Hur skissar du?

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Re: Hur skissar du?

Unread postby Yobie » 2010-09-26T10:31:28+00:00

Fröken Keke wrote:kroppsbollar

Image
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Owlor » 2010-10-01T14:20:22+00:00

Eftwrsom skissining inefattar att skissa på historier, alla författare här, hur outlinar du? och om du både skriver och ritar, som jag gör, märker du att du jobbar med ungefär motsvarande metod, till den grad som text och bild går att jämföra? jag märker att jag på liknande sätt skissar en hel massa i flera version, som demonstrerat ovan. Nån som nästan enbart skriver rakt av, nån som skriver ännum er outlines?
The ringing of her laughter, it sounds like a Melody...
Owlor
Veteran utan titel!

Species: Uggla!

Unread postby Fröken Keke » 2010-10-01T14:25:36+00:00

Owlor wrote:Eftwrsom skissining inefattar att skissa på historier, alla författare här, hur outlinar du? och om du både skriver och ritar, som jag gör, märker du att du jobbar med ungefär motsvarande metod, till den grad som text och bild går att jämföra? jag märker att jag på liknande sätt skissar en hel massa i flera version, som demonstrerat ovan. Nån som nästan enbart skriver rakt av, nån som skriver ännum er outlines?

Jag skriver typ bara i relation till skolan, men då är det alltid rakt uppochner. Oftast har jag väl en idé i huvudet om vad jag ska skriva, men bortsett från det är det så kronologiskt som man kan.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby SilentStranger » 2010-10-02T02:39:02+00:00

Image

Ett exempel på något jag skissade på fri hand, med bläck visserligen, men med samma tillvägagångssätt som jag brukar, med en snabb streckgubbe för poser och binkel, och sen på med så många detaljer jag kan.
SilentStranger
Officiellt sur

Species: ....god only knows

Unread postby Yobie » 2010-10-02T09:51:29+00:00

Schysst, det där med "så många detaljer som jag kan" verkar ju ejs, måste prova asap, bra inspo
Image Image Image
Yobie
Obskyr men vacker

Unread postby Owlor » 2010-10-02T09:53:51+00:00

Jag har undrat hur man gör din ganska groteska detaljrika stil, det var intressant.
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby alexistar » 2010-10-03T15:41:57+00:00

Image

Image

:I Finn 10 000 skillnader.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Unread postby Frenzee » 2010-10-03T19:47:54+00:00

Huvudsakligen större tuttar.
Mycket viktig detalj

Jag gillar hur du inkar.
Jag har nog aldrig sagt det.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Unread postby Owlor » 2010-10-15T20:08:38+00:00

Jag vet inte, jag gillade luggen bättr i orginalet, det är bara en stilfråga dock.
Owlor
Veteran utan titel!

Re: Hur kissar du?

Unread postby Lucario » 2010-10-16T01:15:35+00:00

Så det var inte bara jag som läste kissar every VRÅLING time?
Fröken Keke:
Asknas. <‌3
Om man är ett knasigt as är man istället ett knasas. <‌3
Asknas knasas.
Lucario
Nypälsare

Unread postby Owlor » 2011-03-10T20:40:32+00:00

Ännu en genomgång av hur jag ritar, samt avslöjanden om hur jag fuskar som bara attan...
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Mondegreen » 2011-03-11T05:21:03+00:00

Oooo, the best necro! Brilliant thread, wicked interesting to see people's modus operandi :D

Excellent job with the videos, Owlor
And thumbs up for Dead Can Dance, too
(Re: background lifted from a photograph: reference is good, but tracing the photo tends to end up looking oddly flat - it's better to look at the photo and do a freehand sketch based on it IMO)

My sketches are usually pretty rough - an indication of placement, proportions and props
This is all digital btw - potatoshop & Wacom pen tablet
Image

Things don't really come together until I "ink" with the pen tablet
I ink fast and fairly loose - and hit "undo" a lot in the process...
Image

Digital colouring, too
Image

I agree with what Lyx said half a year ago; sketches look livelier when done with pencil on paper - mine are still pretty rough though
Image

After scanning the pencil sketch the rest of the process is the same - digital inking & colouring
Image

Image

On the rare occasions when I ink with actual ink on actual paper, I do make somewhat more thorough sketches to offset the sad fact that RL inking has no "undo" function...
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Yobie » 2011-03-11T10:29:20+00:00

Mondegreen wrote:the sad fact that RL inking has no "undo" function...

Det är därför som det är säkert att det inte finns nån Gud. För då hade det funnits. Kuken.

Fin + intressant post från dig Monde, tackar, den livade upp på trista förmiddagskvisten. Puesch.
Image Image Image
Yobie
Obskyr men vacker

Unread postby Owlor » 2011-03-11T16:11:08+00:00

Excellent job with the videos, Owlor
And thumbs up for Dead Can Dance, too
(Re: background lifted from a photograph: reference is good, but tracing the photo tends to end up looking oddly flat - it's better to look at the photo and do a freehand sketch based on it IMO)

well, like I said in the video, I only trace for the rough scetch, then I use the rough scetch to help doing the background. I messed up when saving the WIPs, so it doesnt come trough visually good enough in the vid. That approach has its own pros and cons, it is good for creating eyecatching landscapes that still blend into the background better than a straight-up trace would, and it allows you to experiment more with stylization. However, it often end up looking messy if it takes up too much of the picture, such as in this one:
Dold: Visa

I am not sure about the loss of depth, the reason I do it this way is to bring in some of the depth from the photo, while still having freedom to adjust it to the style.

You can find the finished artwork here: http://www.furaffinity.net/view/5383432 at the moment, maybe ill upload it in my thread later.

I'll try it freehand next time, it'll allow me to have some fun with the landscape, hiding weird and whimsical thing in the background like my favorite childrens book artist Sven nordqvist (or like my other fav, Dr Seuss..)

And yeah, fiddling with the ink-layer is where its at, the undo-button is a gift from the gods of art and gaming (Mandula, the patron saint of the undo-button, the quicksave and quick-load and of putting of drawing in favour of playing video games all evening...)

For really tricky pictures, I scetch on paper, the alpha-scetch, then I do the rough scetch digitally, THEN I do the main scetch that I use for inknig. I think my record is four layers of scetching in various details. Im not sure about anyone else, but my approach to drawing is to throw stuff onto the image until it looks somewhat close to how it looks in my head... I suspect that as ill get better at it, I'll need less and less "scaffolding", I'm already seeing an evolution in that direction, the process here are quicker and mroe streamlined than the one in my old video of my drawing process for a previous image

Oh, and regarding the bottom one, all hail technicolor pie!

Det är därför som det är säkert att det inte finns nån Gud. För då hade det funnits. Kuken.

BEHOLD YOUR GOD!
Image
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Emprah Marton » 2011-03-12T01:27:05+00:00

Hur jag skissar:

Jag "ser" hur det ska bli, som en konstnär men faller så lätt i självömkan att det sällan blir något. Lycka står i audacitet så jag vet att jag inte borde.

Really, ni ser hur jag skissar i min skapartråd. Min plan är ja, som sagt, att få tag i artfag-tips.
Emprah Marton
Ska väl inte dö oskuld?

Species: Monsterget
Steam: Borgbob/Golden Goat
Donation status: 10

Unread postby Owlor » 2011-03-12T15:07:53+00:00

Emprah Marton wrote:Hur jag skissar:

Jag "ser" hur det ska bli, som en konstnär men faller så lätt i självömkan att det sällan blir något. Lycka står i audacitet så jag vet att jag inte borde.

Really, ni ser hur jag skissar i min skapartråd. Min plan är ja, som sagt, att få tag i artfag-tips.

det bästa är att inte ha några mentala blockeringar till att börja med,det gör det enklare att göra sig av med dem. Alla kan göra bra bilder, det tror jag i alla fall, frågan är egentlgien bara effektivitet, vad som kan ta en timme som amatör kan ta tio minuter när man är mer van. Men allt du behöver har du redan, penna, sudd och ett par ögon. Fast det är bara som jag ser det, och som du kan se så är jag inte mer än halvdan.
Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Mondegreen » 2011-03-16T16:45:26+00:00

Owlor wrote:well, like I said in the video, I only trace for the rough scetch, then I use the rough scetch to help doing the background. I messed up when saving the WIPs, so it doesnt come trough visually good enough in the vid. That approach has its own pros and cons, it is good for creating eyecatching landscapes that still blend into the background better than a straight-up trace would, and it allows you to experiment more with stylization. However, it often end up looking messy if it takes up too much of the picture, such as in this one:
Dold: Visa

IMO the issue with that one isn't that it's messy - I don't think it is; having the surroundings take up most of the picture is what landscape painting is all about, and the composition of the pic is fine in itself - but, again, a lack of depth: all the elements are coloured in the same few greys and browns and look as if they're at no particular distance from each other in the field of depth - usually, the further in the distance an object is, the more pale-blue-ish it will look
Of course, that's just one way to indicate distance (another classic is varying line width), but you can do a lot by twisting the colours a bit
E.G: if I hadn't toned down the background in this one, it would have been a total mess

Owlor wrote:I am not sure about the loss of depth, the reason I do it this way is to bring in some of the depth from the photo, while still having freedom to adjust it to the style.

Yes, and the good thing is there are no rules to art : )
However, I think there are things that work well and things that work less well - there's just something about sticking too closely to a reference photo that negates the interpretation necessary to make it come alive... IMO : )

Owlor wrote:Oh, and regarding the bottom one, all hail technicolor pie!

Yes (8
I'm writing in English because my ability to write Swedish is non-existent; I understand svenska fine, though : )
Mondegreen
Earl Amurray

Unread postby Timid-Folf » 2011-03-16T18:29:38+00:00

Dude, ugglor, vad för låt?

Den var ju askön.
Timid-Folf
Mannen som Talar med Hundar
Mannen som Talar med Hundar

Species: NEUROTISK KORSETTKISSE
Steam: Breadwinner
Katt eller hund: Hund

Unread postby Owlor » 2011-03-17T06:12:11+00:00

Timid-Folf wrote:Dude, ugglor, vad för låt?

Den var ju askön.

Carneval of light av dead can dance:

Owlor
Veteran utan titel!

Unread postby Owlor » 2011-04-06T19:49:28+00:00

More drawing process and folk music, this time it's "listen to the voices" by Holly Near.
Owlor
Veteran utan titel!

PreviousNext

Return to Konst & Hantverk