Vad skulle ni vilja läsa en 30 sidors serie om?

Här kan man diskutera och posta saker relaterat till olika former av skapande. Tecknat, Skrivet, skulpturerat, sytt, osv. dock inte posta sina egna alster. (se SveaFurs egna kreatörer)
Forum rules
Läs de allmänna reglerna!

Vad skulle ni vilja läsa en 30 sidors serie om?

Unread postby alexistar » 2010-07-23T14:51:14+00:00

Ja, rätt gissat, jag har planer på att skriva & rita en ca.30 sidors serie och få den självpublicerad via Vulkan.se c:! Antagligen i pocketformat. Målet är att göra något själv( jag har aldrig gjort någon "längre" serie själv eftersom jag suger totalt på att skriva) och döda lite tid. Varken target audience eller tema är bestämt, jag planerade lite smått ett coolt concept med Gigan men det passar sig bättre för en längre serie. Vad vi hittade på involverade mahou shoujo och små flickor som förvandlas till episka godzillaliknande monster. Inget som går att göra på 30 sidor utan att det blir mer cheesy än en påse ostbågar... Misstänker jag.

Har ni några förslag på vad ni skulle vilja se? Kanske något i smyg eller öppet furryfrämjande? Eller.... vad som helst.
Last edited by alexistar on 2010-07-23T17:31:31+00:00, edited 1 time in total.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Species: Katt

Re: Vad skulle ni vilja läsa en 30 sidors serie om?

Unread postby Shadow » 2010-07-23T15:11:36+00:00

en man som slås med sig själv på ett komiskt sätt med att komma underfull med att han är pedofil fox_inco_cutes
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989
Katt eller hund: Katt

Unread postby Fröken Keke » 2010-07-23T15:41:01+00:00

Personligen brukar jag bara vilja forma seriehandlingar efter mina egna idéer, och inte fråga andra. Blir mycket mer personligt då.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby alexistar » 2010-07-23T15:51:48+00:00

Fröken Keke wrote:Personligen brukar jag bara vilja forma seriehandlingar efter mina egna idéer, och inte fråga andra. Blir mycket mer personligt då.

Jag vill bara ha inspiration c:! Aldrig fel att fråga vad andra saknar och skulle vilja se för att sätta fart på verkstaden mellan öronen. Jag tror inte det blir ett dugg mindre personligt för att jag blandar in saker andra säger + jag finner intressant ~ det är ju inte som att jag i annat fall skulle göra en serie om saker jag tycker är ointressanta. Inga idèer kommer ju från ingenstans.

en man som slås med sig själv på ett komiskt sätt med att komma underfull med att han är pedofil

Det lät väldigt japanskt och faktiskt rätt intressant trots hur sjukt pedofili faktist är. Men både du och jag vet att det med stor säkerhet är för hardcore för vulkan.se.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Fröken Keke » 2010-07-23T16:03:10+00:00

Tja, isåfall...

Personligen älskar jag serier som baserar sig på något koncept, som då leks med under handlingen på alla möjliga kreativa vis.
Lite svårt att komma på bra exempel dock, men jag hoppas du förstår vad jag menar.
När jag ger dig en wink, syns det bättre med smink.
Image
Image
Jag är så fint grå och blond.
Fröken Keke
Den förkeklige
Den förkeklige

Species: Transavarg.
Steam: FrokenKeke
Donation status: 10
Katt eller hund: Hund

Unread postby alexistar » 2010-07-23T16:06:47+00:00

Fröken Keke wrote:Tja, isåfall...

Personligen älskar jag serier som baserar sig på något koncept, som då leks med under handlingen på alla möjliga kreativa vis.
Lite svårt att komma på bra exempel dock, men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Jag tror jag förstår. Kanske.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Vlad the impala » 2010-07-23T16:52:07+00:00

Cool idé!
Jag tycker att det skulle vara kul att se någonting pälsigt som tacklar vuxna teman på ett moget sätt, alltså någon typ av stillsamt drama eller lättsam fast träffsäker verklighetsskildring, utan att för den skull dra på för höga växlar i fråga om typ våld och/eller porr. Lite åt diskbänksrealism hållet alltså. (Jävla Bergman arv I kno, men jag råkar älska sånt)

Fast eftersom det rör sig om 30 sidor kan det naturligtvis inte ta för breda svängar utan borde centrera på någon elegant poäng.

Det kan ju handla om nästan vad som helst va:
Lite om hur det är att invandra till VÄLFÄRDIA.
Relationen mellan ett barn och en något förståndshandikappad förälder.
En snitsig men mindre episk och överdramatisk kärleksstory av något slag.
En intresssant verklig anekdot, som du eller någon du känner faktiskt har upplevt.
Skildra livet i din hemort på ett sköjsigt men hyfsat sant vis.

Jag kan ge hur många förslag som helst men du fattar vinken. fox_happeh

ÄNDRING: Bra berättelser med substans kan ju definitivt vara furryfrämjande eftersom det kan tilltala andra, och inte bara de som drägglar på rävröv.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Frenzee » 2010-07-23T17:11:56+00:00

JAg har inte läst vad någon annan har skrivit än.

Men personligen älskar jag GENRECROSSING. (jag kom på det ordet själv.) Tänk typ:
    Typ Steam punk fast kalla kriget istället.
    Eller Spaghetti western, fast i modern tappning.
    Eller Postapokalyps, fast porr.
    Eller Disater fast Romans.

Det ger dig massa spelrum eftersom du får skapa din egna värld och ditt egna samhälle.
Och fantasin kan flöda vilt.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Giganticus » 2010-07-23T17:23:11+00:00

Den där Genrecrossing saken låter som en sak som jag redan läser... T.ex. Temeraire serien, den är baserad på när Fransmännen var som mäktigast(Innan eller efter Franska revolutionen, kommer inte ihåg...) som krigar emot Engelsmännen och sedan lägg till med lite drakar sedan så har du en hel bok!

...om jag nu inte har missförstått det där med genrecrossingen...
Image
Mr.Negativ
Giganticus
GnällGulleGigan

Species: ENORM DRAKE

Unread postby Frenzee » 2010-07-23T17:30:34+00:00

Giganticus wrote:Den där Genrecrossing saken låter som en sak som jag redan läser... T.ex. Temeraire serien, den är baserad på när Fransmännen var som mäktigast(Innan eller efter Franska revolutionen, kommer inte ihåg...) som krigar emot Engelsmännen och sedan lägg till med lite drakar sedan så har du en hel bok!

...om jag nu inte har missförstått det där med genrecrossingen...

Jo det är typ så jag tänker.
HISTORIA, FAST FANTASY

Vlad the impala wrote:Cool idé!
Jag tycker att det skulle vara kul att se någonting pälsigt som tacklar vuxna teman på ett moget sätt, alltså någon typ av stillsamt drama eller lättsam fast träffsäker verklighetsskildring, utan att för den skull dra på för höga växlar i fråga om typ våld och/eller porr. Lite åt diskbänksrealism hållet alltså. (Jävla Bergman arv I kno, men jag råkar älska sånt)

Image

Vlad the impala wrote:En snitsig men mindre episk och överdramatisk kärleksstory av något slag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Pilgrim

Jag är inte dryg jag bara... hjälper?
Image
Frenzee

Unread postby alexistar » 2010-07-23T17:46:42+00:00

Vlad the impala wrote:En intresssant verklig anekdot, som du eller någon du känner faktiskt har upplevt.

Nu när jag tänker på det... Jag skulle kunna skriva om detdär otrevliga som hände dagen innan jag tog studenten. En tjej som hade lite fel i huvudet och ingen gillade i musikklassen dog av svårt epilepsianfall. Det skulle man nog kunna skriva om lite till en moralberättelse, för alla som kanske inte varit sådär gettertrevliga mot henne mådde getterdåligt när hon inte fanns mer. :0! Ja, det låter som något.

Själv hade jag "känt" henne i fyra år innan hon dog.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Vlad the impala » 2010-07-23T17:51:31+00:00

Frenzee wrote:Jag är inte dryg ja bara... hjälper?

Jo du är dryg. Det är ju inte så att Rocky täcker upp hela kartan av uppslag för kombinationen fabeldjur + realism heller. Arne Anka är ju inte samma läsupplevelse som Rocky t ex. och det är heller inte Fritz the cat. Det är väl bara skrap på ytan av vad man skulle kunna utvinna liksom.

Det slår mig förövrigt att dessa seriern har sålt jävligt bra... kanske för att de ÄR bra? ...för att kombinationen faktiskt funkar?

Alexistar wrote:Nu när jag tänker på det... Jag skulle kunna skriva om detdär otrevliga som hände dagen innan jag tog studenten. En tjej som hade lite fel i huvudet och ingen gillade i musikklassen dog av svårt epilepsianfall. Det skulle man nog kunna skriva om lite till en moralberättelse, för alla som kanske inte varit sådär gettertrevliga mot henne mådde getterdåligt när hon inte fanns mer. :0! Ja, det låter som något.

Ja det låter lovande, men fan vilken deppig historia alltså. Stackars tjej.
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby Yobie » 2010-07-23T20:40:33+00:00

Ja, kanske därför. I sitt spektrum...

Men alltså... vi läser orden...

Otrevligt... svårt... fel i huvudet... moralberättelse... må getterdåligt... för sent... sedelärande...

"deppig historia"... "stackars tjej"...

Ja allt det där är ju bara bra honnörsord för en socialrealistisk historia med mycket allmänmänsklig värme och som griper tag i läsaren och känns i hjärtat. Som får tidens färg, det en sannberättad PK-historia kan och bör, i svensk tradition. Koff koff, host.

Inte tänka och fundera mer, utan gör!

Konstnär, tag! Grip dagen, betvinga den. Låt hjärnans mörka snurklingar vrida sig ut över det där vita papperet och göra det krumt och böja det till sig och svärtas ner i djupa skåror efter pennans lansett! Skär, klyv! Verkligheten delas itu, allting ändras om! Och blir en STORY

Som går in i evigheten

Dit ingen kan följa

ÄNDRING: Den här tråden gjorde att jag fick inspo att komma loss lite med en comic. Thanks!
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby Shadow » 2010-07-24T00:53:06+00:00

alexistar wrote:
Fröken Keke wrote:
Det lät väldigt japanskt och faktiskt rätt intressant trots hur sjukt pedofili faktist är. Men både du och jag vet att det med stor säkerhet är för hardcore för vulkan.se.

hmm jo kanske det.

själv har jag alltid pysslat på vad fan som skulle hända om man plötsligt blev förvandlad till ett djur som inte kan prata " men man är fortfarande samma person och kan tänka normalt" MEN du är ett djur, inte halv pälsbögeri eller kan prata eller nåt sånt,

beroende på personen kan det bli " oh häftigt!" eller" OMFG HJÄLP!" i alla fall så efter det har lagt sig, ska man försöka anpassa sig till samhället, till att börja med folk som springer i panik osv, men efter folk har fattat att man inte är farlig / är en person, kommer ju onekligen hemska forskare att försöka få tag på en osv, inte för att nämna att det blir inte mycket till kärleksliv och när du ser en annan hon djur så säger hela kroppen till dig att sätta på det, men du själv är ju såklart inte så keen på den iden , och din nu varande flickvän inte är så väldigt ...stötsam och tycker du är ett äckligt djur,

ens rättigheter blir ju väldigt ändrade...

löjligt och sånt jag vet, men har själv varit borderline till att skriva om det eller göra en comic eller nåt, men så väll som jag känner mig händer det nog aldrig så du kan ju ta för dig om du vill heh
Shadow
Godkänd
Godkänd

Species: Panther
Steam: bergman1989

Unread postby alexistar » 2010-07-24T11:40:19+00:00

Shadow wrote:
alexistar wrote:
Fröken Keke wrote:

hmm jo kanske det.

själv har jag alltid pysslat på vad fan som skulle hända om man plötsligt blev förvandlad till ett djur som inte kan prata " men man är fortfarande samma person och kan tänka normalt" MEN du är ett djur, inte halv pälsbögeri eller kan prata eller nåt sånt,

beroende på personen kan det bli " oh häftigt!" eller" OMFG HJÄLP!" i alla fall så efter det har lagt sig, ska man försöka anpassa sig till samhället, till att börja med folk som springer i panik osv, men efter folk har fattat att man inte är farlig / är en person, kommer ju onekligen hemska forskare att försöka få tag på en osv, inte för att nämna att det blir inte mycket till kärleksliv och när du ser en annan hon djur så säger hela kroppen till dig att sätta på det, men du själv är ju såklart inte så keen på den iden , och din nu varande flickvän inte är så väldigt ...stötsam och tycker du är ett äckligt djur,

ens rättigheter blir ju väldigt ändrade...

löjligt och sånt jag vet, men har själv varit borderline till att skriva om det eller göra en comic eller nåt, men så väll som jag känner mig händer det nog aldrig så du kan ju ta för dig om du vill heh

Det... Jag vet inte varför, men det låter liksom obehagligt. Som en sjuk disneyfilm för vuxna.

Hmm jag vet inte om jag kan skriva om hon tjejen D: Jag är så dålig på att skriva sorgliga saker. Jag är dålig på att skriva i överlag men jag tror egentligen jag är bäst på lättare ämnen. Jag är ingen poet om man säger så. HMMM.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Frenzee » 2010-07-24T13:03:28+00:00

Well... blir det verkligen så mycket skrivande?
Det har ju redan hänt, allt du behöver göra är att dramatisera det lite.
Image
Frenzee

Unread postby alexistar » 2010-07-24T13:07:13+00:00

Frenzee wrote:Well... blir det verkligen så mycket skrivande?
Det har ju redan hänt, allt du behöver göra är att dramatisera det lite.

det behövs rätt mycket skrivande för att berätta det på ett bra sätt, så det inte bara blir en MIN SVARTA SJÄL-smet.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Vlad the impala » 2010-07-25T15:45:54+00:00

Ja, det är svårt att berätta snyggt om dramatiska saker typ som: "Man märkte på henne att hon mådde dåligt...."
Det kan bli lite högstadie-stylish, men det finns vissa knep.

Att försöka berätta så lite som möjligt med "förklaringstext" och göra så att informationen kan förstås så mycket som möjligt genom bilderna och konversationerna mellan personer i berättelsen.
Det är bra om man inte hamrar in budskap. Gör man en bild med någon som sitter ensam på en säng och ser getterledsen ut så går ju informationen fram. Det behövs kanske inte en tankebubbla som säger "Ingen tycker om mig" också.

Det är lugnt! Du grejar det Alexi, om du nu VILL skriva om det här dvs.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Unread postby alexistar » 2010-07-25T17:15:47+00:00

Vlad the impala wrote:Ja, det är svårt att berätta snyggt om dramatiska saker typ som: "Man märkte på henne att hon mådde dåligt...."
Det kan bli lite högstadie-stylish, men det finns vissa knep.

Att försöka berätta så lite som möjligt med "förklaringstext" och göra så att informationen kan förstås så mycket som möjligt genom bilderna och konversationerna mellan personer i berättelsen.
Det är bra om man inte hamrar in budskap. Gör man en bild med någon som sitter ensam på en säng och ser getterledsen ut så går ju informationen fram. Det behövs kanske inte en tankebubbla som säger "Ingen tycker om mig" också.

Det är lugnt! Du grejar det Alexi, om du nu VILL skriva om det här dvs.

D:! Det vore rätt... "kul".... att göra det men risken för överemo utan poäng finns ständigt överhängande och stirrar lite på mina underutvecklade planerings-skills. Hmmm. Jag vet inte, faktiskt :< Borde kanske göra något jag har lättare med. Jag är bra på att skriva mer flummiga saker som man bara skrattar om något av. Borde spara sagan om stackars Linda till senare.
Image
Kisse in da hood.
alexistar
Kung av rövar
Kung av rövar

Unread postby Writer » 2010-07-26T21:33:50+00:00

När vi nu pratar om Genrecrossing så tycker jag det skulle vara intressant att arbeta med "Stämningscrossing" där två stämningar blandas för att skapa en kontrast.

Vatikanen/Jerusalem, beskrivit som om det vore Las Vegas (excessivt, Showigt).
Skola beskriven som det vore ett fängelse/industri (tonårsångest ohoy).
Suburbia som ett förlorat sagoland (Tim Burton Big Fish)

Detta funkar nog ännu bättre som serie/film än som bara text, så det skulle vara intressant att se på något sätt.

alexistar wrote:jag har planer på att skriva & rita en ca.30 sidors serie och få den självpublicerad via Vulkan.se c:!

Konkurrens! :mrgreen:
Writer
Veteran utan titel!

Steam: DrVincentWolf
Donation status: 50

Next

Return to Konst & Hantverk