Snabbrecensionstråden

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Re: Snabbrecensionstråden

Unread postby Pheeron » 2015-06-18T16:56:23+00:00

Image
"Not Simple" av Natsume Ono (ifall bilden skulle försvinna)

Melankolisk seinen mango som fokuserar på huvudkaraktären Ian, det yngsta barnet i en familj som önskar att han aldrig funnits med undantag för hans äldre syster Kylie. Tidigt etableras familjens underliga relationer och dynamik utan någon insikt om hur den kommit att bli som den är, ett mysterium som Ian sakta pusslar ihop under hans uppväxt. Var för mig väldigt medryckande och intressant och jag uppskattade verkligen tempot, verket totalt vägrade att gräva ner sig i sina stunder utan gick hela tiden vidare från scen till scen.
Natsume Ono har en väldigt simplistisk och minimalistisk tecknar stil som är väldigt uttrycksfull och som passar Ians naiva förhållningssätt väldigt väl, det ger intrycket av att se världen ur Ians ögon(iaf tycker jag det fox_ehehs ).

Seinen så som det borde vara 8/10
"Vengeance is mine. You are all ants and I'm your destroyer, haha" - Mickey Mouse
Pheeron
Glutenpapegoja

Species: Röd Påfågel
Katt eller hund: Hund

Unread postby Fröken Keke » 2015-06-21T14:59:57+00:00

Fröken Keke wrote:Gargoyle's Quest
Svårt som fan de två första banorna, sedan får man uppgraderingar på löpande band som gör spelet mer och mer enkelt. Tog mig någon dag att ta mig förbi början, men efter det körde jag igenom hälften i en sittning. Kul, och bra med tanke på hårdvaran, men det känns lite begränsande idag.

Gargoyle's Quest II: The Demon Darkness
Insåg vid den här genomspelningen att det i princip är en remake av det första spelet. Väldigt mycket som återupprepas, fast i annan följd, och på andra sätt. Var ju inte direkt någon ikonisk och minnesvärd handling i det första spelet, dock, så det känns mindre coolt och mer fantasilöst. Det är en del nya tillägg till spelet som gör att det spelas lite mer smidigt, men jag blev rätt överraskad av hur pass snarlikt det var det första spelet. Kändes faktiskt nästan lite för nära, hade lika gärna kunnat vara en konsolmotsvarighet till samma spel istället för en uppföljare.
Svårighetsgraden var också väldigt mycket mildare i början här, men det blev samma fall av ständigt sjunkande utmaning i samband med varje uppgradering, så jag körde igenom hela spelet i ett kör nu på natten.

Slutbedömning av båda spelen tillsammans
Jag gillar idén med att göra ett spel med vinkling på monster och demoner som mer sympatiska varelser. Presentation och inramning är intressant och lite fascinerande, jag gillar det här med att man kämpar för att rädda vad som typ lika gärna skulle kunna vara helvetet.
Spelen kör någon hybrid av plattform och RPG, men tycker plattformen fått mycket mer fokus till den grad där övervärldsdelen känns lite underutnyttjad, brukas egentligen inte mycket mer än som logiska transportsträckor mellan banorna och för att berätta handlingen. Tror spelet egentligen hade fungerat ungefär lika bra utom de delarna.
Oavsett finns det så mycket potential för ett nytt spel i den här spelserien nu när vi har mer kraftig hårdvara att leka med, men så kul vill inte Capcom ha.

Får se om jag orkar spela Demon's Crest också, har aldrig kört det förut, men just nu tror jag att jag är lite mätt på det här.

Demon's Crest
Till synes en kompetent uppgradering av Gargoyle's Quest till mer avancerad hårdvara, på insidan en slarvigt designad röra.
Banorna har alternativa vägar och områden man inte kan nå utan rätt utrustning, men har inte tänkt till hur man balanserar det här. De introducerar nya varelser man kan förvandla sig till, alla med specialförmågor som särskiljer dem, men går samtidigt igenom mödan att inkludera alla extraförmågor från de tidigare spelen. Saker som bokstavligen helt saknar poäng här. Hälften behöver man bokstavligen aldrig någonsin använda i hela spelet, jag vet inte ens när de skulle komma till nytta.
Svårighetsgraden är antingen extremt tajt om man avsiktligen inte brukar alla spelets komponenter, eller ett fullständigt skämt när man bara går och köper sig full på dödstrollformler och livspåfyllningar, som man fullständigt våldtar majoriteten av spelets bossar med. Endast de två sista bossarna och ett korkat obligatoriskt minispel gav mig några som helst problem. Det behövde inte vara så, det hade väldigt lätt kunnat åtgärdas, det är bara spelet som är helt trasigt.

Det kändes som om de ville göra om det mer Metroid, men gick halvvägs och nöjde sig. Resultatet är en missbildad hybrid.
Det är inte genuint dåligt, det är rätt kul att spela till och från, men det kommer inte ens i närheten av de två tidigare.

Slutbedömning för alla spelen
Gargoyle's Quest - Bäst
Gargoyle's Quest II: The Demon Darkness - Näst bäst
Demon's Crest - Illa
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10

Unread postby Frenzee » 2015-06-21T16:49:49+00:00

FL;LI
Ni är dåliga på snabba recensioner.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby C Lupus » 2015-06-22T15:54:09+00:00

Frenzee wrote:Ni är dåliga på snabba recensioner.

Snabb och bra recension.
10/10
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Cyanid » 2015-06-23T06:46:21+00:00

så här gör man era nooobs!

Bra spel ladda ner! är som att skjuta furrys fast på riktigt!
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Species: Spökguds dyrkande Hyena
Steam: PanzerHyena
Donation status: 503 bananer

Unread postby ratwolf » 2015-06-23T07:15:47+00:00

Behöver man original spelet till att börja med , eller följer det med i nerladdningen?
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby Nameless » 2015-06-23T12:17:33+00:00

ratwolf wrote:Behöver man original spelet till att börja med , eller följer det med i nerladdningen?

Spelade v19 förut och om jag minns rätt så fick man ladda ner allting separat. Rätt kul spel, fast mycket svårare än originalspelet eftersom man är tvungen att faktiskt sikta med musen vilket inte behövdes i originalet.
Nameless
Jude

Species: Nyarlathotep

Unread postby alexistar » 2015-06-23T14:04:43+00:00

Här kommer några recensioner av vackra filmer med Brad Greenquist (B-skådiswaifu) jag kollat senaste månaden.

Mutants in Paradise (1984, 1989)
Enda rullen med Brad i huvudroll. getterdålig cheesy komedi om en man som blir lurad att äta låtsasmedicin för att bli immun mot radioaktiv strålning och få superkrafter. Smärtsam att sitta igenom, jag klarar det enbart med hjälp av kissekraften. Funkar bra som sömnkur eller hånskrattbränsle. Skiten finns på youtube.

Dold: Visa

The Bedroom Window (1987)
Åttiotalet vart tog du vägen? Väldigt åttiotalig romantisk thriller med snubben från polisskolan i seriös huvudroll. Inte illa, faktiskt! Bra röd tråd genom hela filmen, välfilmad, charmig. Lite mycket naket kanske, men det passar in såpass bra att det inte känns värst tacky. Brad-chan spelar creepy bad guy.

Image

The Chair (1988)
Elektriskt spökeri på ett fängelse. Tecknade blixtar och lermonster. Behöver jag säga mer? Spoopy X-TREME. Faktiskt riktigt underhållande, på ett "HAHA VA"-sätt. Nekochan spelar fånge.

Image

Pet Sematary (1989)
En av de bättre Stephen King-filmatiseringarna. Kort och konkret, händer något relevant i varje scen. Mys-skräckis med väldigt äckliga koncept. Brad spelar snel zombiespökängel, väldigt sugoii.

Image

Dead by Midnight (1997)
UNGEFÄR SÅ TACKY DET KAN BLI! Verkligen. Man såg det redan på DVD-menyn. Actionrulle som är så oinspirerad och keff att man känner noll koppling till karaktärerna och alla feels-scener blir awkward. Storyn följer en man som försöker vinna tillbaks sitt liv och sina minnen som blivit stulna av onda vetenskapsmän som gjort honom till cyborgare. Orkar inte, enda reedeming featuresen här är Brads Kawaii och John Glovers knas.

Shiloh Falls (2007)
Western-skräckis. Dethär var illa. Det var riktigt, riktigt illa. Vit van i bakgrunden en scen av misstag, SEARS-logga på en cowboyhatt, hälften filmat med skakig handkamera, jobbigt studioljud, man såg Brads kontaktlinser. Jag och Timmyrolf skrattade och grät. Extramaterialet på DVDn var bra dock, massa pedagogisk snel-Brad.

Image

Across the Hall (2009)
Thriller. Jag tyckte den var riktigt intressant, väldigt mysiga miljöer och sköna karaktärer. Bra story, också! Lite förutsägbar till en början, men med nog twists för att ändå överraska en bit in. Vlaff tyckte den var trist för att han är en hemsk människa. Brad spelar deppig småspergig porter på hotell.

Image

Kanske kommer mer sen för att jag är galen.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Pheeron » 2015-06-24T14:10:28+00:00

"Smoke gets in your eyes and other lessons from the crematorium" av Caitlin Doughty

Image

F.d. Goth brud skriver om när hon jobbade i ett krematorium/begravningsmottagning. Mögliga lik, uppsvällda lik, självmords lik, unga lik, gamla lik. Lik till folket, död och ångest, förändrade uppfattningar, underliga tillbaka blickar, insikt.

4 spädbarnskremeringar av 5 möjliga

ImageImageImageImage
"Vengeance is mine. You are all ants and I'm your destroyer, haha" - Mickey Mouse
Pheeron
Glutenpapegoja

Species: Röd Påfågel

Unread postby Alex Vass » 2015-06-27T14:25:24+00:00

Image

Frank Herbert - Dune serie *Hela serien*

Mycket bra serie med många intressanta frågor som väcks.
Serien ligger mellan Sci-fi och Fantasy tycker jag och har inte några tunga och onödiga beskrivningar.

I all ärlighet, nu när jag läst alla 6 böckerna så skulle jag tipsa andra om att:

1, Läs bara första boken, den är bra och kräver ej at man läser de andra, tycker jag.

2, Läs bok 1till 4 och stanna där för att de är de bästa böckerna samt har ett bra slut, läser man de 2 sista så märks det att kvaliten minskar samt att slutet inte alls är bra. Hans fru är döende och dör ungefär när han är klar med sista boken och det märks. Det blev sista boken för 2 år senare dör han själv.

Om jag bara läst bok 1 till 4 skulle jag ge full poäng men eftersom jag läste alla böcker får de bli kring 75-80%.
Image
Alex Vass
Furluminat
Furluminat

Species: Råtta
Steam: Vass

Unread postby alexistar » 2015-06-30T14:27:45+00:00

Image

ICAs getmjölk.

God just när man drack med långdragen eftersmak av ungefär hur getter luktar.
Otäckt.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Fröken Keke » 2015-06-30T15:18:03+00:00

Jag kommer över och testar jag med!
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Atte » 2015-06-30T17:25:38+00:00

alexistar wrote:ICAs getmjölk.

Otäckt.

Lite som vanlig mjölk fast kodynga då.
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard

Unread postby alexistar » 2015-06-30T23:14:27+00:00

Atte wrote:
alexistar wrote:ICAs getmjölk.

Otäckt.

Lite som vanlig mjölk fast kodynga då.

Väldigt så, luktar get i munnen efteråt med touch av sälta.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Fröken Keke » 2015-07-05T19:50:52+00:00

Tog itu med Bomberman 64 igen efter att ha släppt det på näst sista banan för åtta år sedan. Alla guldkort plockade, så nu är det här kapitlet ur mitt liv äntligen fulländat.

Komplicerade bombhoppsmanövreringar och koagulerad tumme. 10/10, gör ett nytt, eller släpp om på konsol som inte mördar ens händer.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Farejobaldo » 2015-07-05T19:54:52+00:00

Hört att du ska få ett litet inflöde av pappersbetallappar. Protip: Investera i en ny jojstick till kontrollern.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Fröken Keke » 2015-07-05T20:07:16+00:00

Prio ett är mat.

En sådan här vore dock najs.
Image
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Farejobaldo » 2015-07-05T20:52:13+00:00

Der ut som den jag (läs: Melin) har. Den är fantatiskt bra. 90 kr typ.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Alex Vass » 2015-07-11T11:44:09+00:00

Image

Boken är riktigt bar, förutom 2-3 saker.

I början av boken, kanske 2/5 in i den så är det vargar med i boken, det är kasst skrivet just där.
Typ riktigt löjligt, fånigt, som skrivet för en 9 åring, men de är bara några sidor och gick lätt att ignorera.
Förutom det så skriver han i börjar att de har 2 hjärtan för att strax efter bara skriva *hjärta* för att senare igen på nått ställe skriva hjärtan.
Samt han har lite väl milt språk, skulle kunna ha lite mera normalt/grovt språk istället, hade passat boken bättre.

Klart läsvärd och för det mesta riktigt bra, fullt ös och mycket äventyr från början till slut.
Image
Alex Vass
Furluminat
Furluminat

Species: Råtta
Steam: Vass

Unread postby Fröken Keke » 2015-07-15T00:12:27+00:00

JURASSIC WORLD

Mina förväntningar var relativt ljumma, så jag blev rätt positivt överraskad. Jag kan garanterat säga att den här är bättre än the Lost World och trean, den kan dock inte rubba ettan då den livnär sig lite för mycket på den och apar lite för mycket.
Funktionellt är det en remake, men jag gillar att de gjort det till en uppföljare, främst då handlingens delar av exekutivt fifflande blir en allegori för själva filmen i sig. Filmen tar även till sina egna twister och idéer, vilket ger den ett större existensberättigande än exempelvis nyversionen Poltergeist från tidigare i år.
Visst, det går in i en del trötta klichéer och obligatoriska nostalgirunkningar, men det lyckas samtidigt undvika och göra narr av andra klichéer, så det rör mig inte så mycket.
I överlag en helt okej actionfilm om dinosars, det här hade mycket väl kunnat vara mycket värre.

Den får två av tre desuögda dinosar.

Image
Konstnärlig tolkning av filmens bästa scen.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

PreviousNext

Return to Underhållning