Smirre ritar

Här är alla som på något sätt skapar välkomna att skapa en tråd för uppvisning av sina egna alster. Teckningar, skrivna historier, musik, dikter,skulpturerat eller sytt. Allt förutom 18+material är tillåtet.

Re: Smirre ritar

Unread postby Vattenvargen » 2008-12-28T04:07:57+00:00

ThunderWolf wrote:HAHAHAHA!!!! Älskar beskrivningen av Lynxen!! XDXDXD

Smirre wrote:Here is a Lynx, he are a soldier in Furmil. He have a shootprofed west and pawgrenades, a mashinegun with two rockets on and one bazooka on the back. he have a bowieknife vith the right legg too and a C4 bombbag with radiodetonator in the belt. He is a ingenjore soldier for attacking behind enemys lines and destroy exemple airdefence missiles and planes on ground.

Hmm... "Pawgrenades" låter inte liiiiite överdrivet va??

Och tydligen har kniven ett högerben monterat på sig. XD

Och Smirre... Militära ingenjörssoldater lägger främst ut BROAR och andra roligheter för framkomlighet och liknande!
Om nånting ska sprängas bakom fiendelinjer så krävs offensiva specialstyrkor! (Och då menar jag INTE några stimmade rävsoldater!)

Ja jag älskar stavningen, den är gullig. Så gullig att jag vek mig av skratt. :roll:
Häll upp. Drick upp. Ställ upp.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Species: Canis Aqueous
Steam: Jordgubbssylt
Donation status: 300
Katt eller hund: Hund

Unread postby Smirre » 2008-12-28T08:10:02+00:00

Hmm, ja. Min Engelska är väl inte helt perfekt nej, men folk fattar ändå vad jag menar. :P

(Alla har svårt för olka saker, jag har inget problem med gloser men den omvända gramatiken är helt emot all logigk och förnuft, jag tänker konkret och det betyder att jag tar ord för ord och översätter till engelska. I regel fattar folk vad jag skriver/säger ändå när jag använder mig av engelska.)

he have a bowieknife vith the right legg too = han har en bowiekniv på sitt högra ben också.

Pawgrenades (Tassgranater) som beskrivning av vad som vanligt kallas "handgranater" var meningen att benämneningen ska vara tassgranater då det ska ha en furrytatch eftersom det är på FA, dvs en Furrysida. ^^
Min blogg:
http://smirre.bloggo.nu/

Ett automatvapen talar ett tydligt språk!
Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Species: Rödräv (antropomorf)
Steam: S m i r r e K i r a x
Katt eller hund: Katt

Unread postby ThunderWolf » 2008-12-28T14:09:12+00:00

Smirre wrote:Hmm, ja. Min Engelska är väl inte helt perfekt nej, men folk fattar ändå vad jag menar. :P

Ja. Det betyder "rappakalja".

Smirre wrote:Alla har svårt för olka saker, jag har inget problem med gloser men den omvända gramatiken är helt emot all logigk och förnuft, jag tänker konkret och det betyder att jag tar ord för ord och översätter till engelska. I regel fattar folk vad jag skriver/säger ändå när jag använder mig av engelska.

Lär om, lär rätt.

Smirre wrote:he have a bowieknife vith the right legg too = han har en bowiekniv på sitt högra ben också.

Nej. Det betyder "bowiekniv med det högra benet".

Smirre wrote:Pawgrenades (Tassgranater) som beskrivning av vad som vanligt kallas "handgranater" var meningen att benämneningen ska vara tassgranater då det ska ha en furrytatch eftersom det är på FA, dvs en Furrysida. ^^

Det är just här som urspårade furries gör bort sig. När ordet "hand" ALLTID övergår till ordet "tass" blir allting TFF. Total VRÅLING Fail!
Och förresten så är nog folket på detta forum, ETT FURRYFORUM, medvetna om att FA är en furrysida...
"It is by will alone I set my mind in motion."
ThunderWolf
Bror till en fjant

Species: Canis Lupus

Unread postby Smirre » 2008-12-28T17:14:34+00:00

Är fixat.
http://www.furaffinity.net/view/1835544/
Hoppas denna englskan är bättre :wink: som sagt man ska inte skriva saker online när man är stressad eller gettertrött, utan sätta sig ner i lugn och ro, tänka över hur och vad man ska skriva och sedan skriva när man vet man har tid på sig och förhoppningsvis inte blir störd vid datorn. :wink:

Ja och en kompis hälsade på mig i går och jag fick denna fina teckningen av honom dagen innan via MSN som en kompis till honom gjort på mig. http://www.furaffinity.net/view/1834850/

Och ja, Thunderwolf. Jag vill verkligen inte hålla på att gräla med dig eller med någon annan furry över huvudtaget, är väl en sak att du påpekar saker och så om det är tokigt. Men ja, Frenzee och jag har diskuterat saker på MSN och man får ta Furry för vad det är. Det är mest på lek och skoj, inte på blodigt alvar. Att jag verkligen älskar furry, det gör jag och det är därför det gör så ont att hålla på och gräla med dig, Thunderwolf, eller med andra furries.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Vattenvargen » 2008-12-28T17:46:42+00:00

Smirre wrote:The picture is of a Lynx soldier. He has a bazooka on the back, a machinegun with two rockets mounted on, grenades and a C4 bomb bag on the belt. He also has a bowie knife strapped to his right leg. He's wearing a bullet proof vest made out of kevlar. The Lynx soldier is a member of an animalian task force called "Hihivagullit Spetznas" which operates behind human-enemy lines, destroying strategic targets, for example airplanes on the ground, radar stations, bridges and ammunition depots.

Fix'd.
Häll upp. Drick upp. Ställ upp.
Vattenvargen
Lasermannen
Lasermannen

Species: Canis Aqueous
Steam: Jordgubbssylt
Donation status: 300
Katt eller hund: Hund

Unread postby ThunderWolf » 2008-12-28T18:11:22+00:00

Smirre, du tar det ju på blodigt allvar. Det är därför det, som du säger, "gör så ont" så fort nån klankar ner på vilken furry-grej som helst.
Om du verkligen tog det som "lek och skoj" så skulle du bara ha garvat åt allt som sägs.
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby Smirre » 2008-12-28T18:31:15+00:00

Thunderwolf>
Precis, det var just det jag och Frenzee diskuterade. Och jag har insett att ta furry för vad det är, en samling unga folk som vill ha kul och LÅTSAS vara anthropomorfa djur i en låtsasvärld på Internet befolkad av tecknade djur. Så skulle det kännas mycket lättare. Furry är ett ställe för att ha kul och koppla av helt enkelt.

Kanske bara inte furry, utan det mesta borde man ta lättare på och inte på blodigt alvar som om det gällde liv och död. Tar man lättare på saker och slappnar av en aning, så blir livet lättare att leva. Det är det som du och flera försökt få mig att inse och det är inte för ni vill mig illa, utan för att ni bryr er. Jag har varit en blind idiot som inte förstått detta för än nu. Men jag är inte arg, tvärt om - jag är glad och tacksam. *kram*

Tackar Vattenvargen också för hjälpen med den engelska texten till min lodjurssoldat. :wink:
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Farejobaldo » 2008-12-28T21:24:14+00:00

Smirre... Blah.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Hazel_Wolf » 2008-12-29T00:59:58+00:00

Farejobadlo wrote:Smirre... Blah.

*nickar instämmande*
Hazel_Wolf
Inaktivt Konto

Unread postby Smirre » 2008-12-29T07:21:02+00:00

Hazel_Wolf wrote:
Farejobadlo wrote:Smirre... Blah.

*nickar instämmande*

Det är ju sant, tar man lättare på saker, både Furry och annat så hade många saker blivit mycket enklare.
Folk både här på SF och annorstädes hade kanske inte upfattat mig så tungsint och jobbig heller då. Jag vill verkligen att det ska funka här och jag vill vara en bra kompis, ska göra vad jag kan för att leva upp till det och det är jag som måste ändra på mitt sätt att tänka. Första regel för mig då är att SF är inte ett forum för min ångest och ängslan, utan det ska jag prata med min kurator om och inte här. Och ja, inte ta allt som skrivs på nätet djupt personligt och på blodigt alvar, det blir jobbigt för både er andra och mig. Jag vill verkligen inte vara orsak till osmäja och gräl.

Säga vad man vill om SpChan, men jag lärde mig iaf en nyttig läxa att vara mer försiktig på nätet och inte så djupt personlig. Och de sa en sak som är helt sant. "Det är ju bara Internet" ha ha! :lol:
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2008-12-29T10:19:22+00:00

Smirre wrote:Thunderwolf>
Precis, det var just det jag och Frenzee diskuterade. Och jag har insett att ta furry för vad det är, en samling unga folk som vill ha kul och LÅTSAS vara anthropomorfa djur i en låtsasvärld på Internet befolkad av tecknade djur.

Nja jag skulle inte direkt påstå att jag låtsas vara något djur.
... Annat än mäniska då, om man nu ska vara sån.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Smirre » 2008-12-29T11:26:08+00:00

Låtsas, hmm ja. Jag är iaf fullt medveten om att jag är en människa kropsligen. Men i tanken så kan man väl säga att jag har en mental bild av mig själv som en anthropomorf räv och ibland en anthropomorf varg. Alltså, jag FANTISERAR att jag är det, för att jag helt enkelt trivs med det och blir tillfredstäld av att fantisera så.

Och utan fantasi, då hade nog världen varit väldigt grå och trist.
Nu vill jag inte spela viktig, men en sak jag brukar säga att allt är fantasi från början, allt som har byggts och tillverkats har varit någons tanke, dvs fantasi. ja, utan fantasi så hade vi stått kvar på stenåldern.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby ThunderWolf » 2008-12-31T18:55:00+00:00

Smirre, är det här din rit-tråd eller är det numera din kurator-tråd?
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby Smirre » 2008-12-31T19:26:11+00:00

ThunderWolf wrote:Smirre, är det här din rit-tråd eller är det numera din kurator-tråd?

Det är min rit-tråd ja. Vi hade en konversation och jag svarade, jag rättar mig in i ledet för jag inser att du har rätt och det som du säger kan låta hårt men alla furries här och jag själv också tjänar på det i långa loppet, att inte ta furry på blodigt alvar. Det handlar inte bara om dig och mig, utan om SveaFur och att folk blir kvar här :wink:

Så småningom kommer lite nya artwork, men har mycket att fixa med just nu ja. :)
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby Farejobaldo » 2009-01-01T15:03:47+00:00

Smirre wrote:jag rättar mig in i ledet för jag inser att du har rätt och det som du säger kan låta hårt men alla furries här och jag själv också tjänar på det i långa loppet, att inte ta furry på blodigt alvar. Det handlar inte bara om dig och mig, utan om SveaFur och att folk blir kvar här :wink:

Tyst, snälla.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby ThunderWolf » 2009-01-01T16:12:50+00:00

Smirre wrote:Så småningom kommer lite nya artwork, men har mycket att fixa med just nu ja. :)

Herre SPÖK GUDEN ERA SVIN... Kommer det MER?!?
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby Smirre » 2009-01-01T16:36:30+00:00

Ritar gör väl många här, om du inte gillar min FA så låt bli denna tråden då. ok. :P

-note; ser att FA sidan har tekniska problem. Hoppas den kommer igång sen igen.
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Unread postby mickel » 2009-01-01T17:03:17+00:00

ThunderWolf wrote:
Smirre wrote:Så småningom kommer lite nya artwork, men har mycket att fixa med just nu ja. :)

Herre SPÖK GUDEN ERA SVIN... Kommer det MER?!?

Det går bra att låta bli att titta. Så slipper man slösa tid på korkade kommentarer också.
Det är för gott om plats på Internet.
mickel
#swefur

Species: n/a

Unread postby ThunderWolf » 2009-01-02T08:41:09+00:00

mickel wrote:Det går bra att låta bli att titta. Så slipper man slösa tid på korkade kommentarer också.

Sant. Men jag tycker att hans teckningar är så förbannat fula att de blir sarkastiskt roliga att titta på.
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby Smirre » 2009-01-02T09:36:40+00:00

Jaha, du tycker det, är väl upp till dig då.
Det finns de furries som uppskattar mina teckningar också och jag gillar att rita furryart, så det så! ^_^
Min blogg:

Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

PreviousNext

Return to SveaFurs Skapare