Smirre

Det är ingen fara, vi älskar dig ändå!
Forum rules
Arkiv med uttjänta trådar. Forumet är låst.

Hur skulle du vilja att sagan slutar?

Smirre bannas
10
50%
Smirre begränsas till delar av forumet
1
5%
Inget
9
45%
Annat...
0
No votes

Total votes : 20

Smirre

Unread postby Frenzee » 2008-06-08T03:08:39+00:00

Om jag ska vara politisk korrekt så skulle jag uttrycka mig såhär:

Forumet har varit välldigt rörigt sedan smirre kom ombord och drog till sig negativ uppmärksamhet både från "vissa" användare och utanför forumet.
Trådar förstörs och irritation hos folk ökar.

Dock har smirre medfört mer aktivitet i forumet, något att skratta åt och en enad stämning liknande den som Dukedraken och Jimmy-vad-fan-han-nu-kallade-sig producerade i forumet.
Image
Frenzee
"ser ut som en medelålders partyturk"

Species: Motbjudande Hyena
Steam: Frenzee
Donation status: Flera tÿsen miljoner
Katt eller hund: Katt

Re: Smirre

Unread postby Smirre » 2008-06-08T03:51:17+00:00

Hej.
Jag vill be er alla om ursäkt pga den irritation jag skapat, det har aldrig varit min avsikt att förstöra för er andra och jag hoppas ni kan förlåta mig.
Jag vill ändå tacka för alla de fina stunder vi har haft här, men sen Anonym kom hit och han vill tydligen ha bort mig här ifrån, om han är furry eller troll eller både och, vet ingen mer än han själv. Det var mitt fel, jag matade trollen ja. Jag förstår dock att jag gör klokast i att lämna SveaFur.
Att jag är en furry alt theiran i säl och hjärta, det kan ingen ta ifrån mig iaf.
Ni som vill ha kontakt med mig kan kontakta mig på MSN.
smirre@passport.com
Detta är mitt sista inlägg här.
Farväl, hoppas ni har det lika bra utan mig.
Tack för de fina stunder vi har haft iaf
och det är dags för mig att gå vidare....

Mvh: Smirre furry 4ever.
Min blogg:
http://smirre.bloggo.nu/

Ett automatvapen talar ett tydligt språk!
Död åt SIVO!
Smirre
Veteran utan titel!

Species: Rödräv (antropomorf)
Steam: S m i r r e K i r a x

Unread postby ThunderWolf » 2008-06-08T12:31:43+00:00

Amen.
"It is by will alone I set my mind in motion."
ThunderWolf
Bror till en fjant

Species: Canis Lupus

Unread postby Frenzee » 2008-06-08T12:44:03+00:00

Jag tror att, som vanligt, Smirre inte har fattat vad det handlar om.
Image
Frenzee

Unread postby Anonym » 2008-06-08T13:17:41+00:00

Det är väl ganska uppenbart att smirre inte kommer att kunna hålla sig från det här forumet, utan kommer att smygkolla på det några gånger i veckan för att sedan återvända helt.
Anonym
Legion

Species: Nigra

Unread postby ThunderWolf » 2008-06-08T15:27:52+00:00

Jag är av samma uppfattning. Det är inget nytt direkt...
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby Ratiries » 2008-06-08T20:37:38+00:00

Image

SveaPälsflocken är förskräckligt manlig och umgås bara med den ariska självdistansierade pälsbögsrasen. De pälsbögar som vägrar sluta bygga sina hus av asperger och autism har förseglat sitt öde då SveaPälsbögarna likt en stygg, intolerant elit kräver de nånting kallat "social kompetens". Varför? ja det vet varken du eller jag.
De amerikanska pälsbögarna omfamnar dessa arma utstötta och går med dem hand i hand i deras värld av obsessiv verklighetsflykt, babyfurs, rumpskadad, trollmatning och furry pride... men i slutändan kommer de, trots sin numerära överlägsenhet komma underfund med att de svenska härskarpälsbögarna har besegrat dem med ett hemligt vapen de aldrig var smarta nog att studera: det mänskliga jaget och livet utanför internet.

Kortfattat: Hobbypälsar, det är vi. 100% tolerans för all möjlig skit har skapat ett monster= Amerikanska furryfandomen. Folk som vägrar skärpa sig och fortsätter ta fanskapet på för mycket allvar, autismbögar/asspies och livsstilsbögar RAUS!
GB2Amerikanska pälsfandomen
SRSLY
:C
Smirre hör hemma där, inte på Svea. Snäll var han men en liten bit av mig dog och en viss procent av mina hjärnceller ruttnade bort så fort han skrev. JAG BEHÖVER DEM
"det kanske inte är SÅ många, men vissa har faktiskt typ... gröna fittor."
- Dukedraken på SveaFur

"For the sake of boxfish kan väl pejk få en glass?"
- Jayron i Ratihemmet
Ratiries
Forumets Piratkapten

Unread postby Nagir » 2008-06-08T20:46:37+00:00

RATIRES.

Skriv en barnbok xD
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby Gnistra » 2008-06-08T20:50:13+00:00

Kärlek på dig, Rati. <3
Image
Gnistra
Forumets Officiella ÜberDrömmare!

Species: Canis hybridis

Unread postby ThunderWolf » 2008-06-08T20:55:04+00:00

Det där var århundradets inlägg. ME LIKEZ!
ThunderWolf
Bror till en fjant

Unread postby mickel » 2008-06-08T21:50:34+00:00

Det amerikanska fanskapet har jag lyckligtvis aldrig stiftat personlig bekantskap med, har heller inte någon direkt lust till det. För min del räckte det med att åka till Eurofurence en gång för att en röst i mitt bakhuvud skulle skrika "Herre SPÖK GUDEN ERA SVIN, det kommer hitåt!!! Alla ställningar, VERKANSELD!!!"
:shock:

Det var en rätt unik samling invidider där, men det närmaste jag var att ta till våld var en fursuiter som försökte krama mig och som jag hotade med knytnävarna. Några av dom som var där var säkert trevliga, men det minns jag inte. Jag kommer bara ihåg enstaka glimtar, de kommer tillbaka sent på nätterna, eller om jag blir väldigt stressad... men det har blivit mycket bättre nu när jag fått medicinerna.
:D

Jomen eh...
:?

Här skulle jag ha sagt något klokt och diplomatiskt som ordnade upp allting så att alla blev nöjda, men det lät inte lika bra när jag såg det i text som när det var i mitt huvud, så jag struntade i det. Jag låter mitt enkätsvar ensamt representera min åsikt.
Det är för gott om plats på Internet.
mickel
#swefur

Species: n/a

Unread postby Totto » 2008-06-08T23:43:27+00:00

SveaFurs is terribly evil and socialize only with the Aryan selfdistansed furfagrace. The furfags who refuses to stop building their houses of asperger and autism have sealed their fate when Sveafurfags like a naughty, intolerant elite, they require something called "social skills". Why? yes we know neither you or me know why.
The U.S. furfags embraces these poor outcasts and go with them hand in hand in their obsessive world of reality, babyfurs, rumpskadad, trollfeeding and furry pride ... but in the end, they will, despite their numerical superiority to understand that the Swedish masterfurfags have defeated them with a secret weapon they never were smart enough to study: the human self and life outside the Internet.

Briefly: Hobbyfurs, we are. 100% tolerance for all possible tjitt has created a monster = American furryfandom. People who refuse to pull themselves together and continue to take fandom very seriously, autismfags / asspies and lifestylers RAUS!
GB2 to the american furfandom
SRSLY
: C

ÄNDRING: Översatt för att det kan bli kul översätt gärna bättre.
Totto
Nypälsare

Species: Råtta (Rattus Rattus)

Unread postby Nagir » 2008-06-09T00:12:25+00:00

Totto wrote:SveaFurs is terribly evil and socialize only with the Aryan selfdistansed furfagrace. The furfags who refuses to stop building their houses of asperger and autism have sealed their fate when Sveafurfags like a naughty, intolerant elite, they require something called "social skills". Why? yes we know neither you or me know why.
The U.S. furfags embraces these poor outcasts and go with them hand in hand in their obsessive world of reality, babyfurs, rumpskadad, trollfeeding and furry pride ... but in the end, they will, despite their numerical superiority to understand that the Swedish masterfurfags have defeated them with a secret weapon they never were smart enough to study: the human self and life outside the Internet.

Briefly: Hobbyfurs, we are. 100% tolerance for all possible tjitt has created a monster = American furryfandom. People who refuse to pull themselves together and continue to take fandom very seriously, autismfags / asspies and lifestylers RAUS!
GB2 to the american furfandom
SRSLY
: C

ÄNDRING: Översatt för att det kan bli kul översätt gärna bättre.

haha fan.. Det är Wikipedia nästa!
Image
Nagir
Snel fladder

Species: Fladdervarg

Unread postby Ratiries » 2008-06-09T01:44:42+00:00

Totto wrote:SveaFurs is terribly evil and socialize only with the Aryan selfdistansed furfagrace. The furfags who refuses to stop building their houses of asperger and autism have sealed their fate when Sveafurfags like a naughty, intolerant elite, they require something called "social skills". Why? yes we know neither you or me know why.

hahaha WELL

Jag skulle nog översatt det mer såhär:

"The SveaFur pack is frightfully evil and only socialize with the aryan self-distanced race of furfags. The furfags that refuse to ceise building their house out of asperger and autism has sealed their fate as the Sveafurfags like a nasty, intolerant elite demand something called "social competence". Why? neither you or me know.
The American furfags embrace these miserable outcasts and joins them hand in hand in their world of obsessive escape from reality, babyfurs, rumpskadad, feeding trolls and furry pride... but in the end they will, despite of their numerically superiority come to realize that the swedish masterfurfags has conquered them with a secret weapon they never were clever enough to study: the human self and life outside the internet."

men anyway

Det amerikanska pälsfanskapet är vad som kan klassas som den "huvudsakliga furryfandomen" men för den sakens skull ingen norm eller ideal. Det skriker "gör om, gör rätt" men för deras del är det redan mer eller mindre för sent. Att det finns gettermånga härliga personer räddar den inte då den är så gott som genomsyrad med idioti och folk som är övertygade att furry är "fullkomligt normalt" och därför måste gå in i nån slags försvarsställning så fort nån utomstående person eller grupp är negativt inställd till det hela. Det är inte fel eller negativt i sig att vara pälsbög men inte FAN är det normalt. Men varför ska det spela nån roll? its a freaking hobby. Man är i furfandomen för att ha kul, inte leva sitt liv.

Vi svenskar behöver en egen twist på pälsbögeri och här på Svea har vi en underbart kreativ användarbas med potential som växer sakta men säkert. Alla pälsar är välkomna här och alla får en chans, men är man alldeles för förlorad i konstiga inställningar att man inte kan anpassa sig trots mottagen kritik sållas man ut.
Snuskhumrar är okej, idioter är okej, personer med udda fetishes är okej, Sveapälsbögar kan egentligen vara vad fan som helst och ändå kunna platsa här. Det är inte vad folk har i bagaget spelar roll egentligen utan HUR de är och hur de tänker. Med social kompetens, humor och självdistans kommer man hur långt som helst. :B
"det kanske inte är SÅ många, men vissa har faktiskt typ... gröna fittor."
- Dukedraken på SveaFur

"For the sake of boxfish kan väl pejk få en glass?"
- Jayron i Ratihemmet
Ratiries
Forumets Piratkapten

Unread postby Frenzee » 2008-06-09T02:49:11+00:00

Bra, då är det officiellt nu.

Jag har alltid tyckt att vi ska vara lite objektiva men det är fan lika bra att bara säga det rakt ut.
Alla är välkomna men räkna med en lynching.
Image
Frenzee

Unread postby Frenzee » 2008-06-09T02:56:42+00:00

PM från smirre:
Smirre wrote:Hej Frenzee.
Mm, jag har varit stressad av hela situationen men måste tänka klart nu.
Jag tycker att vi gör så här, jag får mejl varje gång något postas på SveaFur, jag läser vad som händer. (länk i mejlet till aktell tråd) jag skriver inget på en eller två månader på SveaFur. Nån gång i Slutet av augusti så kommer jag delta, men får bannemig lägga band på mig själv då. Postar bara vad som är viktigt, tar mig tid att tänka efter vad de andra vill säga till mig, om det är relevant för tråden osv... Framförallt med en mycket positivare attityd, inget gnällande om gamla oförätter etc. det går inte göra något åt och inte komma med en massa ursäkter hela tiden heller, utan ta ansvar för det jag skriver på SveaFur. Det tror jag kan vara lösningen på hur det ska bli trevligare och bättre på SveaFur.
Alltså, inte bannad, men utvisad i båset för jag burit mig dumt åt.
Det är helt ok och det kan jag ta, som en vuxen person.

Låter detta vettigt?

Mvh: Smirre.

Upp till bevis.
Image
Frenzee

Unread postby Totto » 2008-06-09T10:32:25+00:00

"The SveaFur pack is frightfully evil and only socialize with the aryan self-distanced race of furfags. The furfags that refuse to ceise building their house out of asperger and autism has sealed their fate as the Sveafurfags like a nasty, intolerant elite demand something called "social competence". Why? neither you or me know.
The American furfags embrace these miserable outcasts and joins them hand in hand in their world of obsessive escape from reality, babyfurs, rumpskadad, feeding trolls and furry pride... but in the end they will, despite of their numerically superiority come to realize that the swedish masterfurfags has conquered them with a secret weapon they never were clever enough to study: the human self and life outside the internet."

Det ser mycket bättre ut. Nu vill jag se det postat lulz.net eller FA inom en snar framtid.
Totto
Nypälsare

Species: Råtta (Rattus Rattus)

Unread postby Ricadonna » 2008-06-09T10:36:10+00:00

Det Ratin sa borde bli våran officiela beskrivning.

Image
Ricadonna
Brings GOOD to all the GOOD who've been... NICE!

Species: Mario

Unread postby Farejobaldo » 2008-06-09T10:37:10+00:00

Totto wrote:Det ser mycket bättre ut. Nu vill jag se det postat lulz.net eller FA inom en snar framtid.

Nej nej nej, furrywikin!

Vad gäller topic så håller jag med Ratiries.
"Wolf vampire: They are the enemy"
Farejobaldo
favoritadminsysophora <3<3<3
favoritadminsysophora <3<3<3

Species: Vulpes Aquilus Sphaeromorphus
Steam: Kattmat
Donation status: 256

Unread postby Ricadonna » 2008-06-09T10:59:58+00:00

Ferarribalto wrote:
Totto wrote:Det ser mycket bättre ut. Nu vill jag se det postat lulz.net eller FA inom en snar framtid.

Nej nej nej, furrywikin!

Vad gäller topic så håller jag med Ratiries.

Man får inte ha roliga grejer på wikis. ;/
Ricadonna
Brings GOOD to all the GOOD who've been... NICE!

Species: Mario

Next

Return to Arkivet