FurryCon i Karlstad

Det är ingen fara, vi älskar dig ändå!
Forum rules
Arkiv med uttjänta trådar. Forumet är låst.

Re: FurryCon i Karlstad

Unread postby Writer » 2009-09-22T16:55:43+00:00

Den du köpte var en samling, så du fick den för 50 spänn billigare än om du köpt alla tre separat (250 för samlingen seperat). fox_happeh
Tryckte bara ett ex, som diktsamlingen, eftersom jag inte visste om folk skulle vara intresserade av det höga priset.
ÄNDRING: Priserna jag nämnde, 100 kr styck, är i genomsnitt. Varje bok hade olika pris, men 1000 är ändå den totala vinstsumman!
Writer
Veteran utan titel!

Steam: DrVincentWolf
Donation status: 50

Unread postby Farejobaldo » 2009-09-22T17:25:48+00:00

Frenzee wrote:Får trycka upp några nya ex av serierna, rita lite vargar i månsken och rävbrudar med stora bröst så har jag någon som för alla.

Har du fördomar eller? Aldrig sett en varg med stora bröst eller en räv i månskenet?

Fast det har nog inte jag heller.
Argh, jag svävar off topic!
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256
Katt eller hund: Katt

Unread postby Writer » 2009-09-22T18:05:28+00:00

Writers con-logg, dag 1:
Dagen började bra med att jag nästan försov mig. Som tur var hade jag redan packat allt dagen före (som bekant kom mina beställda böcker då). Reste mycket lätt detta konvent, bara en ryggsäck och två ICA-kassar.
Yay hobofox!
4 timmars resa från Jönköping till Karlstad stod härnäst på schemat. Hade tagit med mig flera saker att göra på resan och om det skulle bli någon dödtid på konventet, däribland ett nytt projekt (reklam, reklam). Klockan tre är jag framme, och möter Lupus och Vatten.Verkar vara sköna typer båda två. fox_happeh
Vi ger oss i samlad trupp av mot konventet, medan jag nogsamt lägger märke till vägen så att jag på Söndag ska hitta tillbaka till stationen.
Vatten snor åt sig en av kassarna, den lättaste. På vägen leds vi av denna sexiga skylt:

Image
Nothing screams quality like tusch,papper och tejp

Väl framme så sätter vi oss i konventets café med två koppar kaffe till mig och Lupus, och ett glas vatten till Vatten. Plötsligt kommer en skrämmande uppenbarelse och snor åt sig mig och ytterliggare än kille, eftersom vi är försäljare. Hon är uppjagad och stressad och undrar varför vi inte SA att vi var försäljare.
Orättvist, eftersom ingen sagt att vi skulle ange detta. Inte fick jag dricka upp mitt kaffe heller. fox_ds

Image
Curse you scary greenhaired lady!

Efter detta lämnas vi åt vårt öde fram till klockan 6 då besökarna börjar strömma till. Under tiden vi väntar introducerar jag mig för försäljarna runt mig. Den ena är, helt oväntat, Quoting Mungo, som har massvis med grejer att sälja. Köper senare ett fan-zine och en tecknad introduktion till furry, samt tar ett visitkort till Wikilurv och hennes hemsida (fasen, skulle jag tänkt på att trycka upp till min egen hemsida).
Nåväl.

Image
Ett styck mungo :>

Killen på andra sidan presenterade sig som Sharey. Först trodde jag att hans föräldrar vart så elaka att de döpt karln till Cheri, min sen inser jag att det är hans fursona, som han konsekvent använder istället för sitt riktiga namn, som jag aldrig fick reda på.
(borde vara inofficiell regel för furries, använder en part sitt riktiga namn vid hälsning ska du också göra det)
Han gör fursuits och har på sig både svans och en nos, som får mig att diskret flytta mig en halvmeter längre bort. Helt överilat dock, då han visar sig vara mycket trevlig. Och pratglad. Väldigt pratglad.
Vilket bara är trevligt, givetvis! fox_ehehs

Image
Vårt bord of awesomness
Image
Denna lilla statyett visar BOOBIES, och måste censureras för att skydda konventets alla oskyldiga barn. (antalet barn på konventet=0)

Folk börjar komma upp att kolla på vad vi säljer, ingen köper något ännu. Konventets maskot uppenbarar sig för mig för första gången, hoppas innerligt att han inte ska vara den typ av maskot som inte lägger av om man markerar att han inte är rolig. Som tur är känner han några av försäljarna och när han kommer fram till mig kollar han faktiskt igenom varorna som en normal människa.
Lupus och Vatten dyker upp, och Lupus köper samlingen med alla tre Hounds Of God böckerna, och bidrar alltså med 100 kr till Sveafurs hosting (applåd!). fox_cutecry

Det är det sista jag ser av Vatten, men kommer att ha ännu ett samtal med Lupus innan han också måste gå. Det börjar bli sent, och jag kollar runt i resten av konventets lokaler. Workshopen ser inte ut att gå som planerat, och filmrummet visar mest animé. Mitt största klagomål på detta konvent är att det mest verkar vara ett animu/mango konvent med en tunn slice furry på (Kirrow även kallade konventet via Freudian slip för Uppcon i sitt avslutningstal haha). fox_ambivalens

Dag 2:
Vaknade sent, eftersom jag var uppe igår kväll i vindsrummet (tror det kallas så för att det de facto är en vind) och spelade diverse tv-spel sen försäljningen stängt (tv-spel och försäljning är i samma rum btw). Visar sig att det inte finns duschar!
Ska jag tvingas gå runt med alla andra furries och lukta svett!? fox_ds
Det tar sig, rent furrymässigt, eftersom SatAM visas. Inget AOSTH dock. >:C

Inte så gettermycket att orda om idag, spenderade den mesta tiden i försäljningslokalen. Ångrar i efterhand att jag inte kollade in fursuitbowlingen, var tydligen succé hos barnen. En av konventets höjdpunkter på kvällen, då två tjejer dyker upp och tycker Writer är det häftigaste sen skivat bröd. fox_happeh
Tydligen beror det på att båda som enorma varulvsfans som (precis som undertecknad) inte tycker det finns tillräckligt bra böcker om varulvar.Tyvärr har ingen av dom råd att faktiskt köpa något (fast de skulle återkomma sista dagen och ha lagt ihop sina slantar, köpte sådeles ett ex av allt!).
Möter helt oväntat Te´Targa på kvällen.
Trevlig typ det med!

Image
Gitarrguden Targa och skönsjungande Mungo (de två till höger)

Kirrow och någon typ av form av demon dyker upp för att straffa oss furries för våra yöffiga synder. fox_ds
Ingen av dem pratar när de har på sig fursuits. Någonsin.

Image
Nåd!
Image
I stor vrede sliter Kirrow huvudet av en oanande fursuit! Poor guy never saw it coming...
Image
Sen spelar de Rock band :>

Sent på kvällen börjar några skälla/morra på varandra. Hög NI-ÄR-MÄNNISKOR-FÖR-SATAN faktor. fox_pms Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.

Dag 3:

Inte så mycket att nämna. Avslutning och prisutdelning. Konventet slutar lite halvdant, folk börjar droppa av. Möter på McDonalds min försäljarvän Sharey och hans anhang. 4 väldigt långtråkiga timmar hem, stupar trött i säng. Om 6 timmar ska jag upp igen! fox_xd
Vad folk än tycker och tänker så gillade jag det! Tänk dock på att jag som sagt i första hand såg det som en affärsresa. Kul att träffa Kirrow och Co och några av Sveafurarna.

fffffffffffffffffff Satans vad många emoticons det blev!
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Thobiah » 2009-09-22T18:10:17+00:00

Writerfox wrote:Writers con-logg, dag 1:
Image
Sen spelar de Rock band :>

Ah crap, där är ju jag! fox_omgs
Thobiah
Nypälsare

Species: Tiger
Steam: Thobiah

Unread postby Writer » 2009-09-22T18:17:41+00:00

Haha wait what?
Han i förgrunden eller han i fursuiten?
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Thobiah » 2009-09-22T18:39:04+00:00

Writerfox wrote:Haha wait what?

Han i förgrunden, vid trummorna (som inte syns) fox_xd
Thobiah
Nypälsare

Unread postby Yobie » 2009-09-22T18:42:34+00:00

Mycket trevlig rapport Writerfox och ett bra bildurval, intressant lösning.
Image Image Image
(Don't click on the icons - just don't, OK?)
Yobie
Obskyr men vacker

Species: Ooofffghs

Unread postby C Lupus » 2009-09-22T18:43:35+00:00

Writerfox wrote:Klockan tre är jag framme, och möter Lupus och Vatten.Verkar vara sköna typer båda två. fox_happeh

Antar att jag lämnade ett gott intryck fox_happeh

Writerfox wrote:Image
Nothing screams quality like tusch,papper och tejp

Flera gånger om.

Writerfox wrote:Image
Denna lilla statyett visar BOOBIES, och måste censureras för att skydda konventets alla oskyldiga barn. (antalet barn på konventet=0)

Haha, hade jag varit där under hela konventet så hade jag köpt några lotter i hopp om att vinna den. För det var väl laser kanoner i brösten va? Det var därför barnen behövde skydd, eller? :P

Writerfox wrote:Lupus köper samlingen med alla tre Hounds Of God böckerna, och bidrar alltså med 100 kr till Sveafurs hosting (applåd!). fox_cutecry

Wat, blev det så mycket donation ifrån mig? fox_ooo . I'm happeh fox_happeh

Writerfox wrote:Sent på kvällen börjar några skälla/morra på varandra. Hög NI-ÄR-MÄNNISKOR-FÖR-SATAN faktor. fox_pms Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.

Det skulle jag ha velat lyssna på.

Bra write up writer.
I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the Lord do all these things.
C Lupus
Tvätter
Tvätter

Species: Hundens farfar
Steam: PetterJonssons
Donation status: 125

Unread postby Writer » 2009-09-22T18:44:46+00:00

Thobiah wrote:

Så du var med på konventet, vad trevligt! Synd att vi inte märkte av det och kunde hälsa bara. Var du där hela helgen? I så fall måste även du skriva en rapport om dina upplevelser!
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Farejobaldo » 2009-09-22T18:53:25+00:00

Writerfox wrote:Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.

Berätta moar!!

Verkar som det var relativt lyckat. Kanske något att satsa på tills nästa år.
Hade helt klart köpt böcker i alla fall, om inte annat så för att donera.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Thobiah » 2009-09-22T18:53:44+00:00

Writerfox wrote:
Thobiah wrote:

Så du var med på konventet, vad trevligt! Synd att vi inte märkte av det och kunde hälsa bara. Var du där hela helgen? I så fall måste även du skriva en rapport om dina upplevelser!

Jag var bara där under fredagen och lördagen :) Jag såg dig, men är inte så mycket av en hälsarperson :lol:
Thobiah
Nypälsare

Unread postby Frenzee » 2009-09-22T22:13:12+00:00

haha efter din rapport blev jag ärligt talat lite tveksam igen, Men som buissniestrip låter det skittrevligt.
Writerfox wrote:Några har en halvarg diskussion om SveaFur, hög lulzfaktor men även ett par visa ord.

hahaha snälla snälla utveckla detta.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Teca » 2009-09-22T22:25:20+00:00

Nämen, jag fastnade visst på bild.. XD
Glömde ta kort själv, iofs inte mycket intressant att fota.
"It's like you're a piece of bacon being followed around by horny frying pans."
Teca
Hello Targa!

Steam: pink sniper

Unread postby Writer » 2009-09-22T22:59:42+00:00

Fare och Zee wrote:Berätta mer, nurå!

haha anledningen till att jag inte nämner mer än så är dels för att jag bara hörde brottstycken av konversationen, och dels för att en part i diskussionen var Quoting Mungo, som jag ogärna vill misquota, haha.
Vad jag tror det handlade om var en av de personer som registrerat och sedan vänt i dörren, så att säga (tror det var han i demonsuiten btw). Han nämnde det faktum att vi klagar på fursuits och sen säger "nä men vi skulle gilla det OM de var välgjorda och gjorda som konst". Första gången nån gör en suit blir det inte bra, precis som man inte är bra på att skriva eller teckna med en gång. Varför tolerera det ena men köra ut det andra? Det var de visa orden jag nämnde.
Sen kom lite mindre välbyggda argument om att SveaFur var en dålig representation av fandomen i VÄLFÄRDIA, som var lite lulzy. Att vi bara välkommnade de av vår egen sort (läs furries som mobbar furries).
Killen som vände i dörren verkade även väldigt färgade av vårt rykte.

Quoting, skulle du läsa detta och har jag missuppfattat vad det gällde, rätta mig då!
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Frenzee » 2009-09-22T23:26:15+00:00

Writerfox wrote:
haha anledningen till att jag inte nämner mer än så är dels för att jag bara hörde brottstycken av konversationen, och dels för att en part i diskussionen var Quoting Mungo, som jag ogärna vill misquota, haha.
Vad jag tror det handlade om var en av de personer som registrerat och sedan vänt i dörren, så att säga (tror det var han i demonsuiten btw). Han nämnde det faktum att vi klagar på fursuits och sen säger "nä men vi skulle gilla det OM de var välgjorda och gjorda som konst". Första gången nån gör en suit blir det inte bra, precis som man inte är bra på att skriva eller teckna med en gång. Varför tolerera det ena men köra ut det andra? Det var de visa orden jag nämnde.
Sen kom lite mindre välbyggda argument om att SveaFur var en dålig representation av fandomen i VÄLFÄRDIA, som var lite lulzy. Att vi bara välkommnade de av vår egen sort (läs furries som mobbar furries).

Quoting, skulle du läsa detta och har jag missuppfattat vad det gällde, rätta mig då!

Tyvär är det fel tråd att dra ut för långt på sånthär men, haha.
"nä men vi skulle gilla det OM de var välgjorda och gjorda som konst" är nästan en direkt quote av mig som är min personliga åsikt, inte någon forumpolicy.

Sen måste jag påpeka, eftersom jag vet att det här kommer att läsas av folk utanför forumet, att alla är välkomna så länge man kan stå för sina åsikter och vad man säger. Man får räkna med lite kritik och motargument men står man får vad man sägar och tycker så ska det inte vara några problem. Egentligen så är det inte någon skillnad från hur det ser ut i verkliga världen.
Image
Frenzee

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-22T23:30:41+00:00

Tack för att du tog dig tid Writer. Bra information på det hela taget, och kul att du har haft det trevligt!

Det låter lite som att det var en SveaFur / övriga uppdelning. Var det verkligen så? Ingen som lärde känna lite folk som inte är härifrån?

writer-fox wrote:Sen kom lite mindre välbyggda argument om att SveaFur var en dålig representation av fandomen i VÄLFÄRDIA, som var lite lulzy. Att vi bara välkommnade de av vår egen sort (läs furries som mobbar furries).

Suck. Varför kan folk inte fatta att det är bra att webforum är olika, och att en grupp gillar att vara på ett förhållandevis normalt ställe. Om man vill hålla på med shady grejjer så är det bara att regga ett privat ställe till sig och sina likasinnade. Det stör ju ingen. Annars är ju hela nätet fullt av platser att gå till.

Jag undrar just vad vi ska "representera". Tycker det verkar mest som vi sitter och snackar skit dag ut och dag in. fox_inco_cutes
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Writer » 2009-09-22T23:37:53+00:00

Vlad the impala wrote:Det låter lite som att det var en SveaFur / övriga uppdelning. Var det verkligen så? Ingen som lärde känna lite folk som inte är härifrån?

Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt bredvid varandra en betydande del av tiden, haha.
Writer
Veteran utan titel!

Unread postby Vlad the impala » 2009-09-22T23:40:16+00:00

Writerfox wrote:Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt varandra en betydande del av tiden, haha.

Vad sa du? Ni satte varandra en betydande del av tiden?

Murrrrrrrrrrr!
Gömt bakom det vanliga jobbpasserkortet finns en tecknad bild på en antilop. Så väl dold att ingen annan än han själv kan ana att den finns där. Antilopen är Kalles fursona, det djur han identifierar sig med och har som avatar på nätet. Hans hemliga liv.
Vlad the impala
VINNARE!!!!!!!!!
VINNARE!!!!!!!!!

Species: Jävligt liten antilop

Unread postby Lyx » 2009-09-22T23:42:04+00:00

Låter lite som att det vore värt att komma nästa gång det blir något av :>

om inte annat för att få lite roliga diskussioner om hur sveafurs medlemmar är elaka, haha.

Image

:D

EDIT: cred till Thomas Antila, bilden tagen från hans seriealbum "Dröm & Glöm 4"
Någon hade skrivit "sk8" med stora bokstäver på marken. Jag tittade på det och tänkte "vadå skotta"?!
Lyx
Låtsasadmin

Species: lyxdjur
Steam: Bacinz

Unread postby Writer » 2009-09-22T23:47:22+00:00

Vlad the impala wrote:
Writerfox wrote:Tja, jag pratade ju med Sharey en hel del, men det var ju för att vi satt varandra en betydande del av tiden, haha.

Vad sa du? Ni satte varandra en betydande del av tiden?

Murrrrrrrrrrr!

haha oh tjitt freudian slip. fox_ambivalens
Writer
Veteran utan titel!

PreviousNext

Return to Arkivet