not to bad of a plan there, but a better idea would be to make another good game in an already popular series. That way you'll likely get even more money, notable from people who only buy good games.
I get the impression that Sega is led by a bunch of incompetent idiots who try to bananas with clocks, and go by the impression that their Sonic games are masterpieces that should be preserved in a museum forever, or some tjitt.

So what's the deal about the new games, anyway? As I said, they focus on speed alone.
The result of such a concept in the hands of a retarded game developer is a terrible game. You only do one thing in these games.
You run.
All the time.
Constantly.
I'm serious, you can get through the games by holding right and maybe jump once every half minute. Along the way you'll see stupid stunts made by Sonic which have zero interaction and which probably won't amuse anyone ever. I'm doubting it could even be considered a platforming game, since you don't really do anything, I guess you can't call it a game either.
All we get are games filled with boring and idiotic levels that nobody will remember at all, because they didn't do more than kill two robots and die from a sudden endless pit which appeared out of nothing after three miles of straight running. It is so obvious that they designed the levels to be "cool" instead of being clever or interesting or even funny or VRÅLING interactive.
And you know what? I'm only talking about the pure gameplay portions of the new 2D games. I haven't even started to mention the retarded new characters and stupid plots. I haven't said tjitt about the downright horrible 3D-games.
In fact, I haven't even mentioned the millions of bugs and glitches that flood those games.

But you know what? I'm not gonna talk about that, because I don't have to. Everybody knows already, so I'm just gonna leave it at that.

For all I care, Sega can just kill of Sonic forever, it's not gonna be a loss anyway.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby zj » 2010-10-16T19:02:47+00:00

Nu är det iofs en ROM-hack, men ändå :lol:
zj
Nypälsare

Unread postby Fröken Keke » 2010-10-16T19:07:23+00:00

Wonder Boy III: The Dragon's Trap är ett annat spel med furryelement.
Har själv inte spelat det sådär värst mycket, bara en bit in, men det går i princip ut på att man förvandlas till olika djur med olika egenskaper. Så, ja.
Image
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby zj » 2010-10-16T19:09:07+00:00

Fröken Keke wrote:Wonder Boy III: The Dragon's Trap är ett annat spel med furryelement.
Har själv inte spelat det sådär värst mycket, bara en bit in, men det går i princip ut på att man förvandlas till olika djur med olika egenskaper. Så, ja.
Image

Oh tjitt alltså, minns allt hur man var tvungen att sno brorsans Sega Master System för att spela det där. :D Minnen!
zj
Nypälsare

Unread postby Lucario » 2010-10-16T20:20:09+00:00

PÅKIMÅN!!!1

Image

Finns många murriga hotties där! Lucario är ju såklart bäst, men Zangoose, Lopunny, Blaziken, Gardevoir och Zoroark är också värda att nämna. BR har najsig 3D grafik och HGSS har värsta fanservicen! Så jävla sugigt att dom tog bort det i BW. Men dagiset finns ju alltid.
Det är najs när man lämnar in två Pokémon, och sen blir det ett ägg... och man tänker ju såklart på vad dom har gjort då! fox_happeh Man kan använda det som belöning åt sina Pokémon. Typ om man är på gym ledaren eller nåt och man har bara Lucario kvar (alla har väl Lucario på sitt team?) med typ skitlite liv och man har inga drycker (vem fan slösar pappersbetallappar på potions?) och man är ba helt shiiit och motståndaren är snabbare och man skulle ändå inte kunna döda jäveln med en attack men då missar den och Lucario får in en crit och man ba WOOAAH och kramar honom! Så typ sätter man in honom (om man har en tjej-Lucario är det nåt fel på en) på dagis tillsammans med nån Lopunny hora (om man har en kill-Lopunny är det nåt fel på en). Sen drar man å gör nåt och väntar på ägget, bekräftelse att dom har gjort det alltså, och sen tar man ut Lucario och låter honom gå efter en och så pwnar man skiten ur alla som vanligt. Loppunny bitchen sätter man, tillsammans med horunge-ägget, tillbaks i pcn, i en box döpt KITCHEN. Där får hon vara och ta hand om skitungarna i väntan på att få bli uttagen igen för att göra det enda hon duger till.
Men det är fett dåligt att alla Pokémon är hetero. Om båda på dagis har samma kön så vill dom ju inte ens leka med varann! Fett knas. Dom borde ju kunna "get along" och skit ändå. VRÅLING dumgubben behöver ju knappast hinta att det inte kan bli nåt ägg.
Och så borde man fan själv kunna gå in i dagiset och "leka" med Pokémona! fox_happeh
Fröken Keke:
Asknas. <‌3
Om man är ett knasigt as är man istället ett knasas. <‌3
Asknas knasas.
Lucario
Nypälsare

Species: Aura Pokémon
Steam: limelemon93

Unread postby Zib » 2010-10-17T11:07:05+00:00

Det finns ett norskt spel från mitten på 90-talet med titeln INTERPOSE. Det är ett ganska konventionellt sidoscrollande shoot'emup, i stil med t.ex R-Type. Har detta något med furry att göra, kan man undra. Har det? I det lilla rymdskeppet som spelaren kontrollerar sitter faktiskt ett ÖVERLODJUR som pilot. Och överlodjuren - de var den ras av högintelligenta, tvåbenta lodjur som en gång styrde över jorden... om vi ska tro på den historieskrivning som skildras i spelets intro:

Temat är ungefär "furries = bra, människor = dåligt" - kan det bli mer furry?

Under spelets gång verkar inte mycket synas av denna backstory. En söt/snygg/sexig/skitful (välj själv) MEKANIKERLODJURSBRUD dyker dock upp på vissa ställen för att uppgradera ditt rymdskepp. Exempel efter 3:30 i denna video:

Man kan misstänka att det var några pälsare inblandade i spelets utveckling, som lade till intrigen efter att spelet redan kommit långt i utvecklingen, för att de så gärna ville ha med lite furrygrejs...

F.ö. minns jag att fullversionen av det här spelet en gång följde med som coverdisk till Tekno, den enda datortidning jag läst som uttryckligen (nåja) riktade sig till nördar...
Zib
Nypälsare

Species: Sobeldjur

Unread postby Farejobaldo » 2010-10-18T00:38:12+00:00

Tjejan fick typ nostalgiorgasm av bloody roar.

Jag har typ inte spelat ett enda av spelen som nämnts här.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Lucario » 2010-10-18T09:21:55+00:00

Ferarribalto wrote:Jag har typ inte spelat ett enda av spelen som nämnts här.

Hemska människa! Jag förstår att Pokémon är ett av dom du har spelat, men... seriöst, du borde ha spelat minst hälften. Hoppas för din skull att du åtminstone spelat Conker's Bad Fur Day också.
Fröken Keke:
Asknas. <‌3
Om man är ett knasigt as är man istället ett knasas. <‌3
Asknas knasas.
Lucario
Nypälsare

Species: Aura Pokémon
Steam: limelemon93

Unread postby Giganticus » 2010-10-18T11:46:20+00:00

Ferarribalto wrote:Jag har typ inte spelat ett enda av spelen som nämnts här.

Same here bro, Hatar verkligen att jag missade Conkers Bad Fur Day, när jag var liten o hade mitt N64 så trodde jag att det var ett rejält töntigt barnspel för 6 åringar och yngre. Fast nu 10 år senare så har man fått reda på att det var N64;ans bästa spel... :C

Gissar på att dessa räknas...
Image
Image
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Species: ENORM DRAKE

Unread postby alexistar » 2010-10-18T12:26:55+00:00

Zib wrote:

Temat är ungefär "furries = bra, människor = dåligt" - kan det bli mer furry?

IT'S OVER 9000!!!
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby EddieTheBear » 2010-10-18T15:01:15+00:00

Klassiker. <3
EddieTheBear
Matematiker

Species: Björn
Steam: [email protected]

Unread postby Vlad the impala » 2010-10-18T15:57:45+00:00

Fröken Keke wrote:Wonder Boy III: The Dragon's Trap är ett annat spel med furryelement.
Image

Jag var helt trollbunden av det här när jag var liten ju!!

Also: Quest for glory spelen:

PS. Hoppa till 0:45 och stäng av ljudet så att ni slipper höra den där jävla nörden prata.

Det var fan en fett pälsig serie. Råmycket taurer (dock utan magkukar), shapeshifters och furries. Om de som gjorde spelet var pälsare, vilket de troligen var, så var de ute jävligt tidigt.

Det var det här som flög på mig i den åldern då de flesta av er gick och såg Lejonkungen:

det är fan inte bra
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Next

Return to Underhållning