Drabbles på teman!

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Nytt tema?

Poll ended at 2013-02-19T14:59:19+00:00

Hollywood
1
11%
Önskedrömmar
5
56%
Internetauktioner
1
11%
Våld mot tjänsteman
2
22%

Total votes : 9

Drabbles på teman!

Unread postby alexistar » 2013-01-18T04:32:33+00:00

EDIT: Det aktuella temat är Förvandling

Wikipedia wrote:A drabble is an extremely short work of fiction of exactly one hundred words in length, not necessarily including the title. The purpose of the drabble is brevity, testing the author's ability to express interesting and meaningful ideas in an extremely confined space.

Så; exakt hundra ord, titeln exkluderad.
Man får vara så seriös/oseriös man vill.

VECKANS TEMA:
Sagofigursflirtar

Mitt bidrag!
En dag på stranden

Det rasslade i korgen Snorkfröken bar mot sin mjölkvita mage. Hon samlade snäckor och stenar och lade dem försiktigt i det medhavda flätverket.
Några meter bort stod Sniff och petade förstrött i sanden med ett stycke driftved.
”Snorkfröken, är du inte klar snart?” Frågade han otåligt.
”Varför står du bara där och glor? Du kunde ju stannat hemma om du inte vill hjälpa mig.”
Snorkfröken gav Sniff en vass blick medan hon fortfarande stod böjd med ryggen mot honom.
”Jag ville inte! Men du är ju så söt att man glömmer bort vad man vill.”
Snorkfröken rodnade genast något förskräckligt.

TIPS!
Använd Word för att hålla koll på antalet ord.
Om du inte har Word kan du exempelvis använda:
http://www.wordcounter.net/
Alternativt;
http://www.wordcountertool.com/
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Re: Drabbles på teman! Forumlek

Unread postby Owlor » 2013-01-18T12:41:30+00:00

Jag kör stenhårt på det här. fox_ebils

Baba Yaga

Kanske var det kylan som fått mig desperat efter en varm brasa, en säng och lite sällskap. Kanske var det den ryska vodkan som gått till mitt huvud. Kanske var det atmosfären som fick dina beniga armar att se smala och släta ut. Jag kanske vart fascinerad av din näsa, en riktig romersk snok... plus en tum eller så. Kanske var det ditt hus, jag måste erkänna, en stuga på kycklingben kan få många män på fall. Eller kanske var det helt enkelt att jag trodde jag hade chansen att få en fyrkant med mig, dig och dina två trillingsystrar....
The ringing of her laughter, it sounds like a Melody...
Owlor
Veteran utan titel!

Species: Uggla!

Unread postby alexistar » 2013-01-18T13:29:41+00:00

Vackert Owlor! Häxor behöver också kärlek.

Här är en subtil liten rackare:

Smeknamn

Bamse var trött i benen efter en långdragen bovjakt. Han hade jagat efter Vargen ända från Lille Skutts hus och de var nu båda långt, långt ute i skogen. Framför honom pustade förbrytaren med ett pärlhalsband i ena tassen och ett tillhygge i den andra. I vanliga fall hade Bamse lätt sprungit ikapp uslingen men idag var det ont om dunderhonung så han sparade vad som fanns till sist.
”Börjar du bli gammal, din lilla nallebjörn?” skrockade ulven.
”’Lilla Nallebjörn’ brukar bara min fru kalla mig. Lägg ner gulligheterna och ro hit stöldgodset, lilla vovven!”
Vargen tappade koncentrationen och snubblade.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby alexistar » 2013-01-18T16:19:57+00:00

DUBBELPOST!

Soupe de poisson, mon amour?
(Fisksoppa, min älskade?)

Det var en ovanligt kall och hård vinter i Mumindalen, men trots vädret höll Too-ticki som vanligt liv i det lilla båthuset som på somrarna tillhörde muminfamiljen. Genom att borra hål i den tjocka isen kunde hon fiska, och muminmamma hade som vanligt insisterat på att överlämna nyckeln till sin matkällare. En kväll när Too-ticki just tillagat en av sina bättre fisksoppor knackade någon på dörren.
”Släpp in mig är du snäll! Det är jag, fru Filifjonk.”
Too-ticki släppte in den alldeles stelfrusna madamen.
”Snälla rara, du behöver inte vara vaken bara för min skull.”
Filifjonkan himlade litet och log.

För att undvika TRIPPELPOST:

Vi för alltid

Alfons Åberg trummade med en blyertspenna mot sitt skrivbord. Han skulle få ihop en uppsats om övernaturliga fenomen, ett ämne han själv valt då alla niondeklassare fritt fick bestämma vad de ville skriva om.
”Kom igen! Det här borde du ha kläm på. Du har ju mig, för sjutton gubbar!”
”Mållgan. Låt mig vara ifred.”
”Säker på att du inte vill ha hjälp?”
”Inte av ett fantasifoster.”
”Det var det värsta!”
Mållgan strök sin kalla hand över Alfons huvud.
”Så kallar man väl inte sin bästaste bäste vän?”
Alfons tittade upp mot gestalten.
”Du kommer plåga mig för alltid, eller hur?”
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Riilu » 2013-01-18T18:00:32+00:00

Bamse och Dunderhonungen

Bamse var på väg till farmor uppe på det höga berget som vanligt. Han knackade på dörren och välkomnades varmt av farmor. Efter några minuter kom han bärandes ut med ett par ketchupröda burkar och vinkade hej då till farmor. Han gick ned för berget och suckade glatt ”Vilken härlig dag” tänkte Bamse medan han försiktigt balanserade de många burkarna. Plötsligt hördes ett högt tjut och han såg i ögonvrån den vit-blåa polisbilen komma rusandes. Snart låg Bamse på magen I gräset bakbunden med handklovar. ”Steroider är mycket olagligt Bamse, nu blir du världens mest inlåsta björn”
PUT THIS HOT DOG IN YOUR MOUTH
Riilu
Riila, en riktig kvinna

Species: Ödlejävel
Steam: nodaddyno
Katt eller hund: Katt

Unread postby Wani » 2013-01-18T18:15:35+00:00

Oj,upptäckte temat, var tvungen att skriva om skiten.

Musse drog kalle tätt intill sig innan han la armarna om honom. Han särade försiktigt på hans läppar och deras tungor lekte passionerat. Efter ett tag släppte Musse taget och istället greppade han tog om kalles fjäderbetäckta händer. Han gav ifrån sig ett dovt nästan öron bedövande skratt som skar i öronen innan han tittade ljupt in i Kalles ögon.
”Du Kalle, tur att våra fruar inte vet om detta annars skulle de fått spader”
”Jadu Musse,jag tycker vi lämnar dem och startar på nytt”
”Det tycker jag också”
Musse skrattde o knuffade ner Kalle i sängen. Fortfarande skrattandes.
Last edited by Wani on 2013-01-18T18:28:37+00:00, edited 1 time in total.
Wani
Verkligen inte Busig!

Species: Panter
Steam: ffunny

Unread postby alexistar » 2013-01-18T18:16:44+00:00

Riilu wrote:Bamse och Dunderhonungen

Bamse var på väg till farmor uppe på det höga berget som vanligt. Han knackade på dörren och välkomnades varmt av farmor. Efter några minuter kom han bärandes ut med ett par ketchupröda burkar och vinkade hej då till farmor. Han gick ned för berget och suckade glatt ”Vilken härlig dag” tänkte Bamse medan han försiktigt balanserade de många burkarna. Plötsligt hördes ett högt tjut och han såg i ögonvrån den vit-blåa polisbilen komma rusandes. Snart låg Bamse på magen I gräset bakbunden med handklovar. ”Steroider är mycket olagligt Bamse, nu blir du världens mest inlåsta björn”

MEN VAR ÄR FLIRTEN?

Jag får editera.

ÄNDRING:
”Steroider är mycket olagligt Bamse, och incest med farmor också. Fy skäms!”

Wani Ossy wrote:Han lurade i mörkret bakom ett träd i parken, egentligen skulle han tagit en bättre plats men nu var det försent.
På stigen som ledde ut mot kyrkogården vandrade hans offer, de dröjde inte länge innan mannen stod och betraktade trädet.
Han hoppade fram bakom det och pressade den vassa silver dolken rakt mot mannens hjärta, han tittade på medans den trängde djupt in i mannens hjärta.
Blodet siprade från dolken när han hade dragit ut den.
Han släpade mannen till den tomma graven ,slängde ner honom i gropen och täckte över.
Tänk att han äntligen hade fått döda sin egen far.

Samma här! Sagofigurerna saknas också.

ÄNDRING:
Findus lurade i mörkret bakom ett träd i parken, egentligen skulle han tagit en bättre plats men nu var det försent.
På stigen som ledde ut mot hönsgården vandrade hans offer, de dröjde inte länge innan mannen stod och betraktade trädet.
Han hoppade fram bakom det och pressade den vassa silver kuken rakt mot mannens stjärt, han tittade på medans den trängde djupt in i mannens anus.
Blodet siprade från dildon när han hade dragit ut den.
Han släpade mannen till den tomma sängen ,slängde ner honom under täcket och tog honom.
Tänk att han äntligen hade fått mötas på mitten fule gamle Pettson.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby VonGrim » 2013-01-18T18:27:48+00:00

>FÖR COPYRIGHTS ANLEDNINGAR SÅ HAR VI FINURLIGT ÄNDRAT NAMNET PÅ ALLA KARAKTÄRERNA I DENNA HISTORIA<

Regnbågs dush gick fram till Twalittens trädbibliotek, där hon slog sin stora strapon dase mot dörren. Spiken öppnade dörren men Regnbågs dushen bara spöa ner honnom med kucken och trillade in.
-TWALITTEN, Skrek Regnbågs dushen.
JAG HAVER KÖPET MIG EN STRAPPERON DILDOAPPARAT, OCH JAG KRÄVER LESPISK HEST SEX MED DIG!
Twalitten vred sim om, våldsamt slitande sin blick från sin bok, hon stirrade rakt in Regnbågs dushens stora gummi köttpåle. Och hon sa passionerat:
-LOLOKAY
Då drev Regnbågs dushen sin gummidase rakt up i rondellen på Twallitten, den var så lång så den kom ut genom hennes näsborre.
-ROFLMAOAOUCH, Sade Twalitten.
Sedan hadde de hård passionerad lespisk hestsecks i minst två månader.

THE END.
Jag hotar att stycka dig med en rostig gaffel för att jag tycker om dig, det är så jag visar min affektion!
VonGrim
Nypälsare

Species: Jag har ingen aning.
Steam: Grim The Grimy

Unread postby alexistar » 2013-01-18T18:33:09+00:00

VonGrim wrote:>FÖR COPYRIGHTS ANLEDNINGAR SÅ HAR VI FINURLIGT ÄNDRAT NAMNET PÅ ALLA KARAKTÄRERNA I DENNA HISTORIA<

Regnbågs dush gick fram till Twalittens trädbibliotek, där hon slog sin stora strapon dase mot dörren. Spiken öppnade dörren men Regnbågs dushen bara spöa ner honnom med kucken och trillade in.
-TWALITTEN, Skrek Regnbågs dushen.
JAG HAVER KÖPET MIG EN STRAPPERON DILDOAPPARAT, OCH JAG KRÄVER LESPISK HEST SEX MED DIG!
Twalitten vred sim om, våldsamt slitande sin blick från sin bok, hon stirrade rakt in Regnbågs dushens stora gummi köttpåle. Och hon sa passionerat:
-LOLOKAY
Då drev Regnbågs dushen sin gummidase rakt up i rondellen på Twallitten, den var så lång så den kom ut genom hennes näsborre.
-ROFLMAOAOUCH, Sade Twalitten.
Sedan hadde de hård passionerad lespisk hestsecks i minst två månader.

THE END.

Ze magnifique! Strålande! Perfekt!... men MLP är inte riktigt sagofigurer. Eller? Det kanske kan få räknas.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby VonGrim » 2013-01-18T18:36:30+00:00

Vad definierar egenteligen en Sagofigur?
Vi kan dra detta till en enorm och underbar diskussion av de kulturella standardensom definerar en sagoigur bort från en enkel påhittad figur.
Eller så kan vi bara uppskatta min djupa och romantiska historia om två unga hestar som har funnit meningsfull kärlek även fast den sociala normen säger olikt.
Jag hotar att stycka dig med en rostig gaffel för att jag tycker om dig, det är så jag visar min affektion!
VonGrim
Nypälsare

Unread postby Owlor » 2013-01-18T18:37:47+00:00

alexistar wrote:Ze magnifique! Strålande! Perfekt!... men MLP är inte riktigt sagofigurer. Eller? Det kanske kan få räknas.

JAg var inte ens säker på om mumin egentligen skulle räknas, en saga för mig är saker som bröderna grimm och tusen och en natt, folklore, mumin är ju författat. Vi skulle behöva en bra definition om vad e "sagofigur" är.
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby alexistar » 2013-01-18T18:41:26+00:00

Owlor wrote:
alexistar wrote:Ze magnifique! Strålande! Perfekt!... men MLP är inte riktigt sagofigurer. Eller? Det kanske kan få räknas.

JAg var inte ens säker på om mumin egentligen skulle räknas, en saga för mig är saker som bröderna grimm och tusen och en natt, folklore, mumin är ju författat. Vi skulle behöva en bra definition om vad e "sagofigur" är.

Jag har funderat på det själv. Jag tänkte mest figurer som varit med i sagoböcker. Men eftersom det säkert finns sagoböcker om Min Lilla Ponny och Kalle Anka etc. att köpa om man letar rätt på dem är det en ganska lös beskrivning. Jag antar att alla figurer som möjligtvis skulle kunna platsa i en sagobok för barn/tonåringar räknas. Alltså funkar allt från Baba Yaga till Musse Pigg, men att skriva om exempelvis Batman är att töja på det. Vad tycker ni?

Wani Ossy wrote:Oj,upptäckte temat, var tvungen att skriva om skiten.

Musse drog kalle tätt intill sig innan han la armarna om honom. Han särade försiktigt på hans läppar och deras tungor lekte passionerat. Efter ett tag släppte Musse taget och istället greppade han tog om kalles fjäderbetäckta händer. Han gav ifrån sig ett dovt nästan öron bedövande skratt som skar i öronen innan han tittade ljupt in i Kalles ögon.
”Du Kalle, tur att våra fruar inte vet om detta annars skulle de fått spader”
”Jadu Musse,jag tycker vi lämnar dem och startar på nytt”
”Det tycker jag också”
Musse skrattde o knuffade ner Kalle i sängen. Fortfarande skrattandes.

Skitbra! Fortsätt så.
Är det Musse eller Kalle som är mannen i sängkammarn'?
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby VonGrim » 2013-01-18T18:48:14+00:00

Hittade sago boken mina karaktärer kommer ifrån

Image
VonGrim
Nypälsare

Unread postby Owlor » 2013-01-18T18:57:56+00:00

alexistar wrote:Jag har funderat på det själv. Jag tänkte mest figurer som varit med i sagoböcker. Men eftersom det säkert finns sagoböcker om Min Lilla Ponny och Kalle Anka etc. att köpa om man letar rätt på dem är det en ganska lös beskrivning. Jag antar att alla figurer som möjligtvis skulle kunna platsa i en sagobok för barn/tonåringar räknas. Alltså funkar allt från Baba Yaga till Musse Pigg men att skriva om exempelvis Batman är att töja på det. Var tycker ni?

Kort sagt, om man skulle kunna tänka sig att nån skulle kunna läsa om figuren för ett barn innan de ska sova så är det en sagofigur?
Hittade sago boken mina karaktärer kommer ifrån

Är det här vad du kommer läsa för dina framtida barn innan de går och lägger sig? fox_ds

Fängelsebete
Hattmakaren tittade ut över folksamlingen. Det var en brokig skara som bestod av ungefär lika delar djur och spelpjäser men som alla skrek samma sak: ”Av med hans huvud, av med hans huvud!”

Han mindes hur drottningens vakter hade kommit och stört honom mitt i hans teparty och släpat iväg med honom. Påskharen stod någonstans i publiken och trots att hattmakaren inte kunde se det så visste han att haren fortfarande höll en kopp te.

Skarprättaren tvingade ner Hattmakaren på stupstocken och över massans dån så kunde ingen höra hans protest:
”Men hon SA att hon var arton!”
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby alexistar » 2013-01-18T18:59:07+00:00

VonGrim wrote:Hittade sago boken mina karaktärer kommer ifrån

Jag lovar, det finns nog riktiga. Hasbro + pappersbetallappar = sant.

@ Owlor

HAHAHHAAHAHHAA!! Jag dööör.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby VonGrim » 2013-01-18T19:34:15+00:00

Hasbrå såg på betalpapperslappen När den stog vid baren, dess klänning nätt hängade vid dess midja, han kunde se att hon inte hadde trosor. Hasbros hjärta bultade när han gick närmare, drink i hand. Han drog sin arm om hennes axel, och stälde den frågan som hadde bränt i honnom nu sp länge.
-HEY BBY, SKAVI mötas på mitten?
betalpapperslappen prasslade bara, eftersom det var en tjuga och hadde ingen mun. men Hasbro tog det som ett Ja och drog med henne till toaletten.
VonGrim
Nypälsare

Unread postby alexistar » 2013-01-18T19:37:25+00:00

VonGrim wrote:Hasbrå såg på betalpapperslappen När den stog vid baren, dess klänning nätt hängade vid dess midja, han kunde se att hon inte hadde trosor. Hasbros hjärta bultade när han gick närmare, drink i hand. Han drog sin arm om hennes axel, och stälde den frågan som hadde bränt i honnom nu sp länge.
betalpapperslappen prasslade bara, eftersom det var en tjuga och hadde ingen mun. men Hasbro tog det som ett Ja och drog med henne till toaletten.

Företaget Hasbro är ingen sagofigur fox_ds

Det är inte 100 ord heller, bara 82. Skärpning.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby VonGrim » 2013-01-18T19:46:34+00:00

Barack Obama gick fram till Romny.
-On part of the United Nations, uuuh, i hereby declare, uuuh, that you are damn fine.
Och då sa Romny:
-ALALFALFALFALFALFALFLAFLAFAL
Och sedan hadde de sex.
VonGrim
Nypälsare

Unread postby Owlor » 2013-01-18T19:47:57+00:00

alexistar wrote:
VonGrim wrote:Hasbrå såg på betalpapperslappen När den stog vid baren, dess klänning nätt hängade vid dess midja, han kunde se att hon inte hadde trosor. Hasbros hjärta bultade när han gick närmare, drink i hand. Han drog sin arm om hennes axel, och stälde den frågan som hadde bränt i honnom nu sp länge.

Företaget Hasbro är ingen sagofigur fox_ds

Det är inte 100 ord heller, bara 82. Skärpning.

Av med huvudet på dem som inte klarar ordränkingen! fox_ebils
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby alexistar » 2013-01-18T19:52:54+00:00

VonGrim wrote:Barack Obama gick fram till Romny.
-On part of the United Nations, uuuh, i hereby declare, uuuh, that you are damn fine.
Och då sa Romny:
-ALALFALFALFALFALFALFLAFLAFAL
Och sedan hadde de sex.

Du måste följa temat och skriva en drabble. En drabble är precis hundra ord lång.
Det här är inte /ir/ så om du inte följer trådreglerna och istället spammar nonsense kommer du att få en varning.
/mod
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Next

Return to Konst & Hantverk