Sveazoos reservat för sällsynta arter

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Sveazoos reservat för sällsynta arter

Unread postby Fröken Keke » 2016-03-18T01:18:06+00:00

Visst, det finns miljarder olika sorters djur på Jorden, om man räknar bakterier, men det är för begränsat. Ibland måste man uppfinna egna arter och varelser.

I den här tråden visar vi arter vi har skapat, helst med lite info. Kanske man kan göra en grej där man ritar egna exemplar av andras skapelser?

På rak arm vet jag att jag har uppfunnit två arter, kanske fler, jag minns inte riktigt.

Snödjävul.png

Snödjävul
Apbesläktat djur som bor långt norrut där det är kallt. Väldigt tålig mot köld, tassar optimerade för att klättra i isiga berg, extremt skygg, så sällsynt att folk bara tror de är sagoväsen.
Skapade den i samband med en skoluppgift, skrev sedan en bilderbok om en av dem, men har inte visat den då jag inte blev nöjd.

Sänglejon.png

Sänglejon
Någon sorts kombination mellan lejon, fågel och björn. Trivs bäst under sängar och i mörker, även fast de verkar farliga är de gettersnälla. Inte alls så ovanliga, men eftersom de mest sover under barnsängar har inga vuxna zoologer undersökt dem eftersom de bara tror de är påhitt.
Designade bara den här för en bild i somras, men det kan hända att jag gör något mer med dem.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Re: Sveazoos reservat för sällsynta arter

Unread postby alexistar » 2016-03-18T02:20:40+00:00

Image

Rymdkaniner

Blev bannade från sin coola hemplanet för att de blev för många och sabbade ekosystemet (käkar mycket och ofta, helst schött) och deporterade av den planetens über-art till vårt lilla jorden under sent sjuttonhundratal.

De är snabba, smarta och lömska. Vissa är gettersympatiska, andra är ondskefulla rövhål. Precis som folk är mest!
Attachments
SVEAFUR.png
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Kobi » 2016-03-18T18:12:48+00:00

Fräcka arter ni skapat bägge två. Här ligger en själv i lä. Å andra sidan så har ens tankekraft och kreativa uttryck aldrig mynnat ut i någon egen art/djur.
There are times when you have to let go and accept we live in a strange universe. - Youtube commenter
Wut wut, up the kitty butt!
Kobi
Uppmärksam
Uppmärksam

Species: Leopard
Donation status: 300

Unread postby ratwolf » 2016-03-19T16:00:25+00:00

Råtvarg
ZBrush ScreenGrab01.jpg

Dold: Visa
sveata.png

Igentligen så var det väll Frenzze som gjorde första disignen på hur en Råtvarg ser utt

Men det var ju jag som tog de två orden och sate i hopp dom för att få ett namn till Xbox 360 online , så jag namnger mig som skaparen

Back historia. Dena varelse har aldrig blivit föd utan växt i ett lab och sen genetiskt modifierat med robot daller så som synen (idioter som inte kunde göra det på två sidor av huvudet)
Vid något tillfälle flydde specimentet från sin födelse plats , tog sitt skinn och gick ut (efter att ha mördat alla självklart)
Image

Och nu lever ett lyckligt live på landet
Image

Spindel troll

Image

Ovänlig varelse som lever för sig skälv i de djypa skogarna av Belgien , till synes har den ingen funktion att ta upp närig fören man kommer lite närmre till dens "händer" och ser att den har någon slags sug funktion
Uppsatt med fyra ögon i olika färger vilket leder till visa att ha teorier om att den kan se färger men bara en färg på vart öga

Existens vandrare
Image
Denna varelsen bara observerad i den sjunde dimensionen , är faktiskt en vänlig sak om du inte hotar den , till en början så kan denns uttseänd värka skärmande och hotfull , men så länge du inte gör hastiga rörelser eller kommenterar denns utseende så är det lugnt (ja den kan prata , dåligt men den kan)

Man duck
Image

Ää det är bara en medelålders man i en gul kostym

Fröken Keke wrote:Kanske man kan göra en grej där man ritar egna exemplar av andras skapelser?

Räv svamp
Image

Man kunde ju tro till en början att denna varelsen är en växt art till att börja med , men det är vad den vill att du ska tro med sitt svamp liknande ut seende så kan den kamouflera sig rät enkelt bland andra svampar och lura mindre gnagare eller insekter att komma tillräckligt nära den för att kunna äta dom.
Den här varelsen har observerats noggrant och man har sätt att den kan vara stilla sittande i flera dagar utan att röra sig eller äta , en teori är att den får en bit näring från sin under del så som ett träd (eller du vet en svamp)

Vingarna som den faktiskt har , har man bara set att den använder i absoluta nöd fall kan flyga en liten stund innan den måste landa igen , högst troligt bara för att komma undan närvarande fara,

Vet inte om de här räknas till just "egna exemplar av andras skapelser"
Muffet och husdjur från undertale
Image
Scrabs från Abe's odyssey
Image
Svin polis från Duke nukem
Image
ratwolf
Inofficiell donator i rum 207

Species: rat/wolf råt/varg... Typ
Steam: evol0monky666

Unread postby C Lupus » 2016-03-20T01:17:29+00:00

När jag såg rävsvampen så tänkte jag på farjebaldo.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby ratwolf » 2016-03-20T01:38:03+00:00

Det är baserat på hans skype
ratwolf