Snabbrecensionstråden

Här diskuteras olika typer av spel, musik och film. Även icke-furryrelaterat är välkommet.

Re: Snabbrecensionstråden

Unread postby Atte » 2014-11-06T18:59:37+00:00

Reklam från Förenta Arabemiraten.
Kanalsurfade lite utländska kanaler i ett supportärende idag, landande på Abu Dhabi Tv.
Första gången jag sett slöjor och bindor i samma reklam.
10/10 kulturkrockar.
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard
Katt eller hund: Katt

Unread postby AndyMcNub » 2014-11-13T01:04:11+00:00

INTERSTELLAR

9/10 Trots att jag vill ge 11/10, kändes för förhastad ibland, typ, HEJ FLYG VÅRT RYMDSKEPP, ....OK!

Men gå och se den bara för TARS <3
Image
Image
AndyMcNub
Bäst svansföring
Bäst svansföring

Species: Prickig hund
Steam: AndyMcNub
Donation status: 101
Katt eller hund: Hund

Unread postby Chaser » 2014-11-13T01:07:35+00:00

Dold: Visa
AndyMcNub wrote:INTERSTELLAR

9/10 Trots att jag vill ge 11/10, kändes för förhastad ibland, typ, HEJ FLYG VÅRT RYMDSKEPP, ....OK!

Men gå och se den bara för TARS <3
Image

OJ HOPPSAN HIHI

Meningen att jag skulle skriva det. Så går det om man lämnar sin inloggning på min dator Andu! va glada jag inte pallar leka admin.
Image
Haru bokat tid? c;
Chaser
Fina bananer
Fina bananer

Unread postby Jurassic Scientist » 2014-11-13T01:13:19+00:00

Chasers Recension

Säger inte ett skit om filmen i fråga

9/11
Jurassic Scientist
Fellatiosaurus
Fellatiosaurus

Species: Idiot
Steam: Jurassic Scientist
Donation status: 1500

Unread postby C Lupus » 2014-11-13T05:32:58+00:00

Chaser sveavåldtar inte andy tillräckligt.

2/10

Försök igen
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Cyanid » 2014-11-15T05:42:22+00:00

Uppdatering på en bra mod till stalker call of pripyat
gör om zonen till en plats som dödar till skillnad från original spelet
SPÖK GUDEN ERA SVIN! SPÖK GUDEN ERA SVIN! SPÖK GUDEN ERA SVIN! SPÖK GUDEN ERA SVIN! får 4 spök av 5 spök
- grafiken cpar och laggar efter ryssar ej har bra skit
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Species: Spökguds dyrkande Hyena
Steam: PanzerHyena
Donation status: 503 bananer

Unread postby Fröken Keke » 2014-11-26T08:38:26+00:00

Jag var på Swans igår.
Image

Lyckades tränga mig fram och få nästan optimal plats på typ tredje-fjärde raden, bakom massa korta personer, så jag såg väldigt bra. Hamnade skitlångt bak under förbandet, då jag bara kunde se folks nackar, så jag är glad att jag filade mig fram sedan.

Volymen var ju ganska fascinerande, iallafall. Man kunde typ ta på ljudvågorna, hela jag vibrerade, det ramlade ner bitar från taket. Definitiv hörselskada om jag inte hade haft öronproppar. Blev dock rätt tröttsamt i längden, jag är fan bombsäker att min magsäck typ blev urskakad på något vänster, för jag blev plötsligt hungrig som fan efter en stund. Mot slutet hade jag mer ont i huvudet.

Min enda egentliga kritik var väl mest att de inte spelade någon låt jag är särskilt förtjust i, och grejen med att dra ut introt typ tio minuter blev snabbt gammalt eftersom nästan alla låtar lät likadana i början då.

Hade köpt något vid merchandise-bordet om de hade tagit kort, skakade hand med Michael Gira iallafall, så det var väl rätt ballt.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10

Unread postby Atte » 2014-11-26T18:34:34+00:00

Fröken Keke wrote:Volymen var ju ganska fascinerande, iallafall. Man kunde typ ta på ljudvågorna, hela jag vibrerade, det ramlade ner bitar från taket. Definitiv hörselskada om jag inte hade haft öronproppar.

En livespelning helt enkelt. Det låter inte bra förrän hälften blivit döva.
Nothing is something worth doing.
Atte
BÖG 123

Species: Retard

Unread postby Fröken Keke » 2014-12-06T03:59:23+00:00

Gargoyle's Quest
Svårt som fan de två första banorna, sedan får man uppgraderingar på löpande band som gör spelet mer och mer enkelt. Tog mig någon dag att ta mig förbi början, men efter det körde jag igenom hälften i en sittning. Kul, och bra med tanke på hårdvaran, men det känns lite begränsande idag.

Gargoyle's Quest II: The Demon Darkness
Insåg vid den här genomspelningen att det i princip är en remake av det första spelet. Väldigt mycket som återupprepas, fast i annan följd, och på andra sätt. Var ju inte direkt någon ikonisk och minnesvärd handling i det första spelet, dock, så det känns mindre coolt och mer fantasilöst. Det är en del nya tillägg till spelet som gör att det spelas lite mer smidigt, men jag blev rätt överraskad av hur pass snarlikt det var det första spelet. Kändes faktiskt nästan lite för nära, hade lika gärna kunnat vara en konsolmotsvarighet till samma spel istället för en uppföljare.
Svårighetsgraden var också väldigt mycket mildare i början här, men det blev samma fall av ständigt sjunkande utmaning i samband med varje uppgradering, så jag körde igenom hela spelet i ett kör nu på natten.

Slutbedömning av båda spelen tillsammans
Jag gillar idén med att göra ett spel med vinkling på monster och demoner som mer sympatiska varelser. Presentation och inramning är intressant och lite fascinerande, jag gillar det här med att man kämpar för att rädda vad som typ lika gärna skulle kunna vara helvetet.
Spelen kör någon hybrid av plattform och RPG, men tycker plattformen fått mycket mer fokus till den grad där övervärldsdelen känns lite underutnyttjad, brukas egentligen inte mycket mer än som logiska transportsträckor mellan banorna och för att berätta handlingen. Tror spelet egentligen hade fungerat ungefär lika bra utom de delarna.
Oavsett finns det så mycket potential för ett nytt spel i den här spelserien nu när vi har mer kraftig hårdvara att leka med, men så kul vill inte Capcom ha.

Får se om jag orkar spela Demon's Crest också, har aldrig kört det förut, men just nu tror jag att jag är lite mätt på det här.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Shadow » 2014-12-06T18:20:16+00:00

standup med David bartra och Robin Paulsson.

Tillsamans var dem skit, bra.
Ensamma var David meh och Robin sjukt rolig.

Värt 500 spänn men fan vara bara pga Robin.
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989

Unread postby Chrystalia » 2014-12-06T19:07:55+00:00

Personligen tyckte jag inte ens Robin Paulsson räddade den showen. Det var värt med 420 spänn för En Skam för VÄLFÄRDIA med Soran Ismail och Magnus Betnér, men Batra och Paulsson är långt ifrån att vara värda 500 spänn för dåliga Zlatanimitationer och skämt om föräldrar som pratar konstigt.

Jerry Seinfeld var värd 500 spänn. Eddie Izzard kommer vara värd 500 spänn. Men inte Paulsson och Batra nånsin igen.
När du vill varga dig själv fur en stund.
Chrystalia
Din mamma
Din mamma

Species: Polkagris-lemur-katt-thingy
Steam: Chrystaliaswe
Donation status: ÖVER 9000

Unread postby Shadow » 2014-12-07T19:32:18+00:00

Hmmm...jao ju du har nog kanske rätt , 5 papp är jävligt mö, hade nog inte betalat 500 papp för att se Paulsson göra en show själv om jag ska vara ärlig, och dem var ju inte ens nära Umbilical brothers var gällande värdet i pengarna man fick.

Samt..Eddie izzard!? kommer?! fy fan när är den jävlen här, han måste jag ju se.
"google away"
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989

Unread postby Cadman » 2014-12-07T20:15:52+00:00

Shadow wrote:Hmmm...jao ju du har nog kanske rätt , 5 papp är jävligt mö, hade nog inte betalat 500 papp för att se Paulsson göra en show själv om jag ska vara ärlig, och dem var ju inte ens nära Umbilical brothers var gällande värdet i pengarna man fick.

Samt..Eddie izzard!? kommer?! fy fan när är den jävlen här, han måste jag ju se.
"google away"

Nä jag håller med, jag hade aldrig betalat 500 tusen papp för att se en standup-show
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar

Unread postby Cyanid » 2014-12-07T20:30:09+00:00

hade fan inte ens betalat 1kr för någon jävla stå upp. Att betala för att höra på någon som drar skämt nej tack de är lika dumt som de va med att dom villa att man skulle pröjsa pappersbetallappar bara för man hade mobil/dator
Image
Cyanid
Spökprofeten
Spökprofeten

Species: Spökguds dyrkande Hyena
Steam: PanzerHyena
Donation status: 503 bananer

Unread postby Fröken Keke » 2014-12-15T08:44:58+00:00

Istället för att sitta och vänta ett helt år på varje ny film såg jag till att inte se de två första The Hobbit-filmerna alls när de kom, har istället sett alla filmerna under den senaste veckan så jag får allting i ett och samma paket. Jag är fan glad för det, för jag tror speciellt att den senaste hade känts som extra mycket rutin.

FÖRSTA FILMEN, MINNS INTE VAD DEN HETTE
Mer okej än jag väntade mig, trodde den skulle vara seg och ha skitmycket onödig utfyllnad, men funkade faktiskt väldigt felfritt. Bästa av de tre.

ANDRA FILMEN, NÅGOT MED SMAUG
Ändringarna de gjort från förlagan börjar märkas av och skava lite mer, och alla HINT HINT HINT HINT WINK WINK WINK WINK åt Ringenfilmerna är mest stora getteronödiga suckar. Fortfarande inte dålig.

TREDJE FILMEN, VAFAN HÅLLER NI PÅ MED
Så jävla mycket nytt material att det faktiskt är mer fanfiction än en The Hobbit-adaption. Folk som slåss i femhundra år blir tröttsamt efter ett tag, och fråntar faktiskt hela poängen med den från boken där slaget inte bevittnades av huvudpersonen just för att förstärka hur pass åt helvete det faktiskt var. Det som hamnar på duken blir då bara en blekare mot bilden man byggt ihop i sitt huvud. Hela den här filmen känns faktiskt helt överflöding, och de viktigaste scenerna hade lätt kunnat tryckas in i den andra filmen i utbyte mot diverse små oväsentliga scener här och var, exempelvis allt de hittat på själva.

SUMMERING
Eh.
Känns som om det började lovande men halkade mer och mer mot de dåliga aspekterna av den första filmen. Hade helt klart kunnat hanteras bättre.
Vill även gnälla lite på de få dvärgar de gjort till super-pretty boys, känns helt utomjordiskt när man växt upp med det här. Dvärgarna ska liksom vara tjocka och ha femhundra meter skägg, det är inte dvärgar annars.
Sylvester McCoy som Radagast var en kul överraskning, dock. Hade helt glömt att han var med i de här filmerna.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby alexistar » 2014-12-16T01:03:52+00:00

KOLLADE SENASTE HOBBITFILMEN PÅ BIO :3 (med keks och vlad).

VAD VLAD TYCKTE OM FILMEN
Image

Fina klövdjur, bergsgetter och älgsak som alvkungen red på. Synd om bishounendvärgarna.

VAD LEXY TYCKTE OM FILMEN

Image

Skitbra generellt, älskade vissa scener gettermycket. Väääldigt mycket action och TV-spel stundvis dock, men på 3D-bio var det ju helt okej. Säkert massor mer långdraget hemma i TV-soffan. Det enda jag verkligen saknade var kattöron på martin freeman, som vanligt. Enorm miss för hela produktionen.

SLUTBETYG

10/10
Attachments
lexhob.png
(201.9 KiB) Not downloaded yet
alvvlad.png
(90.93 KiB) Not downloaded yet
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Vlad the impala » 2014-12-16T10:03:34+00:00

alexistar wrote:VAD VLAD TYCKTE OM FILMEN
Image

fox_cutecry

Helt riktigt.
Hjortdjur = alver
Hyenor = orcher
fiskar = Gollum
I filmen förekom en hel del troll som klubba dumma djur också!

Jag är av samma åsikt som Keke att de borde bara ha gjort två filmer egentligen. Det kanske hade gått om de tagit bort flumride och drakaktion från andra filmen. Då hade filmerna kunnat fokusera mer på Bilbo och inte på allt runtomkring.
Det hade gett filmerna en egen identitet istället för att glida in för mycket i mastodonteposet Sagan om Ringen.

Å andra sidan gillade jag att det kom med kringhandling som jag antar är från de mindre lästa Tolkien-böckerna (history of Middle Earth?). Ett djärvt grepp hade varit att göra Bilbo i två delar och sedan en Bilbo utan Bilbo, dvs. en film med kringhandlingen som utspelar sig parallellt och mynnar ut i femhäradskriget. Fast det kanske hade blivit förvirrande.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Kobi » 2014-12-16T23:06:23+00:00

Den var bra men helt ärligt en aning långdragen. Det hade räckt om de hade gjort två filmer. Men jag kan inte klaga, det var ett sevärt filmäventyr i övrigt. Mucka inte med dvärgar alltså. Det är nog mina favoritfigurer på allt medeltidfantasy även om de är rejält underrepresenterade i original trilogin. Vad jag vet i alla fall, har inte läst böckerna så jag har bara filmerna som referens... don't kill me
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby Fröken Keke » 2014-12-16T23:21:32+00:00

De är väl underrepresenterade i ringböckerna just för att de var överrepresenterade i hobboken?
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Lynks » 2014-12-19T17:21:04+00:00

Jag tyckte Hobbit filmerna var bra. Jag håller med om att det var lite utdraget med de tre filmerna, men dom var ändå sevärda. Jag har inte läst hela boken, så jag vet inte hur mycket som var påhittat. Men jag tycker som Kobi, dvärgar har alltid varit mina favorit fantasyfigurer, så jäkla rövdålig dom är som krigare. Mer fokus på slag med dom i framtiden! Hah
If you snooze, you lose
Lynks
Duktig postare

Species: Mrrreoww
Steam: [DNR] Trigger Happy

PreviousNext

Return to Underhållning