Melin wrote:Såatteeeh.. Jag kom ju in på den däringa serietecknarskolan.
DarkPaladin wrote:Fråga, finns det en möjlighet för en 12 sidig serie?
Melin wrote:Jag har märkt att när jag har en serieidé som jag gillar, så kräver berättarflödet att den ska vara minst 15 sidor. Det är nästan lättare att komma på lite längre historier än väldigt korta.
DarkPaladin wrote:Jag undrar just nu om det finns mer andra regler om vad man får och inte får ha med i fanzinet. Typ cub och sånt? Inte för att jag ritar det men ändå
Frenzee wrote:Melin wrote:Jag har märkt att när jag har en serieidé som jag gillar, så kräver berättarflödet att den ska vara minst 15 sidor. Det är nästan lättare att komma på lite längre historier än väldigt korta.
Haha seriöst? Jag känner typ tvärtom, speciellt om man faktiskt ska få något klart.
Jag tycker att är kul att försöka trycka in så mycket händelse som möjligt i en ruta, om det inte blir för krystat.
DarkPaladin wrote:Man kanske ska göra en rolig serie om en tecknare som försöker göra en bra serie men får inget bra idé
DarkPaladin wrote:Man kanske ska göra en rolig serie om en tecknare som försöker göra en bra serie men får inget bra idé
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest