Min första teckning!

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Min första teckning!

Unread postby Snoken » 2016-05-03T20:53:02+00:00

Hej där! Snoken här, den nya korven. Ville bara ta mig tid att visa min lilla konst jag åstakom idag vid 6-7 tiden.

Jag satt mig idag in i ritandets värld, jag försökte först via rak arm men det gick åt pipsvängen. Letade upp lite bilder på Google och tog lite foto med mobilen, satt mig lite längre bort och började rita av, jag hade inte så himla mycket självkänsla eller tro på att det skulle gå bra. Jag ritade, suddade, höll mobilen vid liv osv(5 min intervall), jag tog noga tillvara med detaljer och försökte få den så hyfsat identiskt jag då orkade och kunde, den första blev klar och jag blev lite besviken över hur den såg ut men var ändu imponerad över hur jag lyckade rita någonting överhuvudtaget, så jag började på samma lilla blad jag hade med mitt andra exemplar, den kändes lite svårare och jag fick ha lite mer input till de små detaljerna som var över hela bilden, det gick väll 1-2 timmar innan jag var klar och hade en hyfsad huvudvärk efter allt tänk och slit, satt pricken över i:et och la ner verksamheten för idag och skådade mitt verk. Jag tyckte det var rätt fantastiskt att jag ändå kunde komma så långt.

Nåväl, nu till den delen ni då säkert vill veta/komma till!

Jag använde mig av telefonbild, penna, papper och lite hjärna och muskler, inget ljus fusk eller något sådant. Det tog 2 timmar drygt avrundat, det skulle föreställa 2 hunddjur, ursäkta stavelsen men vet inte vad jag ska kalla dem, ser ut som två rävar/vargar, den ena ser ut som en skunk enligt mig och den andra lite som kanin liknande ansikte haha.

Här är en länk till Gyazo som visar mitt mästerverk. (Helt legit, inga virus eller trolleri)
https://gyazo.com/9dca805d4bb3bbe5bbffdc7119f951c6
Om det är något fel på länken hojta till!

Jag är fortfarande super ny på dessa forum och jag hoppas jag gjort rätt än så länge. Tyckte bara att det var värt att dela med mig av vad jag åstakommit så att jag inte behöver känna mig som ''överflödet'' i flocken. Om det är något som kan göras bättre utseendemässigt eller funktionellt bara hugg till, jag biter inte. Eftersom jag inte visste bättre använde jag mig av Gyazo i detta fall för länkning. Jag tror inte jag får kritik för detta eftersom jag ritade med hjälp av ögon, hjärna och hand, så det betyder att jag i princip äger detta verk även om jag kopierat ett verk via ögonen. Om det är någon som kan gissa vad det är jag försökt rita av får ni en kaka! fox_happeh

Jag kan dock inte alls mycket om någonting om att rita, det känns som jag fick en ide hur ''3D'' utseende ska kännas och se ut, som t.ex runt öronen för att det ska se ut som de är riktade ett speciellt håll osv. Ska läsa lite saker med tiden för att få en större idé hur jag ska gå tillväga.

Uppskattar feedback, adjö för nu, troligtvis även godnatt!

//Snoken
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Species: Varg
Steam: Snofur
Katt eller hund: Hund

Re: Min första teckning!

Unread postby ReX » 2016-05-03T21:25:11+00:00

Bra första teckning du *wink wink* Fortsätt att rita så kommer det bara bli bättre och bättre! Och fortsätt gärna posta så vi kan ta del av din progress ;) Vidare är det precis som du säger. Kolla på hur andra gör och sök efter tips så ska du se att du utvecklas! Ser fram emot att se vad du gör nästa gång :D
My smile is not weird. It's just a bit disordered.
ReX
Duktig postare

Species: En pilsner drickande monster-tiger
Steam: ReX * LG
Katt eller hund: Katt

Unread postby Snoken » 2016-05-03T21:40:56+00:00

Tackar så mycket! Jo jag ser själv framemot att göra mer teckningar, för tillfället får jag nog förlita mig till färdiga värk och helt enkelt rita av dem för hand! Lite latmaskigt kanske men jag tycker det är sjukt mycket bättre än förbild inget alls! Är ledig i cirka 3 dagar framåt så ska nog kunna göra en till inom denna ramen! Kör nog två stycken igen, det verkar bäst.

Nä, nu måste jag nog sova om jag ska orka med någonting alls imorrn!

Adjöken!
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Re: Min andra teckning!

Unread postby Snoken » 2016-05-04T16:26:59+00:00

Hej! Snoken igen.

Jag är tillbaka med en ny rond! Tyvärr blev det bara en för idag, gick åt två timmar åt att bara göra denna och känner mig rätt utpumpad av att bara rita den lilla. Jag får ursäkta om ni stör er eller ser det tydligt, men jag kanske var lite otålig och tryckte nog pennan för hårt och glömde att prioritera att skissa så märken efter pennan syns. Hade lite problem med övre delen av huvudet. Jag tycker den är hyfsat bra, kunde varit mycket bättre dock utan alla sträck.

Lika som ovan kör jag Gyazo igen, det är heller inga virus eller skräp inblandat.
https://gyazo.com/b8a01b597881e4c4bafe9aebe39d45bd
Slutar länken att funka eller annat säg till!

Gör nog en till innan helgen tar slut, tills dess så syns vi!
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2016-05-04T16:30:57+00:00

För att knappt ha ritat tidigare så tycker jag att dina bilder är OK. Det är bara att rita på, övning ger färdighet.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Snoken » 2016-05-04T21:13:36+00:00

Tack!

Ja, det enda jag har ritat är typ streckgubbar och failade 3D höghus, sitter dock bara med bild framför mig och ritar av utifrån den.
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2016-05-04T22:15:45+00:00

Ett tips är om du ska rita av nått, rita nått foto eller nått som du har i din bostad.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Snoken » 2016-05-05T00:49:31+00:00

Låter som en bra ide, telefonen klarar ju inte ens 2-3 timmar innan den flippar ur, och batteriet smälter väll med, ska pröva detta någon gång.

Det sägs att en familjemedlem ska kunna titta på en bild och rita av den exakt, t.ex Elvis Presley, undrar om det går i generna eller någonting.
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2016-05-05T02:33:23+00:00

Med största sannolik så har den personen tränat sig fram till den förmågan.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Re: Lite knappnålar! <3

Unread postby Snoken » 2016-05-13T20:47:51+00:00

Har inte orkat göra några mer teckningar, vet inte varför, måste vara värmen.

Men jag har dock lyckats tekniskt sett göra några knappnålar, nja, jag designade dem och sedan köpte jag dem och allt sådant. Tycker själv det var en värdig investering, 300kr för 5 knappnålar och 2 nyckelknippe ringar som man kan fästa lite överallt, är i separat paket synd nog. Behöver någon symbol så tog denna haha. Hoppas ni gillar det ni ser. :)

Symbolen är efter en wiki för pälsare, och enligt där så är symbolen ''Phi'' bokstave ''F'' eller liknande, de sätter lite klor ovan och vips blir det ''Phi-Paw'' = ''Fur-Phaw''
Gyazo link som vanligt, inga virus
https://gyazo.com/d1a2aa9c7312fa7586c5548b02127924

Tog drygt 1-2 veckor för leverans, de leverar lite annorlunda dock, dels för att det ska gå snabbt och smidigt.

Tack och hej!
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Unread postby C Lupus » 2016-05-13T21:48:03+00:00

Tassigt fina!
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Unread postby Snoken » 2016-05-14T11:32:17+00:00

Tack!

Fast de syns dåligt om det inte är bra ljus vilket jag blev lite besviken för men annars är de prima. Lite mer diskreta annars. ;)

Väldigt glansiga med, kanske är för att de är nya. Det såg mycket bättre ut på deras sida haha. fox_happeh
Homo Homini Lupus
Snoken
Nypälsare

Return to Konst & Hantverk