Vad har du lust att rita/skriva?

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Re: Vad har du lust att rita/skriva?

Unread postby Frenzee » 2011-06-04T02:48:48+00:00

Foxfair wrote:Do IT!!!

and do it NOW!!!!!!!!!!!!!!!

Alla ursäkter är ogiltliga... fox_pms

Förutom tidsfaktorn?
Jag jobbade sen jag gick upp. Sen gick jag ut och nu ska jag sova för att jag jobbar imorgon.Jag hade kunnat gå hem direkt efter jobbet och göra serien men då hade jag inte haft något att "skriva" om. Det har jag nu. Jag antar att jag får delvis skriva dom retroaktivt.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby Mondegreen » 2011-06-04T16:15:41+00:00

Frenzee wrote:Jag jobbade sen jag gick upp. Sen gick jag ut och nu ska jag sova för att jag jobbar imorgon.Jag hade kunnat gå hem direkt efter jobbet och göra serien men då hade jag inte haft något att "skriva" om. Det har jag nu. Jag antar att jag får delvis skriva dom retroaktivt.

You don't need something to write about, really
Look at James Kochalka's comic diary American Elf, jackshit happens in most of them (and they're boring to read IMO, but hey, it's diary comics...)
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Frenzee » 2011-06-04T16:24:41+00:00

Fast jag har ganska mycket roliga saker att skriva om, det är så jag har fått ideen. Det är ofta jag är på väg hem på kvällen och tänker "det här måste jag göra en serie av" men det blir aldrig av. Fast jag tror att om jag disciplinerat skulle jobba på ett sånt projekt så skulle jag inte ha mycket att skriva om för då skulle jag bara sitta hemma och jobba på det istället.

Fast det roliga hade nog varit att innehållsmässigt så hade den stuckit ut en del från andra furryserier.
Det hade iof, antagligen påmint en hel del om Rocky som är closet-furry.
Image
Frenzee

Unread postby Mondegreen » 2011-06-04T16:40:17+00:00

Makes sense, Rocky really is a diary comic of sorts
This just shows that Martin Kellerman has a life that's far more amusing to read about than James Kochalka does
Drink & debauchery = good writing material; family bliss = not so much :3
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Frenzee » 2011-06-04T17:10:53+00:00

Mondegreen wrote:Drink & debauchery = good writing material; family bliss = not so much :3

Haha WORD.

Fan att jag bor i VÄLFÄRDIA. Om jag skulle köra igång det projektet skulle jag bara bli en Rocky-ripoff i folks ögon.
Jag antar iof att min målgrupp skulle kunna bli Internationella furries. Det är det ju, än så länge ganska nytt.

Fast... Furries vill inte läsa om sånt. Furries vill troligtvis läsa om fiskläppade pojkar med brudhöfter som sätter på sina klasskompisar för att trösta sina daddy-issues eller om stortuttade brudar som gifter sig och är polare med porrstjärnor... med daddy-issues.
Image
Frenzee

Unread postby Owlor » 2011-06-04T17:37:31+00:00

Yobie wrote:
Owlor wrote:Dito, en som handlar om en liten flicka som tar jobb hos Anubis som Döden, hennes jobb är att eskortera döda människor till tunnelbanetåget mot efterlivet som styrs av en tapir. Tåget alltså, inte efterlivet.

FTFY

är du dum i huvudet? Tapirer kan inte styra ett tunnelbanetåg, de äter folks drömmar. Efterlivet kanske styrs av en tapir, vad vet jag, det känns som ungefärr rätt, men tunnelbanetåg styrs inte av tapirer, ajg vet inte ens om de styrs överhuvud taget, allt ä väl datoriserat.
The ringing of her laughter, it sounds like a Melody...
Owlor
Veteran utan titel!

Species: Uggla!

Unread postby SilentStranger » 2011-06-04T19:21:42+00:00

Jag har velat göra en dagboks serie, men problemet är att mitt liv är så jävla tråkigt att serien bara skulle vara deprimerande XD
SilentStranger
Officiellt sur

Species: ....god only knows

Unread postby Frenzee » 2011-06-04T19:26:13+00:00

Hade konstnärer hållt sig från att skapa bara för att verket var deprimerande så hade det varit ganska tomt i bland annat literaturen.
Image
Frenzee

Unread postby Foxfair » 2011-06-04T21:00:30+00:00

Frenzee wrote: Fan att jag bor i VÄLFÄRDIA. Om jag skulle köra igång det projektet skulle jag bara bli en Rocky-ripoff i folks ögon.
Jag antar iof att min målgrupp skulle kunna bli Internationella furries. Det är det ju, än så länge ganska nytt.

Fast... Furries vill inte läsa om sånt. Furries vill troligtvis läsa om fiskläppade pojkar med brudhöfter som sätter på sina klasskompisar för att trösta sina daddy-issues eller om stortuttade brudar som gifter sig och är polare med porrstjärnor... med daddy-issues.

Ahahahaha....

Vad är viktigast Zäta? att folk läser eller att du får uttrycka dig?
Foxfair
Veteran utan titel!

Species: Fox
Katt eller hund: Hund

Unread postby SilentStranger » 2011-06-04T21:34:46+00:00

Frenzee wrote:Hade konstnärer hållt sig från att skapa bara för att verket var deprimerande så hade det varit ganska tomt i bland annat literaturen.

Jo men det är ju inte ens deprimerande på ett intressant sätt, som typ, Kafka, där depressionen har ett lager av svart humor över sig, eller Hemingway, som egentligen är met ett monument överalkoholism än något annat.
SilentStranger
Officiellt sur

Species: ....god only knows

Unread postby Fröken Keke » 2011-06-04T22:30:54+00:00

Jag tycker de serier du gör nu är mycket bättre och roligare än eventuella dagboksserier. Lite överdrivna situationer och sådant är mer kul.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10

Unread postby Owlor » 2011-06-04T22:38:47+00:00

SilentStranger wrote:
Frenzee wrote:Hade konstnärer hållt sig från att skapa bara för att verket var deprimerande så hade det varit ganska tomt i bland annat literaturen.

Jo men det är ju inte ens deprimerande på ett intressant sätt, som typ, Kafka, där depressionen har ett lager av svart humor över sig, eller Hemingway, som egentligen är met ett monument överalkoholism än något annat.

FDet finns en serie som helt och hållet handlar om en vakthud som är så arg att han inte rör på sig över huvud taget, även om du bokstavlgit talat inte flyttarp å dig så kan du skapa en intressant serie om det,
The ringing of her laughter, it sounds like a Melody...
Owlor
Veteran utan titel!

Species: Uggla!

Unread postby Yobie » 2011-06-05T12:33:30+00:00

Kanske är det bättre om det får stanna på det teoretiska stadiet. För man vet ju aldrig vad som kan hända i framtiden, paradigmer kan förändras oförutsägbart och resultatet kan bli dåligt.

Det sagt, jag tycker absolut ni bör fortsätta på den inslagna vägen, om inte annat så för att det är spännande!

Jag håller helt med dig i det Keke.
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Vlad the impala » 2011-06-05T13:14:15+00:00

Jag har bråttstycken av en mastodont-berättelse i huvudet.
Det ska handla om demoner men vara en omtolkning om vad demoner egentligen är. Jag hade inte tänkt göra dem snälla och knullvänliga på samma sätt som vampyrer och varulvar har blivit men att man ska ha förståelse för dem i alla fall. Typ, de besätter bara människor för att få uppleva något, eftersom deras egen dimension är så trist och grå samt att deras egen existens är en smula meningslös då de kan leva ungefär hur länge som helst... etc.
Samtidigt ska det vara tydligt att de resonerar om saker på ett helt annat sätt än människor och har radikalt annorlunda värderingar. Man ska inte kunna relatera fullständigt.

Problemet är att jag känner för mycket prestige redan nu. Jag har tyvärr läst American gods av Neil Gaiman som var grymt efterforskad och jag vågar knappt skriva en rad förrän jag har läst på om allt som har med demon-myten att göra (vilket jag inte ens har börjat med). fox_sads
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Foxfair » 2011-06-08T03:27:45+00:00

Jag vill göra en furry serie... men mina art skillz är för dåliga... >:C

Tråkigt bara att man inte kan köpa art skillz upgrades... skulle behövas...

Jag sitter därför och undrar, i farhågor, om det verkligen går att utveckla sig till önskad nivå... eller om man har genetiska förhinder, typ inte har vissa motoriska förmågor som krävs...

Eller om man behöver en viss motorisk färdighet som bara kan inläras under uppväxt åren...?

Med andra ord redan omöjligt...

Dessutom är man färgblind...

Värst av allt... varför ägnar jag ens tid åt saken... fox_sads

fail på förhand...

:C

Nu ska jag sitta i ett hörn och tycka synd om mig själv ett tag och låtsas att jag är ett emo på riksnivå... världen furstår nämligen inte mig... buähähähä...
Foxfair
Veteran utan titel!

Species: Fox

Unread postby Fröken Keke » 2011-06-08T03:36:03+00:00

Foxfair wrote:Dessutom är man färgblind...

Gör inget, de bästa serierna är svartvita ändå, så.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke

Unread postby Emprah Marton » 2011-06-08T13:48:32+00:00

Foxfair då... Vad jag känner igen mig själv i dig. Det som jag känner igen mest är nog:

Foxfair wrote:Jag sitter därför och undrar, i farhågor, om det verkligen går att utveckla sig till önskad nivå... eller om man har genetiska förhinder, typ inte har vissa motoriska förmågor som krävs...

Den tanken skrämmer mig minst lika ofta som dom skrämmer dig, men även om jag bara har förbättrats marginellt är du beviset på att det går att öva sig upp. Apropå upp, upp med hakan! En serie av dig vore fullt acceptabel, och jag skulle gärna läsa den och ta lektioner av dig, för jag anser dig vara bättre än mig! Du är ju dessutom initiavtivrik, övertala inte dig själv om motsatsen!

/Ditt fan(inte älskare! >_<), Emprah Marton. Fast geten Vustex verkar ju ha en del på gång med FF's pälson...
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Species: Monsterget
Steam: Borgbob/Golden Goat

Unread postby Yobie » 2011-06-09T00:11:44+00:00

Jag har lust att skriva... en tråd.
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Emprah Marton » 2012-11-29T22:11:40+00:00

En amerikan och en europé blir kära i varandra och skriver till varandra över internet. Krig bryter ut mellan EU och USA. Europén blir inkallad och landsätts allt närmare den ort där hans förälskelse bor...
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Species: Monsterget
Steam: Borgbob/Golden Goat

Unread postby Räven Anton » 2012-11-29T22:24:24+00:00

Jag har lust att göra iallafall en kort animerad sak som består av handritade svartvita skisser. Så jag har något att lägga på min youtube kanal (förutom framtida recensioner av airsoftvapen).
Problemet är tid & att jag är alldeles för lat.
HWARR!
Kakmonstret!
Räven Anton
Duktig postare

Species: Vargarnas sexleksak
Steam: Anton the Fox

PreviousNext

Return to Konst & Hantverk