Kritisera bananers konst

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Kritisera barns konst

Unread postby Frenzee » 2014-02-06T19:03:00+00:00

I den här tråden så hjälps vi åt att läxa upp dåvarande oss själva, som blivit förevigade tack vare bland annat internet.

Säg sånt vi hade behövt höra för tio år sen (kanske mindre om man inte är så gammal, eller mer om man är gammal). Huvudsakligen kritiserar vi våra egna och varandras egna gamla skapelser, men det är okay att skälla ut någon annan från 2002 för deras korkade inlägg på Lunarstorm.

Dold: Visa
För 10 år sen var jag 17, fortfarande omyndig, jävligt omogen och allmänt sjukt jävla värdelös och finnig.
Det här var den första bilden jag laddade upp 2004

Image

Det har var mitt försök att göra realistisk färgläggning.
Ett totalt jävla misslyckande, uppenbarligen hade jag inget koncept av ljuskälla. Skuggorna är suddiga, otydliga, svarta och gråa fläckar. Försöket till pälsstruktur är pinsamt och påminner mig om Timmys saker. Den "realistiska" pälsstrukturen passar inte heller det minsta med dom stilistiska linjerna. Jag har ingen aning hur jag tänkte där. En av dom största felen i bilden är hur grå den är, det är för mycket grå i bilden. Tanken var att det skulle vara en grå dag men grå är aldrig grå, precis som svart aldrig är svart i verkligheten. Det behövs nyanser. Pinsammast i bilden är dom uppenbara photoshop-effekterna som används för grusgången och stendelen av muren.

Med tanke på att linjerna är ritade för hand så är det inte så illa, generellt. Lite mer variation i linjetjockleken hade varit bra men jag borde sluta att skita över bilderna med grå-grumlig photoshopfärgläggning. Jag slår vad om att jag använde burn tool för att skugga.

Här är ytterligare ett exempel på hur jag bara helt onanerar över en bild som kunde ha blivit ganska bra... om jag inte hade varit en idiot och läst på lite om Vietnam, vilket det här uppenbarligen föreställer. För det första använder VIetnam romerska tecken och inte påhittad Japanska. Pansarvagnen ser för övrigt tillochmed plattare ut än bakgrunden.

Image
Image

Jag vet inte vad tanken bakom den här var, men tydligen var det något i den som jag tyckte gjorde den värd att ladda upp. Jag hoppas verkligen inte att det var för att det skulle föreställa roligt.

Image
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Re: Kritisera barns konst

Unread postby Atte » 2014-02-06T19:35:02+00:00

Jag gör fel nu... Men du ritade typ bättre än väldigt många :I