SveaFur Fanzine 2013

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Re: SveaFur Fanzine 2013

Unread postby Cadman » 2013-01-17T15:27:13+00:00

Owlor wrote:Jag har alla skisser klara nu i alla fall, om du vill Zee så kan jag visa vad jag håller på med. fox_xd

Det har säkert redan sagts, men om du ska posta något i tråden, lägg det i en [spoiler] :3. Jag vill i alla fall inte se något förrän jag faktiskt håller det i handen.
blubb blubb voff voff
Cadman
Furluminat
Furluminat

Species: Före detta kostymfisk
Donation status: 10 fiskdollar
Katt eller hund: Hund

Unread postby Fröken Keke » 2013-01-17T15:43:30+00:00

Frenzee wrote:Jag kommer inte hålla på att låtsas som om det här är större än det är och kräva påskrifter eller annat töntigt skit men jag skulle vilja att alla som är med låter bli att posta det ni har skapat åt projektet på nätet för att vi ska kunna dra ut pappersbetallappar på det. Ni gör vad ni vill med det ni har gjort men det vore bäst om vi höll det i en stängt grupp (se nedan) tills vidare. Att posta lite sneak-peeks är ingen big deal däremot.

Där.

Men Skypegruppen känns lite mer okej.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10

Unread postby Owlor » 2013-01-17T15:46:37+00:00

Cadman wrote:
Owlor wrote:Jag har alla skisser klara nu i alla fall, om du vill Zee så kan jag visa vad jag håller på med. fox_xd

Det har säkert redan sagts, men om du ska posta något i tråden, lägg det i en [spoiler] :3. Jag vill i alla fall inte se något förrän jag faktiskt håller det i handen.

Det är som Keke säger, jag tar det via skype-gruppen.
The ringing of her laughter, it sounds like a Melody...
Owlor
Veteran utan titel!

Species: Uggla!

Unread postby Owlor » 2013-01-18T18:00:19+00:00

Har vi bestämt oss för språket än? Jag kör helst på engelska oavsett, spelar det nån roll om några av serierna är på svenska och några på engelska? Alla kan ju båda språken i vilket fall som helst, och om vi har folk som bara kan engelska så förstår de de flesta serier i alla fall. Jag kan få klart en av serierna ganska så snart om jag bara får klarhet i det.
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby No.13 » 2013-01-18T18:41:53+00:00

Jag kommer göra min serie både på engelska och svenska.
Image

Z13 4/7-15 <3
AKA: RideTheWhiteCat @ överallt nu för tiden
No.13
Suger mest
Suger mest

Species: Galen katt-dam
Steam: Kattfejs
Donation status: 1000
Katt eller hund: Katt

Unread postby Fröken Keke » 2013-01-18T20:26:10+00:00

Frenzee wrote:-Skriv på Svenska, det kommer att säljas i VÄLFÄRDIA. Det går alltid att översätta i efterhand om man t.ex. vill ha upp det på nätet.

Tycker vi kör på svenska, mycket coolare så.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Owlor » 2013-01-18T20:30:55+00:00

Fröken Keke wrote:
Frenzee wrote:-Skriv på Svenska, det kommer att säljas i VÄLFÄRDIA. Det går alltid att översätta i efterhand om man t.ex. vill ha upp det på nätet.

Tycker vi kör på svenska, mycket coolare så.

Men Zee sa ju att han kanske hade ändrat sig, fick vi nån klarhet om han har gjort det eller inte? Jag vill helst skriva på engelska om det går så jag skriver bara på svenska om jag måste. fox_mowrms
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby No.13 » 2013-01-18T22:17:24+00:00

Frenzee wrote:ALSO: jag överväger om vi inte ska byta över till Engelska ändå?

Den är tänkt att säljas på båda Nordic Fuzz Con och SPX.
Men på Nordic Fuzz Con kommer det vara nästan hälften ickesvenskar.

Fast på SPX kommer det och andra sidan att se ganska töntigt ut (tycker jag) med ett fanzin på engelska.
Jag kommer inte ha tid att sitta och översätta allt, för att göra två versioner heller. Ett annat alternativ skulle vara om alla gör två versioner av textningen.

Tolka själv som du vill.
Image

Z13 4/7-15 <3
AKA: RideTheWhiteCat @ överallt nu för tiden
No.13
Suger mest
Suger mest

Species: Galen katt-dam
Steam: Kattfejs
Donation status: 1000

Unread postby Owlor » 2013-01-18T22:40:04+00:00

No.13 wrote:
Frenzee wrote:ALSO: jag överväger om vi inte ska byta över till Engelska ändå?

Den är tänkt att säljas på båda Nordic Fuzz Con och SPX.
Men på Nordic Fuzz Con kommer det vara nästan hälften ickesvenskar.

Fast på SPX kommer det och andra sidan att se ganska töntigt ut (tycker jag) med ett fanzin på engelska.
Jag kommer inte ha tid att sitta och översätta allt, för att göra två versioner heller. Ett annat alternativ skulle vara om alla gör två versioner av textningen.

Tolka själv som du vill.

JAg vill ha ett ordentigt, definitivt svar. fox_hmms Men jag tänker fan inte göra två versioner, antagligen byter vi till engelska, (helt eller delvis), eller så gör vi allt på svenska. Jag skulle ha kunnat haft en serie helt klar om jag bara fått göra som jag ville med språket! fox_pms

Jag blir sur för mitt största problem har varit textningen eftersom alla mina serie-fonter är engelska så jag har försökt hitta en bra lösning men inte funnit något. JAg har velat göra det på engelska från första början, men det har inte ens varit på tapeten att ha det på engelska. Och sen helt plötsligt så är Zee bara "ja men ska vi ta det på engelska trots allt?" :evil:

förfan, då hade jag inte behövt krångla! Nu är det fan för sent att ändra sig, det går inte bara att byta språk hux flux, jag behöver veta vilket det ska vara i för att kunna planera serien, så du kan inte bara vräka ur dig nått sånt där utan att se till att du kan vara runt omkring tills det blir bestämt konkret hur vi gör åtminstonde
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2013-01-20T21:20:21+00:00

Det var ett förslag, inget annat owlor. Jag skulle inte bara ändra något helt plötsligt, så här sent.
Jag säger som Keke att Svenska är coolare men ni som vill kan OCKSÅ göra en engelsk textning, så kanske jag mosar ihop en engelsk version, om det blir tid över. Men det tvivlar jag på
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Owlor » 2013-01-20T21:26:19+00:00

Frenzee wrote:Det var ett förslag, inget annat owlor. Jag skulle inte bara ändra något helt plötsligt, så här sent.
Jag säger som Keke att Svenska är coolare men ni som vill kan OCKSÅ göra en engelsk textning, så kanske jag mosar ihop en engelsk version, om det blir tid över. Men det tvivlar jag på

Okej då vet jag. Då kör jag nog så att ena serien blir på engelska, andra på svenska. För den ena serien var skriven på engelska från början och har bland annat en engelsk ordlek. Vad tror du om iden att ta med översättningar på slutet eftersom den andra serien består av numrerade captions (den är typ en illustrerad lista) så jag kan lätt ha en appendix på slutet med alla captions på engelska. Och eftersom den är strulturerad som en bok (första serien är ett omslag) så skule jag kunna få till det snyggt som baksida utan att det skulle kännas för konstigt. Eller låter det som en otroligt töntig ide? fox_xd
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Owlor » 2013-01-21T15:16:22+00:00

Okej, jag drar mig nog officiellt ur. Det har faktiskt inte göra med att jag inte orkar jobba med Zee (det är ingen som kommer tro mig, eller hur? fox_ds Visst, det faktum att det känns som om alla mina frågor och förslag blir ignorerade tills det är försent gjorde beslutet ganska enkelt. fox_mowrms ) utan mer att jag tror inte formated jag vill ha för serien kommer passa bra i en fanzine. Så som jag ritat den så är den ganska decompressed, med formatet 2-2-1-2-1 (rutor per sida), och i en fanzine skulle det bara slösa på sidor. Då är det bättre att köra serien som en internetgrej istället, och det betyder att jag troligtvis inte kommer ha tid att göra en vettig serie till zinet. fox_shiftehs
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Svartvarg » 2013-01-21T15:17:13+00:00

synd owlor. Jag går med!
Svartvarg
Once you go black you never go back

Species: Negerulf

Unread postby Owlor » 2013-01-21T16:42:35+00:00

Svartvarg wrote:synd owlor. Jag går med!

Tänker inte ljuga och säga att jag inte är sur på Zee, det verkar finnas på världskartan för honom att han kunde hanterat situationen bättre. Typ han kunde ha svarat nått kort som "helst svenska, engelska om vi hinner", eller "tar det sen, upptagen" även från en mobil. Sen så har vi hans irriterande dubbel-standard där om han missförstår mig så är det mitt fel för jag är otydlig, men om jag missförstår honom så är det mitt fel som inte läste tillräcklgit noga, även om jag vid det tillfälet inte HADE tillräckligt med information för att kunna göra annat än att gissa mig till vad han menade och jag inte är telepatisk. fox_ds "Jag överväger att byta till engelska" låter ju som om det är det huvudsakliga förslaget... fox_mowrms Men i grund och botten så var det bara otur att hela scenariot spelade ut sig på precis sånt sätt att det gick mig på nerverna som mest, och det är ganska komiskt att inse hur dåligt timat det var. fox_xd Så det i sig skulle inte vara nog att driva bort mig, jag menar, missförstånd händer och det var troligtvis 45% mitt fel i vilket fall som helst. fox_ehehs

Däremot så märker jag väldigt tydligt att jag inte klarar av formatet, jag är inte van att tänka på grejer som att jag inte har hur många sidor som helst eller att jag inte kan använda färger, och det känns inte som det är driekt nått nån kan hjälpa mig med, borde övat mig mer på svartvita serier innan. OCh eftersom min huvudprioritet är att göra en så bra serie som möjligt så tror jag det är bättre att jag gör den som jag är bekväm med, i färg och decompressed, än att jag gör en halvdan serie som folk bläddrar förbi. Då känns det bättre om svartvarg tar över mina sidor och jag håller mig till det jag är bra på, dåliga webserier och att gå admins på nerverna. fox_nosebleed
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2013-01-21T17:55:00+00:00

Svartvarg wrote:synd owlor. Jag går med!

Jää! Soft.

Owlor wrote:Tänker inte ljuga och säga att jag inte är sur på Zee, det verkar finnas på världskartan för honom att han kunde hanterat situationen bättre. Alla admins är elaka och jag har problem med saker som ingen annan har problem med. Det är synd om mig, bara så att alla vet.
stfu smirre
Jag jobbar just nu alla dagar i veckan den här månaden för att ha råd med resa, fanzintryckning, liv och eventuella böter, jag har haft husrannsakan hemma och möten med advokater och poliser inför eventuell rättegång, jag måste förbereda inför en treveckors backpacker-resa i ett tropiskt land, om en månad. Förlåt för all stress som jag måste ha orsakat i ditt fullspäckade liv, genom att inte svara inom en tidsperiod som passade dig. Jag ska försöka hantera situationen bättre nästa gång, genom att göra bättre prioriteringar.

Owlor wrote:Däremot så märker jag väldigt tydligt att jag inte klarar av formatet, jag är inte van att tänka på grejer som att jag inte har hur många sidor som helst eller att jag inte kan använda färger, och det känns inte som det är driekt nått nån kan hjälpa mig med, borde övat mig mer på svartvita serier innan. OCh eftersom min huvudprioritet är att göra en så bra serie som möjligt så tror jag det är bättre att jag gör den som jag är bekväm med, i färg och decompressed, än att jag gör en halvdan serie som folk bläddrar förbi.

Ja livet är hårt

Owlor wrote:Då känns det bättre om svartvarg tar över mina sidor och jag håller mig till det jag är bra på, dåliga webserier och att gå admins på nerverna. fox_nosebleed

Det finns inget begränsat antal sidor, du skulle få plats, men antagligen kanske behöva trycka ihop panelerna lite, för att hålla kostnaderna nere.
Image
Frenzee

Unread postby Mondegreen » 2013-01-21T20:03:23+00:00

Fröken Keke wrote:Just det, Mondegrön.
Mondegreen wrote:I'm gonna have to skip this. Nerve damage in the arm, no idea when I can draw again, don't want to make promises I can't keep.

Looking forward to seeing your finished product!

Det där var första november, säkert att du inte har lagat armen nu?

Slowly getting better, but still fucked up, may be a further few months before it's OK again. The doctor upped the painkillers to a freakin' opiate just so I could function. I can draw (have uploaded a few things to my FA), but arm use is slow and unpredictably off/on. So I don't want to work with anything even resembling a deadline.
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Frenzee » 2013-01-21T20:19:40+00:00

Do it anyway. And if you miss the deadline, well then you still have FA.
RAJT?
Image
Frenzee

Unread postby Mondegreen » 2013-01-21T20:31:31+00:00

Well. I have thought up no suitable ideas since I was not going to participate in the first place. I'll get back to you if I do.
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Fröken Keke » 2013-01-21T20:41:52+00:00

Frenzee wrote:Do it anyway. And if you miss the deadline, well then you still have FA.
RAJT?

Den bästa filosofin.
Image
Image
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Unread postby Frenzee » 2013-02-10T03:26:45+00:00

Jag hoppas det går framåt för folk, jag drar snart till vietnam och kommer inte kunna hjälpa särskilt aktivt om hjälp skulle behövas, fram till deadline.
Image
Frenzee

PreviousNext

Return to Konst & Hantverk